Moc pěkná recenze, řekl bych po dlouhé době trochu vínka pravdy o koncernových vozech, Můžu jen přitakat, můj kolega a kamarád koupil nový VW Golf VI v roce 2012 1.2 TSI 77kw a nestačil se divit kolik poruch takové auto může mít.
1. Chrastění rozvodových řetězů - 2x měněno, bohužel až podruhé s tím rozšířením řetězu, neumíte si představit jak VW kroutil a vymlouval, že chrastění nevadí a nechtěl závadu uznat - OSTUDA, palec dolů
2. Auto špatně topí - pokud stojíte v zimě v koloně, začně vám klesat teplota vody !!!
3. Po dvou letech začla téct klimatizace - vyměněno několik drahých dílů až snad na po třetí opraveno
4. Nyní nový hit - někdě je mikrodírka ve svodech, dělá to randál, nejde to najít, řeší se to- TAk to je GOLF po 5 letech, najeto 75000km!!! - OSTUDA - palec dolů
Připomínám, že kamarád šetřil hodně dlouho na Golf a kupoval ho jako auto bez starostí.
Tak a teď já - v prosinci 2016 nový služební Rapid Fresh 1.2 TSI 66kw.
1. Po 500k začal kvíkat spojkový pedál
2. Po 600km začal lupat plynový pedál
3. Reklamováno obojí, spojkový pedál částečně vyměněn, nyní ok, plynový začal po pár dnech znova lupat a lupe dál
4. Mezitím jsem měl náhradní auto Fábii III, zcela novou - hádejte ANO lupal plynový pedál, a kvikal nejen brzdovový ale i spojkový pedál. Promazání pomůže na jeden den, problém je v šetření koncernu - pedály mají vůli, jako dříve nebylo zvykem u koncernových aut, u svého Focusu jsem se pedály zleva-doprava nehnou!
5. Při delší cestě, kdy se motor TSI řádně prohřeje, začne na volnoběhj emněpískat alternátor- skvělé to otravuje, zatím se jen proměřil altík a počká se, co bude dál.
Můj kamarád co má novou Octávii 1.2 TSI 81kw a měl stejný problém, našel jádro pudla v řemenu co je napojen na altík - made in taiwan, dal tam německý, od té doby klid.
Tak to je můj a kamarádův přiběh koncernových aut - žádné bazarovky, funglovky nové a taková ostuda
Pro příště si nechám chuťovku - v roce 2009 jsem koupil Fábii II kombi HTP, a tam se děly věci, hlavně po záruce