0
back
 

diskuze k tématu: ojetý Škoda Superb II nebo nová Octavia III v ceně 500 tis?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Saturday 16.04.2016 12:14, RE: o3
Pavlik posted by:
A můžeš mi prozradit jaký je velikostní rozdíl ... Golf je po všech stránkách lépe udělaný, lépe odhlučněný ... A G-tec takový nesmysl není, je sice dražší, ale ne o tolik, má víceprvkovou zadní nápravu i bohatší výbavu proti "obyčejné" verzi 1,4 TSI.


Když přehlédnu, že golf pocitově působí vedle octavie menší jak zvenku tak uvnitř, má reálně menší rozvor a je kratší na zadních sedadlech (cca 7 cm). Hledá se rodinné auto, ne auto pro manželku do města.

Můžeš mi prozradit po kterých stránkách je golf lépe udělaný? Na pohled to totiž vidět totiž není a při jízdě také ne.

Kupovat dražší a výrazně těžší g-tec na těch pár km je totální nesmysl, jednak bych si nebyl jistej multilinkem, když 'lépe udělaný' plynový golf má nově obyčejnou kliku a o ostatních 'výhodách' (slabší motor, menší kufr) nemluvě.

respond
marmen
number of posts4
date of registration12.04.2016
Saturday 16.04.2016 17:19, RE: k
kristian2 posted by:
Za mě koupit OT III za půl mega jsou pro mě špatně vynaložené peníze,ale nikomu v tom nebráním je to každého věc .Co nová kia ceed ?a nebo radši toho golfaoctávia má své klady ,ale už to není to auto co bylo dříve.



Kiu Ceed jsem měl tuhle vedle své služební Fabie Combi a překládal jsem věci ze Ceedu k sobě a má to stejně velký kufr.. možná bych tam ještě i k sobě něco přihodil..
Tak že toto není pro mě řešení....(mám nyní O I Tour)

Golfa a Octavii porovnávají zde:
https://www.youtube.com/watch?v=NC-7JhqW6Uk
no a i tady je objem prostoru kufru ( hned druhá minuta videa) ve prospěch Octavie.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Saturday 16.04.2016 20:39, A co tohle?
http://www.tipcars.com/mazda-6/mazda-6-31410748.html
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Saturday 16.04.2016 21:00, RE: o3
capslock posted by:
Pavlik posted by:
A můžeš mi prozradit jaký je velikostní rozdíl ... Golf je po všech stránkách lépe udělaný, lépe odhlučněný ... A G-tec takový nesmysl není, je sice dražší, ale ne o tolik, má víceprvkovou zadní nápravu i bohatší výbavu proti "obyčejné" verzi 1,4 TSI.
Když přehlédnu, že golf pocitově působí vedle octavie menší jak zvenku tak uvnitř, má reálně menší rozvor a je kratší na zadních sedadlech (cca 7 cm). Hledá se rodinné auto, ne auto pro manželku do města.Můžeš mi prozradit po kterých stránkách je golf lépe udělaný? Na pohled to totiž vidět totiž není a při jízdě také ne.Kupovat dražší a výrazně těžší g-tec na těch pár km je totální nesmysl, jednak bych si nebyl jistej multilinkem, když 'lépe udělaný' plynový golf má nově obyčejnou kliku a o ostatních 'výhodách' (slabší motor, menší kufr) nemluvě.


Je celkem jedno, jak Golf vnímáš (a jak jej vnímá většina čecháčků v porovnání s českou modlou) - realita je taková, že Golf je originál a Octavia je odvozená kopie (stejně jako Leon). Jsou to obyčejná auta nižší střední třídy. Rozvor mají +- stejný (podle motorizace), vnější velikost se liší v milimetrech a technicky se celá trojice prakticky neliší. Že Golf používá nejlepší materiály z této trojice je fakt (to si koncern hlídá i u superbu vs. passat), stejně jako jeho nejlepší odhlučnění. Prkený a uskákaný podvozek má celý koncern ve standardu, ale opět je Golf z té bídy nejlépe naladěný. Že má G-tec vždy multilink je také fakt, stejně jako reálný přínos lepší nápravy pro jízdu. A cena za CNG verzi není o tolik vyšší, aby se to i při tomto nájezdu nevyplatilo.

respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Sunday 17.04.2016 18:37, RE: o3
Pavlik posted by:
jak jej vnímá většina čecháčků v porovnání s českou modlou) - realita je taková, že Golf je originál a Octavia je odvozená kopie ... A cena za CNG verzi není o tolik vyšší, aby se to i při tomto nájezdu nevyplatilo.


Bez ohledu na tvý dojmy a myšlenkový pochody je realita taková, že rozvor se liší v centimetrech, stejně tak je méně místa vzadu (nikoliv neznatelně) a menší kufr, což ti mj potvrdí každý slušný prodejce VW. Stačí zvednout zádel a jít si auta prohlédnout.

Jak je golf božský a nejlepší VW prokázal krásně tím, že cng verzi obral vzadu o multilink, takže buď tohle 'vylepšení' brzo dostane i gtec octavia nebo se tak možná už stalo. Pokud ne, pak by druhořadá kopie pro čecháčka byla lepší než tebou nesmyslně adorovaný golf.

Co se týče výhodnosti cng, názor si jistě každý, kdo umí počítat, udělá sám.

respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Sunday 17.04.2016 22:15, RE: o3
capslock posted by:
Pavlik posted by:
jak jej vnímá většina čecháčků v porovnání s českou modlou) - realita je taková, že Golf je originál a Octavia je odvozená kopie ... A cena za CNG verzi není o tolik vyšší, aby se to i při tomto nájezdu nevyplatilo.
Bez ohledu na tvý dojmy a myšlenkový pochody je realita taková, že rozvor se liší v centimetrech, stejně tak je méně místa vzadu (nikoliv neznatelně) a menší kufr, což ti mj potvrdí každý slušný prodejce VW. Stačí zvednout zádel a jít si auta prohlédnout.Jak je golf božský a nejlepší VW prokázal krásně tím, že cng verzi obral vzadu o multilink, takže buď tohle 'vylepšení' brzo dostane i gtec octavia nebo se tak možná už stalo. Pokud ne, pak by druhořadá kopie pro čecháčka byla lepší než tebou nesmyslně adorovaný golf.Co se týče výhodnosti cng, názor si jistě každý, kdo umí počítat, udělá sám.


Já Golf neglorifikuji (ani nemám moc rád celý koncern). Jen proto, že Golf i Octu docela znám a mám možnost přímého srovnání vím, že Golf je reálně lepší volba. Jestli má Octavia pár litrů navíc v kufru není moc rozhodující. Místa pro cestující je v obou stejně a Golf je v reálu prostě lepší. G-tec doporučuji jen proto, že je to v současnosti jediná alespoň trochu slušná koncernová motorizace, zbytek je bída a utrpení (a to včetně "věhlasných" TDI) .
respond
radek.slivaFB
number of posts181
date of registration16.03.2013
Monday 18.04.2016 11:11, Tip navic
Jel jsem v obou vozech a za me taky octavie je v rizeni daleko lepsi jak superb II prisel mi s tim dieslem takovy nejaky bulaty oproti octavii... a opravdu octavie pusobi lehcim dojmem....Ja osobne mam radsi teda golfa uz jenom diky tomu ze v 1.4tsi ma multi link... a na hranici 500 zacinaji nova mondea skladova a predvadeci
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Monday 18.04.2016 13:33, Pohled "Out of the box"
marmen posted by:
Hezký den všem. Uvažuji o nákupu auta a rozhoduji se mezi Superbem II s motorem 103kW nebo 125kW s najetými cca 50 tis a novou Octavií III s TSI 1,4 110kW. Za auto chci dát +/- 500 tis. Prosím vaše názory.


Řekněme, že to mám podobně (a měl jsem i v minulost). Mám nějaký obnos peněz, dejme tomu 1/2 M, ale není to podstatné. Podstatné je, že to nestačí na auto, které bych si přál a mělo by smysl ty peníze za to utratit i pokud by obnos stačil. Takže si vytýčím jiný cíl a hledám postarší ojetinu prověřenou provozem za 150-200 tisíc se silnou doporučitelnou motorizací. A i s neočekávaným servisem a vyšší spotřebou mi ještě spousta prachů zbyde. Důležité pro zvolený stav ojetiny (záměrně neříkám stáří) jsou 3 základní věci:
1.) Jestli autem ukazuju nějaký status
2.) Jestli jsem na autě závislý (existenčně)
3.) Kolik toho najezdím

Nicméně, kdybych byl ochoten vydat za auto 1/2 M, tak Octavia by to nikdy nebyla, hledal bych asi Mazdu 6 nebo Toyotu Avensis a klidně i lehce ojetou s atmosférou.
respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Monday 18.04.2016 14:57, filozofie
Vtip je v tom, že pokud skutečně máš půlmíč na nové auto, tak si ho klidně koupíš, v opačném případě nemáš půlmíč na nové auto (přestože se ti ta částka může válet na účtě).

Auto nové se zárukou a auto ojeté jsou dvě zásadně odlišné kategorie. Pokud někdo vybírá rodinné auto v této cenové kategorii, je předpoklad, že auto má na ježdění a ne na stání v garáži. Bez ohledu na nájezd troufale odhaduju, že v průměru jsou parametry spolehlivosti a odhadnutelnosti budoucích nákladů vždy lepší u nového vozu.

Autem ukazuješ status vždy, záleží spíše jakou váhu má tento parametr.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Monday 18.04.2016 15:17, RE: ojetý Škoda Superb II nebo nová Octavia III v ceně 500 tis?
marmen posted by:
Hezký den všem. Uvažuji o nákupu auta a rozhoduji se mezi Superbem II s motorem 103kW nebo 125kW s najetými cca 50 tis a novou Octavií III s TSI 1,4 110kW. Za auto chci dát +/- 500 tis. Prosím vaše názory.


Na D-FENS je teď článek o Seatu a píše se tam i o Octavii. Je tam napsáno, proč byla vyřazená z výběru.

I když teď je na zvážení si koupit nový 1.0 TSi s příplatkem 40 tisíc vůči 1.2 TSi....muhehe
Je to vůbec možné?
respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Monday 18.04.2016 16:14, RE: ojetý Škoda Superb II nebo nová Octavia III v ceně 500 tis?
David V posted by:
Na D-FENS je teď článek ... píše se tam i o Octavii. Je tam napsáno, proč byla vyřazená z výběru.I když teď je na zvážení si koupit nový 1.0 TSi s příplatkem 40 tisíc vůči 1.2 TSi....muheheJe to vůbec možné?


Článek je blaf, myslel jsem, že technokrat tady takový hovadiny odkazovat nebude.

Rozdíl je kolem pěti tisíc a dva metráky těžší mondeo má podobný motůrek už rok.


respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Monday 18.04.2016 17:11, RE: ojetý Škoda Superb II nebo nová Octavia III v ceně 500 tis?
capslock posted by:
David V posted by:
Na D-FENS je teď článek ... píše se tam i o Octavii. Je tam napsáno, proč byla vyřazená z výběru.I když teď je na zvážení si koupit nový 1.0 TSi s příplatkem 40 tisíc vůči 1.2 TSi....muheheJe to vůbec možné?
Článek je blaf, myslel jsem, že technokrat tady takový hovadiny odkazovat nebude.Rozdíl je kolem pěti tisíc a dva metráky těžší mondeo má podobný motůrek už rok.


Článek mi nepřísluší hodnotit, protože jsem jej nečetl celý, ale vybavil se mi kvůli zmínce o Octavii. Nedělal jsem žádné investigace, jestli to je pravda nebo ne.

A do Mondea je to samozřejmě ještě větší zvěrstvo, jen teď nevím, jestli je dražší než následující motorizace. To mi přijde na OIII přitažené za vlasy.

Já jsem přinášel pohled z jiného úhlu, ale trochu cítím, že se snažíme být ve při, což nebyl můj původní zámysl.
respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Monday 18.04.2016 18:21, xy
Jednadvojka je naladěna jako základní, nikoliv následná motorizace, třebaže to v ceníku s uvedením objemu vypadá zvláštně.

Pár kubických centimetrů rozdílu v objemu přeplňovaného motoru zřejmě nehraje tak významnou roli jako u atmosféry, moment i výkon má nový litr vyšší.

Mondeo mě jen napadlo jako první (takže ta kombinace asi nějak funguje), trend používání přeplňovaných tříválců tady nicméně je, takže se dalo čekat, že s něčím podobným přijde i koncern.

Článek jsi uvedl tak, že by v něm mohlo být zajímavé porovnání škodovky a seatu ... očekávání se mi nenaplnilo, každopádně za přehnanou reakci se Ti omlouvám.
respond
kristian2
number of posts273
date of registration31.03.2015
Monday 18.04.2016 22:43, k
Samozřejmě co je octávie zač napovídá třeba váha v 1,4 tsi - je to cca 1255 kg prostě ošizená plechařina.Kdosi tu spomínál avensis to je prostě jiná liga to má cca 2200 kg .Taky je vhodnější pro tak těžké auto nafta ,ale tam holt 500 000 kč nestačí
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Monday 18.04.2016 23:17, RE: k
kristian2 posted by:
Samozřejmě co je octávie zač napovídá třeba váha v 1,4 tsi - je to cca 1255 kg prostě ošizená plechařina.Kdosi tu spomínál avensis to je prostě jiná liga to má cca 2200 kg .Taky je vhodnější pro tak těžké auto nafta ,ale tam holt 500 000 kč nestačí


U Avensisu to bude včetně užitečné hmotnosti. Prázdný Avensis stopro nemá přes 2 tuny, aniž bych to kdekoliv hledal.
respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Tuesday 19.04.2016 10:11, RE: k
kristian2 posted by:
Samozřejmě co je octávie zač napovídá třeba váha v 1,4 tsi - je to cca 1255 kg prostě ošizená plechařina.


Konstruktéři vyvíjejí úsilí, aby splnili protichůdné požadavky na maximální bezpečnost a minimální spotřebu a hmotnost, výsledkem je u octavie téměř plný počet (93%) v EuroNCAP, tedy shodný výsledek jako u 300 kg! težšího avensisu a on tady napíše 'ošizená plechařina' to mě poser :))) Víc železa víc adidas co?

respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Tuesday 19.04.2016 10:59, Větší hmotnost
Chápu, že si někdo myslí, že větší hmotnost přináší větší bezpečí a ono to tak bohužel často i je, ale zase tak markantní to není, aby se vyplatilo uměle zvyšovat hmotnosti aut. Jestli chcete mastodonta, nekupujte si Oktávku.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Tuesday 19.04.2016 11:36, EuroNCAP
Crashtest vypovídá o bezpečnosti 2 srovnatelně těžkých aut v rychlosti 50 km/h (přestože test se provádí v 64 km/h do bariéry). Takže při kolizi 2 aut je lepší sedět v tom těžším pokud mají stejně dobrý crashtest. V případě nárazu do zdi je to jedno.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Tuesday 19.04.2016 11:47, Jak vznikl 1.0L 3 válec
Když jsem četl tu zprávu o tom novém 3 válci, tak jsem si vzpomněl na scénku z Jára Cimrman inspirující o 3 sestrách:

Jára Cimrman: Na čem pracujete pane konstruktére?
Konstruktér: Vyvíjím 2válcový turbo motor o objemu 0,66L
Jára Cimrman: A nejsou 2 válce málo?
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Tuesday 19.04.2016 11:55, RE: Jak vznikl 1.0L 3 válec
Petr S posted by:
Když jsem četl tu zprávu o tom novém 3 válci, tak jsem si vzpomněl na scénku z Jára Cimrman inspirující o 3 sestrách:Jára Cimrman: Na čem pracujete pane konstruktére?Konstruktér: Vyvýjím 2válcový turbo motor o objemu 0,66LJára Cimrman: A nejsou 2 válce málo?


Jestli ono to nebylo obráceně?

K: Vyvíjím 4 válcový oturbený litr.
JC: A nejsou 4 válce moc?
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.