0
back
 

diskuze k tématu: Octavia 1.8T versus 1.9TDI - který motor je lepší?

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.02.2009 16:36, rada
Nevím,proč když tady někdo žádá o pomoc s výběrem vozu či motorizace.Vždy se tady objeví několik blbců,vy víte které mám na mysli a začnou tu předhazovat,že ono či ono auto je prostě nejlepší.To je váš subjektivní názor,tak si ho nechejte pro sebe nebo se o něj podělte s přáteli v hospodě.To zřejmě pána nezajímá.Tento člověk se rozhodl pro Octavii,tak mu jí dopřejte.Osobně si myslím,že s motorem 1.8turbo je to dobrá volba.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.02.2009 16:41, rada
Opět pan Dagoš zabodoval a nezklamal, pře tím jste psal že vám není ani pětadvacet let a najednou je vám čtyřicet. Uhádl jste že jsem na fyziku příliš nechodil, ale trivium zvládám narozdíl od vás, jelikož umím číst a vím že octavie má převis na každé straně 1 metr, nikoliv 2 metry. A když tak jsme u toho vzdělání, tak když už za číslovkou píšete tečku, víte co to vůbec znamená? Že jste ji ještě ani jednou nepoužil správně. Takže když budete chtít hledat chyby na lidech, začněte u sebe.
Teď k autu, já jezdím s Octavií už nějaký pátek a znovu říkám že to není buhví jaké auto, ale pro průměrného čecháčka je to pořád pojem i přes tuctovost na našich cestách. Nevím jak u vás, ale u nás romové jezdí maximálně ve fordu Escort z roku zhruba 1991 a doufám že tomu bude tak i na dále a že si z našich daní nebudou kupovat Octavie.
Škoda Octavie opravdu příliš nesedí na silnici, hlavně za mokra, a její hranice smyku jsou poměrně nízko. Výraz vratký se pro to ale moc nehodí.
Srovnávat škodovku z roku 1986 s nynější škodovkou opravdu hovoří o vašich znalostech, daleko od znalostí romských příslušníků.
Octavii jsem tenkrát koupil protože se mi naskytla dobrá cena, za kterou bych ji ještě dneska prodal, možná bych na ni tratil 10000,- Kč, ale ukažte mi které auto za dva roky bude takhle držet cenu?
Kdyby se tenkrát naskytla příležitost koupit nějaké jiné auto nižší střední třídy za výhodnou cenu, tak bych koupil jiné.
A co se týče toho Saaba, tak to tedy pojem opravdu je, většina lidí ani nebude vědět co to je za auto, nebo jak vypadá. Já mám teď zrovna tento pojem spojený s minulým týdnem, když jsem byl na servisní prohlídce škodovky v neautorizovaném servise. Měli tam jednoho Saaba na opravu motoru, nevím přesně co se tam pos...., ale každopádně z toho byli pěkně na větvi a nevěděli co s tím. Majitel to udajně nechtěl dát do autorizovaného servisu, kvůli penězům. Byla to tuším 9-5 2.3 T z roku 98.
Takže pod pojmem Saab si jde představit cokoliv a každý ho tolik neuctívá jako vy vašeho "mladého veterána", já mám zafixována slova mého servisáka "Saaba nebrat".
Tak a teď se už laskavě věnujte recenzím BMW a Saabu a stále se necpěte pod recenze škodovek.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.02.2009 16:48, rada
Osobní zkušenost s OC 1 mám s motorem PD 96 KW, ato bylo z Itálie a mělo najeto 100 km, když sem ho prodal mělo 200 tis, kromě výměny vany kde byl strhanej závit a běžných věcí jako desky,rozvody atd byla investice spojka. Auto jezdilo bez nejmenších problémů a to PD bylo více než dobrá volba, samozřejmě příznivec benzínu sáhne po 1,8T. Nechápu jak někdo může porovnat Focusa a Octávku, testy u nového auta jsou jedna věc a praxe druhá, pře 3 roky firma přezbrojila z Octávií na Focusy, provozní náklady, spotřeba, servis vše se velmi prodražilo, protihodnotou se vzali nové Focusy a ztára kupní/ prodejní cena u Fordu byla o 20% vyšší jaku Škody, nehledě na to že všichni obchodníci na Focusa nadávají....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.02.2009 20:34, rada
Určitě benzín,ale raději 1,6 74kw.má menší spotřebu.
Nechápu,proč zde píšou někteří MAGOŘI,kteří mejí v hlavě opravdu duto.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.02.2009 21:37, rada
To Paulis: motor 1,6i 74kW považuji za naprosto adekvátní motorizaci pro Octavii. Ale:
1) dynamika 1.8T je zcela jiná dimenze, dále jsou u této motorizace mnohem lepší brzdy (mmj. kotouče i vzadu) a další drobné odlišnosti ve prospěch 1.8T, myslím že snad i uložení zadní nápravy je pozměněno...
2) Jsou ne moc známy problémy (a to naprosto fatální!!!) s převodovkou pro 1.6i 74kW. A to jsou takové problémy, že se celá převodovka "vysype" kvůli uvolnění nýtu uvnitř převodové skříně, která má za následek totální destrukci převodovky. Nedokážu říct, jak moc pravděpodobné to je, ale podle diskuse na škoda fóru to je poměrně častá závada. Je tam přímo specifikovéno označení převodové skříně. Jednalo se o auta vyrobená do určitého data výroby (snad 2001, z hlavy nevím). Rozhodně je podle mě o tom dobré alespoň vědět, proto to sem také píši. Jedná se podle mě o zcela fatální záležitost. Existuje údajně sada na výměnu, kterou se dá závadě předejít. Pro podrobnosti bych odkázal na škoda fórum.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.02.2009 22:10, rada
sem rád že se nakonec dohodneme :) takže kup si 1.8T po faceliftu s ESP v dobrym stavu, jestli je z roku 2001 nebo 2005 na to se vy*er a jestli má najeto 130tis nebo 180tis na to se taky vys*r stejně je to stočený. Vem si někoho kdo tomu rozumí aby okouk jak hodně to bylo bořený (budeš to kupovat z ČR ne? :) a budeš spokojenej. HAWG
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 26.02.2009 07:15, rada
Taky si myslím,že na r.v a stavu km až tak nezáleží.Převodovkvy se u 1,6 74kw fakt sypou,kolega jednu takovou měl,staré 1,6mpi máme v práci se sekv.lpg,auto je ve výborném stavu a jezdí denně (ale o výkonu se mluvit nedá).Já mám fábii TDI 74Kw,výkon super,spotřeba 4,8-6L a to nejsem důchodce.Při dodržování rychl.limitů přes 5l nevypije..Mám od novoty,teď najeto 248tis/km.Diesel má rozhodně dražší servis??V benzínovém turbomotoru asi taky nebude levný olej,svíčky,filtry,ložiska si myslím že budou stát taky podobně.Doporučuji TDI,zkontrolovat zejména stopy po stolici,těsnost turba,kouřivost..Nevím proč se tady diskutuje o jiných vozech,když má pisatel již vybráno.Určitě existují i lepší auta ,ale oktávka se mi zdá v klidu a navíc takhle vybavená...pohoda..Jen můj názor...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 26.02.2009 11:51, rada
To 1.8 Turbo: NEchtěla jsem "kritizovat" servis, jen "upozornit", že auta tak trochu "stále složitější" jsou a oprava něčeho NE "běžného a trochu NE "zvyklého" prostě bývá problém, i technici JEDNÉ značky mají občas "plnou hlavu" znát/pobrat veškeré informace o "jen" těch "svých" výrobcích ... proto jsem zmínila ten twin turbo W12 od vw, z kterého by jistojistě NEměli radost třeba i "zkušení" technici od škoda ... stačí můj (v česku ne zcela "běžný") třílitřík u citroën, kde u ostatních motorů technici "sypou" z rukávu co a jak a "běžné" úkony a intervaly (třeba výměny rozvodů, na které jsem se nedávno ptala), zatímco u Brumly musí do materiálů (na všechno) "mrknout/ověřit" (v servisu kam jezdím jsou "šikovní/ochotní", ale třílitřík tam "spravují" myslím jediný ...) - a to se zatím NIC "složitého" NEopravovalo - a jde o AUTORIZOVANÝ servis (mající veškerou dokumentaci a přístup "ke všem datům").
No momentálně to vypadá, že se Saab(em) během pár let už žádné starosti NEbudou (což mu sice NEpřeji - ještě před pár lety to byla HODNĚ a VELMi výjimečná auta), neb NEvěřím, že podaří se automobiku zachránit (až TAKhle "zle" to vidím - jen o "krůček" /no možná dva-tři/ pozadu je Volvo - i když to své potíže a trable "maskuje" a "skrývá" MNOHEM "lépe" - a "lépe" na tom i je - ale NE zas tak "o moc").
Focus má dle VŠECH (tedy i "golfo/octavio-domácích" německých) testů OPRAVDU lepší (řidičsky příjemnější) podvozek - srovnávat ho s Octavia I - to až malinko "urážka" je .... (já bych ve třídě ale volila - NEměním názor - mazda 3 1.6 HDi - schované pod názvem MZ-CD)
To Superman XXX: Tak já se "těšila" na "dramatické/dobrodružné/napínavé" vyprávění, kterak "kdosi-jaksi" auto během roku a 50.000 km "zavraždil/oddělal" a NIC ,-)
PS: Ke stáří vozů ... NEní náhoda, že tabulky se (většinou) jen DO 12ti let stáří vedou, neb ještě pár let k tomu ANO - NEmusí být problém, ale věřím/doufám, že česko se spíše k např. německým "standardům" bude do budoucna posouvat ...
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 26.02.2009 20:30, rada
Oktávka LaK je dobrá volba (v Kvasinách si na ní dali záležet). Celkem je jedno jestli to bude 1.8T nebo 1.9 TDI. Rozhodoval bych se (u cca 10 let starého auta) podle zachovalosti konkrétního kousku. Asi bych se přiklonil k 1.8T protože je pravděpodobnější že bude mít míň najeto než tédéíčko, taky nezatěžuje tolik přední nápravu. Zvlášť na západ od nás se dají objevit velmi zajímavé kousky. Oktávky LaK si tam často pořizovali starší páry nebo rodiny, které chtěli auto blížící se rozměry střední třídě, plně vybavené, za cenu Golfu. S autem pak najezdili pár tisíc ročně, z toho polovinu na dovolenou. Díval jsem se na nabídku u nás a musím říct, nic moc. Raději bych se mrknul za hranice. Přece jen to není tuctovka.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 27.02.2009 05:44, interier
Co je to černé na řadící páce u přiložených foto? Zadní sedadla teké nic moc. Omlouvám se za OT, ale to je hnus! To je asi zrovna nějaký extra zničený kus.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 27.02.2009 08:14, Proč L&K?
Docela by mě zajímalo proč chce tazatel tuto výbavu do Octavie. Nedává mi to smysl. Traktor vykládaný dřevem a v kůži je pořád traktor. Stejně tak Octavia v této "luxusní" verzi je pořád jen "dělňas". Pokud tazatel chce tímto modelem uspokojit touhu ho reprezentativním voze, či pohodlném voze, tak zjevně bude nespokojený. Od tohoto tu jsou jiné vozy střední třídy. Postavte vedle Octavie třeba Mondeo, omrkněte situaci, projeďte se oběma vozy a musí vám být jasné který znich je ten reprezentativnější a pohodlnější. A to Mondeo může být klidně v základní výbavě. Mondeo uvádím pouze jako příklad, místo něj si dosaďte klidně jiný vůz střední třídy. Octavia je dobré auto. Ale její ideální využití je jako užitkový vůz. Prostě v TDI v nejnižší přijatelné výbavě. Jinak je to dle mě vyhazování peněz. Motor 1,8T je super, ale spíš jde využít na dálnici nebo při předjíždění. Rozhodně si sním neužijete sportovní jízdu, na tu nemá Octavia stavěný podvozek.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 27.02.2009 08:44, RE: Proč L&K?
Kačud posted by:
Docela by mě zajímalo proč chce tazatel tuto výbavu do Octavie. Nedává mi to smysl. Traktor vykládaný dřevem a v kůži je pořád traktor. Stejně tak Octavia v této "luxusní" verzi je pořád jen "dělňas". Pokud tazatel chce tímto modelem uspokojit touhu ho reprezentativním voze, či pohodlném voze, tak zjevně bude nespokojený. Od tohoto tu jsou jiné vozy střední třídy. Postavte vedle Octavie třeba Mondeo, omrkněte situaci, projeďte se oběma vozy a musí vám být jasné který znich je ten reprezentativně...
Tvých pár řádků je pro tazatele užitečnější než celý článek
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 27.02.2009 09:25, RE: Proč L&K?
Kačud posted by:
Docela by mě zajímalo proč chce tazatel tuto výbavu do Octavie. Nedává mi to smysl. Traktor vykládaný dřevem a v kůži je pořád traktor. Stejně tak Octavia v této "luxusní" verzi je pořád jen "dělňas". Pokud tazatel chce tímto modelem uspokojit touhu ho reprezentativním voze, či pohodlném voze, tak zjevně bude nespokojený. Od tohoto tu jsou jiné vozy střední třídy. Postavte vedle Octavie třeba Mondeo, omrkněte situaci, projeďte se oběma vozy a musí vám být jasné který znich je ten reprezentativně...
Naprosto a bez výhrad souhlasím. Snad je s tím, že 1,8T není zas až takový zázrak, jak se o něm často mluví. Ze starších, více jetých bych měl rozhodně trochu strach.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 27.02.2009 09:50, RE: Proč L&K?
krutibrk (originál) posted by:
Tvých pár řádků je pro tazatele užitečnější než celý článek
No nevím, to že silniční zákon či podvozek nedovojují plně využít výhody 1,8T oproti 1,9TDI je v článku napsáno.Srovnání hmotností je tam taky.( rozdíl 15 kg nebude tak tragický) A zda-li základní vůz střední třídy je lepší než plně vybavený vůz nižší střední-o tom se dá polemizovat.
Ne každý chce výbavu jen tak bezúčelně, ale prostě ty věci potřebuje. Já už bych nechtěl auto s mechanickou klimou - jsem zhýčkán automatickou...A přišlo by mi až hanba mít vůz střední třídy např. bez vyhřívání sedaček, když to má kámoš i v 8 let starý Fabii. Tak proč bych si ten vůz vyšší třídy kupoval? Prostor? Myslím,že tazatel prostorové podmínky Octavie zná a přesto si jí vybral. Takže ten u něj roli hrát nebude. A zrovna zmíněné Mondeo ( předpokládám II) z prvních roků výtoby má přístrojovku dost tragickou, zato Octavia LK působí slušně - ano, můj subjektivní pohled.( ale zřejmě i toho tazatele)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 27.02.2009 11:13, RE: Proč L&K?
Kačud posted by:
Docela by mě zajímalo proč chce tazatel tuto výbavu do Octavie. Nedává mi to smysl. Traktor vykládaný dřevem a v kůži je pořád traktor. Stejně tak Octavia v této "luxusní" verzi je pořád jen "dělňas". Pokud tazatel chce tímto modelem uspokojit touhu ho reprezentativním voze, či pohodlném voze, tak zjevně bude nespokojený. Od tohoto tu jsou jiné vozy střední třídy. Postavte vedle Octavie třeba Mondeo, omrkněte situaci, projeďte se oběma vozy a musí vám být jasné který znich je ten reprezentativně...
Určitě toho mondeo MkII nabídne víc za tyto peníze.myslím že by mněl tazatel rozšířit obzory a ne zaslepeně koukat jenom po škodovce.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 27.02.2009 12:30, je to furt dokola..
Nechť si kupte 66 nebo 81 kw TDI pokud chcete jezdit s velice dobrou spotřebou, motory jsou to skutečně výborné, lety prověřené. Nicméně u nových aut byly aktuální tak před 10ti lety a dříve, s tím je nutné počítat. S 1,8T 110kw jsem před 8lety najezdil přes 200tisíc v Oct.1 po faceliftu, i při silném zatížení mi nikdy nešel průměr přes 8l, jezdil jsem Praha - Hamburk - Berlín - Praha každý měsíc. Podvozek je kvalitní robustní, do doby prodeje auta jsem nic nemusel řešit. Motor bez chyby taktéž, jediné co jsem mimo běžný servis dělal byly ložiska na předku.
Moje volba při nákupu byla tenkrát právě 1,8T nikoli 1,9TDI, záleží co ja každému bližší. Dnes zase jezdím s úplně jiným motorem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 27.02.2009 13:09, RE: je to furt dokola..
karlos posted by:
Nechť si kupte 66 nebo 81 kw TDI pokud chcete jezdit s velice dobrou spotřebou, motory jsou to skutečně výborné, lety prověřené. Nicméně u nových aut byly aktuální tak před 10ti lety a dříve, s tím je nutné počítat. S 1,8T 110kw jsem před 8lety najezdil přes 200tisíc v Oct.1 po faceliftu, i při silném zatížení mi nikdy nešel průměr přes 8l, jezdil jsem Praha - Hamburk - Berlín - Praha každý měsíc. Podvozek je kvalitní robustní, do doby prodeje auta jsem nic nemusel řešit. Motor bez chyby taktéž,...
To už opravdu nemůže být pravda...
"i při silném zatížení mi nikdy nešel přes 8l ... Praha-Hamburg-Berlin..."
"podvozek je kvalitní robustní"

Opravdu úsměvné

Přeji tazateli mnoho šťastných kilometrů a hlavně - šťastnou ruku při výběru, neboť seriozních rad se mu zde dostalo opravdu pramálo.

respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 27.02.2009 14:33, RE: je to furt dokola..
T.J. posted by:
To už opravdu nemůže být pravda...
"i při silném zatížení mi nikdy nešel přes 8l ... Praha-Hamburg-Berlin..."
"podvozek je kvalitní robustní"

Opravdu úsměvné

Přeji tazateli mnoho šťastných kilometrů a hlavně - šťastnou ruku při výběru, neboť seriozních rad se mu zde dostalo opravdu pramálo.

Pane Juřičko, jako velký znalec vozů byste mohl vědět, že Praha- Hamburg- Berlin jsou dálkové trasy a na dálkové trasy motor 1.8 T není skutečně příliš žízniví ani při zatížení, takže těch osm litrů je reálných.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 27.02.2009 14:48, RE: je to furt dokola..
Rubal posted by:
Pane Juřičko, jako velký znalec vozů byste mohl vědět, že Praha- Hamburg- Berlin jsou dálkové trasy a na dálkové trasy motor 1.8 T není skutečně příliš žízniví ani při zatížení, takže těch osm litrů je reálných.
Pane Roubale, souhlasím s Vámi, krom spotřeby. A to je tuším to, oč tu běží. Tím rozhodně nechci říci, že bych raději tuto trasu sjížděl "pédéčkem".
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 27.02.2009 17:36, 1.8T
jednoznačně jsem pro 1.8T, ta nafta prostě nejede , i když sedíte uvnitř TDI, kde se zdá že jede, ale jak bylo napsáno, převodovka je u 1.8T jinde a i když tam není ten zátah tak silný jako u TDI, je plynulejší a hlavně, trvá déle, žádný 2000-3000ot/min a pak je mrtvo v případě TDI. a těžkej motor TDI v zatáčkách rozhodně nepřidá. Ono celkově octavia není žádnej zázrak, já bych koupil nějakého japonce nebo korejce, ale pokud se vám chce utrácet za marketinng v případě koncernu VW, posluště si.
respond
  1 ... 3 4 5 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.