0
back
 

diskuze k tématu: Octavia 1.8T versus 1.9TDI - který motor je lepší?

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.02.2009 06:07, rada
zdar, tak teraz si precitas aka donebavolajuca blbost je kupovat octaviu s akymkolvek motorom, lebo za tie prachy mozes mat nieco o moc lepsie aj ked to nechces napriklad taku Leganzu, 34 rocny bavorak, Citroen jak bič, Renault na kartu a ty budes najvacsi hlupak, ze zvazujes vobec take auto ako je Octavia. Preco? Lebo to je tak vzdy, takze ak chces nieco solidne jedine 3,0V6 r.v. 1932 a nech to hlavne nema znak skoda lebo to je automaticky na nic.
Inak moj nazor: samozrejme zalezi na nabehu km, ktory urobis rocne, no ja by som osobne vyberal na zaklade stavu konkretneho kusu. K tej Laurine asi viac sekne benzin a 1,8T bude urcite dobra vela stastia
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.02.2009 06:34, rada
Čau.Mam Octavii 1,9TDI .Od koupě auta naprosto bez poruch.Kromě běžných spotřebních věcí.Nemužu na nic stěžovat.Pravidelný servis je samozřejmostí.
Najeto mam cca 90tis.Souhlasím s NSTARem,pro L&K by byla lepší benzínová varianta.Chce to jen dobře hledat a najít ten správný kus.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.02.2009 06:36, rada
No radím 1,8T. Ten všichni vychvalují. Nemám osobní zkušenost, ale kolega co ho měl o něm dost básní. S TDI zato zkušeností mám dost a je to motor opravdu vhodný akorát do levných užitkových aut, dodávek atd. Spotřeba super, ale řízení se stává utrpením. Ještě bych zapřemýšlel na benzínovým dvoulitrem. Ten je také spolehlivý a dostatečně výkoný. Navíc nemá turbo a to může být pro někoho plus.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.02.2009 07:42, rada
1.8T L&K rv98 jsem koupil před rokem a půl a je to špičkový vůz. Mělo najeto 130tis, vše zachovalé, ale v nízkých otáčkách mi cukala a někdy to samo zdechlo, třeba po zastavení na křižovatce. V servisu jsem se dozvěděl, že 1.8T jsou motory citlivé na nastavení, nejsou tak tolerantní k drobným nepřesnostem elektroniky. Tak jsem vyměnil svíčky, lambdu, váhu vzduchu - hodně to pomohlo, nechcípe, ale v mokrém počasí ještě stále volnoběh houpe. Dokonce je poznat i lepší chod po výměně oleje. Tedy píšu teď o konkrétním autě - jako celek je to optimální rodinné auto. Spotřeba podle řidiče - s lehkou nohou po okreskách i 6l, svižná dálnice 8,5l, město přes zimu 10-11l
Pozor, L&K má snad nejníž motor nad zemí, parkovat se musí zásadně před obrubník, nad něj se čumák už nevejde a utrhnul jsem si přední spoiler. Taky víc vyjeté koleje na křižovatce už znamenají kontakt krytu pod motorem s vozovkou. Příští oktávku asi do nafty nepřesedlám
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.02.2009 08:29, rada
Až 150000 za 10 až 11 let staré auto? Tak to je celkem nářez. Myslím že ty prachy se dá koupil auto o třídu výš a každopádně modernější, ale nebude to škoda Nebudu psát konktétně co protože všech co mají Octavii bych se strašně dotkl. Když už ochcávku alespoň tu po faceliftu (Myslím kolem roku 2000 - čiré světla, novější palubovka, údajně upravená zadní sedačka) a oželit L&K (když tak si koupíte ty cedulky na blatník) Také jsem kdysi o Octávii uvažoval ale pak sem se projel a přenechal jsem tento "nejlepší auto na světě" jiným. argument, že je to české auto a jsou pro to levné díly je celkem blbost. Ale kdo chce kam pomozte mu tam (beze mě)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.02.2009 08:39, rada
Určitě 1,8T. Jenže, v první řadě upozorňuji, dát 150 tisíc čechokreditů za 11 let staré auto je vážně nerozumné - pokud nestálo ve stodole pod slámou ( moje žena tak v roce 1990 koupila v Bavorsku Passata za 500 marek s 45tkm na tacháči ).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.02.2009 08:52, rada
Je to jednoduché, jestli jezdít míň, kup benzín, jestli hodně (což asi ne, vzhledem k tomu, že je to tvý první auto) tak ropáka.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.02.2009 09:08, rada
Budu na tom stejně jako Michy,za ty peníze se dá opravdu koupit něco mladšího a řekl bych i lepší.Pokud benzín tak např.Ford focus i když v naftě by taky nebyl špatný ale preferoval bych 1.6 tdci(je to Hdi od Peugeotu),ten by byl ale dražší protože by to byl rok 2004(tuším) a nebo Citroen Xsara 2.0Hdi ta by se z 2004 sehnat dala.Jinak je to stejná třída ja Ochcávka.Motor 80kw,dá se jezdit kolem 6l/100,náhr.díly stejně drahý nebo levnější a nevím o žádných notorických závadách.Tyto peníze dát za Octávii z r.98 fakt ne,to je hřích.Na výběr je toho dost,ale je to fakt na Vás.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.02.2009 09:10, rada
To je docela odvaznej dotaz. Za chvili ti tady zacnou tvrdit, ze hur sis vybrat nemohl,ze je to konstrukcne stary, ze muzes koupit o x trid lepsi auto....
A ted k autu. Oct mam 8 let, koupenou 2 roky jetou.Nyni ma 265t km a nikdy me nenechala stat. To auto nenabizi nic extra,je to prumer,ale ve vsem, coz z neho cini idealni auto pro vse. Jen je dobre zkontrolovat a pripadne yvmenit tlumice. U motorubych se rozhodoval podle km, oba motory,co se davaly doL&K jsou dobry. Lepsi zatah a kulturnejsi je benzin, spotrebove je diesel ideal.Obavy ze svetleho interieru nemej, staci vyluxovat a navic treba blato neni tolik videt jako na cernym nebo sedym.
A co se tyce nahradnich dilu,tak ac nekdo tvrdi opak,tak jsou na skodovky levnejsi a opravi to kazdej garaznik..
Takze za me asi 81kW TDI,ale spise bych vybiral podle zachovalosti kusu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.02.2009 09:13, rada
Jak už tu psal Michy007. Octavii jedině po faceliftu. Tedy pokud vní nebudete jezdit pouze sám. Facelift sebou přinesl jinak tvarované sedačky a tak je vzadu alespoň trochu místa. Na LK bych se vykašlal, cpát do levné masovky kůži a dělat zní kdo ví co je trapné. Taky pozor při koupi, kamarád dlouho sháněl Octavii a nakonec si koupil Focuse, protože nesehnal jedinnou v rozumným stavu a za odpovídající peníze. Jinak otec sehnal jednu v německu a je spokojený. Měl štěstí na slušný auto za slušný peníce. Kéž by to tak bylo vždy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.02.2009 09:19, rada
no... tak znovu jen to s čím mám dlouhodobou osobní zkušenost. Takže jezdil jsem roky v práci s obojím, tj Octavia I jakt tdi (66 kw) tak 1,8 T benzín. TDI je bez řečí úspornější, dalo se ujet 1000 km na nádrž, vzhledem k tomu že jsme je měli v práci nové tak byly i spolehlivé (najizdelo se tak 150-170 tkm pak šly pryč). Otazka je, kolik km bude mít (skutečně ne na tachometru) dnes ojeta octavia I tdi najeto když si ji koupíš. Jizda s 1,8 benzin je lepší rychlejší svezení, tišší (zrovna před par dny jsem s jednim zase jel), proženeš i lecktere novější auto ale realná spotřeba dlouhodobě je tak 8,5-9,0 proti 5,5 u tdi. Obě verze (stara octavia I) byly pro mě velmi nepříjemné při agresivní jizdě v nachylnosti na neočekávaný přetáčivý smyk (několikrát se mi to stalo) tj zalezelo i na stavu zadnich tlumicu a pneumatikach. Skoro bych rekl, ze takhle stare je lepsi koupit 1,8 turbo benzin. bude mit asi mene skutecnych km... ale staří / cena... bracha chtel auto, nemel prachy, koupili jsme v nemecku Mitsubishi lancer combi 1,6 se serviskou, 160.000 km, z roku 1996 za 1300 EUR a jezdi a jezdi.... to jen pro srovnani cen.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.02.2009 09:26, rada
Pro pana Dostála,co se týká náhr.dílů na Š.Octavia se stačí podívat na stránky nějakého prodejce ND a zjistíte že už nejsou časy Favoritů.A jinak moje Xantie mne taky nikdy nikde nenechala a přesto jí doporučovat nebudu protože je to prostě starý auto a za ty peníze se toho dá sehnat opravdu dost a hlavně mladší.A to že to opraví každý garážník?To je docela legrace...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.02.2009 10:01, rada
Škoda Octavia jakož to české auto není špatná volba. Když ji chcete a líbí se Vám, je těžko nutit jinou značku.L&K má již plnou výbavu, za kterou si také ale výrobce nechá u kusu v dobrém stavu řádně zaplatit. Protože nepíšete, jak budete auto využívat, doporučil bych motor 1.9TDi v silnější 81kW verzi. Pokud Vám nebude vadit za studena traktorový zvuk, myslím si, že neuděláte chybu. Motor jede velice svižně a oproti 1.8T Vám ušetří nemalé peníze na spotřebě. Pokud byste ale měl denně více startů či jezdil krátké trasy, 1.9TDi se vyhněte. S motorem 1.8T mám zkušenost pouze v Audi a také není špatný, ale s tímto motorem se jen těžko jezdí úsporně.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.02.2009 10:13, rada
Opravdu mi přijde 150tis. Kč moc. Výbava je supr, v tvém případě bych se raději poohlídl po jiném voze. Chceš-li luxus, podívej se třeba po Saab 9-5 v kombi, rok 2000, 2001 seženeš v této cenové relaci. doporučuji 2,3T170PS, případně 200PS, spotřebou se dostaneš na stejné hodnoty jako u 1,8t u Octávie, dostaneš uplně jiný výkon, luxusní svezení, samozřejmě kůže, dřevo atd. je samozřejmostí. Mám s těmito auty zkušenosti a jinou značku už bych nechtěl...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.02.2009 10:35, rada
To mast: to je možné, nesledoval jsem to, jen si myslím že dávat za to i 150000Kč je bláznovství. Známý má taky L&K 1,9TDi, koupil to za „dobrý“ prachy ale co si budem vykládat, to „dřevo“ za to nestojí Jinak si myslím že produkty Škoda jsou na to co nabízejí dosti předražené (ale je to můj osobní názor.
Byl jsem asi jako sposta z vás odkojený na 120, favoritu, felině,.. Ale jak sem spatřil Octávku tak to byla jiná dimenze, el. Okna, pal, PC,… No nářez. Možná proto jí má spoustu lidí rado, že to byla asi 1. Škoda co mohla celkem konkurovat západním vozům (když jim v podstatě sama je, ale schovává se z českou značku). Jinak asi od 18 pro mě byla taková meta ochcávka 1,9TDi 4x4 combi. Když jsem v průběhu času měl možnost zkusit 1,8 92Kw (rok 1998) tak jsem se celkem těšil. Ale už když jsem si sednul za volant a čučel jsem na tu odporně šedou palubovku s „hrdým“ nápisem OCTÁVIA tak mě to trochu odpudilo. No vyrazil jsem na silnici ale asi po 3km jsem jí vrátil, nevím, prostě mi to auto nijak nesedlo. Neříkám že je třeba špatné, ale tím se pro mě meta 1,9TDi, … stala nepodstatnou. Zanedlouho se mi dostalo do rukou mondeo 2.0 1997. To už u mě po usednutí za volant vyvolalo úsměv na tváři (nevím proč). Pak jsem se s nim kousek projel a ejhle, sedlo mi do ruky úplně skvěle, jako bych s ním už někdy jezdil. Byl jsem nadšený. Když jsem jej vracel tak sem si řekl že by se o něčem takovém dalo uvažovat. Náhodou jej majitel zrovna chtěl prodat takže slovo dalo slovo a bylo moje. Více než rok sem s ním jezdil bez nějakých problémů ale pak jsem si řekl že to chce trošku novější, teď jezdím mondíku 2001 2,5 V6 a jsem spokojený. Nemám sice spotřebu 4 litry ale o tom to u mě není. Nechci tady značku Ford nijak vychvalovat, chci jen říct že každému se líbí něco jiného a každý má jiné nároky. Doporučuji kupujícímu aby si vyzkoušel i něco jiného. A s tou spolehlivostí, myslím že pokud majitel není trubka a trochu se o to auto stará tak mu bude každé relativně solidně sloužit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.02.2009 12:30, rada
kdyz ctu diskuzi tak nechapu,proc mu proste neporadite s vyberem motoru. do lak se davala jen 1,8t a 81kW TDi, coz ani evidentne spousta diskutujicich nevi, takze mluvi o 66kW apod. Tazatel si uz asi octu vybral,tak co, napiste mu sve nazory na motor a nechte ho zit
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.02.2009 14:39, rada
Pro všechny, co radí, ať si koupí novější vůz. Ano může, ale ukažte na auto s výbavou MINIMÁLNE stejnou, jak má Oct L&K, který bude mladšího roku výroby, adekvátně výkonu(110kW) a ceně do 150 tKč. Samozřejmě, kdyby kupoval stejný ročník ve strohé výbavě, cena je hluboko pod 100 tisíc...
Co se týče motoru. Záleží jak k autu přistupujete. 1.8T je super motor, pro radost z jízdy, pro blbnutí. Do takovych 180 km/h Vám jen tak někdo neujede a motor něco vydrží. Nebál bych se ho ani po 200 tisicih km. S tímto autem v Oct sem tám jezdím - služební - je to radost. na delší trasi příjemný společník. I ten podvozek oproti obyčejnějším motorům v octáviích je lépe naladěn a brzdy jsou taky o něčem jiném, jen tak nezvadnou. S tímto motorem je spojeno více plusů na octávii. Vše je ale vykoupeno spotřebou. Město a mimo není problem v průměru 8-10 litrů, dálková v rámci limitů tak do 8 se dá bez problémů.
Co se týče TDi 81kW - jediný co v L&K byl, tak to je spíše ekonomická volba, svižná jízda s ním je taky možná, ale nad takových 160 už je to kravál, hold traktor... samozřejmě spotřeba do 6 litrů velice příjemná je.
Kdybych se neuměl rozhodnout a měl se přiklonit k finančním nákladům, tak pokud se pohybuji v ročním nájezdu do cca 20 tisíc km bych volil 1.8T, nad tento limit 1.9 TDi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.02.2009 15:48, rada
odkial vsetci mudrci chodia na to, ze skody su predrazene? Myslite, ze ludia su natolko hlupy, ze vyvalia za sip viac penazi len preto, ze je to cesky sip? A ak je to tak ako tvrdite, ze je predrazena tak, ti ludia musia mat nieco v hlave ked to potom aj oni mozu predat za vyssiu sumu, teda az taka hlupa investicia to asi nie je. Olietany citron co nikto nechce uz len kvoli tomu smradu co je tam od novoty, bmw s vylagrovanou prednou i zadnou napravou, rozjebanym kardanom, vypalenou polovicou pristrojovky, nefunkcnou zadnou roletou, ktora je ale (ovšem) elektricka a superuspornym 200konovým trojlitrom, alebo ford co hrmoce plastami v interieri a sam sa koroziou do par rokov zlikviduje a ergonomie je obkukana od kuchynskeho mixeru? Toto vsetko maju byt tie ponuky na trhu, ktore predcia Octaviu, kde staci kupit obycajne pneu napr.195/65R15, opravi to a zdiagnostikuje kazdy Janko v kazdej dedine (vesnici)?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.02.2009 18:23, rada
Tak já nevím co se do Vás všichni pouštějí ať si vyberete jiný vůz. Pro normálního člověka bez ambicí na luxus design a top značku je škoda octavia ideální volba. Nikoho to neprovokuje a člověk zároveň nevypadá jako holota, zvlášt pokud je to výbava LaK. Osobně bych zvolil TDI, dost najedu a tak se ropák vyplatí. Pokud najedete méně km a kratší trasy berte 1.8T. Benzín je dřív zahřátý, tolik se neničí a přece jen je trochu levnější na údžbu. Přeju štastnou volbu!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.02.2009 18:26, rada
Když přehlédnu všechny ty ,,inteligenty" ,kteří mluví úplně o něčem jiném...tak bych rád napal něco ze svých zkušeností.
V první řadě by jste se měl zamyslet na co auto budete používat...
Z hlediska financí bych šel určitě do dieslu s 81kw, je to velice kvalitní motor z koncernu VW,který vydrží při pravidelné údržbě klidně přes 500tisíc km, to myslím že už je docela slušnéTakže jestli jste spíš klidnější řidič,který nepotřebuje nějakou extra dynamiku, preferoval bych Tdi. Spotřeba podle mých zkušeností mezi 5-6litry(při extrémně pomalé jízdě okolo 4litry,ale to je opravdu na rovince při 70km/h...,)když se to dá na chiptuning(navýšení výkonu na cca 100kw a 300nm),tak to docela i jede.Sám jsem za 3roky s tímto autem najezdill 156tisíc km. Musím říct naprostá spokojenost
Co se týče motoru 1,8T tak má nižší povinné ručení,vyšší výkon,lepší akcelaraci,možnost sportovnějšího svezení ale za cenu vyšší spotřeby.Záleží jen na Vás k čemu budete auto spíš používat...Určitě si přečtěte nějakou recenzi o tomhle motoru,myslím že se jedná také o velice povedený motor...
Samozřejmě to nemůžete srovnávat s BMW a dalšími prémiovými auty,ale o tomhle tahle diskuze není
respond
  1 2 3 ... 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.