0
back
 

diskuze k tématu: Studentské auto do 25 tisíc

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady, technické dotazy, česká vozidla, česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 31.10.2008 12:59, RE: Že by citroën?
Kylie posted by:
V některých ročnících NEjen mírně, pozor!
Ty tabulky bych tak "bezvýznamně" neviděla, ale když na ně někdo při výběru vozu chce "dlabat", je to jen jeho věc ..
Jak jsem již řekla v původní diskuzi, tady lze jen popřát hodně štěstí (při ceně 1000 euro za vůz je ho věru třeba).
PS: Tak nějak "tipuji", že s C5 2.2 HDi Biturbo jste stále ještě nejel, milý (všímáte si?) vasapaso (stále ještě vám to přeji, upřímně ,-)
Pěkný den
Biturbo je nic. Včera jsem se projel s BMW 330d a to je panečku ropáček. Šestihrnek, krouťák 410, hučí jak vznášedlo a jede jak drak.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 31.10.2008 13:04, RE: ceny ještě nespadnou
David V posted by:
Aby ten efekt opravdu nebyl opačný, nejlevnější kategorie zdraží o poplatek a tím pádem se zvednou ceny úplně všude. Dalším problémem je, že bazarové ceny nebudou včetně "eko" poplatku, ale bude se k nim muset ještě přičíst, takže auta za 5 000 k mání budou, ale při přepisu se bude muset další desítka přihodit. Sám nevím, jak se po novém roce trh vyvine a zrovna příští rok se hodlám vyměnit stroje.
taky by mě zajímalo jak se ty ceny změní,divný je to,že pracuju ve firmě,kterou živý prodej ojetin a ani tady nikdo neví jak nastavit správně ceny...

Kylie:já ti rozumím,ale ti co taková auta mají to pochopí až příliš pozdě.Potom už zbydou 2 možnosti.
1,že to auto už nemá význam prodávat a vyjezdí ho dokud to půjde.
2,že až zjistí,že přišli o 80-90% prodejní ceny tak jim zbydou oči pro pláč a za 1000kč to někomu střelí.(a ten si to nepřehlásí a bude jezdit na minulého majitele).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 31.10.2008 13:07, RE: ceny ještě nespadnou
David V posted by:
Aby ten efekt opravdu nebyl opačný, nejlevnější kategorie zdraží o poplatek a tím pádem se zvednou ceny úplně všude. Dalším problémem je, že bazarové ceny nebudou včetně "eko" poplatku, ale bude se k nim muset ještě přičíst, takže auta za 5 000 k mání budou, ale při přepisu se bude muset další desítka přihodit. Sám nevím, jak se po novém roce trh vyvine a zrovna příští rok se hodlám vyměnit stroje.
Nu, smysl "akce" je (sice vzhledem ke kupní síle obyvatelstva roky odkládaný) jasný! Z trhu "stahnout" a na vrakoviště poslat desetitisíce aut co na silnice již nepatří. Že to bude "bolet" a že je mnoho lidí pro které to BUDE finanční problém je jasné, ale česko by mělo být plnohodnotným členem evropy a průměrný věk vozů na silnicích (i jejich stav STK "neviděný") je prostě "nutno" řešit.
Problém NENí v ojetinách, jen v těch "nejděsivějších", což ostatně nový zákon i poměrně "rozumně" řeší. Ty 3.000 za vůz splňující Euro II mi příjde rozumné, oněch 10 t. za "zcela out" vozy .. pro někoho "drsné", ale cílem je tyto vozy dostat ze silnic, což je prostě správné, nemohu si pomoci.
PS: "Tipla" bych si zpočátku na malou "bouři", poté se situace začne zklidňovat a ty nejděsivější vraky co již před lety teoreticky STK stejně neměly a nemohly projít začnou "mizet" .. tedy alespoň doufám ..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 31.10.2008 13:18, RE: Že by citroën?
Muroň posted by:
Biturbo je nic. Včera jsem se projel s BMW 330d a to je panečku ropáček. Šestihrnek, krouťák 410, hučí jak vznášedlo a jede jak drak.
Gratuluji! Také jsem s ním jezdila, TO je auto, že?
Na dvakrát přeplňovanou verzi bych si ještě choutky dělala (a za "ideální" motor jí považovala - 35d a snad ještě raději 35i), ale neb "starší škola" jsem, snad ještě raději (byť možná "pomalejší") klasický V8 "bublat" pod kapotou svého příštího vozu přála poslouchat bych si
PS: Však já (ti) náhodou zrovna včera o cupce 330xd "bájila" ... ,-)
PPS: Možná "nej" ropáček na světě je ten 35d - byla jsem s ním "jen" svezena (v X6) a i když po ještě maličko "více" válcích "toužím", tenhle motůrek - to je něco nepředstavitelného!
Vím proč tak doporučuji motory s 2 turby (byť ty v 2.2 a 2.7 v citroën se bmw ani zdáli nevyrovnají, ty dva "Bi" motory od PSA a ty 3 od BMW považuji v dnešní době za motorizace "o generaci" napřed .. zvláštní, že ve verzích bmw to lidé "vědí" respektují uznávají, u citroën ...)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 31.10.2008 13:24, Vybíral bych Favorita
Ale koukal bych po posledních ročnících výroby (93, 94) a hlavně vůz od někoho, kdo má garáž. Motor do Fava vydrží mnoho set tisíc km, pokud do něj majitel nelil Fridex Spolana, a koroze je sice protivná, nicméně pokud nezasáhla nosné díly, relativně snadno zvládnutelná.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 31.10.2008 13:25, Lancia Delta HP 1.6-LPG
Lancia Delta HP 1.6-LPG podle mne..daleko lepsi auto nez Favorit/Felicie..dily jsou levne,auto neni z papiru a do 30k Kč se vleze bez nejmensich problemu..Favorit,Felicie nejsou zla auta..ale prece..sedet v Recaro sedackach a nemit pulku auta prohnilou jak jabko pod stromem je lepsi:)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 31.10.2008 13:25, Nostalgie...
...jsem si vzpomněl na svá studentská léta strávená s Fiat 127 903ccm (rv.1982). Podědil jsem ho po dědovi s nalítanejma 150kkm a za těch 7 let, co jsem se v něm vozil, nalítal dalších 150kkm. Kromě běžné údržby (kapaliny, svíčky, filtry, kotouče + destičky) jsem na tom měnil 1x spojku, 2x těsnění pod hlavou a 2x výfuk a oba čepy řízení (jo a tuším ještě tlumiče, ale to je klasika). Jezdil za 5,5 l a lítal jak drak. I TO se v tom dalo dělat (zamlada
Když jsem ho prodával, tak měl už 17 let, byl už hodně pokytovanej, ale ještě 3 roky sloužil (to mi ho bylo líto, protože byl zvyklej na garáž a ty poslední roky musel strávit venku, tak to s ním šlo z kopce). Doteď si na něj vzpomenu, když se kouknu na pračku - byla pořízená za utržený obnos z prodeje ))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 31.10.2008 13:32, RE: ceny ještě nespadnou
Tomi posted by:
taky by mě zajímalo jak se ty ceny změní,divný je to,že pracuju ve firmě,kterou živý prodej ojetin a ani tady nikdo neví jak nastavit správně ceny...

Kylie:já ti rozumím,ale ti co taková auta mají to pochopí až příliš pozdě.Potom už zbydou 2 možnosti.
1,že to auto už nemá význam prodávat a vyjezdí ho dokud to půjde.
2,že až zjistí,že přišli o 80-90% prodejní ceny tak jim zbydou oči pro pláč a za 1000kč to někomu střelí.(a ten si to nepřehlásí a bude jezdit na minulého majitele).
Já ty souvislosti chápu (věřte, že je znám z vlastní praxe, byť, řekněme o "level" výš .. a jistě to pokračuje i dál .. ostatě tatínek říkával: "Vše se neustále opakuje, jen kulisy se mění.." - což "pasuje" i na tuto situaci)
Nic to nemění na tom, že to co se připavuje je "teoreticky" dobře. Že to mělo proběhnout jinak, s delší "přípravou" atd. to asi ano, ale to v česku není nic vyjímečného ... (nechci "urážet", ale jsem spíše překvapena, když státní správa něco zvládne "správně", než v opačném případě .-)
PS: Já bych očekávala vaše 1) - vozy se "dojezdí" a sešrotují - což je cíl a opravdu to je "správně"
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 31.10.2008 13:51, RE: e30
David V posted by:
Hm, a proč měníš blatník a světlo, co pak to jsou běžné náhradní díly? To si vybíráš auto podle toho, co stojí blatník a světlo? Navíc stav blatníků a světel se dá dobře zkontrolovat, ale prdlá palice, vysypaná převodovka, do které někdo nalil olej s vazelinou a pilinama kvůli hluku, to se hned při první jízdě poznat nemusí. Já měl na mysli díly, které nutně potřebuješ k provozu, ale nejsi přesně schopen na místě zkontrolovat jejich stav, což jsou nápravy, silentbloky, tlumiče, motor, převodovka...
Samozřejmě v něčem s tebou souhlasím. Ale jelikož jsem v rozmezí 18-20let jezdil jak favem tak s e30 (325td), a mam tedy možnost porovnání, nikdy bych nevolil jinak. I když se tehdy moje příjmy nepohybovaly nikterak vysoko šel jsem tehdy do e30 a nelitoval jsem. Za 40tkm co jsem s ní najezdil ( kupovana ve 210tkm tacho prodávaná 250tkm) měněné rozvody pro můj klid a jedny přední desky. A to se motor 325td označuje jako nevhodný při koupi ojetin
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 31.10.2008 14:11, ZX 1,4 je dobrá rada
Další tip je tady:
http://www.tipcars.com/basic/karta.php?kf=1654&ki=0375&amb=E&tn=Ford+Sierra%26nbsp%3B2.0+i&odkud=M&Lang=cz
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 31.10.2008 14:12, RE: e30
Valnoha posted by:
Samozřejmě v něčem s tebou souhlasím. Ale jelikož jsem v rozmezí 18-20let jezdil jak favem tak s e30 (325td), a mam tedy možnost porovnání, nikdy bych nevolil jinak. I když se tehdy moje příjmy nepohybovaly nikterak vysoko šel jsem tehdy do e30 a nelitoval jsem. Za 40tkm co jsem s ní najezdil ( kupovana ve 210tkm tacho prodávaná 250tkm) měněné rozvody pro můj klid a jedny přední desky. A to se motor 325td označuje jako nevhodný při koupi ojetin
To nic neznamená. To neznamená, že nebyly nápravy zralé na výměnu, tlumiče zralé na výměnu a třeba vytlučené silentbloky. Těžko říct, jestli jsi v 18-ti byl natolik znalý, že jsi toto poznal nebo byl ochoten řešit. S klepajícím řízením nebo lehce odskakujícím autem se dá jezdit v případě, že oprava hrubě zasáhne do rozpočt a nepředpokládám, že předchozí majitel udělal generálku stroje, než ho šoupl bo bazaru. Mimochodem, kolik stálo vyměnění rozvodů, a byla to obvyklá cena na trhu?
Stejně tak není nikde napsáno, že tazatel bude mít stejnou kliku a taky se neví, kolik s autem bude jezdit a jestli má někoho, kdo mu poradí v případě problému - to jsou taky věci, které se musí zohlednit. Jestli bude závislý jen na servisech, tak BMW ho "sežere" i na banálních záležitostech. Souhlasím, že kvalita svezení bude mezi těmito vozy jiná, ale jde o to, za jakou cenu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 31.10.2008 14:29, RE: ZX 1,4 je dobrá rada
Muroň posted by:
Další tip je tady:
http://www.tipcars.com/basic/karta.php?kf=1654&ki=0375&amb=E&tn=Ford+Sierra%26nbsp%3B2.0+i&odkud=M&Lang=cz
Já Ti nevím
Viděls tu mou Astru, musím sebekriticky přiznat, že je to lepší nabídka než toto. Rozhodně modernější.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 31.10.2008 14:31, RE: e30
David V posted by:
To nic neznamená. To neznamená, že nebyly nápravy zralé na výměnu, tlumiče zralé na výměnu a třeba vytlučené silentbloky. Těžko říct, jestli jsi v 18-ti byl natolik znalý, že jsi toto poznal nebo byl ochoten řešit. S klepajícím řízením nebo lehce odskakujícím autem se dá jezdit v případě, že oprava hrubě zasáhne do rozpočt a nepředpokládám, že předchozí majitel udělal generálku stroje, než ho šoupl bo bazaru. Mimochodem, kolik stálo vyměnění rozvodů, a byla to obvyklá cena na trhu?
Stejně tak n...
Výměna nevim kolik stála, ale jako automechanik jsem si to za to tri hodky udelal sam. platil jsem jen material. S možností že koupí nějakej šrot bohužel počítat musí ať je to stará e30 nebo starej favorit. Každej na to má názor jinej. To je zakletej kruh a každej si tady bude povídat tu svojí. Kdybych si tehdy koupil starýho mergla a byl s nim spokojenej tak teď tady možná budu psát že e30 nikdy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 31.10.2008 14:36, RE: e30
Valnoha posted by:
Výměna nevim kolik stála, ale jako automechanik jsem si to za to tri hodky udelal sam. platil jsem jen material. S možností že koupí nějakej šrot bohužel počítat musí ať je to stará e30 nebo starej favorit. Každej na to má názor jinej. To je zakletej kruh a každej si tady bude povídat tu svojí. Kdybych si tehdy koupil starýho mergla a byl s nim spokojenej tak teď tady možná budu psát že e30 nikdy.
A jsme u toho. Automechanik. A nic jinýho sis tam jako automechanik neopravoval, jen desky, olej a rozvody.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 31.10.2008 15:23, RE: ZX 1,4 je dobrá rada
David V posted by:
Já Ti nevím
Viděls tu mou Astru, musím sebekriticky přiznat, že je to lepší nabídka než toto. Rozhodně modernější.
Asi jo, je to rozumnější volba. I když ten zadek vypadá hnutě a je to až podezřele vypulírovaný (leštěnkou je přetřenej snad i akumulátor). Působí to na mě jako: udělat technickou, vypucovat a rychle se zbavit.
Ta Sierra je určitě rizikovější koupě, ale zas má zadní náhon. Jako študák jsem měl taky zadní náhon a nelituju toho.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 31.10.2008 16:28, RE: ZX 1,4 je dobrá rada
David V posted by:
Já Ti nevím
Viděls tu mou Astru, musím sebekriticky přiznat, že je to lepší nabídka než toto. Rozhodně modernější.
Jinak kdybych byl v situaci, že bych chtěl auto a měl na něj do 30tis., pak bych určitě pátral po Astře F, jelikož švára dřív dělal ve značkových servisech Opla a má potřebné znalosti, dovednosti a zdroje levných ND.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 31.10.2008 16:36, RE: Že by citroën?
Kylie posted by:
Gratuluji! Také jsem s ním jezdila, TO je auto, že?
Na dvakrát přeplňovanou verzi bych si ještě choutky dělala (a za "ideální" motor jí považovala - 35d a snad ještě raději 35i), ale neb "starší škola" jsem, snad ještě raději (byť možná "pomalejší") klasický V8 "bublat" pod kapotou svého příštího vozu přála poslouchat bych si
PS: Však já (ti) náhodou zrovna včera o cupce 330xd "bájila" ... ,-)
PPS: Možná "nej" ropáček na světě je ten 35d - byla jsem s ním "jen" svezena (v X6) a i když...
Když si vezmu, že 3 roky staré báwo s tímhle výtečným motorem (v kombajnu, s automatem a M-podvozkem) je za cenu základní Octavie, přitom ani tolik nežere a výdaje s ním velké nebudou (hlavně za zadní gumy). A co teprv cena vozů s 2,2 a 2,7 Hdi, že?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 31.10.2008 18:15, RE: ceny ještě nespadnou
Kylie posted by:
Tuhle "část" chápu (ono to - úplně stejně mimochodem - funguje i "ode mne" nahoru - víte? .-)
Ale tím, že budu "trvat" do posledního dne na ceně (např.) 20.000 ... tím asi nic "nevyřeším", že? Ta cena se prostě stejně "propadne". Rozdíl je v tom že dnes lze takový vůz prodat (např.!) místo za "včerejších" 25 t. za 15. t., kdežto za 8 týdnů už jen za 5 t. (takhle nějak jsem to myslela a takhle nějak to bude .. je mi líto)
Nevím, jestli mám pravdu, ale Fávo už mělo Euro 1 nebo 2 (alespoň ty poslední modely)....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 31.10.2008 18:23,
My jsme jeli s kamarádem v létě do Německa pro Volvo 440, koupené na eBayi. Auto po prvním majiteli (důchodce) mělo komplet nové brzdy, nový výfuk (poslední dva díly), nové rozvody (doloženo). najeto 110000 (doloženo). Samozřejmě bez koroze (je to Volvo), ABS, SRS, airbag, centrál. Cena 850 euro. od té doby najeto 15000 km, investice 2000 kč - termostat + alternátor (repase) i s přihlášením vyšlo asi na 30 000. a pořád je to auto, za kterým se každý otočí. Takže já bych se vyprdnul na krámy jako favorit a felicie a hledal bych solidní kousek od jakékoliv značky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 31.10.2008 18:23, RE: bez předmětu
david_b posted by:
My jsme jeli s kamarádem v létě do Německa pro Volvo 440, koupené na eBayi. Auto po prvním majiteli (důchodce) mělo komplet nové brzdy, nový výfuk (poslední dva díly), nové rozvody (doloženo). najeto 110000 (doloženo). Samozřejmě bez koroze (je to Volvo), ABS, SRS, airbag, centrál. Cena 850 euro. od té doby najeto 15000 km, investice 2000 kč - termostat + alternátor (repase) i s přihlášením vyšlo asi na 30 000. a pořád je to auto, za kterým se každý otočí. Takže já bych se vyprdnul na krámy jako...
ještě jsem zapomněl, rok výroby 1995
respond
  1 ... 6 7 8 9


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.