0
back
 

diskuze k tématu: Studentské auto do 25 tisíc

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady, technické dotazy, česká vozidla, česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 31.10.2008 11:33, RE: šrot
A4 posted by:
No tak, nepřeháněj! Felda si myslím by byla pro studentíka docela v poho auto. Ale jinak souhlas, do 25 tisíc se už dá sehnat solidní ZX, to by podle mě určitě nebyla špatná volba. Tady na tipcars jich je v inezrci dost...
Nechci vyloženě říct, že by nebyla felda docela fajn. Ale díky nám, všem hloupým kupujícím, nadsazujícím cenu škodovek do astronomických výšin, je felda prostě drahá. A felda za 25 bude opravdu šrot. Na druhou stranu třeba ta "zet-ixa" bude za 25 slušná. Snad nejcitelnější její výhodu proti feldě bude min. servo, dále lépe zpracovaná karoserie (nesmí být „buchlá), dle mého jistější jízdní vlastnosti, nižší spotřeba PHM, bude méně hlučná a mnoho dalších výhod. O hodnotněji působícím subjektivním pocitu vně ani namluvím. To vše neplatí jen pro ZX, ale i pro mno dalších vozů. Chci jen říct, že vybírat je rozhodně z čeho, a že za 25t CZK se dá pořídit vskutku slušný vůz.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 31.10.2008 11:35, RE: Mimo téma
Baruch_Spinoza posted by:
Po delší době jsem se opět rozhodl podělit se s Vámi o pocity ze zdejší diskuze. Myslím, že na českém internetu je naprostým unikátem, že v otevřené diskuzi pod článkem je tak uzavřená komunita uživatelů. Což je právě u článků kde se ostatní dělí o zkušenosti škoda – chybí mi zde kolemjdoucí, který by řekl auto jsem měl a mám takové a takové zkušenosti. Místo toho zde stejná jména omílají stále dokola své ostatním už známe názory (pomíjím fakt, že Kylie už vlastnila a řídila všechna auta co kdy...
Vážený pane filozofe,
právě tak jako nebudu komentovat, jaký komplex se skrývá za Vaším nickem, odmítám kádrovat úmysly, pravopis a třídní profil diskutujících. Pokud mě něco nevoní, mám svobodnou volbu to přeskočit. Net má tu výhodu, že přispívat může každý a prosotor je prakticky neomezený. Každý, kdo ho chce nějak sešněrovat, je povaha, která by dříve našla uplatnění v HSTD (Hlavní správa tiskového dohledu), ale dneska už těžko.
Přeji Vám, Baruchu, dostatek tolerance, a žádné chucpe.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 31.10.2008 11:37, Jaký auto
Při limitu 25 000 je každá rada drahá. Vyprdnul bych se na zahraniční modely a pořídil si za 15 000 opravdu dobře zachovalýho Favorita (auto, ne kolo) z posledního roku výroby, kdy se soudruzi v MB už naučili, jak na to. Je to za fávo dost a bude i problém ho fyzicky najít, ale občas sou. Ještě mu zbude 10 000 na eventuelní vaření, smažení, kuchání a lakování. Díly jsou levné, spoustu věcí si člověk udělá sám a zachovalý fávo dvě technický ještě přežije. No a potom vrakáč nebo skála... .

Hýk, hýk
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 31.10.2008 11:44, RE: e30
Valnoha posted by:
Na tvém místě bych šel do e30. Seženeš jí do 25 v pohodě ( jen pozor na rádoby "vytuňené" kusy) Součástky jsou na vrakovištích cenově srovnatelné s favoritama ( alespoň před 6 lety to tak bylo když jsem jí vlastnil). O bezpečnosti se asi zmiňovat nemusíme tu favorit nezná........
Jediné ale v ČR velmi proslulé "mínus" je povinné ručení. Holt si odpustíš jednou měsičně to studentské pivo. Věř mi stojí to za to.
Které konkrétní součástky jsou cenově srovnatelné s Favoritem, abychom to tvrzení, že e30 je výhodná, něčím podložili a nebyl to jen takový výkřik do tmy? Třeba prasklá hlava nebo převodovka nebo celá náprava? Co třeba výfuk, kotouče, destičky, pneumatiky, spotřeba pojistka? Nevím jestli někdo, kdo chce investovat do auta 25 tisíc bude za pojistku ochoten ročně třeba 10 platit.
Ač nerad, tak se tady přikláním k Favoritu nebo Felicii. Jako alternativu bych uvedl třeba Astru F s motorem 1.6 8V, ale co se týká koroze, tak tam platí to stejné co, u Favoritů a Felicií, ale po všech ostatních stránkách to auto považuji za lepší. Konkrétně tato nevypadá špatně (trochu se mi nezdá slícování dveří kufru) http://www.cars.cz/xchanger/autobazar/inzerce/osobni-auto/Opel/Astra-1.6.-nova-S-Hatchback-122297145395511656.html
Protože mám s Oply cca 8-mi letou zkušenost, tak se nerezavý kousek s 8-mi ventilovým motorem nebojím doporučit. Motor je běžec na dlouhé tratě, nevyniká sice výkonem, ale má solidní spotřebu, dobrou pružnost a pojistit se dá u pojišťovny, která pojišťuje podle výkonu a ne obsahu. Rozhodně si nemyslím, že auto za 25 tisíc bude automaticky vrak, bude staré - to ano, ale pokud o něj bylo postaráno, nemusí na tom být špatně.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 31.10.2008 11:54, RE: Jaký auto
Osel II posted by:
Při limitu 25 000 je každá rada drahá. Vyprdnul bych se na zahraniční modely a pořídil si za 15 000 opravdu dobře zachovalýho Favorita (auto, ne kolo) z posledního roku výroby, kdy se soudruzi v MB už naučili, jak na to. Je to za fávo dost a bude i problém ho fyzicky najít, ale občas sou. Ještě mu zbude 10 000 na eventuelní vaření, smažení, kuchání a lakování. Díly jsou levné, spoustu věcí si člověk udělá sám a zachovalý fávo dvě technický ještě přežije. No a potom vrakáč nebo skála... .

Hýk, hýk
Ale favorit bude za pár týdnů (vzhledem k new předpisům) neprodejný, resp. jeho cena se propadne někam na .. 5 tisíc?
Takže jestli mu ho někdo ještě v prosinci za těch 5 t. prodá - ano, jinak asi nee.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 31.10.2008 11:59, RE: Jaký auto
Kylie posted by:
Ale favorit bude za pár týdnů (vzhledem k new předpisům) neprodejný, resp. jeho cena se propadne někam na .. 5 tisíc?
Takže jestli mu ho někdo ještě v prosinci za těch 5 t. prodá - ano, jinak asi nee.
No šak, pak s ním bude dvě technický jezdit a potom ho zlikviduje. Ta pálka se přece bude platit při prvním přepisu? Když už ho mám v době, kdy zákon vstoupí v platnost, neplatím, ne?

Hýk
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 31.10.2008 12:00, Citroën ZX
T.J. posted by:
Nechci vyloženě říct, že by nebyla felda docela fajn. Ale díky nám, všem hloupým kupujícím, nadsazujícím cenu škodovek do astronomických výšin, je felda prostě drahá. A felda za 25 bude opravdu šrot. Na druhou stranu třeba ta "zet-ixa" bude za 25 slušná. Snad nejcitelnější její výhodu proti feldě bude min. servo, dále lépe zpracovaná karoserie (nesmí být „buchlá), dle mého jistější jízdní vlastnosti, nižší spotřeba PHM, bude méně hlučná a mnoho dalších výhod. O hodnotněji působícím subjektivním ...
Neb já tu za "citroën agentku" jsem, musím myšeňku na staré dobré ZX podpořit. Před časem tu byla diskuze, který že to motor do ZX a pro nenáročné ježdění s rezervou postačí v milionech kusů vyrobený (a praxí prověřený) 1.4 benzín a je dobrá šance, že tohle auto nižší střední třídy bude za stejnou cenu jako malý zastaralý nesrovnatelný favorit či felicia z prvních let.
PS: Pokud "vrakem" nové octavie tdi prohánět a do infarktních stavů přivádět chcete, 120 kW vysokootáčkový dvoulitr z konce výroby (96-7?) je k tomu jako stvořený ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 31.10.2008 12:00, RE: Jaký auto
Kylie posted by:
Ale favorit bude za pár týdnů (vzhledem k new předpisům) neprodejný, resp. jeho cena se propadne někam na .. 5 tisíc?
Takže jestli mu ho někdo ještě v prosinci za těch 5 t. prodá - ano, jinak asi nee.
No a? A proto má přihodit stovečku a koupit si něco s Eurem III? Já mu doporučil Astru z 95 roku, a ta má Euro II (teda musel bych to ověřit), takže pokud to nestihne koupit do nového roku, bude ho to stát při přepisu o 3 000 víc.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 31.10.2008 12:04, RE: Jaký auto
Osel II posted by:
No šak, pak s ním bude dvě technický jezdit a potom ho zlikviduje. Ta pálka se přece bude platit při prvním přepisu? Když už ho mám v době, kdy zákon vstoupí v platnost, neplatím, ne?

Hýk
To ano, ale i když zákon začne platit opravdu "za chviličku", ceny v bazarech stále "přemrštěné" jsou, favority se (prý) za těch 5 t. (co já "navrhuji") stále neprodávají (ceny zůstaly zatím neměnné! .. nechápu!).
Takže JESTLi stihne koupit za "pidi" cenu PŘED koncem roku - budiž, jinak ne, ne, ne (a ten "idea" na staré ZX - které bude asi za stejnou cenu ... asi zcela určitě se "řídí" lépe příjemněji než favorit, ostatně je to vůz o "třídu" výš kategorií, celkově snad i o několik .. a cena je víceméně stejná)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 31.10.2008 12:14, RE: Citroën ZX
Kylie posted by:
Neb já tu za "citroën agentku" jsem, musím myšeňku na staré dobré ZX podpořit. Před časem tu byla diskuze, který že to motor do ZX a pro nenáročné ježdění s rezervou postačí v milionech kusů vyrobený (a praxí prověřený) 1.4 benzín a je dobrá šance, že tohle auto nižší střední třídy bude za stejnou cenu jako malý zastaralý nesrovnatelný favorit či felicia z prvních let.
PS: Pokud "vrakem" nové octavie tdi prohánět a do infarktních stavů přivádět chcete, 120 kW vysokootáčkový dvoulitr z konce vý...
Kylie dobrý den přeji,
mátě nějaké zkušenosti s tou 1,4 v berlingu? Přemýšlím nad takovým domácí otrokem na krátké vzdálenosti, a berlingo s benzinem je horkým favoritem. Jen nevím, jestli 1,8 který znám z jiných vozl a jsem s ním naprosto spokojený, nebo jestli stačí 1,4. Nikdy jsem s tím nejel, a myslím, si že vzhledem k tomu, že jde vlastně o "skříň", bude 1,4 slabá a to dost. Něco jako ty škodovácké tříhrnky. To je snad to nejhorší, co znám.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 31.10.2008 12:15, RE: e30
David V posted by:
Které konkrétní součástky jsou cenově srovnatelné s Favoritem, abychom to tvrzení, že e30 je výhodná, něčím podložili a nebyl to jen takový výkřik do tmy? Třeba prasklá hlava nebo převodovka nebo celá náprava? Co třeba výfuk, kotouče, destičky, pneumatiky, spotřeba pojistka? Nevím jestli někdo, kdo chce investovat do auta 25 tisíc bude za pojistku ochoten ročně třeba 10 platit.
Ač nerad, tak se tady přikláním k Favoritu nebo Felicii. Jako alternativu bych uvedl třeba Astru F s motorem 1.6 8V, a...
Jak často měníš u auta nápravy převodovky hlavy atd? Jde o to že pod e30 neležíš každý víkend abys pak týden v klidu odjezdil. Ty díly jsem měl namysli třeba blatník světlo atd. Spotřeba/ručení v případě třeba 318i se dostaneš na průměrných 8/100 zde jsme na tom stejně jako starej vyběhlej favorit s rozdílem 35kw ve prospěch BMW a povinný o nějakou tu korunu je v jeho neprospěch jak píšu výše ale nemyslim že by na 1,8 bylo 10tisíc.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 31.10.2008 12:22, RE: Jaký auto
David V posted by:
No a? A proto má přihodit stovečku a koupit si něco s Eurem III? Já mu doporučil Astru z 95 roku, a ta má Euro II (teda musel bych to ověřit), takže pokud to nestihne koupit do nového roku, bude ho to stát při přepisu o 3 000 víc.
"Stovečku" ne, jen NE auto "bez euro" .. Což mne vede k opakování toho, že ceny těch "vraků" co se za ně "málem zítra" oněch 10.000 platit bude stále cenově neklesají.
PS: Vůz s Euro II .. klidně!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 31.10.2008 12:24, RE: Mimo téma
donald posted by:
Vážený pane filozofe,
právě tak jako nebudu komentovat, jaký komplex se skrývá za Vaším nickem, odmítám kádrovat úmysly, pravopis a třídní profil diskutujících. Pokud mě něco nevoní, mám svobodnou volbu to přeskočit. Net má tu výhodu, že přispívat může každý a prosotor je prakticky neomezený. Každý, kdo ho chce nějak sešněrovat, je povaha, která by dříve našla uplatnění v HSTD (Hlavní správa tiskového dohledu), ale dneska už těžko.
Přeji Vám, Baruchu, dostatek tolerance, a žádné chucpe.
promiň Donalde, ale i Osel pochopil, že pán volá po více nározech. Vidím, že pro Donaldy je problém pochopit význam psaného textu...

Ale nejlepší je stříbrná a dál už to znáte...

Hýky hýk
Osel
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 31.10.2008 12:28, RE: Citroën ZX
T.J. posted by:
Kylie dobrý den přeji,
mátě nějaké zkušenosti s tou 1,4 v berlingu? Přemýšlím nad takovým domácí otrokem na krátké vzdálenosti, a berlingo s benzinem je horkým favoritem. Jen nevím, jestli 1,8 který znám z jiných vozl a jsem s ním naprosto spokojený, nebo jestli stačí 1,4. Nikdy jsem s tím nejel, a myslím, si že vzhledem k tomu, že jde vlastně o "skříň", bude 1,4 slabá a to dost. Něco jako ty škodovácké tříhrnky. To je snad to nejhorší, co znám.
Dobrý den T.J.! S "náklaďáčky" typu berlingo zkušenosti nemám - vůbec! Ten 1.4 je opravdu v milionech vyrobený a v "normálních" autech "v pohodě", na přeci jen velké/těžké berlingo .. neumím posoudit, asi bych v tomto případě volila silnější motor (ale to se určitě dá v bazaru vyzkoušet .. což je asi bude nejlepší).
Třívalce nekomentuji, resp. komentovala jsem mnohokrát - akceptuji snad JEN v pidivozech z kolína jinak NE (tedy ty dva tříválce "pudelkama" spojené a v souznění pracující ... to ANO .. to jsme ale trochu jinde ,-)
Takže 1.4 do "auta" ano, do "autobusu" (asi) ne.
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 31.10.2008 12:33, RE: Citroën ZX
Kylie posted by:
Dobrý den T.J.! S "náklaďáčky" typu berlingo zkušenosti nemám - vůbec! Ten 1.4 je opravdu v milionech vyrobený a v "normálních" autech "v pohodě", na přeci jen velké/těžké berlingo .. neumím posoudit, asi bych v tomto případě volila silnější motor (ale to se určitě dá v bazaru vyzkoušet .. což je asi bude nejlepší).
Třívalce nekomentuji, resp. komentovala jsem mnohokrát - akceptuji snad JEN v pidivozech z kolína jinak NE (tedy ty dva tříválce "pudelkama" spojené a v souznění pracující ... to AN...
Já Vám děkuji za odpověď, v bazaru jistě vyzkouším i 1,4. To je jisté a počítám s tím. Pohledem na třívalec jsme si velmi podobní! I Vám přeji hezký den!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 31.10.2008 12:45, RE: e30
Valnoha posted by:
Jak často měníš u auta nápravy převodovky hlavy atd? Jde o to že pod e30 neležíš každý víkend abys pak týden v klidu odjezdil. Ty díly jsem měl namysli třeba blatník světlo atd. Spotřeba/ručení v případě třeba 318i se dostaneš na průměrných 8/100 zde jsme na tom stejně jako starej vyběhlej favorit s rozdílem 35kw ve prospěch BMW a povinný o nějakou tu korunu je v jeho neprospěch jak píšu výše ale nemyslim že by na 1,8 bylo 10tisíc.
Hm, a proč měníš blatník a světlo, co pak to jsou běžné náhradní díly? To si vybíráš auto podle toho, co stojí blatník a světlo? Navíc stav blatníků a světel se dá dobře zkontrolovat, ale prdlá palice, vysypaná převodovka, do které někdo nalil olej s vazelinou a pilinama kvůli hluku, to se hned při první jízdě poznat nemusí. Já měl na mysli díly, které nutně potřebuješ k provozu, ale nejsi přesně schopen na místě zkontrolovat jejich stav, což jsou nápravy, silentbloky, tlumiče, motor, převodovka - to jsou věci, které prozkoumáš spíše povrchně a projeví se, až se s autem více seznámíš. Dále potom běžné díly podléhající opotřebení, jako jsou, desky, kotouče (bubny), filtry, výfuk, svíčky, rozvodový řemen a podobně. Myslím, že tady bude mít stará škodovka hodně navrch. Tím neříkám, že jsem pro Favorita, ale já, i když sám kupuju ojetiny, do starýho BMW bych nešel, a to právě z důvodů nevyzpytatelnosti, a to zejména, kdyby moje preference byly opravdu nízké náklady.
V jednom souhlasím 1.8 od BMW bude asi lepší volba než 1.3 od Škody, ale ten škodováckej je zase málem na každé půdě, když se něco podrbe.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 31.10.2008 12:47, ceny ještě nespadnou
Kylie posted by:
"Stovečku" ne, jen NE auto "bez euro" .. Což mne vede k opakování toho, že ceny těch "vraků" co se za ně "málem zítra" oněch 10.000 platit bude stále cenově neklesají.
PS: Vůz s Euro II .. klidně!
a věř tomu,že ceny Favoritů neklesnou dokud to nebude bezpodmínečně nutné.
Představ si,že někdo se nemá tak dobře a má auto v ceně 10-15tisíc.Tedy v jeho situaci stále "dost drahá" věc (auto).
A teď takovýmu člověku řekni,že jeho auto za 2 měsíce bude mít cenu 1-2tisíce.
On tě nepochopí,najednou by ztratil věc v ceně 2 svých platů.To je pro ně nemyslitelný.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 31.10.2008 12:55, RE: ceny ještě nespadnou
Tomi posted by:
a věř tomu,že ceny Favoritů neklesnou dokud to nebude bezpodmínečně nutné.
Představ si,že někdo se nemá tak dobře a má auto v ceně 10-15tisíc.Tedy v jeho situaci stále "dost drahá" věc (auto).
A teď takovýmu člověku řekni,že jeho auto za 2 měsíce bude mít cenu 1-2tisíce.
On tě nepochopí,najednou by ztratil věc v ceně 2 svých platů.To je pro ně nemyslitelný.
Tuhle "část" chápu (ono to - úplně stejně mimochodem - funguje i "ode mne" nahoru - víte? .-)
Ale tím, že budu "trvat" do posledního dne na ceně (např.) 20.000 ... tím asi nic "nevyřeším", že? Ta cena se prostě stejně "propadne". Rozdíl je v tom že dnes lze takový vůz prodat (např.!) místo za "včerejších" 25 t. za 15. t., kdežto za 8 týdnů už jen za 5 t. (takhle nějak jsem to myslela a takhle nějak to bude .. je mi líto)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 31.10.2008 12:55, RE: že by první..??
vasapasa posted by:
No tak už se těším co tady bude dneska za rady,to se zase zasmějeme....samozřejmě bych doporučil před koupí podrobně prostudovat statisktky TUV protože to je to nejdůležitější!! NE stav vozidla,ale to na kterým je řádku v (takřka) bezvýznamné tabulce.... jo jinak C5 míírnej nadprůůměr kdyby nědko nevěděl...
TUV statistiky říkají: Fávo NE! To okupovalo vždy dolní příčky (spolu se Samarou, předkoncernovou Ibizou atd.). Tazatel by si měl koupit Corollu ročník 89, to je nejspolehlivější auto, vydrží všechno, stačí lejt benzín a jezdit. Není třeba měnit olej, náplně, pneu, ani dolejvat směs do ostřikovačů.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 31.10.2008 12:56, RE: ceny ještě nespadnou
Tomi posted by:
a věř tomu,že ceny Favoritů neklesnou dokud to nebude bezpodmínečně nutné.
Představ si,že někdo se nemá tak dobře a má auto v ceně 10-15tisíc.Tedy v jeho situaci stále "dost drahá" věc (auto).
A teď takovýmu člověku řekni,že jeho auto za 2 měsíce bude mít cenu 1-2tisíce.
On tě nepochopí,najednou by ztratil věc v ceně 2 svých platů.To je pro ně nemyslitelný.
Aby ten efekt opravdu nebyl opačný, nejlevnější kategorie zdraží o poplatek a tím pádem se zvednou ceny úplně všude. Dalším problémem je, že bazarové ceny nebudou včetně "eko" poplatku, ale bude se k nim muset ještě přičíst, takže auta za 5 000 k mání budou, ale při přepisu se bude muset další desítka přihodit. Sám nevím, jak se po novém roce trh vyvine a zrovna příští rok se hodlám vyměnit stroje.
respond
  1 ... 5 6 7 ... 9


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.