0
back
 

diskuze k tématu: Auto do 50 tisíc pro studenta sportovce

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady, technické dotazy, česká vozidla, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.09.2008 11:06,
Skvely clanek
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.09.2008 11:14, RE: predni pohon do hor idealni ?
Kolodмj posted by:
Š120 je extra případ, tam je motor na hnané nápravě, takže to jede i na sněhu do kopce. Ale obvyklá zadokolka má motor vpředu a pohon zadní nápravy a to už do kopců raději předokolku. A Š120 bych dnes už nikomu nedoporučoval, bezpečnost nula.
ano, Š120 je opravdu pojetim trochu specialni pripad, nicmene to nemeni nic na veci, ze bych si do hor vybral radeji zadokolku - klidne s motorem vpredu, nez predokolku.

nikdy jsem totiz na hory nejel s lehkou zadni napravou, dycky vzadu nekdo sedel a kufr byl natriskanej vselijakym vybavenim. a opravte me, pokud se pletu, ale do kopce se meni rozlozeni hmotnosti tak, ze je vice zatizena zadni naprava a mene predni (ve srovnani s jizdou po rovine). a je pak daleko mensi sance, ze zustanete "viset" v puli kopce se zadokolkou, nez s predokolkou.

je ale fakt, ze jsem nepocital s moznosti vyjizdet kopecky na zpatecku, to by se pak ujala i ta predokolka :o)

key
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.09.2008 11:16, RE: Rady nad zlato
Kačud posted by:
Dobrý den, myslím že studentovi s takovýmto finančním limitem jde o něco levného jak při koupi, tak při provozu, včetně případných oprav. Doporučovat v takovém případě velké kombi je nesmysl. Opravdu bych se držel aut jako jsou Felicie, ale raději spíš ten Escort nebo Polo variant. To tu třeba vůbec nebylo zmíněno, proč? Těchto aut je na trhu dost, náhradní díly nejsou drahé a i s benzínem moc nežerou.
Protože Polo Variant patří do koncernu, který tu nefrčí. Za 50tis. seženeš jen totálně zhuntované.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.09.2008 11:32, Roman
Tak pánové jak to tak čtu, nestačím se divit. Já jsem si před rokem koupil ojetou Felicii 1,3 MPi v kombu, r.v. 1998. To jsem byl také ještě student. Kupoval jsem jí s vědomím, že nevím kolik má najeto, ale za to v top stavu (šla přes kamarádovu dílnu-mouchy vychytal). Včetně 4 nových zim. gum, nového laku, komplet nových brz, výfuku a všech tlumičů jsem za ní dal 65 tis. a nemůžu si absolutně stěžovat... Kromě filtru, oleje a svíček absolutně bezúdržbové auto, díly za kačku, originál ALU 14" i s gumama na 1 sezónu 4800 kč, spotřeba s lehkou novou hodně pod 7 litrů a to jsem jezdil i dálnici. Takže s hláškama, že je lepší si koupit ojeté mondeo nebo omegu se jděte bodnout... Za 60 tis. nemůže člověk chtít 8 airbagů, 3 litrový motor v automatu a karoserii co neshnije. Zatím jsem najel něco málo přes 25 tis. km a říkám zlaté auto (nehledě na to, že v případě poruchy jí opraví kdejaký Eda). Fabie 1,2 HTP a podobné plečky v kopci dávám jak nic a jezdit po okreskách 200 km/hod nemám zapotřebí. Potřebuji dojet a to se mi zatím vždy povedlo. Design na to, že je to 10 let staré auto, myslím hodně povedený, palubovka teda mnohem hezčí než ve Fabii, ale chápu, že tohle je subjektivní... Takže můj tip je jasný, jdi do filcky a za nějaký rok až budeš vydělávat, stejně půjde z domu a pak si koupíš něco s klimou, výbavou, bezpečné atd. Mějte se...¨
P.S. a ten kufr...není problém po sklopení sedaček v tom cokoliv převézt vč. kola, ledničky...megamísto = komplexní přibližovadlo za pár šlupek!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.09.2008 11:49, RE: predni pohon do hor idealni ?
Kolodмj posted by:
Š120 je extra případ, tam je motor na hnané nápravě, takže to jede i na sněhu do kopce. Ale obvyklá zadokolka má motor vpředu a pohon zadní nápravy a to už do kopců raději předokolku. A Š120 bych dnes už nikomu nedoporučoval, bezpečnost nula.
copak dneska se delaji jina auta nez s motorem vpredu a pohonem prednich kol? nemysli ferrari, porsche apod...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.09.2008 11:56, RE: predni pohon do hor idealni ?
anonym posted by:
copak dneska se delaji jina auta nez s motorem vpredu a pohonem prednich kol? nemysli ferrari, porsche apod...
co třeba BMW a OPEL? hmm?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.09.2008 12:08, RE: Roman
anonym posted by:
Tak pánové jak to tak čtu, nestačím se divit. Já jsem si před rokem koupil ojetou Felicii 1,3 MPi v kombu, r.v. 1998. To jsem byl také ještě student. Kupoval jsem jí s vědomím, že nevím kolik má najeto, ale za to v top stavu (šla přes kamarádovu dílnu-mouchy vychytal). Včetně 4 nových zim. gum, nového laku, komplet nových brz, výfuku a všech tlumičů jsem za ní dal 65 tis. a nemůžu si absolutně stěžovat... Kromě filtru, oleje a svíček absolutně bezúdržbové auto, díly za kačku, originál ALU 14" i ...
Ty voe Romane, tady jde o radost z jízdy a komfort. Felicie v kombajnu je praktická, má nízké provozní náklady a to je tak všechno. Podvozek z 80 let., nenastavíš si výškově sedačku ani volant, 1,3 působí svižně pouze oproti HTP či osmistovkám v Matizu. Za srovnatelnou cenu najdeš mnohem modernější a kvalitnější auto (nejen 3litrový automat - těch v téhle cenové relaci bude dost), které sice bude mít dražší díly, ovšem jich budeš potřebovat míň.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.09.2008 12:30, RE: predni pohon do hor idealni ?
anonym posted by:
ano, Š120 je opravdu pojetim trochu specialni pripad, nicmene to nemeni nic na veci, ze bych si do hor vybral radeji zadokolku - klidne s motorem vpredu, nez predokolku.

nikdy jsem totiz na hory nejel s lehkou zadni napravou, dycky vzadu nekdo sedel a kufr byl natriskanej vselijakym vybavenim. a opravte me, pokud se pletu, ale do kopce se meni rozlozeni hmotnosti tak, ze je vice zatizena zadni naprava a mene predni (ve srovnani s jizdou po rovine). a je pak daleko mensi sance, ze zustanete "vis...
Pokud jezdíš na hory jen tak, že plně naložený přijedeš a pak zase naložený odjedeš, nic mezi tím, budiž. Mnoho lidí ale také popojíždí s prázdným autem, a to je ten problém. Lidi od fochu z hor mě např. zrazovali od Fordu Transit se zadním náhonem. Žil jsem na horách v době, kdy se připravoval jako novinka Favorit (dokonce jsme jim tam testovací kapotovaný prototyp garážovali, když ho honili do kopců). Měli jsme většinou škodovky a lamentovali jsme, že ty nové s motorem vepředu budou průšvih, nikam nevyjedou. A ejhle, i když Favorit neměl nijak těžký motor, na sněhu nakonec ztracený nebyl. A předokolky dneska frčí na horách do kopců jedna báseň.
Ale je fakt, že zadokolka s motorem vzadu a ještě naložená by asi byla nejlepší. Tedy po 4WD.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.09.2008 12:36, RE: Roman
Muroň posted by:
Ty voe Romane, tady jde o radost z jízdy a komfort. Felicie v kombajnu je praktická, má nízké provozní náklady a to je tak všechno. Podvozek z 80 let., nenastavíš si výškově sedačku ani volant, 1,3 působí svižně pouze oproti HTP či osmistovkám v Matizu. Za srovnatelnou cenu najdeš mnohem modernější a kvalitnější auto (nejen 3litrový automat - těch v téhle cenové relaci bude dost), které sice bude mít dražší díly, ovšem jich budeš potřebovat míň.
Felicie je moje 1. auto, takže srovnávám mezi přeplněnými vlaky ČD, drahými autobusy a tímhle. Pro mě jasný vítěz...Jasně, svezl jsem se v mnohem lepších autech, ale už za jiný peníz a co se týká mojí zkušenosti, tak je to vážně bezúdržbové auto! Jezdí s tím i přítelkyně a taky nemá problém (i bez posilovače). Jde o to, určit si priority-pokud člověku jde o skvělé svezení, tak se musí kouknout jinde. U mě vítězí poměr cena/užitná hodnota. za pár kaček dojedu kam potřebuju a převezu co potřebuju. Anavíc si nechám poradit. Ten známý prodávající říkal, kup si raději už oktávku nebo astru, ale nebylo tolik peněz tak řekl vem tohle. A i kdyby bylo dost peněz, už je to úplně o něčem jiném...vyšší komfort, ale také vyšší náklady na údržbu...Neberte mě jako zarytého škodovkáře, už vydělávám, tak samozdřejmě pokukuju po něčem novějším, jen si myslím, že pro studenta není felicie nejhorší volba.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.09.2008 12:39, RE: predni pohon do hor idealni ?
anonym posted by:
tk tadle rada me po ranu opravdu pobavila - zejmena diky tomu zaveru

"doporučil bych Ford Mondeo Turnier 1,8 16V. Jeho 85 kW dává dostatečný potenciál velkému kombi, které je svým vnitřním prostorem jedním z největších kombíků, má přední náhon – což je na hory ideální"

ja nevim, ale doporucil bych autorovi vyjet zasnezeny kopec s predo a zadokolkou. ja osobne bych ten kopec radeji vyjizdel treba s obycejnou Š120 nez s predokolkovym mondeem ;o)

key
Se Š120 ten kopec v pohodě vyjedeš, ale horší bude, až ho budeš sjíždět a ten těžký zadek tě předeběhne
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.09.2008 13:01, RE: Roman
anonym posted by:
Felicie je moje 1. auto, takže srovnávám mezi přeplněnými vlaky ČD, drahými autobusy a tímhle. Pro mě jasný vítěz...Jasně, svezl jsem se v mnohem lepších autech, ale už za jiný peníz a co se týká mojí zkušenosti, tak je to vážně bezúdržbové auto! Jezdí s tím i přítelkyně a taky nemá problém (i bez posilovače). Jde o to, určit si priority-pokud člověku jde o skvělé svezení, tak se musí kouknout jinde. U mě vítězí poměr cena/užitná hodnota. za pár kaček dojedu kam potřebuju a převezu co potřebuju....
Jenže o Felicie je na trhu ojetin zájem, proto je jejich cena výše než by odpovídalo tomu, co poskytují. Za stejnou cenu jako Felicii si koupíš stejně starou Mazdu 323, Hondu Civic či Toyotu Corollu (tu i v kombiku). O levnějších korejcích nemluvě. Bohužel jde většina šetrných kupců ojetin do bazaru rovnou s tím, že Felicie bude nejlevnější a na jiná auta se ani nepodívá (to jsou ta drahá "cizí"). Když byly Felicie nové, tak poměr ceny a užitné hodnoty byl dobrý - v jejich cenové relaci jsi jiný kombík nekoupil (kromě Lady 2110). Teď v bazarech máš za podobné ceny spoustu o několik generací novějších a o několik tříd lepších aut, jenže lidé žijí v tom, že nejlepší nákup bude ta Felda.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.09.2008 13:12, RE: predni pohon do hor idealni ?
anonym posted by:
tk tadle rada me po ranu opravdu pobavila - zejmena diky tomu zaveru

"doporučil bych Ford Mondeo Turnier 1,8 16V. Jeho 85 kW dává dostatečný potenciál velkému kombi, které je svým vnitřním prostorem jedním z největších kombíků, má přední náhon – což je na hory ideální"

ja nevim, ale doporucil bych autorovi vyjet zasnezeny kopec s predo a zadokolkou. ja osobne bych ten kopec radeji vyjizdel treba s obycejnou Š120 nez s predokolkovym mondeem ;o)

key
Mám najety tisíce kilometrů po opravdu horských silnicích v Alpách. S předokolkami jsem vždycky vyjel, vždycky bez řetězů.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.09.2008 13:27, RE: predni pohon do hor idealni ?
anonym posted by:
Mám najety tisíce kilometrů po opravdu horských silnicích v Alpách. S předokolkami jsem vždycky vyjel, vždycky bez řetězů.
Děkujeme za příspěvěk na téma letní dovolená v horách. A co v zimě?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.09.2008 14:02, RE: Roman
Muroň posted by:
Jenže o Felicie je na trhu ojetin zájem, proto je jejich cena výše než by odpovídalo tomu, co poskytují. Za stejnou cenu jako Felicii si koupíš stejně starou Mazdu 323, Hondu Civic či Toyotu Corollu (tu i v kombiku). O levnějších korejcích nemluvě. Bohužel jde většina šetrných kupců ojetin do bazaru rovnou s tím, že Felicie bude nejlevnější a na jiná auta se ani nepodívá (to jsou ta drahá "cizí"). Když byly Felicie nové, tak poměr ceny a užitné hodnoty byl dobrý - v jejich cenové relaci jsi jiný...
Pravdu díš Muroni! Známej si chtěl koupit Feldu, protože to je echt česká škodovka a tak to i udělal. Nikde po bazarech se mu za dané peníze nedařilo nic sehnat, tak zašel do bazaru všech bazarů - AAA. Tam se mu zalíbila (spíše ho prodejce ukecal) Felicia 1.9D. Cena jakž takž odpovídala i když třeba já bych ty peníze za Feldu nikdy nedal. Jenže bazarní zmr. vytáhl trumf. Navrhl koupit tu Feldu na splátky. Že prý si to veme na leasing na 3 nebo 4 měsíce a tím skoro nic nepřeplatí. Slovo dalo slovo a známej si to za pár desítek minut šinul svým novým autem na lízačku k domovu. Dostal i certifikát kvality AAA. K nadšení chybělo jen málo. Po najetí cca 120km se ovšem autíčko zastavilo a již se nehlo. Pomohl jen odtah. Verdikt v servisu: Někdo nalil do nádrže ředidlo i se zbytky barvy namísto nafty. Nové čerpadlo stojí cca 40 tisíc. Hmm. Super Kauf. Tak si známej raději koupil staré čerpadlo stejného typu na vrakovišti. I tak se celková cena opravy vyšplhala (ne v origo servisu - na vesnici u místního mechanika) na 25 tisíc korun českých. Patřičně nasraný se nešťastný majitel tohoto skvostu jal navštívit bazar bazarů. Má přeci certifikát kvality AAA! V bazaru mu řekli, že to svinstvo si do nádrže nalil určitě sám, jim to auto jelo. Když se rozčílil tak, že začal řvát a bylo by nutné na něj zavolat ochranku, dostal na zacpání huby 2 lékárničky a 1 přehrávač DVD značky HYUNDAI ( v Lidlu koupíte obdobný v regálu vedle jogurtů a buřtů za cca 600,-Kč). Další ranou bylo, že se zjistilo, že 3 nebo 4 měsíční leasing, jak sliboval prodejce je nesmysl. Leasing byl uzavřen na dobu 2 let. Předčasně splatit lze, ale člověk tak naráz zaplatí vše co má rozvrženo do splátek na následující 2 roky a nic neušetří. TAKŽE suma sumárum toto echt český a levný vozidlo přijde i s opravou na 120 tisíc korun českých :) a to se opravdu vysoce vyplatí! Jirka S.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.09.2008 14:06, RE: Roman
Muroň posted by:
Jenže o Felicie je na trhu ojetin zájem, proto je jejich cena výše než by odpovídalo tomu, co poskytují. Za stejnou cenu jako Felicii si koupíš stejně starou Mazdu 323, Hondu Civic či Toyotu Corollu (tu i v kombiku). O levnějších korejcích nemluvě. Bohužel jde většina šetrných kupců ojetin do bazaru rovnou s tím, že Felicie bude nejlevnější a na jiná auta se ani nepodívá (to jsou ta drahá "cizí"). Když byly Felicie nové, tak poměr ceny a užitné hodnoty byl dobrý - v jejich cenové relaci jsi jiný...
Tak hele, ted prodavam Mondeo 1998, ktery je lepsi nez filcka (zkus se posadit) a budu rad kdyz za to dostanu 50 tisic.
Takze se bezte bodnout s Feliciema.
Ale fakt verim ze lidi proste radeji jezdi ve Felici protoze si namlouvaji jak ji pak levne opravi.. (zvlast ty zadni shnili dvere jsou zahubicku - zasveceni vi o cem mluvim)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.09.2008 14:08, RE: Roman
Muroň posted by:
Jenže o Felicie je na trhu ojetin zájem, proto je jejich cena výše než by odpovídalo tomu, co poskytují. Za stejnou cenu jako Felicii si koupíš stejně starou Mazdu 323, Hondu Civic či Toyotu Corollu (tu i v kombiku). O levnějších korejcích nemluvě. Bohužel jde většina šetrných kupců ojetin do bazaru rovnou s tím, že Felicie bude nejlevnější a na jiná auta se ani nepodívá (to jsou ta drahá "cizí"). Když byly Felicie nové, tak poměr ceny a užitné hodnoty byl dobrý - v jejich cenové relaci jsi jiný...
A já si to myslím přesně opačně. V roce 1999 koupil tchán feldu kombíka 1,3 50kw stála přes 300tis kč výbava akorát rádio a střešní okýnko a to se mi zdá za to auto pořádnej ranec. Později ho podědila manželka a ve čtyřech rocích věku a 112 tis km jsme ho chtěli prodat a nabídli nám 116tis kč tak jsme si jí nechali ( za čtyři roky ztráta skoro 200tis kč) V 8,5 letech věku a 163tis km jsme jí prodávali v bazaru za 65tis kč za tři měsice se neprodala tak jsem jí stáhl dom a nakonec jsem jí prodal segře za 55tis kč ta na ní najela zatim asi 16tis km a zatím bez větších problémů. Podle mně o felície už vůbec žádný velký zájem není a propad ceny byl aspoň u těchto posledních ročníků propastný. Jinak sloužila dobře, ale je to jen trochu vylepšený favorit a koroze řádí jak černá ruka (chce to ošetřovat dutiny před každou zimou-kufr, prahy, dveře, navrtat do prahů a kufru asi 20 dír vystříkat a dát ucpávky, dveře ze spodu dírky-škvírky mají)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.09.2008 14:27, RE: Roman
anonym posted by:
Pravdu díš Muroni! Známej si chtěl koupit Feldu, protože to je echt česká škodovka a tak to i udělal. Nikde po bazarech se mu za dané peníze nedařilo nic sehnat, tak zašel do bazaru všech bazarů - AAA. Tam se mu zalíbila (spíše ho prodejce ukecal) Felicia 1.9D. Cena jakž takž odpovídala i když třeba já bych ty peníze za Feldu nikdy nedal. Jenže bazarní zmr. vytáhl trumf. Navrhl koupit tu Feldu na splátky. Že prý si to veme na leasing na 3 nebo 4 měsíce a tím skoro nic nepřeplatí. Slovo dalo slov...
To je docela extrémní případ, ale ten známej si naběhl sám. Jedna známá si loni také kupovala ojetinu - požadavky: do 10 let stáří, kombi a made in CZ. Kdo zůstal ve výběrovém řízení?
No, byla to 1,6 GLX, vypadala dobře, asi za 70k., na doporučení známého. Během prvních pár měsíců měnila ramena (těžký motor) a GO motoru (nedělaly se nikdy rozvody, ohnuly se ventily). S těmito opravami jí to vylítlo na cenu, za kterou by mohla mít naprosto vyvoněnýho Escorta Ghia Tournier s rodokmenem, krásného korejce, japonce...cokoli. Atmosferický 1,9 D a 1,5 55 Kw jsou dobré motory, výkonem nepřekypují, ale při dobrém zacházení hodně vydrží. Ovšem na Felcku jsou těžké.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.09.2008 14:36, RE: Úvaha
anonym posted by:
jak slysim nekoho radit felicii, tak si jen vzpomenu kdy jsem naposledy videl zdravou felicii. Nemluve o vybave a takovych vecech. Dynamice vozu, spotrebe apod... Mam nejake zkusenosti napr s Omegou 2.5TDs. Koupil jsem ji za 30tis, sice prvni rocnik, dal do ni cca 10tis za udrzbu, komplet naplne a filtry + diferak, kteremu hucelo lozisko. Ale od te doby jsem s ni najel 20tis km a nic se s ni nestalo. Jezdi na dalky pod 6l. Ve meste se dostanes treba na 8,5, ale luxus do 50tis napr. v podobe aut....
Ale co to povinný ručení.... a starý Opely nejsou taky žádnej zázrak, máš asi dobrej kus...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.09.2008 14:37, RE: Roman
Muroň posted by:
To je docela extrémní případ, ale ten známej si naběhl sám. Jedna známá si loni také kupovala ojetinu - požadavky: do 10 let stáří, kombi a made in CZ. Kdo zůstal ve výběrovém řízení?
No, byla to 1,6 GLX, vypadala dobře, asi za 70k., na doporučení známého. Během prvních pár měsíců měnila ramena (těžký motor) a GO motoru (nedělaly se nikdy rozvody, ohnuly se ventily). S těmito opravami jí to vylítlo na cenu, za kterou by mohla mít naprosto vyvoněnýho Escorta Ghia Tournier s rodokmenem, krásného ...
Ten známej si ještě naběhl i díky v ČR tolik známému fenoménu "omlazování". Když auto koupil, tak na tachometru bylo zcela obligátních 124 tisíc km. Když jsem se ho ptal, jestli tomu fakt věří - sedačky totálně prosezený, volant ošoupaný tak, že ještě kousek a vyleze ocelový věnec, řadící páda ohlazená tak, že nejdou vidět číslice rychlostí - tak se na mne díval jako jelito, co prej proti těm 124tkm mám. Můj osobní odhad je cca 400 až 450 tisíc km reálného nájezdu. Ale může být v klidu, jsou známy případy, kdy tato atmosférická vznětová jednotka (pro škodovky 47kW, pro Seat a VW 50kW) vydržela i přes 700tkm. Opravdu mne štve, že podvádět je stále ještě v ČR taková norma. V sousedním Německu začínají sice řádit autobazarníci z turecka, ale tolik stočených (procentuelně)vozů tam teda není ani omylem. Taky je to bráno jako podvod. V ČR ne. Tady je to tak normální jako výměna oleje. Tohle je přesně ten důvod, proč si myslím, že by bylo vhodné mít centrální databázi (přístupnou - a klidně za 50Kč poplatek) do které by se např. při každé STK zaznamenával stav km. Jirka S.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.09.2008 14:40, RE: Na to sa zabijes !
anonym posted by:
50tis ? Rakva !!!
každej holt nemá na auto za 100 000...
respond
  1 ... 4 5 6 7


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.