0
back
 

diskuze k tématu: Auto do 50 tisíc pro studenta sportovce

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady, technické dotazy, česká vozidla, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.09.2008 14:41, RE: Roman
anonym posted by:
A já si to myslím přesně opačně. V roce 1999 koupil tchán feldu kombíka 1,3 50kw stála přes 300tis kč výbava akorát rádio a střešní okýnko a to se mi zdá za to auto pořádnej ranec. Později ho podědila manželka a ve čtyřech rocích věku a 112 tis km jsme ho chtěli prodat a nabídli nám 116tis kč tak jsme si jí nechali ( za čtyři roky ztráta skoro 200tis kč) V 8,5 letech věku a 163tis km jsme jí prodávali v bazaru za 65tis kč za tři měsice se neprodala tak jsem jí stáhl dom a nakonec jsem jí prodal ...
Právě. Za 65tis. máš z roku 1999 nerezavá, silnější, pohodlnější, lépe sedící a vybavenější auta (u Felicie se dělal airbag spolujezdce na úkor odkládací schránky!!). Felicie se prodávají jen díky tomu, že chudší motoristé se po letech rozhodli vyměnit svou 120 L nebo fávo za něco novějšího. Tím je Felicie (u méně chudých Fabia), protože cizí auta jsou drahá (to je možná stereotyp přežívající ze socialsimu - cizí auta byla západní auta a na to přece běžní lidé nemají). Zvyk středněstavovských rodin u nás je - 5 let staré fávo vyměnili za novou Felicii, tu po 5-6 letech za novou Fabii, která brzy bude vyměněna za Fabii II. (případně po Felicii přešli na Octavii, když se jim lépe dařilo).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.09.2008 14:46, RE: Roman
anonym posted by:
Pravdu díš Muroni! Známej si chtěl koupit Feldu, protože to je echt česká škodovka a tak to i udělal. Nikde po bazarech se mu za dané peníze nedařilo nic sehnat, tak zašel do bazaru všech bazarů - AAA. Tam se mu zalíbila (spíše ho prodejce ukecal) Felicia 1.9D. Cena jakž takž odpovídala i když třeba já bych ty peníze za Feldu nikdy nedal. Jenže bazarní zmr. vytáhl trumf. Navrhl koupit tu Feldu na splátky. Že prý si to veme na leasing na 3 nebo 4 měsíce a tím skoro nic nepřeplatí. Slovo dalo slov...
Originál čerpadlo stojí cca 12 000, práce tak do 3000,- a jestli si ten známej neumí přečíst smlouvu - měl by se vrátit na ZŠ ..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.09.2008 14:52, RE: Roman
anonym posted by:
Originál čerpadlo stojí cca 12 000, práce tak do 3000,- a jestli si ten známej neumí přečíst smlouvu - měl by se vrátit na ZŠ ..
Nechtěl bych se hádat, ale to čerpadlo asi fakt nestojí v originál servisu ŠKODA (kde se ptal) 12000,-. Určitě né v koncové ceně. Když tehdy přijel, tak něco říkal o 40 tisících. Tomu bych docela věřil. Tuším že 1,9D Felda (bez turba) má čerpadlo Lucas - určitě tam není BOSH. Takže jde o to přesně jaké čerpadlo to je. A navíc nešlo jen o přehození čerpadla. Svinstvo a kusy barvy bylo zcela všude. Měnily se všechny palivový hadice a vyplachovala se nádrž. Pak palivovej filtr atd. atd. Ten známej je řemeslník. Do aut moc nevidí - pokud to není závada typu "otočit šroubovákem tamtím šroubkem o pů otáčky vlevo". Jirka S.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.09.2008 14:53, RE: Roman
anonym posted by:
Ten známej si ještě naběhl i díky v ČR tolik známému fenoménu "omlazování". Když auto koupil, tak na tachometru bylo zcela obligátních 124 tisíc km. Když jsem se ho ptal, jestli tomu fakt věří - sedačky totálně prosezený, volant ošoupaný tak, že ještě kousek a vyleze ocelový věnec, řadící páda ohlazená tak, že nejdou vidět číslice rychlostí - tak se na mne díval jako jelito, co prej proti těm 124tkm mám. Můj osobní odhad je cca 400 až 450 tisíc km reálného nájezdu. Ale může být v klidu, jsou zná...
Tenhle motor je na 500tkm stavěnej, zbytek auta však ne. Koupit si Felicii v áčkách je taková hloupost, že si zaslouží trest. Osobně nic proti Feliciím nemám, táta měl 1,6 kombajn a jezdil jsem s tím rád (naštěstí mu byla odcizena dřív než začala reznout a od pojišťovny dostal víc, než by tehdá dostal v bazaru).
Dělat na STK záznamy o stavu km by byla skvělá věc. A hlavně nevytáčet při emisích motory do max. otáček, to mi rve uši.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.09.2008 14:54, RE: Roman
anonym posted by:
A já si to myslím přesně opačně. V roce 1999 koupil tchán feldu kombíka 1,3 50kw stála přes 300tis kč výbava akorát rádio a střešní okýnko a to se mi zdá za to auto pořádnej ranec. Později ho podědila manželka a ve čtyřech rocích věku a 112 tis km jsme ho chtěli prodat a nabídli nám 116tis kč tak jsme si jí nechali ( za čtyři roky ztráta skoro 200tis kč) V 8,5 letech věku a 163tis km jsme jí prodávali v bazaru za 65tis kč za tři měsice se neprodala tak jsem jí stáhl dom a nakonec jsem jí prodal ...
prepad ceny je u kazdeho bezneho noveho auta, nad tym sa treba zamysliet pred kupou, ci ho clovek je schopny akceptovat
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.09.2008 14:56, RE: Rady nad zlato
Muroň posted by:
Protože Polo Variant patří do koncernu, který tu nefrčí. Za 50tis. seženeš jen totálně zhuntované.
Ale za 100tis. už může být hezké. A nebo si připlatit a pořídit verzi s novým interiérem a s TDi 66 KW s rotačním čerpadlem. Nezlobte se, nemohl jsem si to odpustit
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.09.2008 15:10, RE: Rady nad zlato
Muroň posted by:
Ale za 100tis. už může být hezké. A nebo si připlatit a pořídit verzi s novým interiérem a s TDi 66 KW s rotačním čerpadlem. Nezlobte se, nemohl jsem si to odpustit
Muroňu, ty nám Oslíkovatíš
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.09.2008 15:10, RE: predni pohon do hor idealni ?
anonym posted by:
co třeba BMW a OPEL? hmm?
Mercedes, Porsche...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.09.2008 15:13, ideální výběr
Osobně bych poradil studentovi, aby najel na stránky www.sauto.cz, tak zadal volbu "všechna vozidla" a dále zadal cenu od řekněme 20 tisíc do 50 tisíc (jak požaduje). Dále bych já osobně navrhoval omezit výběr ještě na auta vyrobená po roce 1994 aby se odfiltrovaly totální starý vrány. Doporučuju potomsi všechna vyhledaná auta prohlédnout a pokud se bude některé zamlouvat, tak se na něj klidně jet podívat. Přičemž pozor! Pokud má již na fotkách některé auto např. jiný odstín na přední kapotě a obou předních blatnících - není to zrakový klam, to je jen totální bouračka na předek dotažená z Německa prodávávaná jako nebouraný autíčko po důchodci co jezdil jen na STK a do kostela. Chci jen říct, že hodně věcí jde poznat už jen z těch fotek. Různý odstíny barev na karoserii, totálně ochytanej volant a prodřený sedačky a přitom na tacháči 100tkm atd. Jirka S.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.09.2008 15:29, RE: Rady nad zlato
tomaskrtek posted by:
Muroňu, ty nám Oslíkovatíš
To snad ještě ne, ale uplně jsem zjihl, když jsem viděl, že tu někdo doporučuje Polo Variant, sourozenečka mého Classicu 1,9 Tdi 66 Kw s rotačním čerpadlem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.09.2008 15:39, RE: Roman
anonym posted by:
Nechtěl bych se hádat, ale to čerpadlo asi fakt nestojí v originál servisu ŠKODA (kde se ptal) 12000,-. Určitě né v koncové ceně. Když tehdy přijel, tak něco říkal o 40 tisících. Tomu bych docela věřil. Tuším že 1,9D Felda (bez turba) má čerpadlo Lucas - určitě tam není BOSH. Takže jde o to přesně jaké čerpadlo to je. A navíc nešlo jen o přehození čerpadla. Svinstvo a kusy barvy bylo zcela všude. Měnily se všechny palivový hadice a vyplachovala se nádrž. Pak palivovej filtr atd. atd. Ten známej ...
Nové vstřikovací čerpadlo na 1,9 D za 13-14tis. koupíš a s tím Lukášem máš pravdu (prý se blbě shání). Jiná věc je, že člověk, který jde koupit Feldu do áček, se klidně následně půjde ptát do značkového servisu a tam z nich taková částka klidně vypadne.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.09.2008 16:29, RE: predni pohon do hor idealni ?
anonym posted by:
ano, Š120 je opravdu pojetim trochu specialni pripad, nicmene to nemeni nic na veci, ze bych si do hor vybral radeji zadokolku - klidne s motorem vpredu, nez predokolku.

nikdy jsem totiz na hory nejel s lehkou zadni napravou, dycky vzadu nekdo sedel a kufr byl natriskanej vselijakym vybavenim. a opravte me, pokud se pletu, ale do kopce se meni rozlozeni hmotnosti tak, ze je vice zatizena zadni naprava a mene predni (ve srovnani s jizdou po rovine). a je pak daleko mensi sance, ze zustanete "vis...
... hmmm tak to by mě zajímalo, kolik si toho s těma zadokolkama (a nemyslim tim š120 s motorem vzadu) po horách najezdil, jako milovník zadokolek (krom jednoho auta jsem měl vždy zadokolku) musim říct, že čerstvej sníh je pro ní průšvih a to nemusíš jet jenom na horách, to bys musel sebou furt vozit tři metráky cementu v kufru, to co píšeš je nesmysl ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.09.2008 16:37, RE: Roman
Muroň posted by:
Jenže o Felicie je na trhu ojetin zájem, proto je jejich cena výše než by odpovídalo tomu, co poskytují. Za stejnou cenu jako Felicii si koupíš stejně starou Mazdu 323, Hondu Civic či Toyotu Corollu (tu i v kombiku). O levnějších korejcích nemluvě. Bohužel jde většina šetrných kupců ojetin do bazaru rovnou s tím, že Felicie bude nejlevnější a na jiná auta se ani nepodívá (to jsou ta drahá "cizí"). Když byly Felicie nové, tak poměr ceny a užitné hodnoty byl dobrý - v jejich cenové relaci jsi jiný...
Tak nikomu neberu o několik generací lepší a mladšího korejce-to bude "čupr" kvalita, když je prodávají tak levně, co...:D:D:D???Kdejaký Eda Ti řekne, že starší typy korejců jsou dělané na 100 tis. a ahoj! Jasně, že teď mě hned někdo chytne za slovo a napíše, že má doma Kiu a najel 250 tis. ale to je 1 ze 100... Než jsem koupil feldu, taky jsem jako mladý chtěl něco "na balení holek"...prochodil jsem x autobazarů a pokaždé stejný scénář: 1. majitel, nebourané, původní lak bez koroze, 100 tis. najeto a realita? Přišel známý automechanik, nechal si otevřít kufr, mrknul na brzdy a pokaždé!!! to byla nějaká bouračka nebo nastrojený vrak typu vyčištěný interiér, zvenku myčka+leštěnka, slušné kola a gumy atd. Takže si kupte každý co chcete, ale já dal na radu známého a dodneška jezdím, ale máte pravdu...nemám klimu-to mě jako opravdiu netrápí-pro mě je momentálně klima úplně zbytečná...protože nejezdím denně 300 km a není tady 35 °C ve stínu... Já bych si z bazaru nekoupil ani gumy-nechci paušalizovat, ale konkurence je velká a pokud se chtějí majitelé uživit, šidí kde můžou, ale tak jsme v ČR, čemu se divím:))) Jinak se to tady hezky rozjelo!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.09.2008 18:48, Co vybrat?
Můj názor: Toto auto mohu doporučit, mám s ním nalítáno 265 000 a naprosto ok
http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=
http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=6484732

Výhody: a) větší komfort, jízdní vlastnosti + spotřeba než felicie (ber pouze 1,6 55kw - motor je držák a má podobné vlastnosti jako diesel, točí od nízkých otáček, spotřeba 7l/100)
b) do 50 000Kč se dá sehnat kousek s ABS, 2x airbag, el. okna, posilovač je samozřejmostí, manuál klima někdy
c) v zadních sedačkách tunel na lyže, když jezdím sám - použiju, s rodinou dávám box na střechu
d) kufr kombi 500 litrů, převezeš všechno, při sklopení zadních sedaček - rovná podlaha
e) jízdní vlastnosti velice solidní, nejsem brzda provozu, předpokladem je dobré pneu a nerozpadlé tlumiče, maxim. 170 dle tacho.
Dej pozor na: a) koroze zadní lemy blatníků, přední lemy, zadní kufr, prahy - mám drobnou korozi, ale pořád si myslím, že srdcem auta je motor, takže ...
b) 1.6 16v u tého Astra F prý žere dost oleje
c) bacha na kulisu řazení, nesmí být vylítaná, někdy problém se zpátečkou (prý se ale dá jednoduše opravit)
Podtrženo a sečteno: myslím si, že by auto splnilo tvé očekávání Rozhoduj se podle stavu auta (ať to kámoš mechanik prohlídne). Od známých vím, že zmiňované Mondeo je taky dost dobré auto za ty prachy , neopovrhl bych ani Peugeotem 405, Opelem Vectrou atd. Felicii neber, málo muziky za hodně peněz, bezpečnost nulová ... jsou lepší auta.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.09.2008 18:53, RE: Co vybrat?
anonym posted by:
Můj názor: Toto auto mohu doporučit, mám s ním nalítáno 265 000 a naprosto ok
http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=
http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=6484732

Výhody: a) větší komfort, jízdní vlastnosti + spotřeba než felicie (ber pouze 1,6 55kw - motor je držák a má podobné vlastnosti jako diesel, točí od nízkých otáček, spotřeba 7l/100)
b) do 50 000Kč se dá sehnat kousek s ABS, 2x airbag, el. okna, posilovač je samozřejmostí, manuál klima někdy
...
Sorry, zapomněl jsem napsat, o jaké auto jde, kdyby už inzeráty nebyly aktuální. OPEL ASTRA F kombi 1,6i 95 rok a výše
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.09.2008 18:57, Peugeot 405
Vybíral bych nějakou z posledních 405. Spolehlivé, velké a na poměry i bezpečné auto. Mnohem lelšpí svezení než ve felici nebo jim podobným za cenu hluboko pod mondeem. Ať už dízl nebo benzín, oboje je dobrá volba!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.09.2008 20:22, RE: predni pohon do hor idealni ?
Muroň posted by:
Děkujeme za příspěvěk na téma letní dovolená v horách. A co v zimě?
Hlupáčku, ty v mém příspěvku vidíš něco o létě a o letní dovolené? Jestli sis nevšiml, bavíme se o zimě a o sněhu, a ten tam většinou leží od října do jara. A o tomto období píšu i já. Vesměs to jsou výjezdy do 2750 metrů, aby bylo ještě jasněji.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 06.09.2008 01:18, Scooter
Zdravím,
chtěl bych taky přispět svou trochou znalostí automobilového trhu do mlýna. Osobně bych se při uvedených kritériích zaměřil na Ford Escort. 5dveřový hatchback, s motorem 1.6 16V. Velikostně jednak pro Tvou postavu naprosto v pohodě (já mám 190 a nebyl problém), velikostně pro náklad naprosto vynikající, kufr je v základní konfiguraci dosti objemný, navíc je možnost sklopení sedadel. Přístup do něj je díky koncepci hatchbach naprosto bezproblémový. Motor 1.6 je ideální. Nabízí lehce nadprůměrnou dynamiku, velice dobrou spotřebu, je dost spolehlivý a díly na něj jsou kdyžtak dost levné.
Escort jako takový je dost jednoduché auto a v podstatě se na něm věci moc nekazí. Byl dělán s úmyslem vyrábět levné auto. Je to na něm v určitých ohledech vidět, ale to není předmětné v této kapitole.
Určitě bych vybíral v poslední generaci vyráběné od roku 1995. Z důvodu korozní ochrany (je bídná, ale ze všech generací zdaleka nejlepší), podvozku (přepracovaný podvozek a nejlepší nastavení) a výbavy(dají se najít kousky s velice slušnou výbavou - klima, Airbagy, ABS,posilovač, el.okna,...).
Je nutné ale dobře hledat a najít si nějaký zachovalejší kousek. Naštěstí nabídka je velice široká a je z čeho vybírat.
Přeji hodně štěstí!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 06.09.2008 06:22, Ložná délka
Možná se mi to jen zdá, ale hodně přispěvovatelů tady zapomíná,že by se do auta měly vejít lyže délky 180 cm. Samozřejmě nemám přehled o všech vozech,ale právě tuto ložnou délku jen tak každý auto nemá. ( určitě ne ti malí kocourci jako Punto aspol) I kombíky střední třídy dosahují vetšinou ložné délky kolem 170cm. ( samozřejmě nemluvím o možnosti dávat je uhlopříčně,která pak ubírá další místa.
Takže je podle mě třeba vybírat vozy kde nákladu nepřekáží zvednutý sedák ( sklápí se jen opěradlo a vznikne rovina) a nebo lze zadní sedačky zcela vyjmout.
Například Picasso ( vím,že se nevejde do cenového limitu) má při sklopených sedačkách ložnou délku 160cm,ale při vyjmutí sedaček 190cm. A lze ty zadní vyjmout jednotlivě,takže při vyjmutí jednoho zadního sedadla máte stále ještě čtyřmístný automobil a dovnitř se vám vejdou čvery lyže ( 190cm) plus batohy.
Předpokládám,že podobnou možnost budou nabízet i první Scéniky a zároveň se jejich cena již blíží stanovenému limitu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 06.09.2008 08:36, RE: Ložná délka
anonym posted by:
Možná se mi to jen zdá, ale hodně přispěvovatelů tady zapomíná,že by se do auta měly vejít lyže délky 180 cm. Samozřejmě nemám přehled o všech vozech,ale právě tuto ložnou délku jen tak každý auto nemá. ( určitě ne ti malí kocourci jako Punto aspol) I kombíky střední třídy dosahují vetšinou ložné délky kolem 170cm. ( samozřejmě nemluvím o možnosti dávat je uhlopříčně,která pak ubírá další místa.
Takže je podle mě třeba vybírat vozy kde nákladu nepřekáží zvednutý sedák ( sklápí se jen opěradlo ...
Z jednoho páru lyží psí délky 180 bych nedělal žádné drama. Pokud pojede sám, vejdou se do všeho (snad kromě Smartu a Velorexu). S mírným prostrčením patek mezi přední sedadla i dozadu do všech aut nižší střední a spousty malých, když se sklopí aspoň jedna zadní sedačka.
Něco jiného je lyží více, tam už může být třeba mít vzadu dostatečnou ložnou délku.
V krátké Felicii jsem při obsazení jen řidičem a s vyndanými zadními sedadly také dokázal vézt 13 párů lyží, nejdelší 210. A v Octě kombi ve dvou s věcmi 35 párů od 182 cm níže
respond
  1 ... 5 6 7


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.