0
back
 

diskuze k tématu: Spolehlivý vůz s nízkou spotřebou

category of topic classification: poradna, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, vše o spotřebě, česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 29.10.2008 12:59, RE: Paleta motorů pro Fabii I
jintaj posted by:
Co se týče motorizace, takovou snad škoda nikdy nenabídla ... Autor patrně nemyslel tuto větu vážně. Je totiž všeobecně známo, že paleta motorů do Fabie I je všeobecně nevyvážená a nedokonalá, a to jak v benzínové tak i v naftové verzi. U benzínů jsou motory buď výkonově nedostačující s neadekvátně velkou spotřebou na dlouhých trasách (1.0 Junior, 1.2 HTP, 1.4 MPI/55 kW), nebo příliš drahé (2.0 MPI, který trpí navíc velkou spotřebou oleje). Zde výrazně chybí (nejspíš záměrně) 1.6 MPI, která se d...
autor očividně myslel počet motorů na výběr,celkem cca 11 různě výkonných motorů!
Ne jejich kvalitu...poměr výkon/spotřeba/cena byla o ničem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 29.10.2008 13:00, RE: Astra
zigi posted by:
Do Géčka se dával X16SZR 55kw a později Z16SE s 62kw.
Jinak samozřejmě vím, že ty moc dieselům neholduješ, ale pro pána jako alternativa motor 1.7DTi by mohl být vhodný, jeho 55kw je pro klidnou jízdu naprosto dostačující a dá se s ním i předjíždět, osobně vyzkoušeno
No jasně, C16NZ je 20 let starý motor, do Géček je určitě modernizovali, alespoň jim zlepšili složení spalin podle EURO 3 nebo 4, že jo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 29.10.2008 13:48, RE: Paleta motorů pro Fabii I
jintaj posted by:
Co se týče motorizace, takovou snad škoda nikdy nenabídla ... Autor patrně nemyslel tuto větu vážně. Je totiž všeobecně známo, že paleta motorů do Fabie I je všeobecně nevyvážená a nedokonalá, a to jak v benzínové tak i v naftové verzi. U benzínů jsou motory buď výkonově nedostačující s neadekvátně velkou spotřebou na dlouhých trasách (1.0 Junior, 1.2 HTP, 1.4 MPI/55 kW), nebo příliš drahé (2.0 MPI, který trpí navíc velkou spotřebou oleje). Zde výrazně chybí (nejspíš záměrně) 1.6 MPI, která se d...
To jsem ráda za "podporu" - diesly 2.5 V6 a tříválec 1.4 TDi také považuji za mimořádně "out" - ale prodejnost nebyla a není špatná - je vidět že KVALITA vůbec nerozhoduje ..
PS: Myslím, že pro pana faráře zvyklého na vůz nižší stř. třídy není fabia vhodným vozem, i přes její trošičku "nadsazené" místní vnímání, stále je to jen polo s více plechy na stejné mechanice, navíc tu a tam výrobně "zlevněno" - prostě typický vůz kategorie malé auto .. (to co na konkurenci "nažene" v jednom parametru, "ztratí" na jiném = auto základního segmetu - Astra apod. jsou přeci jen jinde)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 29.10.2008 13:49, RE: DO 110t
Kylie posted by:
S takovou Xsarou 1.4 HDi 70 dokonce hravě (kombinovaná spotřeba je 4.5 litru), ale při tak málo km je rozumnější benzín (nejlépe 1.6 16V, postačíli 1.4 55 kW), tam je spotřeba 6-7 litrů .. benzín je prostě benzín (neznám přesné bazarové ceny, a i když onen HDi je jednoznačně lepší, benzín bude /pravděpodobně/ o tolik levnější, že ..)
Jak jsem napsala, mnozí se "snižování" cen v bazarech budou (urputně) bránit, ale dojít by k němu spíše mělo ... tipuji odhaduji já..
PS: Onu Xsaru 1.6 16V po facel...
Tak to potom ano.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 29.10.2008 13:56, RE: Tady "popíchnutá", tady "popíchnutá"
David V posted by:
Jediný tříoký auto, který si vybavím je starý Tatraplán. Kylie, já nejsem cotrónovej, mě na svou víru neobrátíš. Já pokukuju po jinejch popelnicích. Mimochodem bych řekl, že nová Insignia může těm Tvejm favoritům pěkně zatopit.
Jen pro pořádek, Tatra 600 "tatraplán" měla hlavní světlomety dva. Tři měla T87 a pak zase T 603 - ta původní, než ji nadvakrát faceliftovali...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 29.10.2008 14:36, RE: Tady "popíchnutá", tady "popíchnutá"
Kýchal posted by:
Jen pro pořádek, Tatra 600 "tatraplán" měla hlavní světlomety dva. Tři měla T87 a pak zase T 603 - ta původní, než ji nadvakrát faceliftovali...
Tak jsem se "koukla" na anketu o "nej-" tatrovku a já bych volila tatra 600 - i když nevyhrála - určitě je nej-progresivnější, tatra 603 je už "jen" evoluce téhož ..
PS: K vyzkoušení jsem doporučovala C6, jež je trochu NE jednooký mezi slepými, ale "tříoký" mezi "obyč." dvouokými" - takhle jsem to myslela
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 29.10.2008 14:50, RE: Tady "popíchnutá", tady "popíchnutá"
Kylie posted by:
Tak jsem se "koukla" na anketu o "nej-" tatrovku a já bych volila tatra 600 - i když nevyhrála - určitě je nej-progresivnější, tatra 603 je už "jen" evoluce téhož ..
PS: K vyzkoušení jsem doporučovala C6, jež je trochu NE jednooký mezi slepými, ale "tříoký" mezi "obyč." dvouokými" - takhle jsem to myslela
Milá Kylie, držte se raději Citroënů. Na začátku té evoluce byl typ T 77, na smutném konci T 700. Se svými čtyřmi hrnky na plocho je tatraplán daleko blíž své předchůdkyni T 97 než své následovnici T 603 s poctivými osmi válci do V. V Kopřivnici mají krásné muzeum, doporučuji k návštěvě!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 29.10.2008 15:03, RE: Tady "popíchnutá", tady "popíchnutá"
Kýchal posted by:
Milá Kylie, držte se raději Citroënů. Na začátku té evoluce byl typ T 77, na smutném konci T 700. Se svými čtyřmi hrnky na plocho je tatraplán daleko blíž své předchůdkyni T 97 než své následovnici T 603 s poctivými osmi válci do V. V Kopřivnici mají krásné muzeum, doporučuji k návštěvě!
Já vím, kamarád před lety testoval tu T 700 (a "něco" do sebe měla - a osmiválce já moc ráda, po jednom ve vlastní garáži moooc toužím a "ploché" motory já taky moc chválím .. to jsem tu už párkrát také psala .. a že dnes již jen subaru a porsche je nabízí mi příjde hrozná "škoda" a "chyba" a ... důsledek NEznalosti a NEnáročnosti lidí - tedy masy). Nejsem "znalec" (znalkyně - je bubost, nebo to příjde jen mě?) historie Tatra, ale ve své době to zajímavá auta byla (kdyby "revoluce" přišla o 20 let dříve, možná by dnes postavení mého oblíbeného Bristol a podobných měla ..). Nic to nemění na tom, že mě se nejvíce "líbí" (tentokrát doslova, jinak to používám spíše na "kvalitu", zde jen "líbí") T600 - i když lidé volili (jen její evoluci - to nic nemění na tom, že T600 nebyla "prazáklad", T603 .-)
PS: Mě se "nej-" ze všech tatra v anketě líbí T600 - howgh
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 29.10.2008 15:10, RE: Diesel spíše ne..
Kylie posted by:
Při tak málo km ročně dieslový motor asi ne, nevyplatí se, existuje dokonce možnost, že se "prodraží"....
Papež Benedikt XVI. měl golf, takže tady bych z "taktickostrategických" důvodů (to by byl "mazec", kdybych přijela lepším vozem než má šéf - má Bentley) šla o kousek níž - na 10 t. km ročně asi spíše do benzínového motoru.
Modely škoda se mi v tuto chvilku zdá nerozumné kupovat, očekávala bych totiž (i přesto, že v bazarových cenách zaznamenala škoda za poslední měsíce nej- propad ze všech,...
taky se mi to zda, ze v posledni dobe v tech bazarech, okolo kterych denne projizdim, ze ceny Oktavek a Fabii (starsich) konecne slezli na odpovidajici uroven ... tj nekam ke 110-140 tis. kacek. Ty drivejsi cifry atakujici hranici 200, a nic moc v tom skoro nebylo, me udivovali.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 29.10.2008 15:14, RE: Nezbývá než dodat ..
vasapasa posted by:
... farář těžkej úděl má.....

Jak se zde jistě během rána či dopoledně dočteme zjistíme že jednoznačně C5 splňuje všechny požadavky. TRUMFNETE HO?
A podle statistik TUV je C5 mííírnej nadprůměr.Pro pána by byla sice asi nejvhodnější 1,6HDi,ale já osobně bych se přimlouval přihodit k rozpočtu tak 250-300tisíc a pořídit 2,2 HDi Bi-TURBO.
...že vasapasa vtipný dokáže i být ..
PS: Takže vám, milá (pardon "ý") vasapaso (opravdu) přeji svezení v C5 2.2 HDi Biturbo (a nebo, alespoň, třeba cupku C4 1.6 HDi) .. právě teď si ji zasloužíte ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 29.10.2008 15:23, RE: Diesel spíše ne..
isis2000 posted by:
taky se mi to zda, ze v posledni dobe v tech bazarech, okolo kterych denne projizdim, ze ceny Oktavek a Fabii (starsich) konecne slezli na odpovidajici uroven ... tj nekam ke 110-140 tis. kacek. Ty drivejsi cifry atakujici hranici 200, a nic moc v tom skoro nebylo, me udivovali.
Nedávno jsem kdesi četla (přesná čísla, přesná procenta si už nepamatuji), že za poslední měsíce propadly ceny všech ojetin, přičemž vozů škoda o dvojnásobek (tedy o plných 100%) více, než u ostatních vozů = ceny se "zreálňují" ... což je (konečně, to to trvalo!!!) dobře (a myslím, domnívám se, že ještě nejsem "u konce", ještě nějaký pokles je před námi .. pravděpodobně .. i když lidé "z oboru" zvyklí na docela nadstandardní příjmy zuří a udělají co jde .. asi ani ty stávající /už málem "rozumné"/ ceny neubrání..)
PS: Letní "stejné" ceny Škody Octavia a Lexus IS a Jaguar X-type a jarní shodné ceny starého Superb a Jaguar S-type apod. .. to přeci bylo naprosto ... šílené, "ujeté", nesmyslné ..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 29.10.2008 15:33, RE: A co Toyota?
Lados posted by:
Urcite bych se poohledl but po starsi Corolle (pokud je treba trochu prostoru) 1.3 (nekde pisou 1.4, ale do r. 2001 to byla 1.3) ci Yarisu (mene prostoru) 1.0/1.3 Litrovy trivalec je tak trochu lepsi nez 1.2 HTP (bez urazky VW Group) a 10K km rocne najede clovek s kdecim. O spolehlivosti Toyot byla popsana kvanat papiru i internetovych diskusi, nicmene shrnul bych to tak, ze udrzovane auto je vetsi vyhra nez proklamovana znacka. Budeme-li predpokladat averzi vuci asiatum, tak Fabie 1.2 je bohuze...
Litrový tříválec je nej- maloobjemový motor na světě, 1.2 tříválec ve fabii je (možná) nej- z té druhé strany! Takže tady bych klidně VW urážela - prostě to s "šetřením" a "úsporami" přehnali - proč to neříci "popravdě" a "naplno".
Rozhodě NEmyslím, že je fabia JEDINÝM kandidátem, navíc i u fabie pravděpodobně dojde v k dalšímu poklesu bazarových cen ..
PS: Yaris je prima do města a příměstský provoz (a motor je skvělý - fabia vlastně NEMÁ protinabídku), ale je přeci jen menší a přechod z "typického" vozu střední třídy bych neviděla jako úplně optimální ...
PPS: Stále tu, dle mne, nepadla "výhodnější" a "lepší" a lépe "sedící" nabídka (vzhledem k poptávce), než ta rozumně levná, bezpečná, vybavená Xsara 1.6 16V (1.4 HDi by byla doslova "bomba" a se spotřebou by byl pan farář nadšen, ale ta bude asi trochu dražší .. a pro 10 t. km trošku "zbytečná")
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 29.10.2008 17:29, RE: DO 110t
Rubal posted by:
Mareu bych asi nikdy nekoupil, je to ten model , který spolu s Bravou neudělal Fiatu v devadesátých letech moc dobré jméno.
S Xarou bych více méně souhlasil, ale vejde se pan farář se spotřebou do šesti litrů?
S tím zlevňováním vozů to nevidím zase až tak růžově. Ceny nových aut jdou (nebo by měli jít) dolů. Ale bude tomu tak i u aut ojetých, tedy u těch starších ojetých kolem 100 tis kč? Toť otázka.
V této situaci bych zřejmě vážně zkusil diesela, i když při tom ročním nájezdu... nevím nevím.
No to co neudelalo Fiatu dobre jmeno bylo pred Mareou a Bravem. Z vlastni zkusenosti mohu rici pokud ta auta maji dobry puvod neni absolutne zadny problem! Jinak Marea je velmi pohodlne auto s velmi slusnymi jiznimi vlastnostmi, dobrou vybavou, vyborne prostorove reseni a s naprosto skvelym motorem 1.6 16V100PS pri velmi dobre spotrebe.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 29.10.2008 17:45, RE: Astra
zigi posted by:
Pokud pánovi Astra 1.6 16V slouží dobře ( určitě motor X16XEL ) a je spolehlivá, uvažoval bych velice a GO motoru, tím spotřeba oleje skoro vymizí ( oprava sice cca 10-20t Kč ) a k tomu bych přihodil přímovstřik LPG, ještě pánovi hodně peněz zbyde. Navíc přestup z Géčkový Astry do Fabky nebude zrovna příjemný, Fabie je mnohem tvrdší a prostorově menší, navíc 1.4 16V 74kw je celkem hlučný a spotřebou neoplývá, to radši 55kw versi. Dále doporučovat 1.4MPi, to bych si nedovolil doporučit ani svému ...
Já se taky přidávám, ale ještě než bych se do toho vrhnul, tak doporučím zhodnotit stav zbytku - nápravy, karoserie a interiér. Jestli jsou tyhle věci v rozumném stavu, pak je generálka motoru nejlevnějším východiskem ze situace. Získáte levně vozidlo, na které se můžete spolehnout a spotřeba, která je možná vyšší než u uvažovaných alternativ, se v nižších nákladech na pořízení "nového" vozu hezky rozprostře. Navíc - člověk se těší na změnu, ale pokud by to byl přechod z Astry do Fabie, mohl by být velmi rozčarován.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 29.10.2008 18:09, RE: Astra
Koloss posted by:
Já se taky přidávám, ale ještě než bych se do toho vrhnul, tak doporučím zhodnotit stav zbytku - nápravy, karoserie a interiér. Jestli jsou tyhle věci v rozumném stavu, pak je generálka motoru nejlevnějším východiskem ze situace. Získáte levně vozidlo, na které se můžete spolehnout a spotřeba, která je možná vyšší než u uvažovaných alternativ, se v nižších nákladech na pořízení "nového" vozu hezky rozprostře. Navíc - člověk se těší na změnu, ale pokud by to byl přechod z Astry do Fabie, mohl by ...
Tady se na 100% shodneme ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 29.10.2008 23:28, zase fabia?
Fabia, Fabia a nic než Fabia, stát ve státě. Navíc 74kw je méně doporučovaná než 55kw. ... Za 110 mohl být slušný Focus 1 , P306, všelijakých Almer a Carism plná pr*el. ...Být váma tak si projdu modely nižší střední (s mini nákupní taškou už neušetříte) s benzínem 1.6 jeden po druhém. Rokem výroby to dopasuju s rezervou do cenové hranice a co se bude líbit to vezmu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 29.10.2008 23:56, RE: zase fabia?
Ráďa posted by:
Fabia, Fabia a nic než Fabia, stát ve státě. Navíc 74kw je méně doporučovaná než 55kw. ... Za 110 mohl být slušný Focus 1 , P306, všelijakých Almer a Carism plná pr*el. ...Být váma tak si projdu modely nižší střední (s mini nákupní taškou už neušetříte) s benzínem 1.6 jeden po druhém. Rokem výroby to dopasuju s rezervou do cenové hranice a co se bude líbit to vezmu.
Ano - to je pěkný "souhrn" dnešní diskuze.
PS: Já bych k "ozkoušení" doporučila konkrétně Xsaru 1.6 16V po faceliftu (2002-2004) neb bych očekávala dobrou cenu za rozumnou bezpečnost, spíše nadprůměrnou výbavu a dostatek vnitřního prostoru - chtete-li nutně "mini" spotřebu zajistí ji diesel 1.4 HDi, ale to se mi až "zbytečné" - kvalitativně NE - je to skvělý motor, jen bude (snad až zbytečně) dražší ..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 30.10.2008 08:33, RE: DO 110t
rudy321 posted by:
No to co neudelalo Fiatu dobre jmeno bylo pred Mareou a Bravem. Z vlastni zkusenosti mohu rici pokud ta auta maji dobry puvod neni absolutne zadny problem! Jinak Marea je velmi pohodlne auto s velmi slusnymi jiznimi vlastnostmi, dobrou vybavou, vyborne prostorove reseni a s naprosto skvelym motorem 1.6 16V100PS pri velmi dobre spotrebe.
Tak to je super že z vlastní zkušenosti můžete vyvrátit všeobecné tvrzení - Bravu ani Mareu NEBRAT.
Já tyto vozy nikdy nevalstnil, ale někteří mý známý ji měli. Musím říct že jeden z nich s ní byl spokojený tak jako Vy. Ostatní tři ji však od té doby silně odsuzují.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 30.10.2008 08:37, RE: Paleta motorů pro Fabii I
Kylie posted by:
To jsem ráda za "podporu" - diesly 2.5 V6 a tříválec 1.4 TDi také považuji za mimořádně "out" - ale prodejnost nebyla a není špatná - je vidět že KVALITA vůbec nerozhoduje ..
PS: Myslím, že pro pana faráře zvyklého na vůz nižší stř. třídy není fabia vhodným vozem, i přes její trošičku "nadsazené" místní vnímání, stále je to jen polo s více plechy na stejné mechanice, navíc tu a tam výrobně "zlevněno" - prostě typický vůz kategorie malé auto .. (to co na konkurenci "nažene" v jednom parametru, "z...
1.4 TDi je možná out, nicméně jsem ho asi 2 měsíce užíval, a krom rachotu, který byl ovšem snesitelnější než např. v Ibize nebo v polu, jsem autu neměl co vytknout. Pak možná horší rozestup mezi převodovými stupni, ale to už záleží na tylu jízdy. Jinak spotřeba se držela i ve městě do 6l, mimo za 4,5-5l vč. zap. klimatizace (používal jsem ji v létě). Auto docela i jelo (55kW) a na dálnici nebyl problém konstantně držet 150km/h. Do této rychlosti auto zrychlovalo kopec nekopec. Takže jenom můj dojem. Samozřejmě, že 1.4 HDi má projev kultivovanější, ale s tímto motorem bych se bál pomalu natankovat v benzínce na chalupě....kdežto u TDi můžete je¨t na vyjetý olej a nic se nestane. (když to přeženu) a ceny 1.4 TDi hezky padají a dá se vybrat ze spousta možností....okolo 120.000.- se brzy najdou slušné kusy (když oželíme barvu)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 30.10.2008 14:32, RE: Paleta motorů pro Fabii I
dpwagen posted by:
1.4 TDi je možná out, nicméně jsem ho asi 2 měsíce užíval, a krom rachotu, který byl ovšem snesitelnější než např. v Ibize nebo v polu, jsem autu neměl co vytknout. Pak možná horší rozestup mezi převodovými stupni, ale to už záleží na tylu jízdy. Jinak spotřeba se držela i ve městě do 6l, mimo za 4,5-5l vč. zap. klimatizace (používal jsem ji v létě). Auto docela i jelo (55kW) a na dálnici nebyl problém konstantně držet 150km/h. Do této rychlosti auto zrychlovalo kopec nekopec. Takže jenom můj do...
Vtip úvodem .. souhlasím s vámi. To nic nemění na tom, že ostatní motory .. fiat, toyota, citroën jsou prostě "lepší" (prostě s tím tříválcem to trochu u VW "přehnali" - ale realita jim dává za pravdu - ušetřili na výrobě /a hodně/ a lidem to nevadí ,-)
S tím tankováním to nebude tak zlé, ale samozřejmě čím "kvalitnější" "sofistikovanější" motor, tím vyšší nároky na palivo - respektive potřebuje NORMÁLNÍ palivo - nevzývala bych, že nějaký motor hravě zvládne směs naftyvodyzbytkůoleje, možná bych raději dbala na "normální" kvalitu paliva - to totiž stačí (a nežijeme v zaostalých částích rumunska či ukrajiny, myslím že většina čechů se považuje za "plnohodnotné" civilizované evropany, tak proč nemít stejné nároky na palivo /i vše ostatní/?)
Motůrek 1.4 TDi má slušný záběr, to souhlasím, jinak je ale (zřejmě) nejhorší maloobjemový diesel na světě - snad překvapivé, (skoro) určitě pravdivé
respond
  1 ... 3 4 5




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.