0
back
 

diskuze k tématu: Koupit vznětovou Fabii nebo Peugeot 206 SW?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, česká vozidla, francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.03.2008 18:58, rada
Ford Focus 1,8 Tdci - větší auto, nepřekonatelné jízdní vlastnosti - o třídu lepší než u fabie a o dvě než u 206, spotřeba do 6 litrů, slušná výbava, spolehlivost... Jinak z těch dvou samo fabia je mnohem lepší auto než pažoutek, ale je mi jasné, že když ty dvě mašinky postavíš před svou dru(a)hou polovičku, vybere si frantíka:)Teda jestli není prapravnučkou Elišky Junkové nebo nechodí v Paříži na kafe s Michelle Mouton:))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.03.2008 22:12, rada
Mám 206SW 1,4HDi aktuáně má 83tkm, je koupená nová v ČR.
mínusy: interiér (všude trvzený plast), mohutné A sloupky lehce vadí ve výhledu (ale zase je v interiéru více místa nad hlavou), na můj vkus (p306, p406; cit saxo 1.1; 1.5d) na francouze tvrdý podvozek
plusy: tichý kultivovaný motor, který lze vytočit až do 5,500 a do 4,500 opravdu táhne, nízká spotřeba 4,5 - 5,0 l , výklopné zadní sklo (odstěhoval jsem bez problémů 2m desky skříní), dobrá výbava, design,
a hlavně tohle auto vám ukradne nebo vykrade (pokud tam je obyč sériové rádio) jen blázen ... lidi francouzy opovrhují ale myslím že neprávem ....
prostě některé věci FR auta mají horší ale co se týče mechanických vlastností vozu a jeho nákladů na servis nevidím problém... samozřejmě řazení je lehce gumové, stahovaní oken je uprostřed na středovém tunelu, auto má nízký společenský kredit, ale prostě pořád má kvalitní motor který je opravdu oprotu 1,4 TDi PD o generaci vepředu a nápravy taky nejsou zrovna z cukru ... pokud někdo řeší plasty v interiéru a to jak ho vnímá okolí tak je Fábie lepší volba
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 12.03.2008 07:49, rada
Peugeot 206 používá žena (předtím měla:Škodu 120,Pandu,Peugeot 106 diesel).
Stávající P-206 ,rv.2003,motor 1,1,benzín,klima,každodenní pražský provoz,,
Výhody:docela prostorný a spolehlivý při normální údržbě(výměna oleje a filtru,brzdové des.)dosud navíc vyměneny jen brzdové kotouče a baterie) .,kvalitní lak,interier odpovídá užitnosti-t.j.plasty ,přehledná palubka.
Nevýhody(subjekt,),ovladače př.el.oken na středním panelu-t.j.nešikovné,málo prostoru na zadních sedadlech na delší cestu,spotřeba benzínu 7-7,5 l/-městský provoz a zapnute spotřebiče-větrák,rádio,světla a v létě klima.
Slabá akcelerace.
Doporučení:zvolit silnější motor
Já jsem používal 15 let Peugeoty vyšší třídy bez větších problémů,nicméně jejich el.vylepšování začalo přinášet i problémy-začaly selhávat různé senzory až po selhání řídící jednotky-motory HDI -výborné.,na dlouhé cesty pohodlné a prostorné.
S modely 405 a 406 jsem projel celou Evropu,ale jsou to vozy vyžadující opravdu kvalitní a pravidelný servis a bohužel se vždy něco najde co je potřeba vyměnit.Řečeno jinak na údržbu a pravidelný autorizovaný servis-tedy drahý je na peněženku náročný.
Nyní používám Toyotu Corollu-1.6,benzín(již druhou).S tou první jsembez jakýchkoliv problému v průběhu 3 let najel 150 000 km. a to bez jakýchkoliv závad.
V loni na podzim jsem ji protiúčtem vyměnil za stejný model s počtem 28 000 km. km.Tento vůz nižší střední třídy má velice dobré jizdní vlastností,vše naprosto dobře funguje,dostatek místa i v kufru(mám sedan),spotřeba: město cca 7,0,mimo město-6,5l(obsazeno:2 os. + zavazadla.
Není sice designový šlágr,ale jednoznačně správný rodinný vůz.
Rada: stojí za to si jej někde v bazaru nebo u Toyoty prohlédnout.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 12.03.2008 10:37, rada
Přesně rok jsem užíval služební Fábii 1,4 TDi. Shrnutí: 2 měsíce vibrace na volnoběh a nízkých otáčkách při přidání plynu. V dalších měsících vibrace permanentně, poslední měsíc už se to nedalo ustát, jezdil jsem podle otáček, které tak moc nevibrovaly. Najezdil jsem za ten rok 62 000 km. Po roce se šéfové nad námi ustrnuli a koupili 1,9 TDi PD. Je to velmi příjemná změna k lepšímu. Tento zážitek si užila DRTIVÁ většina mých kolegů. 1,4 TDi už nikdy. Spotřeba je u 1,9 rovných 5l, u 1,4 byla přesně 4,8l. Ty ušetřené dvě deci nafty za to nestojí, pokud nepotřebujete zvýšit potenci. Také jsme se totiž s kolegy shodli na tom, že ty zmińované vibrace nám ho postavily do pozoru a chvíli jsme museli počkat, než z auta vylezem a začneme jednat se zákazníkem...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 12.03.2008 12:16, rada
Určitě Fabiii. Peugeot krom tissiho naftaka nema jineho kladu. Je menší, má mnohem horsi podvozek, rizeni i razeni. Kvalita materialu je nevalna, palubk skripe, sedadla jsou taky rozbredla a bez vedeni, uroven aerodynamickeho odhlucneni je tez mnohem nizsi jak u fabie. Crash test sice dopadl stejne pro obe auta, ale Fabce bych veril vic - kouknete na sílu prahu u obou aut. Oproti Felicii je peugeot vyborne auto, ale mit na vyber jdu do Fabie. Zkusil bych se podívat po jiném motoru, to je u skodovky vzdy kamen urazu.....bud 1.9TDi nebo 1.4 16V. Ve výbavě elegance nebude nic chybět a comfort, popř. ambiete je taky uspokojivá. (classic a junior nebrat)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 12.03.2008 16:45, rada
Jednoznačně Fabii.Mohu porovnat -v práci Peugeot Expert 1,6Hdi,r.v. 2007,najeto 6000km.Doma Fabie 1,4 Mpi, r.v. 2003 najeto 100 000km.Fabie-stav nového vozu,pouze běžný servis podle servisní knížky,bez vrzání,závad,přesné řazení,tichý motor.Spotřeba 8 l Lpg/100Km.Peugeot-zatéká do kabiny,hlučný motor,všechno tam vrže,spotřeba 8l/100km(to by bylo tak odpovídající vzhledem k zatížení),neustálé poruchy elektroniky které se řeší v rámci záruky pouze vymazáním chyby, jsou to takzvané přechodné chyby-např.závada turbodmychadla, ta se projevuje pravidelně a vydrží svítit vždy po první horší přejezd kde spolehlivě zhasíná.Dílenské provedení a slícování dílů, které nejsou zrovna vidět tak to je také jeden velký hnus.No at si každý udělá obrázek sám,já bych no francouzkého auta nešel ani omylem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 12.03.2008 16:46, rada
Dobry den,rozhodl jsem se koupit Audi A4 s rokem výroby 2001 model B6 1.9 TDI 96KW.Chtěl bych pordat pár informací co trpí u vozu nejvíce a nákladnost náhradních dílů.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 12.03.2008 20:28, rada
Fabia MPI je stary motor, nadruhou stranu je vcelku usporny, kdyz se jede rozume mimo mesto. Konkretne jsem schopen se udrzet okolo 5,5l (okresky, nebo jizni spojka) kdyz jedu na spotrebu, kdyz jedu normalne, vezme si 6l. Mesto je s citem okolo 7,5, kdyz clovek nemysli na spotrebu, vyhoupne se na 8-8,5 (coz je uz dost). Dale taky musim apelovat na hlučnost - uvnitř auta je prekvapive ticho (ani se nechce verit ze je to motor z facka a felicie). Pravdou je, ze v meste na svetlech Vam to kazdy 12V 3-hrnek HTP asi naklepe, ale nejvetsi plus jsou prave okresky a tam, kde je mozno jet vice jak 80km/h. Motor se ochotne dostane na 140, ani nevite jak (pokud neni na dalnici krpal jak na snezku). Pri 130 toci neco malo pod 4000 (asi 3850), coz je o 400 méně než HTP a 500 méne než 16V 100kW. Uajne casteji odchazeji vstriky (neni můj případ), motor je nenarocny na olej (narozdil od treba HTP nebo 16V) a za jizdy ma uvnitr velice pekny utlumeny zvuk. Jinak platí to samé, co v mém minulém příspěvku...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.03.2008 12:16, rada
1.4 Tdi 3 válec je zcela nepovedený motor-holt škodovka udělala špatný krok!!Vše špatné-motor je nevyvážený má hlučný chod prostě katastrofa!!nedoporučuji.jediné plus je výkon což se nedá upřít ale co s výkonem v hlučném autě!
Ostatní fábie jsou ve výborném provedení ale všechny mají špatné motory kromě 1,4 16V benzín a 1.9 TDi ty Vám doporučuji!!1.2 16v jede do 100 dobře na dálnici spotřeba 10litrů!!! při 120-130 km!Prostě objem nenahradíš!!1.4 Mpi malý výkon jen 50 kw spotřeba 9-10litrů!!ve městě!!!
Peugeot je jistě dobrá volba-slušná kvalita ale velmi drahý servis když má auto njeto přes 200.000km!!do této doby jen běžná údržba!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.03.2008 13:58, rada
Jestli jiné auto tak AstruG 1.6 16V popř. Seata Ibizu 1.4 16V. Fabka není zlá, je o něco komfortnější a lépe ohlučněná než seat. Seat je zase líbivější.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 14.03.2008 08:59, Z 3011D
Poku pán touží po lehkém gulometu doporučuji škodu ! Zvuk tohoto motoru je strašný ! Zetor 3011 šlapal o poznání lépe !
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 14.03.2008 09:24, Fabia versus 206
Motor 206 1,4 hdi je příjemný, ale ve vyšších otáčkách a rychlostech mu docházel dech. Osobně mi přišel příjemnější motor, o kterém se tady nemluví a to je 1,9 Sdi 47kW, který sice taky výkonem neoplývá, ale dech mu nedochází. O nákladech na údržbu už vůbec nemluvím. Co je ale hlavní - Fábka po 100 tisích je v nesrovnale lepším stavu, než 206 a to mluvím o služebácích. V naší firmě dostalo část akvizitorů za odměnu 206 místo fábek, ale nakonec se zjistilo, že je to spíš za trest, že fábky jsou oblíbenější u zaměstnanců i z pohledu šéfa dopravy, který řeší opravy a servis. Takže jsme se zase vrátili k "traktůrkům".
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 14.03.2008 09:53, RE: Fabia versus 206
Jiřín posted by:
Motor 206 1,4 hdi je příjemný, ale ve vyšších otáčkách a rychlostech mu docházel dech. Osobně mi přišel příjemnější motor, o kterém se tady nemluví a to je 1,9 Sdi 47kW, který sice taky výkonem neoplývá, ale dech mu nedochází. O nákladech na údržbu už vůbec nemluvím. Co je ale hlavní - Fábka po 100 tisích je v nesrovnale lepším stavu, než 206 a to mluvím o služebácích. V naší firmě dostalo část akvizitorů za odměnu 206 místo fábek, ale nakonec se zjistilo, že je to spíš za trest, že fábky jsou o...
Jako zaměstnavatel bych volil spolehlivější Škodu, jako zaměstnanec pohodlnější Peugeot.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 14.03.2008 09:58, RE: Fabia versus 206
Jiřín posted by:
Motor 206 1,4 hdi je příjemný, ale ve vyšších otáčkách a rychlostech mu docházel dech. Osobně mi přišel příjemnější motor, o kterém se tady nemluví a to je 1,9 Sdi 47kW, který sice taky výkonem neoplývá, ale dech mu nedochází. O nákladech na údržbu už vůbec nemluvím. Co je ale hlavní - Fábka po 100 tisích je v nesrovnale lepším stavu, než 206 a to mluvím o služebácích. V naší firmě dostalo část akvizitorů za odměnu 206 místo fábek, ale nakonec se zjistilo, že je to spíš za trest, že fábky jsou o...
Ještě by taky stála za zmínku přesnost řazení. U nových vozů Škoda Fabia se dá řadit v podstatě malíčkem a při kultivovaném zacházení toto s výjimkou zpátečky platí i to těch 100tisících, naproti tomu u Peugeotu aby člověk ty rychlosti hledal. A to ani nemluvím o tom, že při jízdě na dálnici se Peugeot chová jak vznášedlo a naprosto nedrží stopu. Fabia proti tomu celkem solidně drží.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 14.03.2008 10:22, RE: Z 3011D
anonym posted by:
Poku pán touží po lehkém gulometu doporučuji škodu ! Zvuk tohoto motoru je strašný ! Zetor 3011 šlapal o poznání lépe !
Me prijde zvuk Zetoru takovy sametovy. Proste i co se tyce zvuku, tak ma kazdy jiny vkus.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 14.03.2008 12:14, 1.4 TDI nebrat!
Je to po 2.5 TDI V6/110 kW druhý nejhorší nafťák od koncernu...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 14.03.2008 12:35, RE: Fabia versus 206
anonym posted by:
Ještě by taky stála za zmínku přesnost řazení. U nových vozů Škoda Fabia se dá řadit v podstatě malíčkem a při kultivovaném zacházení toto s výjimkou zpátečky platí i to těch 100tisících, naproti tomu u Peugeotu aby člověk ty rychlosti hledal. A to ani nemluvím o tom, že při jízdě na dálnici se Peugeot chová jak vznášedlo a naprosto nedrží stopu. Fabia proti tomu celkem solidně drží.
Řazení ve článku zmíněno bylo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 14.03.2008 13:03, RE: Z 3011D
anonym posted by:
Me prijde zvuk Zetoru takovy sametovy. Proste i co se tyce zvuku, tak ma kazdy jiny vkus.
To ptroto že jsi poslouchal šestiválec s turbem !
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 14.03.2008 13:53, Rozhodnutý
Rozhodně Fabia Combi TDI, o tom žádná!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 14.03.2008 14:29,
Já tada musím říct, že kdybych stál před podobným rozhodováním, tak bych jednoznačně volil Fábii. Má celkově lepší intarier, co se týká životnosti, kde po 250 000 km ještě nikde nic neskřípe ani nedrnčí. Fabie možné není tak hezká, co se týká interiéru, jako Peugeot, ale rozhodně vyrdží více. Takže já bych volil jedině Fábii.
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.