0
back
 

diskuze k tématu: Koupit vznětovou Fabii nebo Peugeot 206 SW?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, česká vozidla, francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.03.2008 09:56, rada
Dobrý den, vzhledem k tomu, že uvádíte vozy s rozdílnou karoserií (Peugeot - Combi a Fabia - Hatchback) je jisté že plusy a mínusy jsou jistě v prostornosti interiéru a v jízdních vlastnostech patrné rozdíly.
Rád bych se ale věnoval spíše motorům. Jestliže se nemýlím, konstrukčně je každý motor rozdílný a to zejnéma proto, že Peugeot nabízí HDi- což je motor s vysokotlakým vstřikováním paliva systému Common rail, jenž je jeden z nejmodernějších systémů, jenž vyníkají vynikající pružností, velice nízkou spotřebou paliva a výborným plněním válců. Ale jeho mínusem je jistě cena oprav a náhradních dílů. Motor Fabie se strukturou TDI - přímým vstřikováním paliva s přeplňováním turbodmychadlem (neuvádíte, máte-li zájem o motor se systémem CR), je sice konstrukčně jednodušší ale vyniká zejména vysokou spolehlivostí, ve většíně případů mamutím kroutícím momentem ale dle mého názoru, tomuto motoru už dozvonívá a předpokládám že VW se začne orientovat na konstrukci TDI CR, takže bych shledával modernějším systém HDI u peugeotu. Ale protože je koupě vozu věcí priorit, je na Vás, čemu byste dal přednost.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.03.2008 12:10, rada
TDI je nesmrtelný motor, ale volil bych Octavii I- TDI, motorizaci ALH....v dané cenové relaci dostupné a spolehlivé auto se spotřebou do 5l.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.03.2008 12:15, rada
vzal bych fabii. výrazně lepší jízdní vlastnosti (zatáčky, náklony), servis na každém rohu, dobré protikorozní ochrana, lepší spolehlivost.
mínusem fabie je nekultivovaný motor. 1,4 tdi za studena připomíná starší ford transit
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.03.2008 13:53, rada
Fabii neznám dostatečně, ale máme ve firmě P 206 klasiku s uvedenou motorizací. Po dvou letech mohu jenom doporučit. Spotřeba po městě pod 5 dlouhodobě, bez jakýchkoliv potíží, svižné, kupodivu vhodné i na delší trasy. Jízdní vlastnosti solidní a navíc z těch pár málo jízd co jsem, měl šanci ve starší Fabii, bych soudil, že je mnohem prostornější a lépe si poradí s mizernými cestami. přitom ony záklony u 206 jsou ptákovina, žádné nejsou. Sedí-li něco ještě lépe než 206ka, pak už to musí být tvrdé jako žebřiňák. Za 206 Vás jistě pochválí vaše partnerka. Fabka je dámami viděna jako obyčejné "německé" auto....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.03.2008 15:07, rada
P 206 je auto,které oproti Fabii boduje zejména vzhledem (interiér i exteriér).Motory u obou aut jsou dobrou volbou co se spotřeby týká,kultivovanější je určitě HDi,ale pro laika je rozdíl stejně neslyšný.Fabia má rozhodně jistější jizdní vlastnosti,Peugeot je na mě moc měkce naladěný,záleží co kdo preferuje.Bezpečnost obou vozů je téměř totožná a na solidní úrovni.Fabia je také spolehlivější,má i lépe zpracovaný a přehledný interiér,ale zase je nudný oproti P206.Navíc jeden detail,v noci Fabia velmi dobře svítí,v P 206 je to o poznání horší.Volba je jen na Vás.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.03.2008 17:12, rada
fabii bych s motorem 1,4 TDI urcite nebral. Je to trivalec. Zadny mamuti tocivy moment a zatah z nizkych otacek. Proste stejne nesmyslny motor jako 1,2 HTP, ale na to jsou ve Skodovce machri...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.03.2008 18:57, rada
na rozdil od jinych poskytovatelu vyčtených rad Vam mohu sdelit sve zkusenosti. Kolega ma 206ku, ja Fabii 1.4 TDi. Jestli nekdo u auta za 200 tisic porovnava jako hlavni parametr zvuk motoru, pak je u me teda dost velkej labuznik, a je to asi to jedine, v cem Pezot Fabii porazi. Jinak to, co Vas v praxi bude opravdu zajimat, bude vykon, kroutici moment pro bezpecne predjizdeni, jizdni vlastnosti, presnost řazeni rychl. stupnu, dostupnost servisu, spolehlivost, koroze, prostornost a kvalita zpracovani.. Ve vsem je Fabia lepsi. Nezapomente taky, ze jiste jednou budete Vami dnes vybirane auto prodavat. Fabia Vam cenu podrzi taky lepe, nez Pezot..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.03.2008 19:12, rada
Bral bych Fabii, ale ne s 1.4 TDI, ale s 1.4 16V. 5 nebo 7 litrů na 100 km není tak velký rozdíl, na pořízení bude daleko levnější a předem odpadávají případné problémy s turbem apod. 1.4 16V je spolehlivý motor s pěkným zvukem a solidním výkonem, a ve srovnání s tříválcovým TDI je nesrovnatelně kultivovanější. Kdybyste přece jen chtěl diesel, tak 1.9 TDI, který Fabii udílí výbornou dynamiku, spotřeba je skoro stejná jako u 1.4 TDI a nabízí i zadní kotoučové brzdy, a v drtivé většině případů i lepší výbavu. Jinak s různými verzemi Fabie mám dost zkušeností a právě 1.4 16V a 1.9 TDI jsou podle mě tou nejlepší volbou. Určitě nebrat HTP, je slebý, má hrozný zvuk a při svižnějším stylu jízdy si klidně vezme i 8 litrů/100km. Co se týká spolehlivosti Fabie, tak akorát je náchylná na opotřebení předního stabilizátoru. Nic vážnějšího jsem nezažil.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.03.2008 21:27, rada
206 má velmi zdařilý design. A to je taky to jediné pozitivní co o ní lze říct. Jízdní vlastnosti a dílenské zpracování - katastrofa!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.03.2008 21:58, rada
S Fabii Combi 1,4 TDI/59kW mam najeto cca 100 000 km a az na zarovky a bezny servis (vymena brzdovych desticek) se na tom zatim nic nepokazilo. Dynamika je ok (200 Nm kroutak - ale jenom v uzkem oboru otacek - clovek se nesmi bat zachazet s fofrklackem) - u Fabie bych tuto motorizaci videl jako uplne minimum. S touto to aspon pri predpisove rychlosti na dalnici nezpomaluje v kopcich, i kdyz je to nalozene.
Na delsi trasy po dalnici tomu vozu slusi rychlost mensi nez 150 km/h sic to pak pri vyssich rychlostech desne konzumuje a spatne sedi na vozovce. Spotreba na dalnici na zimnich gumach a kdyz se to nesetri muze dosahnout i sesti litru! Pri tempomatove jizde 130 km/h tak kousek pres pet (5,3l/100km). Jinak se na beznych okreskach v rovinnatem terenu da dostat pod 4l/100km (napr. trasa Hornbach Cerny Most - Jizni Mesto v lete bez klimy a tempomat 80 km/h 3,5 l/100km - podle palubniho pocitace).
Te Fabky bych se tedy nebal. S Peugeotem zkusenost nemam, takze v tomto smeru nepomuzu.
Vylozene spatne neudelate asi ani s jednim z nich.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.03.2008 23:04, rada
se mrkněte jestli se vám nebude líbit Toyota Corola (možno i kombi) designově je to od každýho trochu a je to celkem spolehlivý auto co nemá každej tak jestli se chcete lišit (v rámci možností) tak by to nebylo špatný vozidlo.Jinak spolehlivost bych viděl lepši než francouze i fabii dohromady. A naftový toyoty jsou všeobecně NO PROBLEM!!!! Dobře vyberte
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.03.2008 08:00, rada
Po po autech s benzínovým motorem jsem si koupil Fabii 1,4 TDI. V současnosti má najeto cca 120 tis.km (možná víc?), jedná se o auto bez servisní knížky. Doposud jsem kromě výměny oleje a klatek do ničeho neinvestoval. Olej dolévat nemusím, jen asi po 3-5 tis. km pár kapek. Celkově se jedná o odolné auto, váhou však trpí přední náprava. Dlouhodobá spotřeba 4,5 l nafty (měřeno dotankováním). Proti benzínu má výhodu díky podstatně většímu kroutícímu momentu, který uděluje autu slušnou dynamiku a jistotu při předjíždění. Váha při plném zatížení jde jistě znát při jízdních vlastnostech auta. Motor si s plným zatížením vozu poradí celkem dobře. Není zde takový rozdíl jako u benzínu. Nevýhodou je hlučnost motoru na kterou jsem si zvyknul. Vyhovuje mi přesné řazení i reakce volantu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.03.2008 08:25, rada
Určitě bych preferoval Fabii. Mám zkušenost s oběma auty, i když v jiných motorizacích, a mohu potvrdit, že Fabia je mnohem solidnější než Peugeot. Kvalita zpracování je o třídu výš, Fabia je i prostornější v interiéru (kufr má krátká samozřejmě menší než jakékoli kombi) a má o hodně lepší jízdní vlastnosti.
Výhodou Peugeotu je jeho design, i když tohle je dost subjektivní kategorie a jedničková Fabia taky nevypadá (na rozdíl od dvojkové) zas tak špatně. Pro Peugeot mluví i motor, který je rozhodně tišší (i když to odhlučnění interiéru Peugeot taky nemá nic moc...) a o dost kultivovanější s méně vybracemi, a to nejen díky vstřikování common rail, ale i díky čtyřem válcům. Je to prostě o hodně modernější technologie a osvědčená konstrukce.
Motory TDi ve Fabiích se systémem čerpadlo-tryska (PD) zas až tak kultivované nejsou a pokud mají jen tři válce, jako je tomu ve verzi 1.4 TDi, pocit nekultivovanosti to jistě ještě umocní.
Osobně bych přesto doporučil Fabii, ale sáhnul bych po benzínové 1.4 16V, a to nejlépe po té silnější se 74 kW, ale jistě uspokojí i verze 55 kW. Jsou úsporné i přiměřeně dynamické. Určitě bych se vyhnul hátépéčkům 1.2 i starým empéíčkům. Pokud Fabii v dieslu, pak jedině 1.9 TDi 74 kW.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.03.2008 10:35, rada
Neznam nikoho s Fabii TDI, takze tu neposoudim, zato jsem mel znameho co mel 206 kombi, sice benzin, ale malem z toho auta zesedivel. Porad mu blbnula elektrika, palubni deska se znicehonic vypinala, pak zase obcas sama naskocila, tohle resil asi pul roku, nikdy to v servisu nevyresili, a ze tam s tim byl docela casto. Zivot auta ukoncila milosrdna ruka osudu, totalni havarie, takze s autem uz je po starostech.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.03.2008 10:45, rada
Já bych na rozdíl od všech, kteří tak doporučují Fábii, volil asi jinak. P206 je auto, které je v Německu cizí, auta která tam budou budou s výbavou o které se Fábii ani nezdálo a jako ojeté budou mít v Německu cenu někde velmi dole.
Zkušenosti 100 000 km bych hodnotil jako nulové, protože dnešní auta jsou dělána na nájezd 300 000 a víc, navíc jestli kolega zvažuje nákup ojetého auta musí počítat s tím, že auto už nějakých 40 000 - 80 000 bude mít za sebou a zajímá ho tím pádem asi spíše hranice 150 000km. Motor 1.4 HDi je to, co Volkswagen teprve představí letos na autosalonu jako novinku. Na autě je u mne důležitý motor a ten má P 206 rozhodně lepší. Jinak s těmi jízdními vlastnostmi bych také polemizoval, že je něco tvrdé jako žebřiňák neznamená automaticky, že je to dobré. S P206 se dá ujet dlouhá trasa bez únavy. Po hrbolech se sním automaticky jede rychleji, protože je víc tlumí, ve Fábii každý při tom hromobití hned zpomalí. Jistota a nejistota citovaná z různých testů je věc subjektivní, když se s P206 člověk naučí jezdit a využívat naopak předností může být velmi rychlý.
A poslední argument - vím, že krade se všechno, ale rozhodně dřív ukradne někdo Fábii než P206 nebo nějakého Korejce či Japonce. A onen Japonec nebo Korejec by možná nebyla také špatná volba. Rozhodně bych se vyhl nákupu ojetého auta v bazaru v Česku, když tak bych šel raději k prodejcům vozů nebo do Německa, ale tady riskuje člověk při nákupu vozu s 22 000 km na tachometru, že auto má ve skutečnosti za sebou 122 000 nebo v horším případě 222 000. Z toho také potom vyplývá špatná pověst některách značek u nás a představa o super Škodě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.03.2008 12:38, rada
P206: plusy: možná lepší design(subjektivní), kultivovanější motor, mínusy: řazení jak v houbičce na nádobí(nepřesné), kvalita zpracování o třídu níž, jízdní vlastnosti horší než Fabia, slabší servisní síť, poruchovost, větší pokles ceny při následném prodeji. Fabia: plusy: super řazení, velmi dobré jízdní vlastnosti, spolehlivost, šířka servisní sítě a dostupnost náhradních dílů(v každé druhé vesnici), větší prostornost Mínusy: horší design(subjektivní), strohá přístrojová deska, vyšší cena ojetiny, horší výbava za stejnou cenu, hlučnější motor při studeném startu. Já bych volil Fabii, zřejmě s motorem 1.4 55, nebo 74 kw.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.03.2008 13:16, rada
Zkuste 206ku, měl jsm ji a byl spokojen (100 tkm). Padla mi do ruky, je to příjemné svezení, za málo peněz (cca 4.5 - 5 l). Ta moje bohužel neměla klima, ale zato bohatou a bezporuchovou el.výbavu. Není to pro závodníky, ale to ani Fabka (pravda, někteří škodovkáři se o to snaží...). HDI mám rád pro spodní tah, užijete si ho spíš ve městě, do kterého je 206ka výborná.
Fabii jsem párkát řídil, ale všechno tam bylo "nějaké divné" , snad jen to řazení bylo lepší.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.03.2008 14:04, rada
volil bych spíše Fabii z důvodů,které níže už zazněly.Motor bych ovšem volil 1,9TDi 74,svezení s ním je nepoměrně příjemnější a bude jedno jak bude auto obsazené,spotřeba +- srovnatelná a bývá často s větší výbavou což ocení každý z nás.Ve 206 můžete mít navíc aut. klimu proti manuální ve Fabii + více airbagů (bezpečnost je v obou na stejné úrovni),ale jinak mě nic nenapadá.1,4TDi je zbytečně drahý při nákupu a rozdíl v pov. ručení beru jako bezpředmětný.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.03.2008 15:15, rada
mno, možná by v té cenové relaci stála za úvahu i Octavia I s nesmrtelným motorem 1.9 TDi 66 či 81kw, spotřeba 4,5 litru na 100, hezčí přístrojovka,lepší výbava - vyhřívaná sedadla, autoklimatizace, široká síť serviců a dostupnost náhradních dílů, velký kufr a velmi dobrá spolehlivost.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.03.2008 16:43, rada
Oktávka I 1,9 TDI 66 kW.
Spolehlivé, robustní auto, měl jsem jako služební. Kufr srovnatelný se zmiňovanými, motor vynikající (oproti 1.6i), při parkování velmi obratné auto. V cenové relaci 200 tisíc seženete 5 let starou, 150 tkm, tedy zhruba to s čím jsem jezdil já. Jen nebrat starou šedou palubku, z té se vykrádají airbagy, a koupit pořádný zámek na šaltpáku.
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.