0
back
 

diskuze k tématu: Firemní Škoda Fabia 1,4 TDI a prvních 40 tis. km.

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 05.02.2009 12:21, RE: Mám stejný názor
Valnoha posted by:
T.J. chtěl jen zřejmě poukázat na to že za obdobný peníz se dá vozit jinak než v tříhrnkovém kostitřasu. Což je pravda a tímto se ho zastávám.
Na druhou stranu málokdo má možnost si služební auto vybírat a tudíž je trh překrmen těito firemními holoverzemi.
Určite dá. Vždyť pořizovací cena ojetého auta není nijak stanovane a tvoří ji trh, takže za stejnou cenu může mít menší pro trh atraktivnější vozdilo, nebo klidně o dvě třídy větší neatraktivní vozidilo. Spotřeba taky může být podobná, čili za obdobný peníz. Jestli je to 5 nebo 6,5 litru není moc finanční rozdíl. A tím to končí, vše ostatní, jak jsem psal, je ve většině případů v neprospěch větších vozidel.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 05.02.2009 14:04, Shrnutí
Jestli tomu správně rozumím, tak ze zkušeností uživatele vyplývá: usadím-li se uvnitř a neotvírám okna ani dveře, čímž dosáhnu toho, že
- nerozčiluje mě nevyzpytatelné elektrické zavírání oken;
- neruší mě nepříliš libozvučný hluk dieslového TDI tříválce a
- můj estetický jemnocit netrpí pohledem na svérázný exteriér,
tak mě Fabia II 1,4 TDI doveze, kam potřebuji, a to za přijatelné provozní náklady - k nerozeznání od auta
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 05.02.2009 14:49, RE: Shrnutí
Kýchal posted by:
Jestli tomu správně rozumím, tak ze zkušeností uživatele vyplývá: usadím-li se uvnitř a neotvírám okna ani dveře, čímž dosáhnu toho, že
- nerozčiluje mě nevyzpytatelné elektrické zavírání oken;
- neruší mě nepříliš libozvučný hluk dieslového TDI tříválce a
- můj estetický jemnocit netrpí pohledem na svérázný exteriér,
tak mě Fabia II 1,4 TDI doveze, kam potřebuji, a to za přijatelné provozní náklady - k nerozeznání od auta
Jo, rozumíš tomu správně.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 05.02.2009 15:31, RE: Mám stejný názor
Alkantpan posted by:
Ach jo, zas jeden, co nas krmi bláboly!
Tak zaprvé, sice nevím, které auto to je, ale 2401 ccm,120kW/340Nm - tipuji to na volvo V/S70, nebo V/S50. Můžete mi ukázat na jeden inzerát, kde je aktuaálně v nabídce Volvo teto kategorie pul roku stari s timto motorem za 520 tisic? Docela rad bych ho videl. Porizovaci cenu te fabie tipuji na cca 400 tisic, prvni rozdil.
Za druhe. auta nizsich trid se delaji hlavne proto, ze maji nizsi provozni naklady. Kdyby tomu bylo opacne a porizeni, provoz, udrzba b...
Tak s cenou pozor.
Pokud si pro neho zajedes do Svedska (nerikam ze je to pro kazdyho, ale jsou lidi co se neboji). Je to stejna procedura jako z Nemecka (EU) + svedi mluvi anglicky. Tak se dostanes na danou cenu.
Mrkni na http://www.bilweb.se/, pak bez na "Detaljerad søkning", zadej Volvo V50 od roku 2008, Bränsletyp zvol Diesel.. a voala...
Jeste pripominam ze jedna svedska mile je 10 km - abyste se nedivili nad tema tachometrama.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 05.02.2009 15:32, RE: Mám stejný názor
Brachy posted by:
Tak s cenou pozor.
Pokud si pro neho zajedes do Svedska (nerikam ze je to pro kazdyho, ale jsou lidi co se neboji). Je to stejna procedura jako z Nemecka (EU) + svedi mluvi anglicky. Tak se dostanes na danou cenu.
Mrkni na http://www.bilweb.se/, pak bez na "Detaljerad søkning", zadej Volvo V50 od roku 2008, Bränsletyp zvol Diesel.. a voala...
Jeste pripominam ze jedna svedska mile je 10 km - abyste se nedivili nad tema tachometrama.
Jinak s provoznima nakladama plny souhlas. Holt o kocar se musis starat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 05.02.2009 15:58, RE: stahovani okna
Muroň posted by:
S tím zkušenost samozřejmě mám, protože se to rozbije skoro u všech levnějších koncernových aut. Odchází takový plastový bazmek, ze kterého se vytrhne drát, který okno táhne. Nový mechanismus stojí cca 1500 origo (mám v polu seatovský), včetně toho motorku je to za těch 5 (ale motorek neodchází). To, že okno stahuje úplně dolů, když má nahoru, je podle mě v paměti (ta zařizuje, že na delší zmačknutí se stáhne dolů/nahoru, aniž musíš držet ovládací čudl). Když odpojíš baterku, paměť se vymaže a ...
Dle mých zkušeností seřízení pomohlo jen na chvíli. Po krátkém čase stejně odešel celý mechanismus vč. motorku. Nejhorší na tom je, že přesně podle Murphyho to zrovna v servisu vždy funguje.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 05.02.2009 16:41, RE: Mám stejný názor
T.J. posted by:
Pánové, pánové! Kroťte emoce! Vždyť já Vám na ty Vaše koncernové vozy nijak neplivu! I když jsou to totální sračky (tedy proti skutečným vozům). Se spotřebou jsem to trošinečku přehnal, jezdím tak 5,2-6,2. Do pěti určitě ne. Je to samozřejmě odvislé od mnoha faktorů. Co se týče nákladů, tak nejen že pochybuji, ale jsem přesvědčen, že udržovat malinkaté chatrné Das auto se spoustou titěrných prvků podvozku je náročnější. No a stran nákladů na pořízení - kolik stojí taková fabie? Moje auto stálo ...
Další kokot, asi všichni začneme jedit ve 2.5 litrech
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 05.02.2009 17:20, RE: Mám stejný názor
Alkantpan posted by:
Určite dá. Vždyť pořizovací cena ojetého auta není nijak stanovane a tvoří ji trh, takže za stejnou cenu může mít menší pro trh atraktivnější vozdilo, nebo klidně o dvě třídy větší neatraktivní vozidilo. Spotřeba taky může být podobná, čili za obdobný peníz. Jestli je to 5 nebo 6,5 litru není moc finanční rozdíl. A tím to končí, vše ostatní, jak jsem psal, je ve většině případů v neprospěch větších vozidel.
Stojím na 100% za vaším názorem - mám velké auto, proto si Vašeho názoru velmi považuji a doufám že většina lidí se jím bude také řídit. Pro mne to totiž znamená větší bezpečí - velké auto sešrotuje malé auto přece jenom lépe.......proto těch o málo vyšších nákladů nelituji. Není to tím že jsem agresivní řidič - jen jsem se při nezaviněné nehodě poučil, že ne každý dokáže rozeznat značku stop....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 05.02.2009 19:00, musím se k tomu vrátit
Jde opravdu jen o upozornění, že za stejné peníze lze koupit rozumněji. Nic jiného v tom nehledejte. Pokud jde o moje auto, vím, že není nejlepší, a ani si to nemyslím (narozdíl od všech fabiistů, zejména však oktáviistů). Co se pořízení týká, bylo pořízeno v Cz, a to v autorizáku. Cena byla umluvená, v běžném obchodním životě to tak prostě chodí. Co se nákladů na údržbu týká, tam je to také poměrně jednoduché, nevím jak často se musí dělat cokoli na fabii, ale určitě častěji. Možná za třetinový peníz, zato čtyřikrát častěji. To vám, přátelé potvrdí každý erudovaný, ba co víc, stačí vyučený mechanik. Dále, stran té poznámky o sadách pneu: jednoduchá matematika. Kolikrát za kilometr se musí otočit 14" kolo? Kolikrát 17"? Takže tu prosím neplácejme úplně nesmysly. Chtěl jsem jen poukázat na rozdílný úhel pohledu při nákupu vozu a zvážit dané možnosti. A že srovnávám hrušky a jablka? No! Ale právě o to přece jde! Za stejné peníze na jedné straně šílený mrzák, který se po "stovce" prostě odepíše, no a na straně druhé.... Já jsem nakonec velmi rád, že se najde spousta lidí, co kupuje tyhle vozy. Není hezčí pohled na vystrašeného spěchajícího řidiče služební fabie tdd, tdd, škub, tdd, tdd, škub, tdd, tdd, škub… V3/0,8kW (nebo víc?), kterak zcela bez výkonové rezervy se zkouší protlačit před kamion, v místě ZIPu. Chudák skutečný profesionální řidič kamionu, který najednou kvůli takovémuto hovadu musí brzdit nějakých 25t. Nemá cenu se nějak přít, je patrné, že spousta z Vás má na to jiný názor, a to je dobře. Nicméně musím znovu položit jedinou otázku, na kterou mě nikdo zatím neodpověděl: proč bych si měl koupit fabii?

Dále, pro toho pána, co mne nazval "kokotem", a text doplnil poznámkou o tom, že "všichni budeme jezdit ve 2,5L". Moje odpověď zní jednoduše: a proč ne? Mám větší zplodiny (E5), než „nulu celá nic“ ve fabii? Mám větší spotřebu? Takže ekologický problém to nebude, cena PHM to zřejmě také nebude, opravdu nevím, proč bychom nemohli jezdit s autem, které má dostatek výkonu na bezpečně manévry. Vlastně – jediné, co mě napadá, je neuvědomělá věčně spěchající mládež. No ale to asi malý objem nenapraví. Tak a teď do mě…


respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 05.02.2009 19:55, RE: musím se k tomu vrátit
T.J. posted by:
Jde opravdu jen o upozornění, že za stejné peníze lze koupit rozumněji. Nic jiného v tom nehledejte. Pokud jde o moje auto, vím, že není nejlepší, a ani si to nemyslím (narozdíl od všech fabiistů, zejména však oktáviistů). Co se pořízení týká, bylo pořízeno v Cz, a to v autorizáku. Cena byla umluvená, v běžném obchodním životě to tak prostě chodí. Co se nákladů na údržbu týká, tam je to také poměrně jednoduché, nevím jak často se musí dělat cokoli na fabii, ale určitě častěji. Možná za třetinový...
Úplný souhlas, a navíc na naší straně (větších aut) je alespoň pro mne velmi důležité hledisko - bezpečnost.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 05.02.2009 20:54, RE: Shrnutí
Kýchal posted by:
Jestli tomu správně rozumím, tak ze zkušeností uživatele vyplývá: usadím-li se uvnitř a neotvírám okna ani dveře, čímž dosáhnu toho, že
- nerozčiluje mě nevyzpytatelné elektrické zavírání oken;
- neruší mě nepříliš libozvučný hluk dieslového TDI tříválce a
- můj estetický jemnocit netrpí pohledem na svérázný exteriér,
tak mě Fabia II 1,4 TDI doveze, kam potřebuji, a to za přijatelné provozní náklady - k nerozeznání od auta
Zbývá dodat - doveze mě, kam potřebuju za firemní peníze, tak si nestěžuju. Jinak jsi to vystihl dobře. Mmch, spousta lidí se shodne, že "zadarmo", tj. služební je to super, ale za vlastní by se minimálně drbali dost dlouho na bradě...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 05.02.2009 21:01, RE: musím se k tomu vrátit
T.J. posted by:
Jde opravdu jen o upozornění, že za stejné peníze lze koupit rozumněji. Nic jiného v tom nehledejte. Pokud jde o moje auto, vím, že není nejlepší, a ani si to nemyslím (narozdíl od všech fabiistů, zejména však oktáviistů). Co se pořízení týká, bylo pořízeno v Cz, a to v autorizáku. Cena byla umluvená, v běžném obchodním životě to tak prostě chodí. Co se nákladů na údržbu týká, tam je to také poměrně jednoduché, nevím jak často se musí dělat cokoli na fabii, ale určitě častěji. Možná za třetinový...
No pokud jsem si pozorne prispevky prohlidl, nikdo vam tu fabii nenuti. Alespon ja ne. Ja sam ji nemam a ani bych si ji neporidil. Smyslem meho prispevku bylo poukazat na to, ze Fabia ma mensi provozni naklady na kilometr pocinaje porizovaci cenou a to u vetsiny firem hraje roli. Pro jednoho clvoeka, ktery se potrebuje pohybovat po CR rychlsoti 50/90/130 tak nejakych 60kW staci. S tema pneu samozrejme mate pravdu, fyzika ukecat nejde. Na druhou stranu vetsi hmotnost a vetsi sily vetsiho vozu pusobici na pneumatiku se na zivotnosti taky podepise a prenaset tech 120kW te pneu taky prospiva mene, nez jen 60kW, myslim, ze se to minimalne srovna...
Samozrejme bezpecnost je stranka druha. Nicmene razim, ze bezpecnost jizdy je hlavne o ridici a jeho chovani, ta pasivni-kvalita vozu- je az druha v rade...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 05.02.2009 21:37, samozřejmě,
Alkantpan posted by:
No pokud jsem si pozorne prispevky prohlidl, nikdo vam tu fabii nenuti. Alespon ja ne. Ja sam ji nemam a ani bych si ji neporidil. Smyslem meho prispevku bylo poukazat na to, ze Fabia ma mensi provozni naklady na kilometr pocinaje porizovaci cenou a to u vetsiny firem hraje roli. Pro jednoho clvoeka, ktery se potrebuje pohybovat po CR rychlsoti 50/90/130 tak nejakych 60kW staci. S tema pneu samozrejme mate pravdu, fyzika ukecat nejde. Na druhou stranu vetsi hmotnost a vetsi sily vetsiho vozu pus...
bezpečnost jízdy je hlavně o řidiči. Já mám (možná sám? nevím...) takovou hořkou zkušenost, že snad nejhorším možným řidičem je většinou řidič maloobjemového minivozu s nějakým jistě důležitým nákladem, protože vždy jede "nadoraz". Vím, že mi fabii nikdo nenutil, ale já také nikomu žádný vůz nenutím (všimnul si vůbec někdo?). Jen jsem to uvedl pro srovnání, a s těmi náklady opravdu nemohu souhlasit. A to vím, o čem mluvím. Navíc, a to možná především, pokud jde o bezpečnost, nezbývá než konstatovat, že já bych tedy rozhodně svoje děti ve fabii nevozil. Je to Vaše volba! Vaše životy. Životy Vašich dětí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 05.02.2009 22:03, RE: Mám stejný názor
Muroň posted by:
Jistě, za podobný peníz (resp. o dost nižší) můžeš koupit o dost lepší svezení. Vím o Daimleru XJ 4,2 V8, který je na prodej cca za kilo. Jel sjem v tom a proti nějakému rozhrkanému volvu s ropákem je to úplně jiný svět! Nechápu, proč si ho všichni nekoupí a místo toho se kodrcají ve V70 či nedej bože Fábii TDi
No a proč myslíš, že ten Daimler je za kilo? A není to spíče Jaguar XJ8? Pochybuju, že nějaký bazarista u nás se tady v tom vyzná. Ten vůj je levný proto, že je starý a jeho náklady na provoz jsou poplatné člověku, který za něj kdysi mohl vypláznout přes 3 miliony korun (Tolik jako nový stál). A nemysli si , že tady na něj seženeč v druhovýrobě ledacvos, právě naopak. Nejsme v Anglii, kde na to mají v družce i motor. Jasně svezení v tom je zcela jinde, to nepopírám. Bohužel spolehlivost tohohle stroje je taky někde jinde, jestli mi rozumíš.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 05.02.2009 22:19, RE: musím se k tomu vrátit
T.J. posted by:
Jde opravdu jen o upozornění, že za stejné peníze lze koupit rozumněji. Nic jiného v tom nehledejte. Pokud jde o moje auto, vím, že není nejlepší, a ani si to nemyslím (narozdíl od všech fabiistů, zejména však oktáviistů). Co se pořízení týká, bylo pořízeno v Cz, a to v autorizáku. Cena byla umluvená, v běžném obchodním životě to tak prostě chodí. Co se nákladů na údržbu týká, tam je to také poměrně jednoduché, nevím jak často se musí dělat cokoli na fabii, ale určitě častěji. Možná za třetinový...
Opravdu nám tady netvrďte, že zatímco na Volvu D5 vyměníte něco jedenkrát, u fabie to stejné za obdovnou dobu používání čtyřikrát. Možná nějaký vinou kontsruktéra či dodavatele poddimenzovaný díl, ale ten je na Volvu taky. Třeba rozvody se mění na 1,4 TDI tuším po 90 000 km, na D5 tuším po 150 000 km, ale samozřejmě, že jako originální díl stojí mnohem více. S těma pneu to byl taky dobrý pokus vysvětlit, že vlastně ty 17 225/50 jsou v konečném důsledku levnější, než 175/65 R14 u fabie))). Nevím jsetli jste někdy nějaké díly do aut kupoval, ale takhle to rozhodně není. Kdyby to bylo jak říkáte, tak by vlastně vůbec nemělo smysl auta jako fabie vyrábět. To by si všichni, co si tento vůz nutnš dopřávají rázem koupily superba, nebo ještě lépe BMW 530D E60, které jezdí zase o dost lépe, než jakékoliv Volvo, to mi věřte. Navíc servis na tuto švédskou zančku nepatří k nejlevnějším, ale zákazníci to podle mých informací docela berou, neboť tyto vozy se zase nekupují "jako housky na krámě". Volvo s motorem D5 je super auto, ale levnější než fabie 1,4 TDI být prostě nemůže.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 05.02.2009 23:08, Fabia
Měl jsem na krátkou projížďku půjčenou Fabii II kombi TDI 51kw. Přiznám se, že mým soukromým autem je zachovalý Fiat Tipo 1,9TD, k tomu se v práci občas svezu Mondeem.
První dojem po usednutí byl jak z tanku. Na jednu stranu to možná někomu může navodit pocit bezpečí, na druhou stranu je výhled nic moc. Ačkoliv jsem průměrnoho vzrůstu (178 cm), vadila mi hrana středové konzoly končící asi 2 cm před pravým kolenem. Tady po představě nehody a jistého nárazu kolena do hrany pocit bezpečí vymizel. Posed byl vyhovující, stejně jako ve všem, co jsem kdy řídil - tedy kromě dvanácettrojky. O volantu "padnoucím do ruky" nemá cenu psát, to je od 80-tých let samozřejmost (kromě Š120). Jako první závažnou pihu na kráse jsem objevil nefunkční ruční ovládání zrcátek. Na levé straně bylo vykloněné do nebe, na pravé do země. Páčkou ovládání jsem lomcoval bez výsledku. Jako druhý pro mne závažný nedostatek se jeví špinění bočních oken a zrcátek při jízdě v dešti. Tady zřejmě selhalo testování v aerodynamickém tunelu. Místo vzadu jsem nezkoušel. Objemnost kufru je takový malý švindl - půdorysný rozměr je obdobný jako u jiných srovnatelných aut, objem je vyhnán nadprůměrnou výškou. Osobně bych radši uvítal nakládací hranu zarovnanou se dnem kufru. Pokud budete lovit zapadlou věc u sedačky, zašpiníte se o nárazník.
Motor má opravdu ukrutný zvuk, srovnatelný se starým naftovým Fiatem. Uvnitř je také trochu slyšet, ale to je o zvyku. Nezkoušel jsem motor honit, byl studený. Překvapila mne ochota sbírat se odspodu a pružnost v malých rychlostech při jízdě po městě - to jsem od 1,4 nečekal, myslel jsem, že budu muset pořád řadit. Co se týká řazení, nějak jsem tu super přesnost tak vychvalovanou různými redaktory nepodchytil. Uvítal bych větší odstup mezi drahami 1-3-5. Při řazení z 2 na 3 jsem na chvíli zapochyboval, jestli jsem tam nedal zpět jedničku (to by ale synchron samozřejmě nezvládl). Osobně mi to řazení připadlo strašně měkké, uvítal bych, kdyby řadící páka kladla trošku větší odpor.
Při jízdě po už ne zrovna nejnověší okresce mělo auto tendenci nedržet směr a pořád někam uskakovat. S tím jsem se ale setkal třeba i u Clia. To třeba s Tipem neznám, proto mne to u těch nových aut vždy překvapí.
Osobně bych si tohle auto nekoupil, za podobnou cenu bych radši vzal Logana MCV - tam by mi ale vadila nespolehlivost 1,5 dci motoru. To ale vztahuju k mé potřebě vozit čtyřčlenou rodinu + nějaké kamarády dětí. Jako firemní auto pro jednoho zaměstnance na jízdy po regionu - proč ne.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.02.2009 09:41, RE: musím se k tomu vrátit
T.J. posted by:
Jde opravdu jen o upozornění, že za stejné peníze lze koupit rozumněji. Nic jiného v tom nehledejte. Pokud jde o moje auto, vím, že není nejlepší, a ani si to nemyslím (narozdíl od všech fabiistů, zejména však oktáviistů). Co se pořízení týká, bylo pořízeno v Cz, a to v autorizáku. Cena byla umluvená, v běžném obchodním životě to tak prostě chodí. Co se nákladů na údržbu týká, tam je to také poměrně jednoduché, nevím jak často se musí dělat cokoli na fabii, ale určitě častěji. Možná za třetinový...
Nevim teda, jestli pětiválec Volvo a vůbec staré volvo, nejak jsem si nevsiml jaký, asi S60 je nějaký extra auto. Fábie je malé auto, tak to s tím nesrovnávejte, jinak ta S60 byla v době vznikuz beznadejne zastaralá, odhlučnení toho naftáku je srovnatelný s Fábií, a to možná ta fábie ještě vede. A když S60 srovnáta se sojí konkurencí, nevím, co je horší, možná hyundai sonáta nebo stará maxima....tak tupé auto, hlavně na řízení jsem snad neřídil - v této třídě, zadní náprava mlátí, odskakuje, na jednom malém kruháči jsem se ani skoro nevytočil, teďka v zadu místo jak v octavii a žere to jak nezavřený (měl jsem možnost s 2.4T...žralo 13,5l, ve srvnání s BMW 330i která jelo 2x líp i bez turba a žralo okolo 9.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.02.2009 09:44, RE: Fabia
Michal 22 posted by:
Měl jsem na krátkou projížďku půjčenou Fabii II kombi TDI 51kw. Přiznám se, že mým soukromým autem je zachovalý Fiat Tipo 1,9TD, k tomu se v práci občas svezu Mondeem.
První dojem po usednutí byl jak z tanku. Na jednu stranu to možná někomu může navodit pocit bezpečí, na druhou stranu je výhled nic moc. Ačkoliv jsem průměrnoho vzrůstu (178 cm), vadila mi hrana středové konzoly končící asi 2 cm před pravým kolenem. Tady po představě nehody a jistého nárazu kolena do hrany pocit bezpečí vymizel....
Určitě tvůj vyčochtanej starej schnilej Fiat bude mít řazení lepší...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.02.2009 10:34, Fakta
Tak a teď nějaká fakta. Brzdové destičky na volvo v50 120kW stojí 1900Kč a na fábii 1. generace 1,4TDI 1300-1500Kč (stejný výrobce). 2. generace se mi nepodařilo zjistit. Nechť každý posoudí o kolik je Volvo dražší nebo Škoda levnejší. Škodovkáři trochu zapomínají, že už není doba favoritů.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.02.2009 11:08, RE: Fabia
dpwagen posted by:
Určitě tvůj vyčochtanej starej schnilej Fiat bude mít řazení lepší...
Vidím, že ani povinná registrace nezabránila přístupu primitivům...

Nějaká fakta by nebyla? Aha, já jsem zapomněl, to hlupáci ke svým zbytečným výstupům nemívají...
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.