0
back
 

diskuze k tématu: Seat Altea Altea XL - zkušenosti po třech letech a 78 tis. km

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.03.2011 12:44, RE: spotřeba
ValKilmer posted by:
Proč prosím nazýváš dodržování platných předpisů za ekorally ? ? ?
Jak mám potom říkat ostatním řidičům kteří ustavičně předpisy porušují ? ? ?
Podotýkám že nikoho svou jízdou nebrzdím ale ani neohrožuji ostatní řidiče.
On to myslel jinak. Jsou lidé, kteří v zájmu úsporné jízdy jedou i pomaleji, než je povolený limit. Já když jedu na pětku po rovince 60, tak mi spotřeba klesne taky ke 4 litrům (opravdu), ale takhle brzdit provoz na okresce není opravdu dobrý nápad. Loudavý rozjezd na konci obce nebývá úplně na škodu, často je to rozumnější šance na předjetí pro ty, co spěchají, ale ve městě to úplně nejlepší nápad není z důvody chytání zelených na dalších semaforech.

A ekorally je styl jízdy podřízený jedině spotřebě bez ohledu na další aspekty jako je bezpečnost a podobně. Je to podle soutěží, které se pod tímto názvem organizovaly v socialistickém Československu - byl to vlastně jediný legální způsob závodění v běžném provozu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.03.2011 12:46, RE: spotřeba
ValKilmer posted by:
Jinak rád a ochotně prodám své 17" alu kola originál audi za rozumný peníz a pořídím si 16".
Jestli byly disky i s gumama u auta při koupi, tak je to dané, ale je pravda, že malý zájem při prodeji vyjadřuje praktičnost této konfigurace.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.03.2011 13:08, RE: spotřeba
ValKilmer posted by:
Proč prosím nazýváš dodržování platných předpisů za ekorally ? ? ?
Jak mám potom říkat ostatním řidičům kteří ustavičně předpisy porušují ? ? ?
Podotýkám že nikoho svou jízdou nebrzdím ale ani neohrožuji ostatní řidiče.
Že nikoho nebrzdíš je úsměvné. Sám píšeš, že ostatní ustavičně porušují předpisy, naprostá většina tedy rychlost, že ano? Jak je tedy nebrzdíš, když ostatní jezdí nadlimitně?
Při spotřebě, kterou uvádíš musíš praktikovat velmi rozvážnou, pravděpodobně velmi plynulou jízdu, což se hodně podobá mojí představě ekorally (nebudu se bavit o extrémech, kdy jedeš ve vzduchovým pytly auta před tebou a nepustíš ani větrák nebo rádio).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.03.2011 13:21, RE: pacient
Koloss posted by:
Nechcu rejpat, ale rozdíl 4 litry ve spotřebě po ujetí 25000 km dělá finančně 32-34 tisíc korun, podle ceny benzínu a nafty.
Já "chcu rejpat" neboť neumíš číst - píše DVĚ auta, nájezd 25 000 km každé z nich. Potom to vychází......
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.03.2011 13:26, RE: spotřeba
Koloss posted by:
Zase jeden, co si vybere jen co se mu hodí. Já jsem napsal, že do křižovatky dobržďuju taky, když člověk dává pozor, tak se dá odhadnout, jak dlouho t a červená svítí a jak dlouho ještě bude a tomu přizpůsobit jízdu. Ale to už jsem napsal a protože jste to ignoroval, píšu to znovu.

Ale když se extrémně loudám při rozjezdu, tak to znamená, že na další křižovatce nechytnu zelenou, ale už zase červenou a znovu stojím a smrdím chodcům pod nos (teda on smrdí hlavně ten s tím chrochtem). Semafory b...
S tím se dá jen souhlasit, nedávno vydal německý ADAC zajímavou statistiku - plyne z ní, že nevíce nehod s vážným následkem působí řidiči "striktně se držící předepsané rychlosti". Sice paradox, ale podložený důkladnou německou statistikou za 100 000 nehod.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.03.2011 13:37, RE: spotřeba
Koloss posted by:
Jestli byly disky i s gumama u auta při koupi, tak je to dané, ale je pravda, že malý zájem při prodeji vyjadřuje praktičnost této konfigurace.
Jo jo byli na autě při koupi a to bych tam mohl podle techničáku dát i 18"
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.03.2011 13:39, RE: spotřeba
Pavlik posted by:
S tím se dá jen souhlasit, nedávno vydal německý ADAC zajímavou statistiku - plyne z ní, že nevíce nehod s vážným následkem působí řidiči "striktně se držící předepsané rychlosti". Sice paradox, ale podložený důkladnou německou statistikou za 100 000 nehod.
Jestli to spíš nebude tím že ti co ji nedodržují se tak nějak napasují do toho co jede podle předpisů.Jak jsem psal nikoho nebrzdím a jestli někdo spěchá a nemá na to aby bezpečně předjel tak holt bude muset také jet povolenou 90 km rychlostí.Toť můj názor.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.03.2011 13:40, RE: spotřeba
David V posted by:
Není to jediný pohled, ale na čísla se dají promítnout i do jiných aspektů, třeba vypouštěné škodliviny a benevolentnější emisní norma k naftě k tomu taky vyloženě svádí. A nemusí to být jen čísla. Jezdím do práce MHD a jsou místa (konkrétně Konečného Náměstí v Brně), kde tramvaj zastavuju u ostrůvku z jehož druhé strany stojí auta na červenou, a protože má každý druhý chrochtu, tak se za chvilku otevřených dveří nedá v šalině dýchat -tohle benzín neudělá, i kdyby to byl 4 litrový osmiválec. Mez...
Jo k těm hybridům s benzínem. Ten už v roce 1997! začala komerčně prodávat Toyota. A její hlavní trhy byly Japonsko a USA, a tam by diesel prostě neprodali. Jestli někdo začne dělat hybrida s dieslem, tak tipuju že to nebude nikdo jiný než VW a budou tvrdit jak je to hrozně eko a čistý...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.03.2011 13:40, RE: pacient
Pavlik posted by:
Já "chcu rejpat" neboť neumíš číst - píše DVĚ auta, nájezd 25 000 km každé z nich. Potom to vychází......
To mě samozřejmě napadlo, ale pak mohl napsat, že ta úspora je na najetých 50000 km, je jedno kolik aut tam započítá.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.03.2011 13:41, RE: spotřeba
Koloss posted by:
Zase jeden, co si vybere jen co se mu hodí. Já jsem napsal, že do křižovatky dobržďuju taky, když člověk dává pozor, tak se dá odhadnout, jak dlouho t a červená svítí a jak dlouho ještě bude a tomu přizpůsobit jízdu. Ale to už jsem napsal a protože jste to ignoroval, píšu to znovu.

Ale když se extrémně loudám při rozjezdu, tak to znamená, že na další křižovatce nechytnu zelenou, ale už zase červenou a znovu stojím a smrdím chodcům pod nos (teda on smrdí hlavně ten s tím chrochtem). Semafory b...
Máš pravdu nezvýší proto to už nedělám.Protože ho stejně na křižovatce dojedu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.03.2011 13:48, RE: spotřeba
Tomi posted by:
Že nikoho nebrzdíš je úsměvné. Sám píšeš, že ostatní ustavičně porušují předpisy, naprostá většina tedy rychlost, že ano? Jak je tedy nebrzdíš, když ostatní jezdí nadlimitně?
Při spotřebě, kterou uvádíš musíš praktikovat velmi rozvážnou, pravděpodobně velmi plynulou jízdu, což se hodně podobá mojí představě ekorally (nebudu se bavit o extrémech, kdy jedeš ve vzduchovým pytly auta před tebou a nepustíš ani větrák nebo rádio).
To je celkem jednoduché.Každý den jezdím stejnou trasu a znám ji nazpamět.Jezdím i dost brzy ráno kdy není ještě takové frekvence.Když dojíždím do dědiny a ona bohužel ta 50 je cca 200 m ještě před železničním přejezdem a ten jaksi není zcela v pořádku co se kavlity týká tak prostě nechám auto na tu 50 dojet a stejě ještě musím při samotném přejezdu přibrzdit a projet cca 30 tkou.ale holt ten v tom HTp za mnou musít ještě před přejezdem předjet to"audi" co se tak táhne.Vždyť přeci řidiči audi jsou ti nejhorší.Takže nějakým takovým způsobem jedu celou cestu a smaozřejmě že se nerozjíždím na 90 2 minuty.Ale jak mile dosáhnu požadovanou rychlost jedu touto rychlostí pokud to jde celou dobu aniž bych nějak výrazně přidával či ubýral plyn. A pokud někomu vadí že jedu předepsaných 90 tak je to jeho problém.Ale neodmnívám se že bych ho tím že jedu předepsaných 90 brzdil.Nebo snad ano ?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.03.2011 13:55, RE: spotřeba
Tomi posted by:
Že nikoho nebrzdíš je úsměvné. Sám píšeš, že ostatní ustavičně porušují předpisy, naprostá většina tedy rychlost, že ano? Jak je tedy nebrzdíš, když ostatní jezdí nadlimitně?
Při spotřebě, kterou uvádíš musíš praktikovat velmi rozvážnou, pravděpodobně velmi plynulou jízdu, což se hodně podobá mojí představě ekorally (nebudu se bavit o extrémech, kdy jedeš ve vzduchovým pytly auta před tebou a nepustíš ani větrák nebo rádio).
Můj názor je že pokud jedu povolených 90 km tak prostě nemůžu nikoho brzdit jenom proto že ostatní spěchají a chtějí jet třeba 110 po okresce.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.03.2011 13:55, RE: spotřeba
ValKilmer posted by:
Jestli to spíš nebude tím že ti co ji nedodržují se tak nějak napasují do toho co jede podle předpisů.Jak jsem psal nikoho nebrzdím a jestli někdo spěchá a nemá na to aby bezpečně předjel tak holt bude muset také jet povolenou 90 km rychlostí.Toť můj názor.
Asi tuším, kde je problém - kecající tachometr. Doporučuji půjčit si nějakou GPS, která ukazuje rychlost a porovnat údaj s tachometrem. Já totiž ze všech stran poslouchám, jak lidi jezdí jak blázni, kolik je pirátů a nejhorší je D1. Jenže já po ní taky jezdím a protože jsem si to změřil, tak vím, že jedu velmi blízko skutečné rychlosti 130. Mám tempomat, tak ho zapnu a odchylky jsou v této rychlosti minimální. A co vidím? Většinou předjíždím auta já, občas mě někdo předjede odhadem tak 160, ale velmi vzácně, jinak sem tam někdo 140. A to je vše, je jedno, jestli je víkend nebo pracovní den. Prostě lidem kecají tachometry, myslí si, že jedou 140 a já je předjedu, takže já (který jedu skutečných 130) jsem ten pirát. Někdo to občas neunese, zrychlí a předjede mě, pak si zase zpomalí na svých "140" a já ho předjíždím znovu. Když to udělá potřetí, tak zrychlím na 150 a zmizím, pak zpomalím zase na 130 a už mě nedojede.

Takže jestli vám kecá tachometr moc, tak vaše 90 je ve skutečnosti loudání a ekorallye v pravém slova smyslu vedoucí k opravdu příjemné spotřebě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.03.2011 13:58, RE: spotřeba
ValKilmer posted by:
Můj názor je že pokud jedu povolených 90 km tak prostě nemůžu nikoho brzdit jenom proto že ostatní spěchají a chtějí jet třeba 110 po okresce.
Nějak se nám to rozjíždí a probírá na více místech, napsal jsem o kousek výš - nekecá vám tachometr?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.03.2011 14:04, RE: spotřeba
ValKilmer posted by:
To je celkem jednoduché.Každý den jezdím stejnou trasu a znám ji nazpamět.Jezdím i dost brzy ráno kdy není ještě takové frekvence.Když dojíždím do dědiny a ona bohužel ta 50 je cca 200 m ještě před železničním přejezdem a ten jaksi není zcela v pořádku co se kavlity týká tak prostě nechám auto na tu 50 dojet a stejě ještě musím při samotném přejezdu přibrzdit a projet cca 30 tkou.ale holt ten v tom HTp za mnou musít ještě před přejezdem předjet to"audi" co se tak táhne.Vždyť přeci řidiči audi js...
a pokud náhodou nejedeš ráno a svojí trasu do práce, tak taky nebrzdíš ostatní? Protože pokud jedeš v bežném provozu 90, tak 100% za tebou jede po pár minutách kolona aut. Vidím to denně. Nicméně, pokud jedeš 90 a ostatní 110, tak je to jejich problém. Víc bych to už nerozebíral.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.03.2011 14:13, RE: spotřeba
Tomi posted by:
Že nikoho nebrzdíš je úsměvné. Sám píšeš, že ostatní ustavičně porušují předpisy, naprostá většina tedy rychlost, že ano? Jak je tedy nebrzdíš, když ostatní jezdí nadlimitně?
Při spotřebě, kterou uvádíš musíš praktikovat velmi rozvážnou, pravděpodobně velmi plynulou jízdu, což se hodně podobá mojí představě ekorally (nebudu se bavit o extrémech, kdy jedeš ve vzduchovým pytly auta před tebou a nepustíš ani větrák nebo rádio).
vy všichni co se furt dohadujete o spotřebě - to jste si ještě nevšimli, že ta mimo jiné dost závisí na tom KDE jezdím??
když třeba napíšu že s jakýmkoliv autem s cca 2,0 diesel motorem jezdím za 4,5l - 5l/100km na trase Pelhřimov - Jihlava - Znojmo tím, že přes vsi jedu 50 a mimo 90km/h - je to nereálné?, je to ekorally, brzdím tím někoho? ohrožuju tím někoho? to samé můžu napsat na trase - Pelhřimov - České Budějovice a takových tras může být stovky
nejsem totiž zastánce vyvozování rychlých závěrů typu - já jezdím za 6l/100km, ty jezdíš za 5l/100km se stejným autem, takže ty jezdíš jak posranej - to je přece blbost. Dokud nebudu vědět kudy ten člověk jezdí a KDY (taky dost důležitá informace) a další informace, nemůžu soudit.
Jinak (nemyslím si, že by to většina lidí nevěděla) - spotřeba přece hodně závisí na plynulosti jízdy, takže pokud se prostě rozjedu na 90km/h (klidně dynamicky) a pak tuto rychlost stále udržuji (zatáčka nezatáčka, kopec nekopec) - na naprosté většině silnic první a druhé třídy je to v pohodě možné (ano vím, že existují vyjímky), tak budu mít hodně zajímavou spotřebu a at někdo zkusí tvrdit, že jsem brzdou provozu.
Pokud sledujete svoje palubní počítače, tak moc dobře víte, že průměrná spotřeba rapidně roste na krátkých trasách, po nastartování na místě kdy ještě mechanicky zavíráte garáž, nebo naopak škrabete okno atd Ale co když někdo jezdí jen dlouhé trasy za malého provozu (třeba neděle dopoledne...), vyjíždí z vyhřívané garáže s automatickým zavíráním atd a k tomu prostě nejezdí (nepotřebuje) do velkých měst - pokud si toto vše normální člověk uvědomí nemůže ho žádné běžné číslo týkající se spotřeby překvapit.
Kolik tady píše lidí, tolik pohledů a pojmenování stylu jízdy - co je pro jednoho jízda na hraně celých 130km/h, pro jiného může být ve 150km/h šimrání motoru...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.03.2011 14:24, RE: spotřeba
jarmill posted by:
vy všichni co se furt dohadujete o spotřebě - to jste si ještě nevšimli, že ta mimo jiné dost závisí na tom KDE jezdím??
když třeba napíšu že s jakýmkoliv autem s cca 2,0 diesel motorem jezdím za 4,5l - 5l/100km na trase Pelhřimov - Jihlava - Znojmo tím, že přes vsi jedu 50 a mimo 90km/h - je to nereálné?, je to ekorally, brzdím tím někoho? ohrožuju tím někoho? to samé můžu napsat na trase - Pelhřimov - České Budějovice a takových tras může být stovky
nejsem totiž zastánce vyvozování rychlých ...
Jo a rozdíl je v tom, že jsme se nebavili o spotřebě na vybrané trase, ale o dlouhodobé spotřebě, do které se promítají i jízdy po městě třeba na nákup a taky dálnice a podobně. Takže klidně beru 4,5 jako možnou potřebu na delší trase mimo dálnice a velká města, ale ne 4,2 jako dlouhodobý průměr jak tu bylo prezentováno. Tedy možné to je, ale pak je to ten styl ekorallye.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.03.2011 14:25, RE: spotřeba
Koloss posted by:
Jo a rozdíl je v tom, že jsme se nebavili o spotřebě na vybrané trase, ale o dlouhodobé spotřebě, do které se promítají i jízdy po městě třeba na nákup a taky dálnice a podobně. Takže klidně beru 4,5 jako možnou potřebu na delší trase mimo dálnice a velká města, ale ne 4,2 jako dlouhodobý průměr jak tu bylo prezentováno. Tedy možné to je, ale pak je to ten styl ekorallye.
prezentováno dlouhodobý průměr 4,2l ?? - já tam čtu po ujetí 290km . A ty?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.03.2011 14:36, RE: spotřeba
Pavlik posted by:
S tím se dá jen souhlasit, nedávno vydal německý ADAC zajímavou statistiku - plyne z ní, že nevíce nehod s vážným následkem působí řidiči "striktně se držící předepsané rychlosti". Sice paradox, ale podložený důkladnou německou statistikou za 100 000 nehod.
Můžeš Pavliku dodat odkaz odkud čerpáš ty své statistiky (už jich bylo víc)? Třeba tu o řidičích striktně se držících předepsané rychlosti? Jakobych měl pocit, že mě někdo vodí za nos
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.03.2011 14:44, RE: spotřeba
jarmill posted by:
prezentováno dlouhodobý průměr 4,2l ?? - já tam čtu po ujetí 290km . A ty?
Jo, u těch 4,2 je udaná dálka, ale u spotřeby na letních ne. To jsou pak hrušky s jablkama a možná je už celá diskuze od začátku špatně. Bavíme se tady celou dobu o snaze udržet nízkou dlouhodobou spotřebu. Takže jestli je to extrém, který se málokdy zopakuje, tak je to bezpředmětné. Jak jsem napsal - když pojedu po rovince ustálenou 60 na pětku, tak i se svým dvoulitrovým benzínem dosáhnu průměru pod 4,5, ale je to naprosto bezcenný údaj.
respond
1 2 3 4 5


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.