0
back
 

diskuze k tématu: Seat Altea Altea XL - zkušenosti po třech letech a 78 tis. km

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 24.03.2011 21:23, RE: spotřeba
Koloss posted by:
Já sice té hře čísel rozumím, je to celkem jednoznačné. Jenže to není jediný pohled na věc, přece jen tady ten benál nebude navždy, lidi kolem mě taky dýchaj to co vypouštím atd. Neříkám, že každý má začít blbnout (i když je možná nejvyšší čas), pro začátek by bylo dobré přestat dělat hovadiny. Takže pokud se někdo chlubí spotřebou 4,2 a pak si tam v létě dá pneu s šířkou 235, tak je to prostě kravina.
Není to jediný pohled, ale na čísla se dají promítnout i do jiných aspektů, třeba vypouštěné škodliviny a benevolentnější emisní norma k naftě k tomu taky vyloženě svádí. A nemusí to být jen čísla. Jezdím do práce MHD a jsou místa (konkrétně Konečného Náměstí v Brně), kde tramvaj zastavuju u ostrůvku z jehož druhé strany stojí auta na červenou, a protože má každý druhý chrochtu, tak se za chvilku otevřených dveří nedá v šalině dýchat -tohle benzín neudělá, i kdyby to byl 4 litrový osmiválec. Mezi námi benzínový motor patří spíše k těm ekologičtějším pohonům, protože pokud by tomu tak nebylo, tak by se určitě v hybridních pohonech prosadil.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 24.03.2011 22:44, RE: spotřeba
Koloss posted by:
No ale pak je to jízda stylem, který jsem popsal - tzv. ekorally. Pro získání takové spotřeby nestačí jen dobržďovat motorem místo prudkého brždění, ale také dost pozvolnou akceleraci, kdy není potenciál motoru zdaleka využitý a spotřeba se udrží dole, ale je to také dost otravné pro ty, co jsou za váma. Takže věřím, že vás předjíždí kdejaké HTP, ale současně si myslím, že jeho řidič je dost často notně naštvaný.

A co už úplně nechápu - jak se k tomuto stylu jízdy hodí pneumatiky s rozměrem 2...
Zbytečně nepřidávat a dojíždět ke křižovatce neznamená zdržovat. Pána předjíždět HTP mohou, vzhledem k tomu, že mimo město se rychlost příliš nedodržuje. Jestli je někdo kvůli tomu naštvaný, pak nemá za volantem co dělat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 24.03.2011 23:15, RE: hodne stesti s 2.0TDI
zigi posted by:
A co je prosím tě 2.5TDi V6? Ještě mi řekni, že je to lepší motor než 2.0TDi! Nejsem zastánce motoru 2.0TDi, ale krom prvních roků výroby ( řekněme od cca 2003(4)-2006 ) bych se jej pak už moc nebál...
ten ale aspon 200.000km najede nez se zacne sypat
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 24.03.2011 23:16, RE: hodne stesti s 2.0TDI
TwinT posted by:
Ha, a co třeba 1,4 TDI PD. Mám ho ve služební fabii a je to masakr.
ja ho mam take a zadnej masakr nepocituji, mam ho kvuli spolehlivosti a nizkym nakladum a max. spokojenost
s 1.4tdi jsem uz najel pres 200.000km a zadny problem - je to stara dobra 1.9TDI PD bez jednoho valce
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 24.03.2011 23:20, RE: hodne stesti s 2.0TDI
zigi posted by:
A co je prosím tě 2.5TDi V6? Ještě mi řekni, že je to lepší motor než 2.0TDi! Nejsem zastánce motoru 2.0TDi, ale krom prvních roků výroby ( řekněme od cca 2003(4)-2006 ) bych se jej pak už moc nebál...
vsechny 2.0TDi stoji za prd, bud praskaj hlavy, nebo selhava pohon olej. cerpadla, turbodmychadla, vyvazovaciho hridele, vymackavaji se vstriky v hlave, ojebava se vacka, u verzi TDI PPD s piezovstrikama odchazeji vstriky siemens jako na bezicim pase
nene 2.0TDI ani omylem
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.03.2011 01:01, RE: spotřeba
David V posted by:
Není to jediný pohled, ale na čísla se dají promítnout i do jiných aspektů, třeba vypouštěné škodliviny a benevolentnější emisní norma k naftě k tomu taky vyloženě svádí. A nemusí to být jen čísla. Jezdím do práce MHD a jsou místa (konkrétně Konečného Náměstí v Brně), kde tramvaj zastavuju u ostrůvku z jehož druhé strany stojí auta na červenou, a protože má každý druhý chrochtu, tak se za chvilku otevřených dveří nedá v šalině dýchat -tohle benzín neudělá, i kdyby to byl 4 litrový osmiválec. Mez...
S tou naftou vs. benzín. Berme to tak, že stejně jako při zabijaččce se z prasete spotřebuje vše. Libový maso i sádlo. Tak i z ropy je dobrý spotřebovat vše a nic nevyhodit (benzín i naftu + další frakce). Co dělají amíci a japonci s naftou, kterou alespoň v osobácích nepálí je mi fakt záhadou.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.03.2011 06:06, RE: spotřeba
Koloss posted by:
No ale pak je to jízda stylem, který jsem popsal - tzv. ekorally. Pro získání takové spotřeby nestačí jen dobržďovat motorem místo prudkého brždění, ale také dost pozvolnou akceleraci, kdy není potenciál motoru zdaleka využitý a spotřeba se udrží dole, ale je to také dost otravné pro ty, co jsou za váma. Takže věřím, že vás předjíždí kdejaké HTP, ale současně si myslím, že jeho řidič je dost často notně naštvaný.

A co už úplně nechápu - jak se k tomuto stylu jízdy hodí pneumatiky s rozměrem 2...
Souhlasím že pneu 235/45/17 jsou zcela zbytečné leč můj záměr prodat tyto alu kola se nesetkal s úspěchem i když jsou zcela nově nastříkané.Přesně jak píšeš na ježdění stačí 16" a pneu 205/55/R16 leč nevyhodím přeci jen tak krásné nové
alu kola a zcela nové pneu dohromady cca 20.000 Kč abych koupil menší i když jsem to plánoval.Jinak se nedomnívám že někoho při rozjezdu zbytečně zdržuji.Jen prostě nenechávám protáčet při rozjezdu kola.A jestli někdo má potřebu jet 100 - 120 tam kde je povoleno 90km tak si nemyslím že někoho zdržuji když jedu přesně podle podle předpisů ale naopak si myslím že ten co tak spěchá a jede z amnou a ustavičně se mi lepí na kufr není zcela v pořádku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.03.2011 06:08, RE: spotřeba
David V posted by:
A to nemluvím o tom, kdyby místo Audi zvolil jiný vůz, tak ušetří významně více.
Kolossi, to všechno co píšeš je pravda nicméně svými podrobnými záznami jsem zjistil, že při víkendovém ježdění (10 tkm/rok) je spotřeba položka, které není potřeba věnovat až tak velkou pozornost a její rozptyl +/- 10% lze tímto považovat za naprosto marginální.
Jak jistě víš, tak jezdím benzinovým 2,5 litrem. Moje průměrná spotřeba po dosažení 20 tkm hranice je rovných 9,0 l/100 km. Za každý litr na spotřebě ta...
A v čem by mi jiný vůz ušetřil významě víc ? Auto mám již 4 rokem a zatím žádná závada krom jediné kdy se pokazil motorek stahování předního okna u řidiče.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.03.2011 06:11, RE: spotřeba
Koloss posted by:
Já sice té hře čísel rozumím, je to celkem jednoznačné. Jenže to není jediný pohled na věc, přece jen tady ten benál nebude navždy, lidi kolem mě taky dýchaj to co vypouštím atd. Neříkám, že každý má začít blbnout (i když je možná nejvyšší čas), pro začátek by bylo dobré přestat dělat hovadiny. Takže pokud se někdo chlubí spotřebou 4,2 a pak si tam v létě dá pneu s šířkou 235, tak je to prostě kravina.
Nejde o to se něčím chlubit jen nemám rádk když někdo říká že to nejde a druhý zase že je to tak snadné a zcela normální.Tvrdím že má osobní zkušenost je takováto ale není se čím chlubit.Když budu jezdit jinak bude spotřeba skutečně kolem 6 l ale zase mě těší že i když budu jezdit jak"prase" spotřeba nepoleze
na 8-9 l což u té HTP asi ano.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.03.2011 06:16, RE: spotřeba
capslock posted by:
Zbytečně nepřidávat a dojíždět ke křižovatce neznamená zdržovat. Pána předjíždět HTP mohou, vzhledem k tomu, že mimo město se rychlost příliš nedodržuje. Jestli je někdo kvůli tomu naštvaný, pak nemá za volantem co dělat.
Jsem rád že mi dá aspoň někdo za pravdu.Jinak občas mi to vážně nedá a když už ten za mnou opravdu nedá pokoj "naseru" jej tím ale radši ne .... ještě by jste mne ukamenovali.Ale všichni by si měli uvědomit že nejsou na silnici sami a dodržovat předpisy by měli všichni a hned to bude vypadat na silnicích jinak a podle mne to i příznivě ovlivní plynulost provozu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.03.2011 06:18, RE: spotřeba
Koloss posted by:
No ale pak je to jízda stylem, který jsem popsal - tzv. ekorally. Pro získání takové spotřeby nestačí jen dobržďovat motorem místo prudkého brždění, ale také dost pozvolnou akceleraci, kdy není potenciál motoru zdaleka využitý a spotřeba se udrží dole, ale je to také dost otravné pro ty, co jsou za váma. Takže věřím, že vás předjíždí kdejaké HTP, ale současně si myslím, že jeho řidič je dost často notně naštvaný.

A co už úplně nechápu - jak se k tomuto stylu jízdy hodí pneumatiky s rozměrem 2...
Jinak rád a ochotně prodám své 17" alu kola originál audi za rozumný peníz a pořídím si 16".
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.03.2011 06:26, RE: hodne stesti s 2.0TDI
TwinT posted by:
Ha, a co třeba 1,4 TDI PD. Mám ho ve služební fabii a je to masakr.
Tak jaká mě to zcela vážně zajímá
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.03.2011 07:08, RE: spotřeba
ValKilmer posted by:
A v čem by mi jiný vůz ušetřil významě víc ? Auto mám již 4 rokem a zatím žádná závada krom jediné kdy se pokazil motorek stahování předního okna u řidiče.
V pořizovací ceně, přecejen se za Audi platí více než za jiné vozy obdobného charakteru. Osobně neznám moc lidí, kteří by si koupili Audi, protože je to vyjde celkově levněji.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.03.2011 09:55, spotřeba
ValKilmer posted by:
Souhlasím že pneu 235/45/17 jsou zcela zbytečné leč můj záměr prodat tyto alu kola se nesetkal s úspěchem i když jsou zcela nově nastříkané.Přesně jak píšeš na ježdění stačí 16" a pneu 205/55/R16 leč nevyhodím přeci jen tak krásné nové
alu kola a zcela nové pneu dohromady cca 20.000 Kč abych koupil menší i když jsem to plánoval.Jinak se nedomnívám že někoho při rozjezdu zbytečně zdržuji.Jen prostě nenechávám protáčet při rozjezdu kola.A jestli někdo má potřebu jet 100 - 120 tam kde je povoleno ...
pokud dodržuješ max povolené limity při té svojí ekorally, tak to ještě jde, horší je to v případě těch co jedou opravdu styl pan klobouk a brzdí ostatní. Občas takové předjedu i přes plnou, klidně dvojitou. Nehoním si tím sebevědomí a vím, že je to prasárna, ale mám z takových řidičů vážně stres, musím víc hlídat co dělá předemnou, zamnou se šrotují další auta, následné lepení na zadek, zmátkování při brzdění, nic pro mě. Takhle ho objedu a pokračujeme si všichni bezpečně dál.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.03.2011 10:04, RE: spotřeba
David V posted by:
V pořizovací ceně, přecejen se za Audi platí více než za jiné vozy obdobného charakteru. Osobně neznám moc lidí, kteří by si koupili Audi, protože je to vyjde celkově levněji.
To není o pořizovací ceně.Nové stálo bratru 1.250.000 Kč ale to bych za auto nedal
nikdy z čehož plyne že jsem jej kupoval jako ojeté.Nicméně cena kterou jsem za ni dal mi vzhledem k užitné hodnotě a tomu co mi za vydané peníze nabízí nepřipadá velká, neboť ve výbavě a kvalitě jakou mi audi poskytuje je cena odpovídající.
Nevěřím,že kdybych se rozhodl pro jinou značku že bych nějak významě ušetřil aby splňovalo to co má moje audi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.03.2011 10:07, RE: spotřeba
Tomi posted by:
pokud dodržuješ max povolené limity při té svojí ekorally, tak to ještě jde, horší je to v případě těch co jedou opravdu styl pan klobouk a brzdí ostatní. Občas takové předjedu i přes plnou, klidně dvojitou. Nehoním si tím sebevědomí a vím, že je to prasárna, ale mám z takových řidičů vážně stres, musím víc hlídat co dělá předemnou, zamnou se šrotují další auta, následné lepení na zadek, zmátkování při brzdění, nic pro mě. Takhle ho objedu a pokračujeme si všichni bezpečně dál.
Proč prosím nazýváš dodržování platných předpisů za ekorally ? ? ?
Jak mám potom říkat ostatním řidičům kteří ustavičně předpisy porušují ? ? ?
Podotýkám že nikoho svou jízdou nebrzdím ale ani neohrožuji ostatní řidiče.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.03.2011 11:51, Altea spotřeba
Jen tak mimochodem, s motorem 1.9 TDI se dá jezdit v rozmezí 5 - 6 litrů, ale pokud není v těžké Altei XL, které má ze své podstaty vysoký odpor vzduchu. Spotřeba 6 - 7 litrů je naprosto úměrná motoru a vozu. A také 1.9 TDI PD není tak úsporná jako starší 1.9 TDI (cca o půl litru vyšší spotřeba). Dle mého názoru byla nejúspornější verze 81 kW. Hovořím z vlastní zkušenosti.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.03.2011 12:06, RE: pacient
qqq32 posted by:
Zdravím z Jizerek. ( autor článku ). Koukám, že jste podobný "pacient" jako já a doma máte dva stejné vozy Já vůbec nehanil Subaru co se týče jízdních vlastností a pěknému zvukovému projevu motoru. Byla to moje zkušenost a asi jsem si "vyžral" všechny běžné neduhy vozu. Další majitel teď může klidně mít 50 tis. km klid.
Se sedadly vozu bych však s Vámi nesouhlasil. Měřím 2 metry a srovnat se do stísněného Legacy předchozí generace byl malinko problém. Za mnou se posadilo akorát malé děcko. ...
Nechcu rejpat, ale rozdíl 4 litry ve spotřebě po ujetí 25000 km dělá finančně 32-34 tisíc korun, podle ceny benzínu a nafty.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.03.2011 12:27, RE: spotřeba
capslock posted by:
Zbytečně nepřidávat a dojíždět ke křižovatce neznamená zdržovat. Pána předjíždět HTP mohou, vzhledem k tomu, že mimo město se rychlost příliš nedodržuje. Jestli je někdo kvůli tomu naštvaný, pak nemá za volantem co dělat.
Zase jeden, co si vybere jen co se mu hodí. Já jsem napsal, že do křižovatky dobržďuju taky, když člověk dává pozor, tak se dá odhadnout, jak dlouho t a červená svítí a jak dlouho ještě bude a tomu přizpůsobit jízdu. Ale to už jsem napsal a protože jste to ignoroval, píšu to znovu.

Ale když se extrémně loudám při rozjezdu, tak to znamená, že na další křižovatce nechytnu zelenou, ale už zase červenou a znovu stojím a smrdím chodcům pod nos (teda on smrdí hlavně ten s tím chrochtem). Semafory bývají synchronizované, existuje něco jako "zelená vlna", která počítá s normální jízdou a loudalové pošlou plynulost provozu do háje. Když za jedním takovým stojím, tak si počítám "tak tenhle mě stál dvě koruny na benzínu". A výsledek - právě ti loudové jsou ti bezohlední, kteří nutí ostatní porušovat plynulost jízdy a často tak vytvářejí nebezpečné situace.

A valkilmer se přiznal, že občas udělá něco ..., nechce přiznat co, ale pochybuju, že to zvýší bezpečnost na silnici.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.03.2011 12:33, RE: spotřeba
David V posted by:
Není to jediný pohled, ale na čísla se dají promítnout i do jiných aspektů, třeba vypouštěné škodliviny a benevolentnější emisní norma k naftě k tomu taky vyloženě svádí. A nemusí to být jen čísla. Jezdím do práce MHD a jsou místa (konkrétně Konečného Náměstí v Brně), kde tramvaj zastavuju u ostrůvku z jehož druhé strany stojí auta na červenou, a protože má každý druhý chrochtu, tak se za chvilku otevřených dveří nedá v šalině dýchat -tohle benzín neudělá, i kdyby to byl 4 litrový osmiválec. Mez...
Bylo by fajn, kdyby se všechno dalo převést na čísla, ale problém je v definici ceny. Kdyby byla cena pohonných hmot stanovena z reálné šance teoreticky nekonečného udržitelného provozu a započítány i všechny dopady na zdraví a následnou léčbu obyvatel, tak by byl výpočet přes peníze správný a vypovídající. Bavili bychom se o úplně jiných číslech a naše úvahy by byly asi úplně jiného zaměření.

Je to blbé, ale bohužel, takto se budeme bavit jen do doby, než mejdan skončí.
respond
  1 2 3 ... 5


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.