0
back
 

diskuze k tématu: Lze používat zimní pneumatiky i v létě?

category of topic classification: poradna, technické dotazy, pneu a disky, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.03.2012 19:42, RE: Nechci zbytečně popichovat autora ...
Alkantpan posted by:
Tak pak dejte vědět, jak to na nich jede :) Jsem zvědav.

Já v tomto rozměru koupil Michelin Premacy HP. Ať si říká, kdo chce, co chce, pneu je to jediné, co mě drží na vozovce, takže pokud můžu, snažím se brát to nej podle aktuálních testů.
Petr-Tipcars: Dám vědět na konci sezony, sám jsem dost zvědavý na chování na mokru. Zatím na nich mám asi 100km ležérním tempem, na jakékoli soudy brzo...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.03.2012 19:44, RE: Nechci zbytečně popichovat autora ...
tomaskrtek posted by:
omluva-1Kč/km, tedy 5%, kdyby mě kilák vyšel na 40Kč tak si jdu hodit laso nejdražší cena na kilometr mi vyšla u mého omylu Scorpio 2.5TD kdy mě auto za tři měsíce a 500km stálo cca 60tis., tedy 120Kč/km. a pak že je nafta úsporná. jinak Yokohamy mám origo Japan haluzově poslední sada kterou nikdo nechtěl, v rozměru 265/50 R20 za 3000/kus.
Petr-Tipcars: Na ten rozměr je ta cena fantastická, gratulace
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.03.2012 19:50, RE: aquaplanning
Koloss posted by:
Nerozumněli jsme si. Pro zimní provoz je povinný zimák alespoň se 4mm pro normální letní gumy je schválené minimum 1,6 mm. Takže čerstvě vyřazené zimní pneu jsou pro akvaplaning ještě s nadsázkou "předimenzované".
Petr-Tipcars: Já myslím, že jsem to pochopil, já jen polemizuji s tím, že bez ohledu na minimální vzorek jsou tací, kteří po zimě zouvají s menším vzorkem než 4mm a při rychlejším úbytku vzorku přes léto jsou v červenci/srpnu na slickách...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.03.2012 20:15, RE: Energysaving nebo dobré zimní?
Pavlik posted by:
Mám na autě letní michelin energy saver (ne kvůli spotřebě, ale kvůli vysoké životnosti) a nevidím v nich žádný problém. Předešlé letní byly continental premiumcontact 2 a jediný rozdíl v chování jsem objevil ve zmíněné životnosti, kdy conti. vydržely cca 35 tisíc km - micheliny mají zatím 45 tisíc km a stále 3,5 mm vzorku. V chování auta jsem nezaznamenal rozdíl (205/55 r16).
Na felde jsem Micheliny Energy E3B mel, no pekne to jelo, dokonce i padla spotreba o vic jak pul litru oproti Starym Barumkam, ale jak uz mely kolem 3 mm vzorku, uz to nebylo ono, sice hodne najely, ale zacaly klouzat. Ted jsem prozmenu koupil Michelin Primacy HP 205/55/R16, oproti Bridgestone ER300, co jsem mel predtim, dokonce spotreba o nejake to deci vzrostla, ale prozatim jsem nepoznal zadne jizni negativum, takze jsem spokojen. Energy verzi gum jsem zvazoval, ale nakonec zavrhl.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.03.2012 20:20, RE: Nechci zbytečně popichovat autora ...
Koloss posted by:
Naprostý souhlas, jen je problém, že v těch testech je vždy omezený výběr pneumatik a člověk si pak musí dát dohromady těch testů více. Občas se stane, že do nějakého testu rovnou nevyberou potenciálního vítěze a pak vyhraje ten druhý, nebo až třetí. Prostě ten kdo si test zaplatí.
Clovek se musi odprostit od toho, ze jsou testy zaplacene. Podle ceho bychom se potom ridili? Uz jen podle ceny? Pneuservis nemam, abych sam mel prehled. Kazdy servis nabidne a doporuci neco jineho. Takze test mi prijde jako jedno z hlavnich voditek. Na leto michelin primacy, na zimu goodyear UG7, prozatim jsem vsude vyjel a hlavne vzdy zabrzdil. Ve vsech testech nejsou prvni, ale jak pises, tak vzdy jsou mezi nejlepe hodnocenyma.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.03.2012 21:24, RE: Energysaving nebo dobré zimní?
Alkantpan posted by:
Na felde jsem Micheliny Energy E3B mel, no pekne to jelo, dokonce i padla spotreba o vic jak pul litru oproti Starym Barumkam, ale jak uz mely kolem 3 mm vzorku, uz to nebylo ono, sice hodne najely, ale zacaly klouzat. Ted jsem prozmenu koupil Michelin Primacy HP 205/55/R16, oproti Bridgestone ER300, co jsem mel predtim, dokonce spotreba o nejake to deci vzrostla, ale prozatim jsem nepoznal zadne jizni negativum, takze jsem spokojen. Energy verzi gum jsem zvazoval, ale nakonec zavrhl.
Michelin energy byly na meganu jako prvomontáž z výroby (2 sezony), potom jsem nasadil Continental premiumcontact 2 (2 sezony) a teď začínám třetí sezonu s Michelin energy saver. Jak jsem psal - nemám problém, ale je velký rozdíl v rozměrech a tedy chování, já mám letní 205/55 R16. Pokles spotřeby jsem nezaznamenal (ani nečekal), ale výdrž mají podstatně větší - energy 40, premiumcontact 35 a tyto mají zatím 45 tisíc km a stále 3,5 mm vzorku = vydrží o jednu sezonu déle, což je podstatnější úspora než těch slibovaných 50 litrů paliva ca životnost pneu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.03.2012 21:48, RE: aquaplanning
Koloss posted by:
Continental považuju za prémiovou značku, takže ani tam bych se provozu v létě moc nebál. Co se týče borcení zimní gumy v létě, tak jsem se s tím setkal taky, ale tam se spíš jednalo o velké stáří pneumatiky, která už toho prostě měla dost. Bylo to po cestě z Chorvatska, sice jsem dojel, ale na gumě se objevily boule a musela pryč. Byla to Barum Bravuris, tehdy už měla víc než 6 sezón, což mě v té době nějak nenapadlo, že to už je hodně.
Ty moje (jak jsem psal výše) byly buď Hankook nebo Kumho, přesně si už nevzpomínám. S odstupem na to bereme jako zpestření dlouhé cesty
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.03.2012 22:13, RE: Nechci zbytečně popichovat autora ...
anonym posted by:
Petr-Tipcars: Nn, ze Slovinska tuším. Neodolal jsem akční ceně a za 1150 za kus (podotýkám 205/55/16) jsem šel do Debica Presto (nezaměňovat s Furiem). A hlavně jsem za tu cenu neodolal tomu vzorku. Vypadá velmi schopně, 3 široký drážky na odvod vody, asymetrický, ochrana ráfku...jinak guma se tváří poměrně dost měkce, ale zase za tu cenu, když vydržej 30.000km...řekl jsem si: proč ne...a můžete do mně
Já to pokazil. To měl být vtip a na tomakrtka, kterýho jsem "naštval" článkem o nákladech. Apropos, pokud se dobře pamatuju dopočítal se 20 Kč/km, z čehož 50 hal/na km je 2,5 promile a ne půl procenta. To nebyla reakce na Tebe, tak promiň.
Hm, za tu cenu v tomto rozměru jsou fakt levný. H-čka nebo V-čka?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.03.2012 22:23, RE: Kvalita
Koloss posted by:
Ono taky není jedno, jak dobré gumy jsou ty zimní. Osobně si kupuju pneu Goodyear, zimní jsou Ultragrip7. Vzhledem k situaci jsem jednu sezónu jezdil se zimníma i přes léto a nemohu tvrdit, že bych narazil na problém. Rád jezdím po okreskách, vykružuju ostře zatáčky a občas pneumatiky v zatáčkách poměrně zatěžuju. Mám jeden sjezd z dálnice poměrně ostře zatočený, který beru s chutí 80 km/h (pro brňáky - poslední sjezd z dálnice směrem na Prahu do Pisárek, kolem protihlukové stěny). Jediný rozdíl...
Jo, sjezd znám. Dávám ho v kilu (raději sám), jednou jsem jel s rodinkou 110, za 4 pod plynem a řev ženy byl akusticky výraznější než motor. Auto se ani nehlo ani nekniklo. Na léto mám 17-ky s GY Excellence. Zimní Klébry v 90-ti pištěly (spíš hučely). Kolossi, pokud budeš mít před sebou volno, tak 100 jej bezpečně projedeš.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.03.2012 22:33, RE: Nechci zbytečně popichovat autora ...
David V posted by:
Já to pokazil. To měl být vtip a na tomakrtka, kterýho jsem "naštval" článkem o nákladech. Apropos, pokud se dobře pamatuju dopočítal se 20 Kč/km, z čehož 50 hal/na km je 2,5 promile a ne půl procenta. To nebyla reakce na Tebe, tak promiň.
Hm, za tu cenu v tomto rozměru jsou fakt levný. H-čka nebo V-čka?
Petr-Tipcars: Aha, tak to se omlouvám, to sem v ten moment nepochopil. I když je fakt, že 1Kč jakožto 5% nákladů mne trochu zarazila... Myslím, že to jsou Háčka, ale to mi nevadí, nejezdím tak rychle, abych případně využil Véčka. A starý jsou necelý rok, dali to v zimě do akce, bral jsem je někdy v lednu/únoru...prodával mi to takovej hlučnej chlápek s německým přízvukem...Helmut? Dieter? Už vím, Horst to byl...že prej na tom vzorku můžu krouhat zeleninu, než to nazuju...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.03.2012 23:04, RE: Nechci zbytečně popichovat autora ...
anonym posted by:
Petr-Tipcars: Aha, tak to se omlouvám, to sem v ten moment nepochopil. I když je fakt, že 1Kč jakožto 5% nákladů mne trochu zarazila... Myslím, že to jsou Háčka, ale to mi nevadí, nejezdím tak rychle, abych případně využil Véčka. A starý jsou necelý rok, dali to v zimě do akce, bral jsem je někdy v lednu/únoru...prodával mi to takovej hlučnej chlápek s německým přízvukem...Helmut? Dieter? Už vím, Horst to byl...že prej na tom vzorku můžu krouhat zeleninu, než to nazuju...
Já taky nevyužiju V-čka, ale jednou jsou předepsaný v TP, takže by tam měli být. Už kvůli nehodě, aby se právník nemohl točit na tom, že byly na na autě nepředpisové gumy.
Ale ta cena je dobrá, pokud to jsou slušný gumy...běžný ceny použitelných gum začínají na 1500 a já bych šel asi znovu do těch Excellanců , ale jen protože se mi líbí ten asymetrický vzorek. Nicméně kdosi je tady haněl u nějaké mé recenze k Mondeu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.03.2012 09:00, RE: Nechci zbytečně popichovat autora ...
anonym posted by:
Petr-Tipcars: Dám vědět na konci sezony, sám jsem dost zvědavý na chování na mokru. Zatím na nich mám asi 100km ležérním tempem, na jakékoli soudy brzo...
Tak DEBICy by som nepodceňoval - aspoň nie zimné. Na predošlom aute som mal DEBICA Frigo Directional a lepšie gumy na sneh som nevidel. S kľudným svedomím by som ich zobral aj na nové auto, bohužiaľ ako druhoradá značka Continentalu nerobia "prémiové" rozmery, končia u šírky 205...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.03.2012 12:00, RE: Kvalita
David V posted by:
Jo, sjezd znám. Dávám ho v kilu (raději sám), jednou jsem jel s rodinkou 110, za 4 pod plynem a řev ženy byl akusticky výraznější než motor. Auto se ani nehlo ani nekniklo. Na léto mám 17-ky s GY Excellence. Zimní Klébry v 90-ti pištěly (spíš hučely). Kolossi, pokud budeš mít před sebou volno, tak 100 jej bezpečně projedeš.
No já mám jen 16ky, takže tam to drží trochu míň, obzvláště ty zimáky. Na letních je 80 jasně v pohodě, je cítit, že je tam rezerva. 90 na zimních by ještě bylo bezpečné, ale už nezbývá moc prostoru, pokud za tou zatáčkou bude něco schovanýho. Už jsem tam potkal chodce, to se ještě dalo, ale kdyby to tam někdo odstavil, tak je průser hned. I tak musí člověk koukat dost dopředu, jestli bude pak kam se zařadit, připojovací pruh tam v podstatě není žádný a od Prahy toho jezdí taky docela dost. Řvoucí žena je dobrá, můj syn už to zná a jak se blížíme, tak se automaticky chytá madla a zapírá se, aby nevypadl z místa spolujezdce na mne.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.03.2012 12:03, RE: Energysaving nebo dobré zimní?
Pavlik posted by:
Když jsem je před dvěma roky kupoval, měly srovnatelné výsledky. V porovnání s minulými conti byl rozdíl v brzdné dráze 0,5m dle testu ADAC - mezi premiovými značkami byl obecně rozdíl do 1m a rozdíly byly v hlučnosti, odporu a životnost. Když tak sem hoď odkaz na testy které zmiňuješ, rád bych si je přečetl.
Já to hledal loni, když Michelin vydal nějakou zprávu, kde popisoval, jak se jim podařilo zlepšit brždění, ale přitom se úzkostlivě vyhýbali jakýmkoli číslům. Co jsem tehdy našel, tak bylo evidentní, že to brzdí húř, ale myslím že ten rozdíl byl především za mokra. Za sucha jsou minimální rozdíly i mezi levnými a drahými gumami.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.03.2012 12:36, RE: aquaplanning
anonym posted by:
Petr-Tipcars: Já myslím, že jsem to pochopil, já jen polemizuji s tím, že bez ohledu na minimální vzorek jsou tací, kteří po zimě zouvají s menším vzorkem než 4mm a při rychlejším úbytku vzorku přes léto jsou v červenci/srpnu na slickách...
to nemění nic na tom, že je výhodnější zimáky dojet do obvyklých 2-3mm(podle zvyklosti každého) a před letní dovolenkovou cestou nasadit letní, které budou mít ještě třeba ty 4mm. Pokud bych ty letní nasadil již v dubnu, tak je možné, že před dovolenou budu také na 2mm.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.03.2012 12:53, RE: Nechci zbytečně popichovat autora ...
David V posted by:
Já taky nevyužiju V-čka, ale jednou jsou předepsaný v TP, takže by tam měli být. Už kvůli nehodě, aby se právník nemohl točit na tom, že byly na na autě nepředpisové gumy.
Ale ta cena je dobrá, pokud to jsou slušný gumy...běžný ceny použitelných gum začínají na 1500 a já bych šel asi znovu do těch Excellanců , ale jen protože se mi líbí ten asymetrický vzorek. Nicméně kdosi je tady haněl u nějaké mé recenze k Mondeu.
skutečně mám náklady na kilometr asi 20kč. benzín 5 Kč/km (průměr 13l/100km)pokles ceny 11-12 Kč/km (500/4 roky á 10 tis. km/rok), 2x ročně přezutí á litr, nějaký servis-olej, filtry+geo, cca 3.000,- za rok, poruchy žádný, spotřebák žádný vyjma gum cca 30k za dvě sady. když k tomu vezmu ještě nafóliování auta čirou fólií proti kamínkům-hned po koupi, nějakých 20k a letos změna fólie na černý mat za nějakých 30k, poviné ručení 5k/rok a sem tam myčka tak jsme cca na těch dvaceti kačkách za kilák. hnusný počty, ale reálný. letos mě čekají přední brzdy, olej v automatu. jo a ještě jsem zapoměl dálniční známky ))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.03.2012 13:04, RE: Nechci zbytečně popichovat autora ...
anonym posted by:
Petr-Tipcars: Na ten rozměr je ta cena fantastická, gratulace
vyřídím ženě, ta je vyhrabala někde v Ostravě
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.03.2012 13:07, RE: Energysaving nebo dobré zimní?
Pavlik posted by:
Michelin energy byly na meganu jako prvomontáž z výroby (2 sezony), potom jsem nasadil Continental premiumcontact 2 (2 sezony) a teď začínám třetí sezonu s Michelin energy saver. Jak jsem psal - nemám problém, ale je velký rozdíl v rozměrech a tedy chování, já mám letní 205/55 R16. Pokles spotřeby jsem nezaznamenal (ani nečekal), ale výdrž mají podstatně větší - energy 40, premiumcontact 35 a tyto mají zatím 45 tisíc km a stále 3,5 mm vzorku = vydrží o jednu sezonu déle, což je podstatnější úsp...
Proti Michelinkám nic nemám, měl jsem je na H Civic a jediné v čem vynikaly je dlouhá životnost, jinak při ostřejší jízdě za mokra klouzali a vůbec uderžet auto na silnici byl větší boj než na Continentálech. Né nadarmo jim novináři přezdívají ECO puky :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 29.03.2012 21:11, V létě na zimních :-)
ctverak posted by:
Proti Michelinkám nic nemám, měl jsem je na H Civic a jediné v čem vynikaly je dlouhá životnost, jinak při ostřejší jízdě za mokra klouzali a vůbec uderžet auto na silnici byl větší boj než na Continentálech. Né nadarmo jim novináři přezdívají ECO puky :)
Já jezdím léto, zima na zimních. Doporučuji, šetřím a kdo šetří má za tři
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 29.03.2012 21:13, RE: V létě na zimních :-)
Kama posted by:
Já jezdím léto, zima na zimních. Doporučuji, šetřím a kdo šetří má za tři
Mimochodem, letní hučej. Zimní nikoliv, tak asi tak
respond
1 2 3

Lze používat zimní pneumatiky i v létě?

Je možné dojezdit zimní pneumatiky mimo zimní období? Je to bezpečné?
27.03.2012, techn.advisory centre
hodnocení článku: 76% (8x)
přečteno: 36990x


update
you watch this topic

stop watching this topic

similar vehicles on offer:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.