0
back
 

diskuze k tématu: Lze používat zimní pneumatiky i v létě?

category of topic classification: poradna, technické dotazy, pneu a disky, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.03.2012 08:09, jaro je tu
Tak jaro je sice už tu, ale jinak s článkem souhlas...Oběma zmíněným sportům jsem se v minulosti aktivně věnoval, dokonce jsem provozoval oba zaráz. Ovšem od doby, kdy jsem na zimácích (už při cestě do HR) dojel jen do Grazu a ve 20h sháněl někoho kdo mi přezuje zničenou pneu, jsem s dojížděním zimních skončil. Pneumatika se úplně "zbortila" a měla tvar elipsy...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.03.2012 08:34, RE: jaro je tu
Alda posted by:
Tak jaro je sice už tu, ale jinak s článkem souhlas...Oběma zmíněným sportům jsem se v minulosti aktivně věnoval, dokonce jsem provozoval oba zaráz. Ovšem od doby, kdy jsem na zimácích (už při cestě do HR) dojel jen do Grazu a ve 20h sháněl někoho kdo mi přezuje zničenou pneu, jsem s dojížděním zimních skončil. Pneumatika se úplně "zbortila" a měla tvar elipsy...
to je stejna blbost jako jezdit v zimnich na letnich... Kdyz nemam na dve sady, tak si koupim univerzaly... ktery jsou horsi pri obojim
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.03.2012 08:50, RE: jaro je tu
zeneva posted by:
to je stejna blbost jako jezdit v zimnich na letnich... Kdyz nemam na dve sady, tak si koupim univerzaly... ktery jsou horsi pri obojim
nejsou univerzály jsou dle mé zkušenosti pouze letní pneu se sněhovou vločkou a označením M+S.
když mi dovezli FXko ze Států tak bylo obuto na origo gumách GY Eagle RS-A s označením celoroční. v létě super, v zimě humus, resp. na sněhu humus, vzhledem k tom u že je to primárně zadokolka tak jsem měl problémy na každém kruháči. a to prosím stojí jedna guma 12 až 15k. místo abych je po ojetí koupil znova tak za nižší cenu jsem koupil DVĚ sady gum-letní Yokohamy a zimní Contíky. takže tzv. celoročky mi nesmí přes práh. a u nás se ty samé gumy prodávají pouze jako letní. že by američtí soudruzi udělali někde chybu? resp. japonští?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.03.2012 09:16, RE: jaro je tu
zeneva posted by:
to je stejna blbost jako jezdit v zimnich na letnich... Kdyz nemam na dve sady, tak si koupim univerzaly... ktery jsou horsi pri obojim
No nejhorší je, že jsem "letňáky" i na discích měl doma v garáži, ale přezutí jsem zamítl z důvodu "alespoň to dojedu, na zimu už budou mít stejně pod míru". Prostě šetření na spravném místě .
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.03.2012 10:20, RE: jaro je tu
Alda posted by:
No nejhorší je, že jsem "letňáky" i na discích měl doma v garáži, ale přezutí jsem zamítl z důvodu "alespoň to dojedu, na zimu už budou mít stejně pod míru". Prostě šetření na spravném místě .
jedna moje zkušenost co s pneu na dojetí...že se dají prodat i hodně sjeté pneu. Prodával jsem GY 205/55 16, vzorek tak sotva 2mm, ještě nerovnoměrně sjeté, říkám si vyhodím je, ale budu ještě platit 50kč za kus na "likvidaci" a musím je někam vozit a to mě nebaví. jsme přece v ČR, kde každý koupí cokoliv. Na fotkách vypadaly použitelně. Každýho jsem po tel upozornil, že jsou fakt jetý...dal jsem cenu 500kč za 4ks. měl jsem snad 30 zájemců a prodal je okamžitě. Dnes lituju,že jsem je nedal za 800, zaplatilo by to přezutí :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.03.2012 12:08, RE: jaro je tu
tomaskrtek posted by:
nejsou univerzály jsou dle mé zkušenosti pouze letní pneu se sněhovou vločkou a označením M+S.
když mi dovezli FXko ze Států tak bylo obuto na origo gumách GY Eagle RS-A s označením celoroční. v létě super, v zimě humus, resp. na sněhu humus, vzhledem k tom u že je to primárně zadokolka tak jsem měl problémy na každém kruháči. a to prosím stojí jedna guma 12 až 15k. místo abych je po ojetí koupil znova tak za nižší cenu jsem koupil DVĚ sady gum-letní Yokohamy a zimní Contíky. takže tzv. ...
Celoroční jsou v pořádku, ale ne pro naše pásmo. Na jih Evropy ok, ale jakmile napadne sníh, nastává problém, jak píšeš.
Osobně mám zimáky celoročně na jednom pick-upu, najede tak 5tkm/rok - prostě nouzové vozidlo, s tím do Chorvatska nepojedu... Předpisům jsem dostál, jen včas prohodím předek se zadkem kvůli rovnoměrnému sjetí...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.03.2012 13:20, Nechci zbytečně popichovat autora ...
ale věta: "Osobně by se mi ale celé léto nebo jeho část nechtělo přemýšlet nad tím, jak projet zatáčku, abych ještě zůstal na silnici, nebo nad tím, jestli odstup, který si držím od vozu jedoucího přede mnou, je již dostatečný pro bezpečné zastavení." mně osobně připadá lehce zmatená, protože tyto úkony dělám za volantem pořád nehledě na to, jaké mám zrovna pneu.
P.S.:
Podle mě záleží použití letních/zimních pneu čistě na požadavcích uživatele. Když v zimě jezdí jen okolo komína a ve dny kdy nemrzne, tak tam může nechat letní furt, na druhou stranu mě se osvědčily zimní na rozblácených lesních cestách. Univerzálky taky bohatě stačí, za předpokladu, že nechci prorážet závěj, nebo se rozjíždět do prudkého stoupání na náledí.
zkrátka, chce to dobřeš znát svoje auto, kvalitu pneu a vědět do čeho jedu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.03.2012 13:39, mistři v dojíždění...
Před čtyřmi lety jsem se procházel koncem května v Chorvatsku - centrum města Karlovac, teploty byly okolo 23-26st C. Co mě překvapilo, 60-65% aut mělo zimní pneumatiky, takže mistry v dojíždění bych nominoval Chorvaty a nepřivlastňoval bych toto prvenství ČR :) Jinak mám zkušenost s jízdou s vypůjčeným autě na zimních pneumatikách v srpnu při 30st C, silnic mohla mít takových 45-50, zadní náprava řádně klouzala v zatáčkách... opravdu nic bezpečnýho, po 800km zmizelo snad půl milimetru vzorku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.03.2012 13:58, taky jsem dojizdel . . .
v roce 2008 jsem dojizdel take zimni pneu na OCT I. Jednalo se o nejake Continentaly, na kterych predchozi majitel najezdil podle DOTu a km v servisce odhadem 30.000 km. Ja jsem na nich dal zimu a nasledne leto - dohromady to bylo 31.000 km. Behem leta se skoro vubec nechtely ojizdet a jizda na nich nebyla nijak nebezpecna nebo zaludna. Pravdepodobne byly uz tak ztvrdle. Pred dalsi sezonou mi jich bylo skoro lito vyhodit. Kdyz je videl znamy, tak si je ode me jeste vzal za zacatek zimy do doby nez sezene nejake solidnejsi. I presto bych vsak nedoporucoval jet s takovymi koly nekam na jih uprostred leta. Jak se uz vyse pise, tak je neco jineho jezdit prazdny okolo rodne hroudy nebo nalozit auto az po strechu (nad strechu i s boxem) a vyrazit nonstop 1000 km do chorvatska. Mimo jine, jsme byli ten rok na dovolene na konci srpna pouze v Tatrach.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.03.2012 14:00, RE: Nechci zbytečně popichovat autora ...
mink posted by:
ale věta: "Osobně by se mi ale celé léto nebo jeho část nechtělo přemýšlet nad tím, jak projet zatáčku, abych ještě zůstal na silnici, nebo nad tím, jestli odstup, který si držím od vozu jedoucího přede mnou, je již dostatečný pro bezpečné zastavení." mně osobně připadá lehce zmatená, protože tyto úkony dělám za volantem pořád nehledě na to, jaké mám zrovna pneu.
P.S.:
Podle mě záleží použití letních/zimních pneu čistě na požadavcích uživatele. Když v zimě jezdí jen okolo komína a ve dny kdy n...
Petr-Tipcars: Rozumím, chtěl jsem tím říct, že každý má zažitý určitý jízdní styl, (který si na začátku každé sezony oprašuje) a přizpůsobovat jej v přílišné míře nevhodně použitému obutí mi přijde otravné. Je fakt, že u zatáček přemýšlím poměrně hodně. Odstup neřeším, raději mám před sebou díru na tři auta, než se někomu lepit na zadek...O to víc mám tendenci ujíždět "lepílkům", kteří jsou zvědaví na obsah kufru, ale k předjíždění se nemají. Trochu mimo mísu s tím souvisí ještě jeden můj reflex: při jakémkoli prudším brzdění automaticky nekoukám jen před sebe, ale sleduju především situaci za sebou. Jednou se mi stalo, že borec v dodávce za mnou nedobrzdil...takže po pohledu dopředu v případě nutnosti ostře na brzdy, pak okamžitě kuk do zrcátka a buď brzdu lehce povolit, nebo ji držet nebo to již pokud možno řešit i volantem...to podle situace. Ano, je to samozřejmost, ale častokrát se mi oplatila a jednou mi pomohla se dostat z pjekéjky, kdy na zadních sedadlech seděla půlka mojí rodiny. Skončilo to naštěstí jen u plastů.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.03.2012 14:08, Protektory vs nové gumy vs jeté gumy
Petr-Tipcars: Další námět na diskuzi: protektory vs nové gumy vs jeté gumy...Někdy příště třeba.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.03.2012 14:12, RE: Nechci zbytečně popichovat autora ...
anonym posted by:
Petr-Tipcars: Rozumím, chtěl jsem tím říct, že každý má zažitý určitý jízdní styl, (který si na začátku každé sezony oprašuje) a přizpůsobovat jej v přílišné míře nevhodně použitému obutí mi přijde otravné. Je fakt, že u zatáček přemýšlím poměrně hodně. Odstup neřeším, raději mám před sebou díru na tři auta, než se někomu lepit na zadek...O to víc mám tendenci ujíždět "lepílkům", kteří jsou zvědaví na obsah kufru, ale k předjíždění se nemají. Trochu mimo mísu s tím souvisí ještě jeden můj reflex...
vzdy kdyz jedu autem musim vyhodnocovat mnoho promennych - teplo, zima, naledi, blato od traktoru, kaluz, vyjete koleje, protislunce, odstup, sirka silnice, ostatni ridici atd atd atd. Pokud bych dojizdel zimni pneu, tak je to jenom jedna z mnoha dalsich veci. Asi se budu mit na pozoru, kdyz gumy budou mekke a budou se hodne sjizdet, Jinak to bude u starych zimaku tvrdych jako sutr (ty muzou mit take snizenou adhezi a mohou klouzat). V kazdem pripade pokud mi uz neni dvacet a vozim jine lidi v aute, tak si nepotrebuju dokazovat jak mi do jede a jde. Z toho vyplyva, ze jestli nejezdim na hranici moznosti auta potazmo gum, tak to neni az tak vysoke riziko. Osobne jsem ridic ukazneny, rozvazny, s defenzivnim stylem jizdy. Vic nez sebe se bojim nekoho kdo mi z jakehokoliv duvodu (predjizdeni, infarkt) vjede do protismeru a nebudu s tim moct neco udelat . . .
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.03.2012 14:14, RE: Protektory vs nové gumy vs jeté gumy
anonym posted by:
Petr-Tipcars: Další námět na diskuzi: protektory vs nové gumy vs jeté gumy...Někdy příště třeba.
supr napad - jete jsem mel nekolikrat a bez problemu, protektory bych si na auto nedal. Rozdil v cene cele sady neni az tak zasadni.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.03.2012 14:31, RE: Nechci zbytečně popichovat autora ...
buran007 posted by:
vzdy kdyz jedu autem musim vyhodnocovat mnoho promennych - teplo, zima, naledi, blato od traktoru, kaluz, vyjete koleje, protislunce, odstup, sirka silnice, ostatni ridici atd atd atd. Pokud bych dojizdel zimni pneu, tak je to jenom jedna z mnoha dalsich veci. Asi se budu mit na pozoru, kdyz gumy budou mekke a budou se hodne sjizdet, Jinak to bude u starych zimaku tvrdych jako sutr (ty muzou mit take snizenou adhezi a mohou klouzat). V kazdem pripade pokud mi uz neni dvacet a vozim jine lidi v a...
Petr-Tipcars: Ano, přesně: mnoho proměnných, které je nutno znovu a znovu vyhodnocovat. Kolikrát mi přijde, že například vůz, který mě předjíždí musí řídit člověk, jehož schopnost vyhodnocovat více než jednu proměnnou (vlastní rychlost) je silně omezena. Za sebe mohu říci, že na suché, čisté a vyzývavě klikaté silnici se svezu rád, ale je to velmi kontrolovaná zábava (proměnné jako motorka, cyklista, nyní stále častěji v upgradované verzi cyklista s vozíkem pro dítě-ti lidé už asi nemají fantazii, aby si představili, co vše se může stát-protijedoucí vůz, vůz přede mnou, kterému neuvěřitelně šmajdá vnitřní kolo, přesně zmíněné koleje, vůz blížící se z vedlejší silnice atd atd.) a nechtěl bych si ji ještě komplikovat tím, že musím uvažovat, jestli mi ztvrdlý nebo naopak klouzavý, každopádně sjetý zimák přichystá nepříjemné překvapení...BTW na tuto sezonu jsem kupoval nové leťáky. Divil se chlápek v pneuservisu, divilo se pár členů rodiny...Já se nedivil, já si pamatoval, když mi ty stávající (ačkoli ještě měly minimální předepsaný vzorek) na nijak přehnaně mokré vozovce a asi při 60 km rychlosti poslaly zadek auta výrazně do protisměru. Bez podřazení, bez prudkého přidání plynu...Plné ruce práce a novoroční předsevzetí bylo na světě již v září...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.03.2012 15:49, RE: Nechci zbytečně popichovat autora ...
anonym posted by:
Petr-Tipcars: Ano, přesně: mnoho proměnných, které je nutno znovu a znovu vyhodnocovat. Kolikrát mi přijde, že například vůz, který mě předjíždí musí řídit člověk, jehož schopnost vyhodnocovat více než jednu proměnnou (vlastní rychlost) je silně omezena. Za sebe mohu říci, že na suché, čisté a vyzývavě klikaté silnici se svezu rád, ale je to velmi kontrolovaná zábava (proměnné jako motorka, cyklista, nyní stále častěji v upgradované verzi cyklista s vozíkem pro dítě-ti lidé už asi nemají fantazi...
v mém případě cena pneumatik dělá cca 5% ceny kilometru (50hal.) a v následující sezóně či dvou nových třeba nebude takže klesne ještě níž, a je tedy pro mě nepochopitelný postoj někoho komu z nich lezou dráty, vzorek se dá jen tušit nebo v extrémním případě-taky jsem to viděl-má každá pneu jinou značku i rozměr.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.03.2012 16:17, RE: Nechci zbytečně popichovat autora ...
tomaskrtek posted by:
v mém případě cena pneumatik dělá cca 5% ceny kilometru (50hal.) a v následující sezóně či dvou nových třeba nebude takže klesne ještě níž, a je tedy pro mě nepochopitelný postoj někoho komu z nich lezou dráty, vzorek se dá jen tušit nebo v extrémním případě-taky jsem to viděl-má každá pneu jinou značku i rozměr.
Petr-Tipcars: Ano, nabízí se propojení na Davidův článek o provozních nákladech. Pokud máme pneu za 1.500 á 4, tak celé auto je obuté do nového za 6.000Kč. Pokud na pneu dám minimálně 30.000km za maximálně tři až čtyři sezony, tak náklad na 1 kilometr je 20haléřů. Je to o přístupu, o zdravém rozumu...neříkám nic, pokud někdo těsně před prodejem dojede gumy a koupí jeté...ale pokud vůz mám v plánu ještě nějaký ten pátek používat...tak asi není o čem. Douška na závěr z pneuservisu: To byste se pane divil, jak si teď lidi dávaj pozor na datum výroby u gum...jak když je to třeba přes půl roku stará guma, jak chtěj hned slevu jako blázen...cukají koutky oběma...já povídám: no jo, to víte, lidi dneska jezděj i na okruhy, tam to poznaj, jestli byla guma vyrobená loni v září nebo v říjnu, to se prostě pozná. A jakejma závodníma vozama Vám sem jezděj? Netřeba doplňovat, že "závodní vozy" obouvaly 165/70/R13...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.03.2012 16:20, RE: Protektory vs nové gumy vs jeté gumy
buran007 posted by:
supr napad - jete jsem mel nekolikrat a bez problemu, protektory bych si na auto nedal. Rozdil v cene cele sady neni az tak zasadni.
Není náhodou psáno,že zimní pneu mají mít nejméně 4mm vzorek?
Je úplně jedno jestli v zimě nebo v létě!
Prostě zimní pneu=4mm vzorek.Pokud bude důsledný policajt,je to na flastr.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.03.2012 16:25, Bejvávalo
Vzpomínám na časy, a není to zase tak dlouho, co byl problém vůbec sehnat pneumatiky Barum. Také jejich cena byla k průměrnému platu neúměrná. Navíc jsme netušili, že existuje něco jako zimní pneu, protože se jezdilo s jedním obutím celoročně. Na druhou stranu je pravda, že se Š 120 L jsem si víc než tachometrových 110 km/h netroufl.
Děkuji za to, že dnes si mohu dovolit nejen zasvěceně diskutovat, ale i koupit např. michelinky, nebudu na ně stát frontu nebo uplácet prodavače, a nebudu na ně šetřit celý rok. Možná jsem příliš skromnej, ale před čtvrt stoletím jezdit AUDI 80 a měnit za rok dvakrát gumy, sousedi by si mysleli, že jsem Rotschild.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.03.2012 16:33, RE: Protektory vs nové gumy vs jeté gumy
František Mach posted by:
Není náhodou psáno,že zimní pneu mají mít nejméně 4mm vzorek?
Je úplně jedno jestli v zimě nebo v létě!
Prostě zimní pneu=4mm vzorek.Pokud bude důsledný policajt,je to na flastr.
Ne - toto platí při povinném použití zimních pneu, tedy na úseku označeném příslušnou dopravní značkou v daném kalendářním období nebo při "povinném" použití zimních pneu dle zákonem definovaného počasí. Uvozovky jsem použil, protože naše zákonná úprava je v tomto ohledu směšná a velmi těžko vymahatelná.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.03.2012 16:40, RE: Nechci zbytečně popichovat autora ...
tomaskrtek posted by:
v mém případě cena pneumatik dělá cca 5% ceny kilometru (50hal.) a v následující sezóně či dvou nových třeba nebude takže klesne ještě níž, a je tedy pro mě nepochopitelný postoj někoho komu z nich lezou dráty, vzorek se dá jen tušit nebo v extrémním případě-taky jsem to viděl-má každá pneu jinou značku i rozměr.
To máš nějakej levnej aušus z Číny, ne? Tak mě zatím guma stojí 80 hal/km, což je 10% ceny km a to mám vobyčejný Dobrý Roky na léto a ještě vobyčejnější Lepidla na zimu
respond
1 2 3

Lze používat zimní pneumatiky i v létě?

Je možné dojezdit zimní pneumatiky mimo zimní období? Je to bezpečné?
27.03.2012, techn.advisory centre
hodnocení článku: 76% (8x)
přečteno: 36990x


update
you watch this topic

stop watching this topic

similar vehicles on offer:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.