0
back
 

diskuze k tématu: Renault Scénic II - bezproblémový sluha pro každý den

category of topic classification: francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.10.2008 00:22, RE: TUV a STK
Kylie posted by:
Teda Rudlíku! Docela jsem se "zapotila", než jsem zjistila, co je to "koleruje" - tos mi dal zabrat!
Jak už jsem řekla, myslím že statistiky NEjsou nesmysl, ale všeho s rozumem ... (už z principu budou ADAC a TÜV výsledky trochu jiné - prostě protože jde o JINÉ údaje - byť obé poruchovosti se týkající)
Dnes "končím" - přepínám
Jo a neni "koleruje" ale "koreluje" (treba jste to jen spatne napsala - jen aby jste to sluvko pouzivala ve spravnem poradi pismenek ;) - nepoucuji, jen upozornuji, kdyby nahodou...). Jdu kolerovat do hajan.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.10.2008 09:17, RE: Pochvala
Muroň posted by:
No mě kombinace statistik TUV, ADAC a zkušeností osobních (resp. pracovních) či lidí z okolí docela do sebe zapadá. Není dobré zoběcňovat na automobilky (byť v případě Renaultu na tom byly špatně modely ve více řadách, výjímkou byly právě ty scénicy a nověji taky modusy) - třeba Opel to s Omegou dobré neměl, naopak menší modely si stojí lépe, u fordů je to podobné s dobře umístěnými Fiestami a Fusiony a hůře umístěnými Mondey a dříve Scorpii, naopak Nissan se po pohlcení Renaultem docela propadl...
No ono je to těžký - zkušenosti moje + rodiny, a to nejen se soukromnými, ale i služebními vozy z Francie, dokonce i z Itálie jsou vesměs pozitivní. Naopak domácí výrobce, který nabízí kvalitu z Reichu za lidovou cenu naprosto propadl (kompletní výměna motoru u Superbu...). Hmm, tak co s tím teď? Mám věřit statistikám nebo zkušenostem?

Já tvrdím - kazí se všechny značky. Čím jsou vozy komplikovanější, čím je tam víc elektroniky, tím je riziko větší.

A k tomu Nissanu - tohle tady píšou lidi často. Já si to nějak prostě nedovedu představit. To jako v pátek Renualt koupil NIssana (dokonce ho myslím ani nevlastní, má jenom nějakých 40%), v pondělí tam naběhli soudruzi z Francie a říkají těm Japoncům - hele kluci šikmooký, my jsme na to v TUV špatně, vy by jste nám kazili imidž braků, musíte začít dělat zmetky taky!
Není náhodou pokles kvality u Nissanu pozorovatelný od začátku nového tisíciletí? Podobně jako u spousty jiných automobilek? A nebylo to náhodou období masivního zavádění elektronických hračiček?
Šetří se u každé automobilky. Bez výjimky!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.10.2008 09:46, RE: TUV a STK
Kylie posted by:
Rudlíku (unglaublich!), ale chybičku jsi napsal (ale jen malililičkou - neboj!). Už jsem se s tím v česku setkala (dokonce vícekrát), ale "pünktlich" se (správně - v němčině) používá JEN v souvislosti s časem.. (tady spíše "gründlich" nebo "pfichtgetreu") - nevím proč, ale češi často "pünktlich" v řeči používají ... ˇ
Ale jinak - absolute Zustimmung!
No ono hlavně by mě zajímalo přesný popis poruch v těch statistikách, abych jim mohl připsat nějakou relevanci.

TUV - to je myslím obdoba naší STK. Takže předpokládám, že závady odhalené tam, budou asi z větší části (netvrdím že absolutně) menšího významu, jinak by tam s tím vozem asi nedojel že?
ADAC - to jsou výjezdy. Ok, počítají tam i prkotiny třeba nefunkčí světlo? Nebo skutečně jenom nepojízdné vozy kvůli kolapsu motoru/elektroniky? A jak je vyřešena asistenční služba pro jednotlivé značky? Nemají to některé jakou součást zaruky na delší dobu než jiné. A pak nevoláš ADAC ale vlastní asistenčku, takže ve statistikách nejsi...

Já beru tyhle statistiky s velkou rezervou. Nejlepší je mít reference od lidí co s těma autama skutečně jezdí. Případně si počíst na netu, i když tady je to často taky divočárna....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.10.2008 10:48, RE: Pochvala
kuko posted by:
No ono je to těžký - zkušenosti moje + rodiny, a to nejen se soukromnými, ale i služebními vozy z Francie, dokonce i z Itálie jsou vesměs pozitivní. Naopak domácí výrobce, který nabízí kvalitu z Reichu za lidovou cenu naprosto propadl (kompletní výměna motoru u Superbu...). Hmm, tak co s tím teď? Mám věřit statistikám nebo zkušenostem?

Já tvrdím - kazí se všechny značky. Čím jsou vozy komplikovanější, čím je tam víc elektroniky, tím je riziko větší.

A k tomu Nissanu - tohle tady píšou lidi čas...
Ty zkušenosti z okolí nikdy nebudou na takové úrovni kvantifikace, že by reprezentovali větší vzorek aut. Otázkou je, nakolik "věrohodné" jsou statistiky sebrané při STK a výjezdech - ty údaje mohou být v pořádku, ovšem STK a výjezdy se většinou netýkají poruch, se kterými lidé nejčastněji navštěvují servis.
To o Nissanech tvrdím taky, nikoli na základě statistik, ale zkušenostech bývalého servisáka Nissanu. Se vstupem renaultu šel nahoru design (z nevýrazných Almer a Primer se stala extravagantní auta) a navýšily se závady - používání společných platforem, motorů atd. Samozřejmě postupně.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.10.2008 11:08, RE: TUV a STK
Kylie posted by:
.. drobné závady .. neovlivní provozuschopnost .. levně odstranitelné .. Rudlíku! Ty plánuješ stát se citroenářem?
Řekl bych že motory HDi jsou sice fantastické svým akustickým projevem a průběhem točivého momentu, ale jen dokud fungují. Potom poněkud (stejně jako všechny moderní motory) nesplňují podmínku - levně opravitelné. Takže si nachystáme 15tisíc za repasi turbíčka, 15 na trysky a 40 za vysokotlaké čerpadlo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.10.2008 11:25, RE: TUV a STK
Muroň posted by:
A proč? Protože jsou němci pünktlich a zimperlich a výkazy z STK a asistenčních služeb zpracovávají. Kdyby to dělal každý, tak máme celosvětový přehled o výstupech z technických kontrol a asistenčních služeb. Samozřejmě je pravda, že kdo se o auto stará, dobře s ním zachází a dodržuje servisní intervaly, bude s větší pravděpodobností jezdit bez poruch.
Jen jestli se těm výsledkům z STK (i Německé) nepřidává až příliš velký význam. Pokud mi klekne 2x za 100 tisíc km turbo, tak o tom ve statistikách TÜV nebude nic. Pokud mi odejde za jízdy na D1 palubní počítač a budu nucen svého miláčka nechat odtáhnout a následně zaplatit 40 tisíc za opravu, tak budu mít velmi nepříjemný zážitek a opět nulový vliv na statistiky z STK. Proto předpokládám, že velmi dobré hodnocení např. C5 na STK sice může, ale nutně nemusí znamenat pohodový a bezproblémový život majitele, ale třeba jen nadprůměrnou připravenost na STK. S vadným vysokotlakým čerpadlem či palubním počítačem by na STK koneckonců ani nikdo nedojel. Proto chápu nadšení Kylie pro svůj Citroen, který se chová vzorně dle statistik na straně jedné a zároveň znechucení mnohých uživatelů vozu této značky na straně druhé.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.10.2008 12:40, RE: TUV a STK
kuko posted by:
No ono hlavně by mě zajímalo přesný popis poruch v těch statistikách, abych jim mohl připsat nějakou relevanci.

TUV - to je myslím obdoba naší STK. Takže předpokládám, že závady odhalené tam, budou asi z větší části (netvrdím že absolutně) menšího významu, jinak by tam s tím vozem asi nedojel že?
ADAC - to jsou výjezdy. Ok, počítají tam i prkotiny třeba nefunkčí světlo? Nebo skutečně jenom nepojízdné vozy kvůli kolapsu motoru/elektroniky? A jak je vyřešena asistenční služba pro jednotlivé značk...
Tvé výhrady k obojímu jsou úplně na místě. Pochybuju, že by statistiky ADAC zahrnovali záruční asistenční služby. Dobrým zdrojem by byly údaje o záručních servisech od značkových servisů, ale oni si je drží pod pokličkou.
Na druhou stranu nikdy nebudeš mít přímé reference od tisíců uživatelů. Nejlepším dostuoným zdrojem jsou pak mechanici, kteří znají další mechaniky a mají od nich zprávy, co se kazí u jiných značek. Co já mám takhle zprávy od mechaniků se širším záběrem, tak japonec vede. A švára mi říkal, že když si koupím francouzské auto (on zobecňoval, samozřejmě ví, které modely jsou poruchovější), ať k němu do servisu nejezdim, protože už se s něma narozčiloval dost.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.10.2008 13:33, RE: TUV a STK
free78 posted by:
Jen jestli se těm výsledkům z STK (i Německé) nepřidává až příliš velký význam. Pokud mi klekne 2x za 100 tisíc km turbo, tak o tom ve statistikách TÜV nebude nic. Pokud mi odejde za jízdy na D1 palubní počítač a budu nucen svého miláčka nechat odtáhnout a následně zaplatit 40 tisíc za opravu, tak budu mít velmi nepříjemný zážitek a opět nulový vliv na statistiky z STK. Proto předpokládám, že velmi dobré hodnocení např. C5 na STK sice může, ale nutně nemusí znamenat pohodový a bezproblémový živo...
Proč bych nedojel s vadným palubním počítačem na STK? Nepleteš si to s řídící jednotkou motoru? A vadné čerpadlo se podle tebe projevuje jak? - nižší výkon,vyšší kouřivost,nepravidelný chod...Jsou to někdy změny pozvolné,že to majitel ani nepozná a teprve na Emisích ti odhalí špatně seřízený čerpadlo či kapající trysku.
Dyť běžný smrtelník ani skoro nepozná,když jde šestiválec na pět válců. ( mluvím o běžném uživateli).
A myslím,že repase vysokotlakého čerpadla se dá sehnat do 20tis.Kč. - časy se mění od dob kdy CR teprve začínal.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.10.2008 13:38, RE: TUV a STK
Kylie posted by:
Rudlíku (unglaublich!), ale chybičku jsi napsal (ale jen malililičkou - neboj!). Už jsem se s tím v česku setkala (dokonce vícekrát), ale "pünktlich" se (správně - v němčině) používá JEN v souvislosti s časem.. (tady spíše "gründlich" nebo "pfichtgetreu") - nevím proč, ale češi často "pünktlich" v řeči používají ... ˇ
Ale jinak - absolute Zustimmung!
Píše se "umglaublich", Vy všeználku ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.10.2008 13:42, Trochu mimo
Dotaz na Kylii....jaký je tvůj názor na Citroen C4, konkrétně 2.0-16V-100kW benzin???? Díky
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.10.2008 14:00, RE: Auto po prvnim majiteli
Kylie posted by:
Zrovna dnes jsem v (českém) rádiu slyšela kterak téma "ojetiny" probírají a česko vrakovištěm evropy nazývají. Není problém přivézt ojetý vůz (stále cituji), ale tak 3-5 let starý, do česka se "běžně vozí i ojetiny 8 - 10 let staré (po bouračkách, s přetočenými tachometry) což už JE problém - průměrné stáří vozového parku v česku - 15 let? - to je VELMi špatné (myslím, že to byl Radiožurnál - někdy po poledni - a já NAPROSTO souhlasím)
Pěkný den (a méně ojetin v česku!)
To je tak zásadní omyl, že dovoz ojetin vytváří z česka vrakoviště. Když to velmi zobecním, tak přeci pokud dovezu do ČR libovolné auto v libovolném stavu, tak tímto vozem nahradím jiné jednoznačně horší vozidlo. Asi jen hlupák by přešel dobrovolně z lepšího auta na horší dovezené. Dovoz samotný taky není zadarmo, tak tvrdit, že se touto cestou dováží auta která zhoršují průměrný věk vozového parku v ČR (13 nebo snad 15 let?) je hloupost. To by se nevyplatilo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.10.2008 14:05, RE: TUV a STK
pase posted by:
Píše se "umglaublich", Vy všeználku ...
umglaublich - tedy česky něco jako okoloveřitelné ? Tak jste to myslel? Teda pochopím lecos, ale poučovat rozenou němku o tom, jak se píše tak základní slovíčko, to chce hodně kuráže! :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.10.2008 14:20, RE: TUV a STK
TOM posted by:
Proč bych nedojel s vadným palubním počítačem na STK? Nepleteš si to s řídící jednotkou motoru? A vadné čerpadlo se podle tebe projevuje jak? - nižší výkon,vyšší kouřivost,nepravidelný chod...Jsou to někdy změny pozvolné,že to majitel ani nepozná a teprve na Emisích ti odhalí špatně seřízený čerpadlo či kapající trysku.
Dyť běžný smrtelník ani skoro nepozná,když jde šestiválec na pět válců. ( mluvím o běžném uživateli).
A myslím,že repase vysokotlakého čerpadla se dá sehnat do 20tis.Kč. - časy s...
měl jsem na mysli řídící jednotku. Ta je v podstatě počítač a tedy jsem ji nazval palubním počítačem. Nejde ale o slovíčka. Kapající tryska - to se tedy pozná dost dobře - zejména při studeném motoru, kdy bude závada nejvíce vidět se projevuje bílým kouřem z výfuku. Vadné čerpadlo jsem neměl na mysli na rozhraní mezi ještě funguje a již zcela nejede, ale právě ve stavu - již zcela nejede. Takto dopadl při vadě čerpadla známej s Feldou 1.9D. ráno prostě nenastartoval. Stejně tak jinej známej s Kia Carnival 3litr TD. Auto vinou selhání vysokotlakého čerpadla náhle zdechlo a již ho nenastartoval. Repase je pěkná věc, ale tak si říkám, co provede takový běžný smrtelník, kterému rok po záruce odejde třeba ono commonrail vstřikovací čerpadlo? Já bych si tak tipnul, že vůz odveze do autorizovaného originálního servisu dané značky, kde servisní technik - měnič dílů suše pronese vadné čerpadlo 80 tisíc bez práce.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.10.2008 15:12, RE: Auto po prvnim majiteli
free78 posted by:
To je tak zásadní omyl, že dovoz ojetin vytváří z česka vrakoviště. Když to velmi zobecním, tak přeci pokud dovezu do ČR libovolné auto v libovolném stavu, tak tímto vozem nahradím jiné jednoznačně horší vozidlo. Asi jen hlupák by přešel dobrovolně z lepšího auta na horší dovezené. Dovoz samotný taky není zadarmo, tak tvrdit, že se touto cestou dováží auta která zhoršují průměrný věk vozového parku v ČR (13 nebo snad 15 let?) je hloupost. To by se nevyplatilo.
Souhlasím s free78. Nikdo nejde dobrovolně do horšího a staršího auta. Kdo má š120 koupí Peugeot 106 95, kdo jezdí v renaultu 19 koupí Lagunu kdo jezdí v escortu přesedne do focuse a tak dále.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.10.2008 15:20, RE: Auto po prvnim majiteli
free78 posted by:
To je tak zásadní omyl, že dovoz ojetin vytváří z česka vrakoviště. Když to velmi zobecním, tak přeci pokud dovezu do ČR libovolné auto v libovolném stavu, tak tímto vozem nahradím jiné jednoznačně horší vozidlo. Asi jen hlupák by přešel dobrovolně z lepšího auta na horší dovezené. Dovoz samotný taky není zadarmo, tak tvrdit, že se touto cestou dováží auta která zhoršují průměrný věk vozového parku v ČR (13 nebo snad 15 let?) je hloupost. To by se nevyplatilo.
Docela tak nesouhlasím. Vůbec není jasné jestli nahradím staré, spousta lidí si kupuje staré auto jako první. Dále je mraky lidí co jezdili dražším autem, může se stát cokoliv a najednou jsou rádi že si dovezou auto za 50tisíc. Čechy nebudou vrakoviště spíš z toho důvodu že stará levná auta pokračují od nás dále, Polsko, Ukrajina, Rusko, atd.. nebo prostě končí rozebraná na díly. Myslím že na našich silnicích jezdí spíše novější auta, silnice určitě nepřipomínají vrakoviště.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.10.2008 15:52, RE: TUV a STK
Muroň posted by:
Tvé výhrady k obojímu jsou úplně na místě. Pochybuju, že by statistiky ADAC zahrnovali záruční asistenční služby. Dobrým zdrojem by byly údaje o záručních servisech od značkových servisů, ale oni si je drží pod pokličkou.
Na druhou stranu nikdy nebudeš mít přímé reference od tisíců uživatelů. Nejlepším dostuoným zdrojem jsou pak mechanici, kteří znají další mechaniky a mají od nich zprávy, co se kazí u jiných značek. Co já mám takhle zprávy od mechaniků se širším záběrem, tak japonec vede. A šv...
No jestli to s těma frantíkama nemyslel i na jejich technické vychytávky - třeba výměna předního světla u mého Megana, to je práce pro člověka obdařeného výjimečným intelektem, bystrým úsudkem, technickým umem, smyslem pro detail a neskonalou trpělivostí.... přiznávám, já to nezvládl...

takže, myslím, že se kazí všechny značky, a čím dál víc. Takové interní statistiky z autorizovaných servisů, jo pane, to by bylo - to by tady padlo pár mýtů....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.10.2008 16:42, RE: Auto po prvnim majiteli
karlos posted by:
Docela tak nesouhlasím. Vůbec není jasné jestli nahradím staré, spousta lidí si kupuje staré auto jako první. Dále je mraky lidí co jezdili dražším autem, může se stát cokoliv a najednou jsou rádi že si dovezou auto za 50tisíc. Čechy nebudou vrakoviště spíš z toho důvodu že stará levná auta pokračují od nás dále, Polsko, Ukrajina, Rusko, atd.. nebo prostě končí rozebraná na díly. Myslím že na našich silnicích jezdí spíše novější auta, silnice určitě nepřipomínají vrakoviště.
To je sice pravda ale většinou je to tak že starší měnim za novější. S tím vývozem nesouhlasím, trošku se v tom pohybuju a tak vím že většina cizinců kupuje auta radši v zahraničí než u nás a to z důvodu velkých problémů na evidenci vozidel a teké špatný stav aut u nás.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.10.2008 20:25, RE: Auto po prvnim majiteli
SADAM posted by:
To je sice pravda ale většinou je to tak že starší měnim za novější. S tím vývozem nesouhlasím, trošku se v tom pohybuju a tak vím že většina cizinců kupuje auta radši v zahraničí než u nás a to z důvodu velkých problémů na evidenci vozidel a teké špatný stav aut u nás.
Myslím, že to v té reportáži bylo myšleno jako "kritika" dovozu "starých" a "starších" ojetin. Ono např. 5ti leté auto je ještě docela "in" a HLAVNĚ má určitou perspektivu, budoucnost - do "doporučovaného" maxima - ještě 7 let (a třeba i o něco déle).
Naopak desetiletá ojetina ... tam už (teoreticky) je rozumné zvažovat od výměny airbagů ... přes ... po ... - Myslím, že TAKHLE to bylo myšleno.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.10.2008 20:30, RE: Srovnání s prémiovými auty???
Tomi posted by:
recenze velmi dobrá,opravdu objektivní,solidně popsané.
Ale srovnání s Audi A6,BMW 5 to mě nakoplo,abych se přihlásil.Když píšete výbava,jízda atd,nevím teď slovo od slova,že je to SKORO srovnatelné tak je to opravdu hodně nadhodnocené.
Nemyslím,že jízda by se dala byť jen přirovnat k těmto vozům (hluk od podvozku,motoru,projetí zatáček i přímá jízda,tlumení nerovností...) a podobná výbava?No nevim.
Přeju spokojenost s autem.
To (samozřejmě) je trochu (no, nejen trochu) přehnané. Myslím, že největší rozdíl je v jízdě a řízení samotném a i poslední "laik" si rozdíl uvědomí po třeba 200kilometrové cestě, kde z těch prémiových vozů vystoupíte "fit" jako po pár kilometrech, kdežto ... (v TOM je v praxi asi NEJvětší rozdíl - bych řekla já)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.10.2008 20:32, RE: solidni recenze
mikes posted by:
Dobre napsano, takhle by se mely recenze psat.
Mikeši! Soustřeďte se ... : "Naprosto s vámi souhlasím!"
respond
1 2 3 4 5


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.