0
back
 

diskuze k tématu: Renault Scénic II - bezproblémový sluha pro každý den

category of topic classification: francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 07.10.2008 17:10, RE: TUV a STK
Kylie posted by:
Není divu, mne "porucha" potkala (shodou okolností) jednou v česku a jednou v rakousku - takže ...
To tedy vysvětluje, proč tam C5 není. Když statistiky ADAC položím vedle TUV, tak od oka to koreluje. Prostě jsou tam podobné trendy (když v jednom jde nahoru Panda, ve druhém jde taky, podobně to je se stoupáním Fiesty a klesáním Toyot). Felice svého času uzavírala ve své třídě oba žebříčky, podobně na tom byla ještě ne-VW Ibiza, která se během 90tých let přesunula u obou žebříčků do průměru. A tak dále...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 07.10.2008 17:17, RE: TUV a STK
Kylie posted by:
Statistikám bych doporučila věřit, ale "s rozumem". I v případě totálně "průšvihového" modelu s poruchovostí 84% - zrovna vy můžete patřit mezi 16% "šťastných" - totální premiant všech statistik napříč státy - Toyota Prius - jistě občas někomu zazlobí.
Takže, všechny možné statistiky poruchovosti sehnat, protřebat - zamíchat - použít..
Jistě. Použil bych tam pojem pravděpodobnost. Kdo si tak před 5ti lety koupil Lagunu, měl o dost větší pravděpodobnost, že se lépe seznámí s přijímacím technikem v záruční servisu než ten, kdo si v té době koupil např. Audi A4 nebo Avensise.
Pro mě je spolehlivé auto takové, které 1. nezůstane vlastní vinou stát, 2. neodejdou v něm klíčové a nákladné komponenty. Zkrátka, že tomu autu můžu věřit, že dojede a že mě nebude finančně vysávat. Drobné závady (třeba i opakované), které neovlivní provozuschopnost a budou levně odstranitelné, mu prominu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 07.10.2008 17:25, RE: Pochvala
kuko posted by:
souhlas, hezká recenze, sám o Scénicu, ale spíš ve verzi Grand uvažuji jako nástupce svého Megana II Sedan.

TUV statistiky je potřeba brát s velkou rezervou. Podle nich bych měl být pořád v servisu, normální provoz bych nezažil jak je rok dlouhej a auto mělo být už dávno v šrotu. Jediná poruchu za cca 50 tis co jsem měl byla indukční cívka - hádejte co na ní bylo napsáno? Made in Germany....

V rodině máme s frantíky dobré skušenosti, hlavně s Citroeny (zdravím Kylie). Jasně, ne každému můžou v...
No mě kombinace statistik TUV, ADAC a zkušeností osobních (resp. pracovních) či lidí z okolí docela do sebe zapadá. Není dobré zoběcňovat na automobilky (byť v případě Renaultu na tom byly špatně modely ve více řadách, výjímkou byly právě ty scénicy a nověji taky modusy) - třeba Opel to s Omegou dobré neměl, naopak menší modely si stojí lépe, u fordů je to podobné s dobře umístěnými Fiestami a Fusiony a hůře umístěnými Mondey a dříve Scorpii, naopak Nissan se po pohlcení Renaultem docela propadl dolů (kromě Micry). Samozřejmě neplatí, že co rencek, to šunt a co toyota/mazda/mitsubishi, to bezproblémové auto. Ovšem ta pravděpodobnost výskytu problémů je u některých značek a zvláště modelů vyšší.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 07.10.2008 17:33, TUV a STK
Jo ADAC ten je taky ze SRN.Za tu docela dlouhou dobu jsem zůstal nepojízdný s Mazdou 626 a to díky termostatu,oprava za 150 kč,jinak Opel,Mergl,Renault,koncern VW krom Seatu,Fiat a Ford mě nenechal nikde postávat.Mazdě jsem odpustil hned.Prostě nedám na tyhle statické statistiky.Proto kvalitní phm,včasné výměny náplní a péče o tento stroj zvaný automobil.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 07.10.2008 17:37, RE: rencka nikdy
Stejskal Jarda posted by:
Jako rencka nikdy nekupujte jako, je to smejd, ma neter mela megana a to byl jako sunt, furt to bylo v servisu ze jo, rencek je spatny auto jako vsichni francouzke vozi jako. Jo, nissan je taky dojebanej francouzama, jiz to neni dobra kara, krome GTR, ten vyrabi jenom japka nastesti. Poslednej dobrej frantik byl pezot 406, ten byl docela pohodovej. Ja se v tom vyznam, smarja co sem ja prodal aut, to byla fuska. Nastesti uz v tom nedelam.
Pokud byla fuška prodávat naroubovaný a vyhoněný auta tak tomu věřím jen velice málo.Kde jsou ty časy,když se navařovali svíčky k tlumiči výfuku jako lambda sondy.To tenkrát stálo máslo 15 kč.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 07.10.2008 17:39, RE: TUV a STK
Kobyla posted by:
Jo ADAC ten je taky ze SRN.Za tu docela dlouhou dobu jsem zůstal nepojízdný s Mazdou 626 a to díky termostatu,oprava za 150 kč,jinak Opel,Mergl,Renault,koncern VW krom Seatu,Fiat a Ford mě nenechal nikde postávat.Mazdě jsem odpustil hned.Prostě nedám na tyhle statické statistiky.Proto kvalitní phm,včasné výměny náplní a péče o tento stroj zvaný automobil.
A proč? Protože jsou němci pünktlich a zimperlich a výkazy z STK a asistenčních služeb zpracovávají. Kdyby to dělal každý, tak máme celosvětový přehled o výstupech z technických kontrol a asistenčních služeb. Samozřejmě je pravda, že kdo se o auto stará, dobře s ním zachází a dodržuje servisní intervaly, bude s větší pravděpodobností jezdit bez poruch.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 07.10.2008 17:41, RE: rencka nikdy
Kobyla posted by:
Pokud byla fuška prodávat naroubovaný a vyhoněný auta tak tomu věřím jen velice málo.Kde jsou ty časy,když se navařovali svíčky k tlumiči výfuku jako lambda sondy.To tenkrát stálo máslo 15 kč.
To mi povidejte, máslo teď stojí i dvacku (minulej tejden jsem ho ale v Globusu koupil za 18).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 07.10.2008 18:03, RE: TUV a STK
Muroň posted by:
A proč? Protože jsou němci pünktlich a zimperlich a výkazy z STK a asistenčních služeb zpracovávají. Kdyby to dělal každý, tak máme celosvětový přehled o výstupech z technických kontrol a asistenčních služeb. Samozřejmě je pravda, že kdo se o auto stará, dobře s ním zachází a dodržuje servisní intervaly, bude s větší pravděpodobností jezdit bez poruch.
Rudlíku (unglaublich!), ale chybičku jsi napsal (ale jen malililičkou - neboj!). Už jsem se s tím v česku setkala (dokonce vícekrát), ale "pünktlich" se (správně - v němčině) používá JEN v souvislosti s časem.. (tady spíše "gründlich" nebo "pfichtgetreu") - nevím proč, ale češi často "pünktlich" v řeči používají ... ˇ
Ale jinak - absolute Zustimmung!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 07.10.2008 18:06, RE: rencka nikdy
Muroň posted by:
To mi povidejte, máslo teď stojí i dvacku (minulej tejden jsem ho ale v Globusu koupil za 18).
Nedávno jsem někde četla, v Euro,či kde, "srovnání" cen za socialismu a dnes. VELMI pěkný článek! Nepsal jsi ho ty (nebo alespoň četl)? Ten "styl" byl VELMI podobný tvému .. (18 kč za máslo
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 07.10.2008 18:08, RE: Auto po prvnim majiteli
Brachy posted by:
Spise je jasny, ze kdyz je to auto po prvnim majiteli s protkazatelnym servisem, ze se to nesype byt je to frantik nebo drakula.
Pokud si poridite byt BMW ale po 6 majiteli (kdy bazar lakuje prvnim majitelem v CR), bez servisky nebo s podezrelou serviskou, tak se clovek nesmi divit, ze si domu dovezl kasicku.
BMW mám docela ráda (pro jejich "přístup" - jak ke konstrukci vozů, tak motorů), ale že by trojkové bmw vydrželo 6x více, než Brumla C5 - no nevím nevím
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 07.10.2008 18:16, RE: TUV a STK
Muroň posted by:
To tedy vysvětluje, proč tam C5 není. Když statistiky ADAC položím vedle TUV, tak od oka to koreluje. Prostě jsou tam podobné trendy (když v jednom jde nahoru Panda, ve druhém jde taky, podobně to je se stoupáním Fiesty a klesáním Toyot). Felice svého času uzavírala ve své třídě oba žebříčky, podobně na tom byla ještě ne-VW Ibiza, která se během 90tých let přesunula u obou žebříčků do průměru. A tak dále...
Teda Rudlíku! Docela jsem se "zapotila", než jsem zjistila, co je to "koleruje" - tos mi dal zabrat!
Jak už jsem řekla, myslím že statistiky NEjsou nesmysl, ale všeho s rozumem ... (už z principu budou ADAC a TÜV výsledky trochu jiné - prostě protože jde o JINÉ údaje - byť obé poruchovosti se týkající)
Dnes "končím" - přepínám
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 07.10.2008 20:48, RE: Auto po prvnim majiteli
Kylie posted by:
BMW mám docela ráda (pro jejich "přístup" - jak ke konstrukci vozů, tak motorů), ale že by trojkové bmw vydrželo 6x více, než Brumla C5 - no nevím nevím
Vzdyt ja prave psal - ze bych si auto koupil jen po 1. majiteli, nebo max po 2. majiteli.
Jinak je to loterie.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 07.10.2008 22:22, RE: TUV a STK
Kylie posted by:
Statistikám bych doporučila věřit, ale "s rozumem". I v případě totálně "průšvihového" modelu s poruchovostí 84% - zrovna vy můžete patřit mezi 16% "šťastných" - totální premiant všech statistik napříč státy - Toyota Prius - jistě občas někomu zazlobí.
Takže, všechny možné statistiky poruchovosti sehnat, protřebat - zamíchat - použít..
Mám jednoho známého, ktreý se v autě neuvazuje, protože malému procentu neuvázaných to zachránilo život, prože při havárce šikovně vypadli z auta. Takhle jsi to myslela?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 07.10.2008 22:27, RE: Pochvala
Muroň posted by:
No mě kombinace statistik TUV, ADAC a zkušeností osobních (resp. pracovních) či lidí z okolí docela do sebe zapadá. Není dobré zoběcňovat na automobilky (byť v případě Renaultu na tom byly špatně modely ve více řadách, výjímkou byly právě ty scénicy a nověji taky modusy) - třeba Opel to s Omegou dobré neměl, naopak menší modely si stojí lépe, u fordů je to podobné s dobře umístěnými Fiestami a Fusiony a hůře umístěnými Mondey a dříve Scorpii, naopak Nissan se po pohlcení Renaultem docela propadl...
Vidím to stejně. Hodně je to i o majiteli samotném. I poruchové auto se dá udržovat relativně v pořádku, když se jeho stav sleduje a majiteli není líno mu občas kouknout pod kapotu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 07.10.2008 23:28, RE: TUV a STK
David V posted by:
Mám jednoho známého, ktreý se v autě neuvazuje, protože malému procentu neuvázaných to zachránilo život, prože při havárce šikovně vypadli z auta. Takhle jsi to myslela?
Eh! Už jste známému že je .... řekl?
PS: Pokud nemá "stoletý" vůz ještě bez airbagů, reálně mu hrozí, že při prvním "ťuknutí" v poklidné "městské" rychlosti ho ten airbag zabije - vyřídil byste mu to, prosím?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 07.10.2008 23:36, RE: Auto po prvnim majiteli
Brachy posted by:
Vzdyt ja prave psal - ze bych si auto koupil jen po 1. majiteli, nebo max po 2. majiteli.
Jinak je to loterie.
Zrovna dnes jsem v (českém) rádiu slyšela kterak téma "ojetiny" probírají a česko vrakovištěm evropy nazývají. Není problém přivézt ojetý vůz (stále cituji), ale tak 3-5 let starý, do česka se "běžně vozí i ojetiny 8 - 10 let staré (po bouračkách, s přetočenými tachometry) což už JE problém - průměrné stáří vozového parku v česku - 15 let? - to je VELMi špatné (myslím, že to byl Radiožurnál - někdy po poledni - a já NAPROSTO souhlasím)
Pěkný den (a méně ojetin v česku!)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 07.10.2008 23:39, RE: TUV a STK
Muroň posted by:
Jistě. Použil bych tam pojem pravděpodobnost. Kdo si tak před 5ti lety koupil Lagunu, měl o dost větší pravděpodobnost, že se lépe seznámí s přijímacím technikem v záruční servisu než ten, kdo si v té době koupil např. Audi A4 nebo Avensise.
Pro mě je spolehlivé auto takové, které 1. nezůstane vlastní vinou stát, 2. neodejdou v něm klíčové a nákladné komponenty. Zkrátka, že tomu autu můžu věřit, že dojede a že mě nebude finančně vysávat. Drobné závady (třeba i opakované), které neovlivní provo...
.. drobné závady .. neovlivní provozuschopnost .. levně odstranitelné .. Rudlíku! Ty plánuješ stát se citroenářem?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 07.10.2008 23:54, RE: Pochvala
David V posted by:
Vidím to stejně. Hodně je to i o majiteli samotném. I poruchové auto se dá udržovat relativně v pořádku, když se jeho stav sleduje a majiteli není líno mu občas kouknout pod kapotu.
A co teprve taková do svého miláčka "zamiblovaná" majitelka...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.10.2008 00:04, RE: Pochvala
David V posted by:
Vidím to stejně. Hodně je to i o majiteli samotném. I poruchové auto se dá udržovat relativně v pořádku, když se jeho stav sleduje a majiteli není líno mu občas kouknout pod kapotu.
Souhlasim. Ale jen pokud clovek nenarazi na patecni nebo pondelni zmetek primo z vyroby. Ted jsem videl v jednom nejmenovanem bazaru Mazdu 626 Wagon v benzinu 1.8, najeto neco pres 100tis., 4. majitel. Je mi to tak trochu zahadou. Ono tech 100tis. bude taky mozna 400tis. No a nebo je to zmetek. Jen dodam, ze zmetky jsou podle me asi u vsech znacek, jen je otazkou, jak casto.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.10.2008 00:15, RE: TUV a STK
Kylie posted by:
Teda Rudlíku! Docela jsem se "zapotila", než jsem zjistila, co je to "koleruje" - tos mi dal zabrat!
Jak už jsem řekla, myslím že statistiky NEjsou nesmysl, ale všeho s rozumem ... (už z principu budou ADAC a TÜV výsledky trochu jiné - prostě protože jde o JINÉ údaje - byť obé poruchovosti se týkající)
Dnes "končím" - přepínám
Problem statistik je, ze s eoperuje prevazne s prumerem. Coz je ponekud osimetne. Je pomerne robustni vzhledem k odlehlym hodnotam, navic nedava v podstate moc informaci. Vhodne by bylo zverejnovat min. rozptyl. Uz jsem to nekde psal. Ono NAPR. takovy Citroen ma PODLE ME vetsi rozptyl (kvalitativne mene stabilni vyrobu), takze nekdo s nima bude max. spokojeny. A na druhou stranu budou i velmi nestastni majitele, kterym se to sype (ti se pak casto objevuji ve forech apod). Jde jen o moji hypotezu. Mozna mi ji nekdo vyvrati, mozna naopak potvrdi. Ale se statistikami se musi opatrne. Ono prumerne mzde v CR se myslim take vetsina muze jen ironicky zasmat...
respond
  1 2 3 ... 5


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.