0
back
 

diskuze k tématu: PNEUMATIKY: Zimní provoz

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 29.10.2007 21:06, peníze
v zimě jezdí na letních většinou ty největší socky a ohrožují tím ostatní
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 29.10.2007 21:14, Zimní v létě
Mám opačnou zkušenost, jezdím celoročně na zimních a nevidím v tom problém, jsem z Vysočiny a v zimě se to opravdu hodí, i když největší podíl na bezpečnosti jízdy má řidič. Spíš mě zajímá, jestli mi někdo dá několik pádných argumentů, proč bych neměl v létě jezdit na zimních..nechci se dohadovat, jen tak, co vás napadne. Mám Š Forman ´94 50kW, vzadu Polaris2, vpředu Sportiva (něco od Continentalu, také zimní). Ty polarisy mají už přes 30 tis. km, vzorek cca 4-5 mm, sportivy jsem koupil o něco později (kvůli protektorům, které mi nadělaly boule, už sem je koupil i s autem, už nikdy více protektory!!!). Nejsem brzda provozu, jediné co lze pozorovat, je v extrémním horku (35 st.C) při dlouhých jízdách možná až příliš měkké, ale že by se mazaly nebo mizely před očima, to nepozoruji, a takových zkušeností mám i od jiných(např. Felicia apod.). Přijde mi, že na těchto lehkých vozítkách to není vůbec žádný problém..navíc jsou zimní pneu levnější.

Tom
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 29.10.2007 21:22, RE: Zimní v létě
anonym posted by:
Mám opačnou zkušenost, jezdím celoročně na zimních a nevidím v tom problém, jsem z Vysočiny a v zimě se to opravdu hodí, i když největší podíl na bezpečnosti jízdy má řidič. Spíš mě zajímá, jestli mi někdo dá několik pádných argumentů, proč bych neměl v létě jezdit na zimních..nechci se dohadovat, jen tak, co vás napadne. Mám Š Forman ´94 50kW, vzadu Polaris2, vpředu Sportiva (něco od Continentalu, také zimní). Ty polarisy mají už přes 30 tis. km, vzorek cca 4-5 mm, sportivy jsem koupil o něco p...
no, vypadá to logicky, při malém nájezdu
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 29.10.2007 22:24, RE: Zimní v létě
anonym posted by:
Mám opačnou zkušenost, jezdím celoročně na zimních a nevidím v tom problém, jsem z Vysočiny a v zimě se to opravdu hodí, i když největší podíl na bezpečnosti jízdy má řidič. Spíš mě zajímá, jestli mi někdo dá několik pádných argumentů, proč bych neměl v létě jezdit na zimních..nechci se dohadovat, jen tak, co vás napadne. Mám Š Forman ´94 50kW, vzadu Polaris2, vpředu Sportiva (něco od Continentalu, také zimní). Ty polarisy mají už přes 30 tis. km, vzorek cca 4-5 mm, sportivy jsem koupil o něco p...
Pro upřesnění uvádím ještě můj roční nájezd, a to cca 12-15 tkm, auto mám necelé 3 roky a ty polarisy tam byly při koupi zánovní, myslím, že 30 tkm je pro barumky dost slušná hodnota. Samozřejmě byly nejdříve na předku, po koupi nových sportiv šly dozadu. Jo a ty sportivy jsou zajímavý také tím, že na obou kolech je jen jedno 5 gramové závaží (na každém)!!

Tom
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 30.10.2007 00:03, RE: Zimní v létě
anonym posted by:
Pro upřesnění uvádím ještě můj roční nájezd, a to cca 12-15 tkm, auto mám necelé 3 roky a ty polarisy tam byly při koupi zánovní, myslím, že 30 tkm je pro barumky dost slušná hodnota. Samozřejmě byly nejdříve na předku, po koupi nových sportiv šly dozadu. Jo a ty sportivy jsou zajímavý také tím, že na obou kolech je jen jedno 5 gramové závaží (na každém)!!

Tom
A já jezdím výhradně na letních celoročně.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 30.10.2007 07:58, RE: Každoročně se to vymývání mozků opakuje
Vywern posted by:
Jenze takove prohlaseni ac pravdive ma sve ale ale....a to, ze ne vsichni ridici jsou ukazneni, rozumni atd, dale pak, rano vyjedu na letnich na suchu, odpoledne pada snih...jak zamezite tomuhle?
Proto mi prijde nesmyslne tvrdit, ze se da zima na suchu odjezdit na letnich...to si precte nejaky mamlas, pak si rekne v Pha je vesmes sucho a uz na nich jezdi a pak mi za tu zimu jeden takovy srovna zadek na 2cm snehu....
A to kvůli pár nesvéprávným blbům máme být každý podzim zahlceni spousty polopravdivých článků? Vždyť ten mamlas si potom řekne "no co, zimní pneu to vyřeší, psali to v Blesku", zajde do Hypernovy a ten zadek vám srovná úplně stejně.
Ještě jednou, v teplejších koutech republiky se dá zima zvládnout s rozumem na letních. Do toho rozumu počítám to, že nevyjíždím na sníh. Jezdit bez zimních třeba na Vysočině je opravdu hloupost.

K tomu používání zimních v létě - kolikrát se mi stalo, že jsem zimní sundával až v červnu a žádný problém jsem nezaznamenal. Na Mondeu se 1400 kg pohotovostní hmotnosti a pneu Mechelin Alpin 2.

Michal
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 30.10.2007 08:17, RE: Zimní v létě
anonym posted by:
Mám opačnou zkušenost, jezdím celoročně na zimních a nevidím v tom problém, jsem z Vysočiny a v zimě se to opravdu hodí, i když největší podíl na bezpečnosti jízdy má řidič. Spíš mě zajímá, jestli mi někdo dá několik pádných argumentů, proč bych neměl v létě jezdit na zimních..nechci se dohadovat, jen tak, co vás napadne. Mám Š Forman ´94 50kW, vzadu Polaris2, vpředu Sportiva (něco od Continentalu, také zimní). Ty polarisy mají už přes 30 tis. km, vzorek cca 4-5 mm, sportivy jsem koupil o něco p...
Zimní v létě mají překvapivě delší brzdnou dráhu. to je asi hlavní problém a riziko. Jinak je to asi o typu vzorku. Ale na to brždění bych si fakt dával pozor.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 30.10.2007 08:22, RE: Každoročně se to vymývání mozků opakuje
anonym posted by:
A to kvůli pár nesvéprávným blbům máme být každý podzim zahlceni spousty polopravdivých článků? Vždyť ten mamlas si potom řekne "no co, zimní pneu to vyřeší, psali to v Blesku", zajde do Hypernovy a ten zadek vám srovná úplně stejně.
Ještě jednou, v teplejších koutech republiky se dá zima zvládnout s rozumem na letních. Do toho rozumu počítám to, že nevyjíždím na sníh. Jezdit bez zimních třeba na Vysočině je opravdu hloupost.

K tomu používání zimních v létě - kolikrát se mi stalo, že jsem zimní...
Já koupil v červnu auto na zimních a neustále mi hvízdaly gumy. Koupil jsem letní a ustalo to. A zimní byly GoodYeary. Tesco zimní gumy se tak jen tváří. Chce to někoho, kdo se zabýval vývojem.
Shrnul bych to za sebe takto: Je jasmé, že zimní gumy nespasí, vždycky je klíčová složka mezi volantem a pedály. Dá se v zimě jezdit i na letních, ale vyžaduje to o něco víc vypětí a víc opatrnosti. Kdo jezdí denně nebo třeba na hory, tak mu to za to nestojí a do zimních investuje. A rovněž si myslím, že mnoho lidí nemá na zimní prachy, ale obhajovat to tím, že oni jsou šikovnější než ti se zimními je poněkud pubertální. Mám navíc kamarády, kteří amatérsky závodili, ale na utě přes zimu zimní mají a pindy o tom, že někdo neumí řídit, když si na zimu koupí zimní gumy jsem od nich neslyšel.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 30.10.2007 08:30, RE: Jste jak ovečky
anonym posted by:
A to proto, že neumíš jezdit na sněhu, ale i tak ty zimní ti nepomůžou.
Ale no tak. Odpověď žádná, jen soudy stavěné na vodě. Argumentace dítěte. Nemůžeš vědět, jestli umím nebo neumím jezdit na sněhu. To jaký mám na autě gumy nemá v tomto ohledu vypovídací hodnotu, ale pokud to chceš vědět, tak umím jezdit na jakémkoliv povrchu a nejsem řidič, který když nasněží, jede raději busem. Když chci auto použít, tak je použiji. Nestalo se mi, že bych havaroval, někde zapad a podobně. Je pravda, že řídím teprve 12 let.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 30.10.2007 09:19, RE: Zimní v létě
anonym posted by:
Mám opačnou zkušenost, jezdím celoročně na zimních a nevidím v tom problém, jsem z Vysočiny a v zimě se to opravdu hodí, i když největší podíl na bezpečnosti jízdy má řidič. Spíš mě zajímá, jestli mi někdo dá několik pádných argumentů, proč bych neměl v létě jezdit na zimních..nechci se dohadovat, jen tak, co vás napadne. Mám Š Forman ´94 50kW, vzadu Polaris2, vpředu Sportiva (něco od Continentalu, také zimní). Ty polarisy mají už přes 30 tis. km, vzorek cca 4-5 mm, sportivy jsem koupil o něco p...
Zimní pneu v létě mají oproti letním penu v létě delší brzdnou dráhu (při prudkém brzdění, například když pod auto vběhne děcko), při prudkém projíždění zatáček kvílejí a auto jde dříve do smyku. Dále zvyšují spotřebu kvůli vyššímu valivému odporu (u mé 1.5 to byl rozdíl 1 litr na 100 km).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 30.10.2007 10:23, RE: Zimní v létě
capslock posted by:
Zimní pneu v létě mají oproti letním penu v létě delší brzdnou dráhu (při prudkém brzdění, například když pod auto vběhne děcko), při prudkém projíždění zatáček kvílejí a auto jde dříve do smyku. Dále zvyšují spotřebu kvůli vyššímu valivému odporu (u mé 1.5 to byl rozdíl 1 litr na 100 km).
Ony ty zimáky mají delší brzdnou dráhu i v zimě na suchu a mokru. Se podívejte do včerejšího autotipu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 30.10.2007 10:52, RE: Jste jak ovečky
David V posted by:
Ale no tak. Odpověď žádná, jen soudy stavěné na vodě. Argumentace dítěte. Nemůžeš vědět, jestli umím nebo neumím jezdit na sněhu. To jaký mám na autě gumy nemá v tomto ohledu vypovídací hodnotu, ale pokud to chceš vědět, tak umím jezdit na jakémkoliv povrchu a nejsem řidič, který když nasněží, jede raději busem. Když chci auto použít, tak je použiji. Nestalo se mi, že bych havaroval, někde zapad a podobně. Je pravda, že řídím teprve 12 let.
Mně se taky nestalo, že bych někde havaroval, zapad a to jezdím teprve necelých 13 let pouze na letních.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 30.10.2007 11:08, RE: Jste jak ovečky
anonym posted by:
Mně se taky nestalo, že bych někde havaroval, zapad a to jezdím teprve necelých 13 let pouze na letních.
Další a bohužel teď vidím, že i předchozí, diskuse nemá žádný smysl. Ztráta času. Od tebe se nic nedozvím, pouze to, že sám neumím řídit. Poslední otázka. Máš aspoň sněhový řetězy?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 30.10.2007 12:55, zimní gumy spotřebu nezvyšují
Měl jsem Toyotu Camry 2.2 16V a na jaře ještě před přezutím na letní mi vybrali garáž, mj. i sadu letních kol, tak jsem nechal zimáky přes celou sezónu, byli to Dunlopky WinterSporty, a rozhodně jsem nepozoroval nijak zhoršené jízdní vlastnosti ani zvýšenou spotřebu, jediné co se více spotřebovávalo byly ty gumy. A radši bych jezdil celý rok na zimních než v zimě na letních, to není otázka úspory, když díky letním v zimě ťuknu auto tak to bude stát rozhodně víc než ty zimáky...tedy pokud nemám nějakou plečku. V případě kdy vím že auto budu používat přes zimu POUZE ve městě tak bych to zvažoval, ale kdybych byť jednou měl vyjet mimo tak bez zimních ani náhodou, to je otázka osobní zodpovědnosti. Málokdo si uvědomuje že auto je zbraň a podle toho s ním musíme zacházet. Tomáš
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 30.10.2007 13:04, RE: Každoročně se to vymývání mozků opakuje
anonym posted by:
A to kvůli pár nesvéprávným blbům máme být každý podzim zahlceni spousty polopravdivých článků? Vždyť ten mamlas si potom řekne "no co, zimní pneu to vyřeší, psali to v Blesku", zajde do Hypernovy a ten zadek vám srovná úplně stejně.
Ještě jednou, v teplejších koutech republiky se dá zima zvládnout s rozumem na letních. Do toho rozumu počítám to, že nevyjíždím na sníh. Jezdit bez zimních třeba na Vysočině je opravdu hloupost.

K tomu používání zimních v létě - kolikrát se mi stalo, že jsem zimní...
Jen by me zajimalo, co je pro Vas urcujici jako charakteristika teplejsiho koutu zimy v republice...to uz ted trochu carujete Vy ne? :))

Add zimni pneu v lete: daji se pouzit, dokonce na slabsich motorizaci neni takovy rozdil ve vykonech, ono asi v te felicii moc lidi nejezdi brzda plyn. Je ale dobre pocitat s tim, ze pneu se rychleji opotrebovava a za extremnich podminek zahrati se jakoby na vozovce maze.
Dalsi veci je, ze pokud mi auto stoji pulku leta na slunci, tak pneu trochu zvulkanizuje a stava se z ni spise letni jak zimni, proto doporucuji na zimu pak koupit nove pneu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 30.10.2007 14:32, RE: Každoročně se to vymývání mozků opakuje
Vywern posted by:
Jen by me zajimalo, co je pro Vas urcujici jako charakteristika teplejsiho koutu zimy v republice...to uz ted trochu carujete Vy ne? :))

Add zimni pneu v lete: daji se pouzit, dokonce na slabsich motorizaci neni takovy rozdil ve vykonech, ono asi v te felicii moc lidi nejezdi brzda plyn. Je ale dobre pocitat s tim, ze pneu se rychleji opotrebovava a za extremnich podminek zahrati se jakoby na vozovce maze.
Dalsi veci je, ze pokud mi auto stoji pulku leta na slunci, tak pneu trochu zvulkanizuje ...
Teplejší kout v republice charakterizuji tak, že zatímco jinde sněží a sníh zůstává, na některých místech pouze prší a sněží jen vyjímečně. Pokud už nasněží, zpravidla to do půl dne roztaje. Takových níže položených míst je hodně.

Ještě přidám takovou perličku. Před 2 lety jsem byl lyžovat v plné sezóně v italských Dolomitech. Z místních tam NIKDO neměl zimní pneu! Zimní gumy jsme tam měli jen my, návštěvníci. A taky to tam v těch 2000 metrech nad mořem na sněhu vše fungovalo...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 30.10.2007 15:47, RE: Každoročně se to vymývání mozků opakuje
anonym posted by:
Teplejší kout v republice charakterizuji tak, že zatímco jinde sněží a sníh zůstává, na některých místech pouze prší a sněží jen vyjímečně. Pokud už nasněží, zpravidla to do půl dne roztaje. Takových níže položených míst je hodně.

Ještě přidám takovou perličku. Před 2 lety jsem byl lyžovat v plné sezóně v italských Dolomitech. Z místních tam NIKDO neměl zimní pneu! Zimní gumy jsme tam měli jen my, návštěvníci. A taky to tam v těch 2000 metrech nad mořem na sněhu vše fungovalo...
No ja vidim jak v tech nizinach kdyz napadne 10cm snehu, ktery 2-3 dny lezi na silnici, popr posolene silnici, ktere i tak namrzaji atd. vidim jak lide s letnima pneu konci v prikopech, kufrek okolnich aut a nebo se nemohou rozjet a celkove je uz tak komplikovany provoz jeste komplikovanejsi.
Proc si kupujeme auta s ABS, ESP a podobnyma blbostma, abychom elimilovali vsechna rizika a jezdili co nejbezpecneji. Nejsou nahodou zimni pneumatiky taky o tomhle? Zvlast kdyz to stoji minimum penez a nijak nas to neomezi, i kdyz tech 10cm 3-4x do roka napadne ;)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 30.10.2007 22:55, RE: Každoročně se to vymývání mozků opakuje
Vywern posted by:
No ja vidim jak v tech nizinach kdyz napadne 10cm snehu, ktery 2-3 dny lezi na silnici, popr posolene silnici, ktere i tak namrzaji atd. vidim jak lide s letnima pneu konci v prikopech, kufrek okolnich aut a nebo se nemohou rozjet a celkove je uz tak komplikovany provoz jeste komplikovanejsi.
Proc si kupujeme auta s ABS, ESP a podobnyma blbostma, abychom elimilovali vsechna rizika a jezdili co nejbezpecneji. Nejsou nahodou zimni pneumatiky taky o tomhle? Zvlast kdyz to stoji minimum penez a nij...
Ty seš ale vůl. Zima není o zimních pneu, ale o tom co máš v makovici. Za celé roky jsem neměl problém na letních. Je to pouze a jen propaganda. Zajímavé je, že do cca roku 93-94 neměl nikdo ani ponětí, co to jsou zimní pneu a jezdilo se bez problémů celé zimy na letních.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 31.10.2007 14:56, RE: Každoročně se to vymývání mozků opakuje
anonym posted by:
Ty seš ale vůl. Zima není o zimních pneu, ale o tom co máš v makovici. Za celé roky jsem neměl problém na letních. Je to pouze a jen propaganda. Zajímavé je, že do cca roku 93-94 neměl nikdo ani ponětí, co to jsou zimní pneu a jezdilo se bez problémů celé zimy na letních.
Aha v makovici, hm. Nepovažuju za chytřejší lidi, kteří se do Červenohorskýho sedla snaží vyškrábat na letních, aby se nestali obětmi pneu propagandy. Jestli to spíš není o tom, co má kdo v peněžence. Nehledě k tomu, že pokud mají ty zimní gumy opravdu na suchu a mokru o něco horší jízdní vlastnosti než ty letní, tak jsme paradoxně lepšími řidiči my, co je máme. Myslím si, že zimní gumy nejsou na autě z následujících důvodů:
1 - nejsou na ně prachy (de facto stojí kolikrát tolik, co to auto, na které by se montovaly)
2 - auto je v zimě zazimované - což nebrání tomu, aby se tady diskutovalo o reklamní masáži
3 - přecenění trakce strojů se zadním náhonem s agregátem rovněž nad touto náprvou - odkazuje nás na bod 1
4 - městský provoz s možností výběru vyjet X nevyjet
5 - tupá hlava, která není schopna vyhodnotit zda jde o přínos nebo ne, čili vítězí setrvačnost (strach ze změny, zejména názorů je velmi silný)
6 - příliš vysoké řidičské sebevědomí - bohužel nezřídka neopodstatněné
Kdo se nenašel, tak prosím uvést důvod, který jsem opomněl.
respond
1 2


update
you watch this topic

stop watching this topic


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.