0
back
 

diskuze k tématu: PNEUMATIKY: Zimní provoz

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 29.10.2007 00:34, na nic
odborné vymývání mozků. Zimní pneu jsou na nic.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 29.10.2007 07:00, RE: na nic
anonym posted by:
odborné vymývání mozků. Zimní pneu jsou na nic.
K tomu se nedá nic dodat. :)) Snad jen to, že je občas potřeba vyjet mimo Prahu a pak poznáš, jak jsou ty zimní pneu na nic. Ne každý bydlí u Jižní spojky. Podobné chytráky pravidelně vídám v příkopech nebo pod kopcem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 29.10.2007 07:53, Každoročně se to vymývání mozků opakuje
Hned na úvod předesílám, že sám ZIMNÍ PNEUMATIKY POUŽÍVÁM.

Je třeba se na to podívat z více úhlů pohledu. Ať už je to oblast, v níž se auto používá, nutnost denního ježdění, schopnosti řidiče... Zimní pneumatiky třeba na Vysočině jsou samozřejmě nutnost. Bez nich by se mnozí nedostali do práce, atd. Pokud ale v Břeclavi napadne sníh dvakrát do roku a to ještě během dne roztaje... Tam bych o té potřebnosti opravdu zapochyboval.
Jedním z dalších bludů je použití zimních pneu už na podzimních mokrých vozovkách a spadaném listí - na spadaném listí je úplně jedno, co máte obuto a na mokré vozovce letní pneumatika odvede vodu úplně stejně, možná dokonce ještě lépe, než pneumatika zimní.
Další blud je, že při 7 stupních se z letní pneumatiky stává jen černý puk - při jízdě je pneumatika zahřátá na mnohem vyšší teplotu. Všimněte si, jak po jízdě na mokré vozovce viditelně osychá pneumatika. Drtivá většina řidičů nepozná na suché vozovce v zimě rozdíl v pneumatikách.
Další blud je, že na letních pneumatikách se nedá v zimě jezdit a jde tu o životy. Za životy tady nemůžou letní pneumatiky, ale hloupost řidiče. Nouzově lze s letními pneumatikami dojet i po sněhu, je třeba ale tomu přizpůsobit jízdu. Nechávat si delší odstupy, žádné prudké manévry, citlivé ovládání plynu... to je třeba ale stejně i na zimních pneu. Pokud vás v 90 překvapí nějaká nenadálá ledovka, pak je úplně jedno, co máte za pneu a nezbývá než doufat, že to šťastně dopadne. Po sněhu a ledu je třeba se pohybovat rozumnou rychlostí a pak nehody nekončí ztrátami na životech, ale rozbitými nárazníky.

Ještě jednou opakuji, že sám zimní pneu používám, aby mne tu nějaký příznivec levice a pořádku nenazýval vrahem. Ale je třeba se na problematiku dívat s nadhledem. Kdo jede do Krkonoš lyžovat na letních pneu, je hlupák i u mne. Kdo ale používá auto výhradně v místech, kde nasněží dvakrát do roku a to ještě pak jede radši autobusem, tam přece není žádný problém a nikdo se nemusí citit ohrožen.
Když jdu v zimě kolem parkoviště, tak je vidět, jak auta s letními pneu stojí za barikádami sněhu a jsou klidně třeba měsíc odstavena.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 29.10.2007 09:34, ja rozhodne zimni pneu doporucuji
jezdim kazdy den do prace a z prace autem takovych 30 km a kazdou chvili resim nejakou krizovou situaci. Urcite je citim bezpecneji pres zimu se zimnima pneu...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 29.10.2007 09:43, RE: Každoročně se to vymývání mozků opakuje
anonym posted by:
Hned na úvod předesílám, že sám ZIMNÍ PNEUMATIKY POUŽÍVÁM.

Je třeba se na to podívat z více úhlů pohledu. Ať už je to oblast, v níž se auto používá, nutnost denního ježdění, schopnosti řidiče... Zimní pneumatiky třeba na Vysočině jsou samozřejmě nutnost. Bez nich by se mnozí nedostali do práce, atd. Pokud ale v Břeclavi napadne sníh dvakrát do roku a to ještě během dne roztaje... Tam bych o té potřebnosti opravdu zapochyboval.
Jedním z dalších bludů je použití zimních pneu už na podzimních mokr...
Je to tak, musí se to brát podle kraje, nebo kam člověk vůbec jezdí. A je pravdou, že letní pneumatiky nikdy neztratily přilnavost i když bylo -3, -5C, mám to vyzkoušené.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 29.10.2007 10:24, RE: Každoročně se to vymývání mozků opakuje
anonym posted by:
Je to tak, musí se to brát podle kraje, nebo kam člověk vůbec jezdí. A je pravdou, že letní pneumatiky nikdy neztratily přilnavost i když bylo -3, -5C, mám to vyzkoušené.
Zajímavé, já loni udělal zkušenost opačnou, jel jsem měnit gumy k babičce, mám to 50 km od baráku. Bylo lehce pod nulou a cítil jsem, že to není ono ne těch letních. Přezul jsem a po cestě z5 při stejné teplotě jsem cítil subjektivně mnohem větší jistotu. A domnívám se, že to jsem schopen posoudit, protože tu trasu mám najetou nesčetněkrát a auto jsem měl přes 3 roky. Masáže jsou jedna věc, ale moje pocity při řízení mi ukazují, že ne všechno, co je tady napsáno je masáž, takže souhlasím se těmito tvrzeními:
1.) Směs pneumatiky je měkčí, čili má za nižší teploty větší přilnavost než směs pro letní gumy (kdo jezdil na zimácích v létě, tam je ten rozdíl markantní, protože pneumatika se doslova maže na silnici)
2.) Vzorek je proveden tak, že nedochází k zalepování vzorku a velké množství lamel dokáže vytvořit "odrazové plošky"
3.) Vlivem bodu 1 a 2 se brzdné dráhy zkracují a zlepšuje ovladatelnost
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 29.10.2007 11:14, RE: Každoročně se to vymývání mozků opakuje
David V posted by:
Zajímavé, já loni udělal zkušenost opačnou, jel jsem měnit gumy k babičce, mám to 50 km od baráku. Bylo lehce pod nulou a cítil jsem, že to není ono ne těch letních. Přezul jsem a po cestě z5 při stejné teplotě jsem cítil subjektivně mnohem větší jistotu. A domnívám se, že to jsem schopen posoudit, protože tu trasu mám najetou nesčetněkrát a auto jsem měl přes 3 roky. Masáže jsou jedna věc, ale moje pocity při řízení mi ukazují, že ne všechno, co je tady napsáno je masáž, takže souhlasím se těmi...
Zimní gumy jsou pro takové neumětely jako jsi ty.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 29.10.2007 11:24, RE: Každoročně se to vymývání mozků opakuje
anonym posted by:
Zimní gumy jsou pro takové neumětely jako jsi ty.
Naprosto normální a očekávaná reakce od někoho, komu docházejí argumenty. Mimochodem, věřím tomu, že ty jsi ještě kvalitní řidič, ze staré školy, čili řadíš s předplynem, podřazuješ s meziplynem a máš obutý diagonály. Před jízdou napustíš do chladicího systému vodu a po jízdě ji vypustíš, aby nezamrzla. A nakopnout motor, výhradně klikou. Nechápu, proč si lidi myslí, že ten kdo jezdí v zimně na letních, je lepší řidič. Jde to, ale proč se zbytečně trápit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 29.10.2007 11:53, RE: Každoročně se to vymývání mozků opakuje
David V posted by:
Zajímavé, já loni udělal zkušenost opačnou, jel jsem měnit gumy k babičce, mám to 50 km od baráku. Bylo lehce pod nulou a cítil jsem, že to není ono ne těch letních. Přezul jsem a po cestě z5 při stejné teplotě jsem cítil subjektivně mnohem větší jistotu. A domnívám se, že to jsem schopen posoudit, protože tu trasu mám najetou nesčetněkrát a auto jsem měl přes 3 roky. Masáže jsou jedna věc, ale moje pocity při řízení mi ukazují, že ne všechno, co je tady napsáno je masáž, takže souhlasím se těmi...
Ještě jsem to nestihl důkladně pročíst, ale v dnešním Světě motorů je test zimních pneu od autoklubu. Pro srovnání je tam jedna letní pneumatika. Dle tabulky výsledků na suchu i mokru letní pneumatika všechny zimní porazila. Výrazně ztratila pouze na sněhu. Musíš si uvědomit, že takových dobrých 70% řidičů na vrchol jízdních vlastností auta i pneu nikdy nedosáhne. Pouze malé procento řidičů si limity svého auta vyzkouší na nějakém prázdném úseku (a někdo to bohužel zkouší denně v plném provozu). Kdyby jsi těm 70% přes noc přehodil kola, tak pokud ráno nepojedou na sněhu, taky by si ani nevšimli, že mají letní pneu.

Michal - autor prvního příspěvku ve stromu
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 29.10.2007 11:56, RE: Každoročně se to vymývání mozků opakuje
anonym posted by:
Zimní gumy jsou pro takové neumětely jako jsi ty.
Alespon se ten neumetel umi podepsat pod to co pise, narozdil od tebe. Ale chapu, ze ve 13ti se o nazorech nediskutuje, ale utoci.
To jen tady k tem pubertakum.

Nemohu souhlasit s tvrzenim, ze zalezi na kraji a na teplotnich podminkach dane oblasti kde se jezdi, jestli prezouvat nebo ne. Moc dobre si pamatuji zimy kdy nenapadl ve meste ani 1cm a naopak zimy kdy napadlo pul metra a na silnicich ten snih lezel 14 dnu. Argument, tady malo snezi je tim padem neverohodny, to nemuzete prece vedet, jake pocasi bude.
Dale nesouhlasim s tvrzenim, ze u teplot kolem 0, neni zas takovy problem na letnich pneu. Za naprosteho sucha ten rozdil nebude tak markantni, to mate pravdu, ale jeste jsem nevidel, ze by v zime nepadala mlha, nebylo pres den vlhko, neprselo apod a to min pulku cele zimy a tady uz letni nemuze se zimni soutezit.
Ano je to o opatrnejsi jizde, ale to se mame v zime kvuli lidem co jsou na letnich na lehce mokre vozovce sinout mestem 30? To se mi nezda ani ekonomicke ani bezpecne ;) to na benzinu date vic jak za to prezuti pneu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 29.10.2007 12:28, RE: Každoročně se to vymývání mozků opakuje
Vywern posted by:
Alespon se ten neumetel umi podepsat pod to co pise, narozdil od tebe. Ale chapu, ze ve 13ti se o nazorech nediskutuje, ale utoci.
To jen tady k tem pubertakum.

Nemohu souhlasit s tvrzenim, ze zalezi na kraji a na teplotnich podminkach dane oblasti kde se jezdi, jestli prezouvat nebo ne. Moc dobre si pamatuji zimy kdy nenapadl ve meste ani 1cm a naopak zimy kdy napadlo pul metra a na silnicich ten snih lezel 14 dnu. Argument, tady malo snezi je tim padem neverohodny, to nemuzete prece vedet, ja...
jo souhlasim s tebou. Mimochodem ten test Sveta motoru na suchu byl za jake teploty??
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 29.10.2007 12:50, RE: Každoročně se to vymývání mozků opakuje
anonym posted by:
jo souhlasim s tebou. Mimochodem ten test Sveta motoru na suchu byl za jake teploty??
K dotazu na teplotu bych se připojil. Myslím si, že je rozdíl dělat test v 10°C, v +3°C a v -3°C na mokré posolené vozovce. Ale i když by ta letní vyhrála i za těchto podmínek, tak pořád jezdívám na hory se souvislou sněhovou pokrývkou, kde se mi se zimní jede pohodlněji. A konec konců 2 sady pneumatik nejsou nijak ekonomicky náročnější, takže proč si to v zimě nedopřát.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 29.10.2007 13:15, RE: Každoročně se to vymývání mozků opakuje
Vywern posted by:
Alespon se ten neumetel umi podepsat pod to co pise, narozdil od tebe. Ale chapu, ze ve 13ti se o nazorech nediskutuje, ale utoci.
To jen tady k tem pubertakum.

Nemohu souhlasit s tvrzenim, ze zalezi na kraji a na teplotnich podminkach dane oblasti kde se jezdi, jestli prezouvat nebo ne. Moc dobre si pamatuji zimy kdy nenapadl ve meste ani 1cm a naopak zimy kdy napadlo pul metra a na silnicich ten snih lezel 14 dnu. Argument, tady malo snezi je tim padem neverohodny, to nemuzete prece vedet, ja...
Proč to tak hrotíte? Také vám dochází argumenty?
..."to se máme v zimě kvuli lidem co jsou na letních na lehce mokré vozovce šinout městem 30?" Proč bych nemohl jet v zimě na mokré vozovce na letních třeba 60km/hod? V této rychlosti rozdíl v pneu nepoznáte, naopak letní pneu má paradoxně na mokré vozovce často lepší vlastnosti.
..."nepadala mlha, nebylo vlhko,.." to klidně může, ale nesmí přimrznout, to je potom průšvih. Pokud je teplota kolem 0, taky to k silnici nemusí hned přimrznout. Jen tak na okraj, ráno mrknu na teploměr, hodnota 1 pod nulou, vlhká silnice. Jedu do práce, v nepřehledných místech a v zatáčkách jedu opatrně (na zimních pneu). Opatrně myslím tak, aby se auto pokud možno neodtrhlo, ne nijak zvlášť pomalu. Všichni mne předjíždějí. Myslíte si, že v případě nenadálé ledovky by je jejich superzimní pneumatiky zachránily?
..."argument, tady málo sněží"... pokud ráno vylezu před barák a auto s letními pneu mám za barikádou odhrnutého sněhu, tak přes tu barikádu ani nevyjedu. Tak rozumný řidič půjde pěšky nebo na autobus.
Co tam máte dál?

Teplota v testu nevím jaká byla, ještě jsem to nestihl řádně přečíst, ale předpokládám, že test zimních pneu se asi nebude dít v 15 stupních nad nulou, že ano.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 29.10.2007 14:04, Jste jak ovečky
Je tu plno zpitomělých lidí ze zimních pneu. Reklama dělá divy, anebo třeba televize, když tam připitomělej reportér stojí u havárky a hlásá - tahle nehoda byla kvůli letním pneu apod.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 29.10.2007 14:18, RE: Jste jak ovečky
anonym posted by:
Je tu plno zpitomělých lidí ze zimních pneu. Reklama dělá divy, anebo třeba televize, když tam připitomělej reportér stojí u havárky a hlásá - tahle nehoda byla kvůli letním pneu apod.
No znám jednoho zapřísáhlého odpůrce zimních gum. A nějak už ho to přešlo a sám uznává, že zimní je v zimě lepší.
A znáte to? Kalamita jak sviňa, tři centrimetry sněhu, u muzea čtyři. O tom to je ráno není odpoledne je. A jestli na sněhu pojedu 2x za sezónu a o to bezpečnějc tak se mi ty gumy vyplatěj.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 29.10.2007 14:36, RE: Každoročně se to vymývání mozků opakuje
anonym posted by:
Proč to tak hrotíte? Také vám dochází argumenty?
..."to se máme v zimě kvuli lidem co jsou na letních na lehce mokré vozovce šinout městem 30?" Proč bych nemohl jet v zimě na mokré vozovce na letních třeba 60km/hod? V této rychlosti rozdíl v pneu nepoznáte, naopak letní pneu má paradoxně na mokré vozovce často lepší vlastnosti.
..."nepadala mlha, nebylo vlhko,.." to klidně může, ale nesmí přimrznout, to je potom průšvih. Pokud je teplota kolem 0, taky to k silnici nemusí hned přimrznout. Jen tak...
Souhlasim s Vami, ze pokud je na silnici led, uz je jedno co mate, pokud to nejsou hroty.
Ale bavime se celkove o zimnim provozu, tzn rano namrzla vozovka, obcas zasnezi, teploty jsou minusove nebo kolem 0. Pri techto castych zimnich podminkach se chova zimni plast lepe nez letni. Ono nemusi vzdy napadnout pul metra, ze? Mnohem castejsi je 5cm, popr brecka na silnici, to od baraku vyjedete bez problemu, ale na prvni krizovatce to zabrzdite za prechodem.... Prece nekupujeme zimni kvuli tomu, ze napadne metr snehu, ktery bude 4 mesice na silnicich. Ale je jasne, ze za dobu 4-5 mesicu, ty podminky budou nekolikrat takove,abych ty zimni pouzil a ve zdravi mem i okoli to prezil.
On takovy ujezdeny snih, ktery pada odpoledne a rano bylo sucho je taky bezva ne?
Tak zkuste vymyslet vy lepsi argument, nez ze bude v zime sucho a teplo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 29.10.2007 14:51, RE: Jste jak ovečky
anonym posted by:
Je tu plno zpitomělých lidí ze zimních pneu. Reklama dělá divy, anebo třeba televize, když tam připitomělej reportér stojí u havárky a hlásá - tahle nehoda byla kvůli letním pneu apod.
Mám jednoduchý dotaz. Zkusil jsi někdy porovnat na svým autě jízdní dojmy při letních a zimních kolech třeba na sněhu nebo na břečce? Pokud tomu tak není, tak oba tyhle příspěvky mohou být bez náhrady vymazány. Z blízkého okolí znám pár lidí, kteří taky uměli řídit s letními. V okamžiku, kdy začali dojíždět do práce autem a byli na něm závislí a nemohli to řešit stylem, sněží, jedu busem, tak si zimní gumy koupili a zatím se nikdo na zimu nevrátil k letním. Já to neřešil a když jsem začínal s motorismem, koupil jsem rovnou obě sady.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 29.10.2007 16:00, RE: Každoročně se to vymývání mozků opakuje
Vywern posted by:
Souhlasim s Vami, ze pokud je na silnici led, uz je jedno co mate, pokud to nejsou hroty.
Ale bavime se celkove o zimnim provozu, tzn rano namrzla vozovka, obcas zasnezi, teploty jsou minusove nebo kolem 0. Pri techto castych zimnich podminkach se chova zimni plast lepe nez letni. Ono nemusi vzdy napadnout pul metra, ze? Mnohem castejsi je 5cm, popr brecka na silnici, to od baraku vyjedete bez problemu, ale na prvni krizovatce to zabrzdite za prechodem.... Prece nekupujeme zimni kvuli tomu, ze n...
Ale my si v podstatě neodporujeme. Já pouze argumentuji tím, že zima se v teplejších koutech naší republiky dá přežít relativně bezpečně na letních pneu. Na suchu - mokru si dávat trošku větší pozor a na sníh (pokud vůbec nějaký napadne) raději vůbec nevyjíždět. To je vše. Zase se opakuji, sám zimní pneu používám a nechtěl bych trávit zimu na letních, ale před nějakými deseti lety jsem zimní na některém autě neměl a vždy jsem dojel (i na sněhu). Takže mám na vlastní kůži vyzkoušené, že nouzově se dá na letních dojet i po sněhu, ale zimní je zimní. Opravdu si uvědomte, že spousta řidičů by na tom suchu/mokru opravdu nepoznala, co má aktuálně obuto, protože jezdí opravdu daleko před limity auta a pneu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 29.10.2007 16:10, RE: Každoročně se to vymývání mozků opakuje
anonym posted by:
Ale my si v podstatě neodporujeme. Já pouze argumentuji tím, že zima se v teplejších koutech naší republiky dá přežít relativně bezpečně na letních pneu. Na suchu - mokru si dávat trošku větší pozor a na sníh (pokud vůbec nějaký napadne) raději vůbec nevyjíždět. To je vše. Zase se opakuji, sám zimní pneu používám a nechtěl bych trávit zimu na letních, ale před nějakými deseti lety jsem zimní na některém autě neměl a vždy jsem dojel (i na sněhu). Takže mám na vlastní kůži vyzkoušené, že nouzově s...
Jenze takove prohlaseni ac pravdive ma sve ale ale....a to, ze ne vsichni ridici jsou ukazneni, rozumni atd, dale pak, rano vyjedu na letnich na suchu, odpoledne pada snih...jak zamezite tomuhle?
Proto mi prijde nesmyslne tvrdit, ze se da zima na suchu odjezdit na letnich...to si precte nejaky mamlas, pak si rekne v Pha je vesmes sucho a uz na nich jezdi a pak mi za tu zimu jeden takovy srovna zadek na 2cm snehu....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 29.10.2007 16:10, RE: Jste jak ovečky
David V posted by:
Mám jednoduchý dotaz. Zkusil jsi někdy porovnat na svým autě jízdní dojmy při letních a zimních kolech třeba na sněhu nebo na břečce? Pokud tomu tak není, tak oba tyhle příspěvky mohou být bez náhrady vymazány. Z blízkého okolí znám pár lidí, kteří taky uměli řídit s letními. V okamžiku, kdy začali dojíždět do práce autem a byli na něm závislí a nemohli to řešit stylem, sněží, jedu busem, tak si zimní gumy koupili a zatím se nikdo na zimu nevrátil k letním. Já to neřešil a když jsem začínal s mo...
A to proto, že neumíš jezdit na sněhu, ale i tak ty zimní ti nepomůžou.
respond
1 2


update
you watch this topic

stop watching this topic


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.