0
back
 

diskuze k tématu: Jaké vybrat první auto s cenou do 220 tisíc?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, francouzská vozidla, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.03.2010 14:37, rada
Jinak souhlas s příspěvky ZDENY60...( i argumenty proti mému doporučení beru )...
A tazateli jen doporučit : jezdit, jezdit, jezdit, sbírat zkušenosti na všech frontách, vyjet si i za hranice a poznat kulturu " západního" světa...a hlavně, pořád myslet i za ty druhé ( vlastní zkušenosti z dob kdy jsem hodně jezdil na motorce )
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.03.2010 18:04, rada
Zdeny60
Tak to pozor! Ano jezdím každý den, ale určitě ze sebe nedělám žádného mistra! Smekám a mám hlubokou pokoru k lidem, kteří mají velké zkušenosti a najeto statisíce km, mimochodem můj otec je profesionální řidič a mám tvrdou školu. Jen jsem chtěla poradit, když už tu někdo žádá o radu přesně to, co jste nepochopil.. Právě aby přibrzdil a nehrál si na frajírka, víte? To musíte občas číst.. Ano, mám naježděno sakra málo, ale pochybuji, že on v 19ti víc, jak já.. A tak jsem mu psala, at si koupí něco slabšího a vyjezdí se.. Sama mám favorita a je to super se s tím nejdříve naučit. Jak se říká, těžko na cvičišti, lehko na bojišti. Neulehčuji to, ve střehu musí být každý a to, jak říkáš o minimálně 2 kroky vpřed! Tak až si budete pořádně číst, pak mě kárejte.. Psala jsem at se naučí, jak se auto chová a pak si pořídí lepší, ale stejně na ty rady asi nedá.. Já dostala favorita spolu se sestrou a a táta řekl jezdit, jezdit, jezdit. Až budeš vyježděná, vyděláš si na lepší. člověk si taky musí trochu vážit té zbrani, ve které jezdí a mít k ní hodně velký respekt. Zabít, i když nechtěně je v autě příliž snadné při neopatrnosti a nepozornosti.. Ale jinak děkuji za názor..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.03.2010 21:04, rada
Milá Domčo,
prohlásit o sobě, že jsem po 2 letech vyježděný(á) je prostě totální úlet. Nic víc, nic míň. A věř, že mezi řádky umím číst už dost dlouho.
V 19 ani v 21 nevíte o situaci na silnících zdaleka všechno, ani já ne, a jezdím o fous déle.
S tvojí poslední větou beze zbytku plně a navlas souhlasím.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.03.2010 21:36, rada
Já osobně si myslím, že je to hlavně v člověku - auto nebo motorka. S tím souvisí další postřeh: Myslím, že pokud je člověk vůl, tak se skončí ve škarpě se slabým motorem ale i silným. Ted neporovnávám 3litr a 1.2 ale podle mě už je jedno jestli 1.6 nebo 2.0. Já jsem začínal na R 21 2.2 potom jsem jezdil 105kou. Nechci říci, že jsem nikdy neudělal nic, za co bych si dnes nenafackoval ale základní veličiny jsou dle mého rozum v kombinaci se štěstím. Pokud to štěstí nebude uplně příznivé, tak je lepší mít větší auto, ve kterém bude bezpečněji. Nikdy bych si nekoupil malé auto. I když většinou jezdím sám nebo ve dvou, několikrát za rok využiju prostorného kombi a už to se vyplatí. Takže moje rada zní - Vem Mondeo a chladnou hlavu za volantem. Hodně zdaru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.03.2010 23:19, rada
Muze nekdo podrobne napsat proc nevzit ST 220? Na webu jsou jenom clanky jak je to auto vynikajici, nema chybu, plna vybava a stoji malo.
Mam podobnou situaci: 200 - 250 tis. premyslim o ST, je mi 22, mam najeto 20 tis s Vectrou B
P.S. prijde mi ze ST220 nema konkurenci v pomeru cena-kvalita-vykon-vzhled.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.03.2010 23:21, rada
2David V: doporucovali Vas jako znalce ST220, napiste prosim o tomto aute vic. Dekuji
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.03.2010 23:37, rada
Proč tak velké auto? Vem Golfa 1.6 FSi nebo 2.0TDi a máš super autíčko za super penízky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.03.2010 23:39, rada
A nebo Audi A3 nebo A4...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.03.2010 06:51, rada
Mondeo ST-220
Mondeo ST220 jako celek je dobré auto. Vzhledově je líbivé. Uvnitř velké, Recaro sedačky.
Při podorbnějším zkoumání narazíme na některé fordovské vychytávky-nepřehledné ovládání audio ve verz s navigací, horší dílenksé zpracování (např. stačí mrknout do kufru u HB a podívat se, jak auto za milion korun má provedené čalounění v kufru) a horší antikorozní ochrana modelů hlavně do roku tuším 03-04(lemy zadních dveří zevnitř na spodku).
ST220 je koncipován jako sportovní sedan střední třídy. A podle toho se s ním také většinou zachází. Výsledkem hrubšího zacházení je po 5-8 letech opotřebení řady dílů a to včetně púrávě zmíněného motoru, který je velmi cholostivý na hladinu oleje. V důsledku toho, aby se auto uvedlo do dobrého stavu, to může stát nemálo peněz.
Na druhé straně, tento motor při správné púdržbě ničím závažným netrpí, rozvod řetězem, netuším, jestli tato verze má vyřešen problém destrukce škrtící klapky, jako to měly menší motory (2,0?? či 2,5?? - vše lze vyhledat na forech).
Jako 6-tiválce má pak zvýšené náklady při výměně lambda sond.
Jelikož před 2 roky jsem také vybíral Mondeo pro sebe právě v této motorizaci, prošel a projel jsem jich asi 5. Vybrat se dá,ale za kus ve výborném stavu je třeba zaplatit.
Jedno dobré stojí v Kutné Hoře (to stříbrné), je třeba u něj udělat kotouče-kmitají. Jinak zespod perfektní, motoricky taky, na jednom z ramen (už sinepamatuji, na kterém) volný čep na hrbech. Je divné, že auto s 50.000km tam pořád stojí-cena kolem 360.000. První majitel, uvnitř jako nové. Vyšší cena za 6 let straé auto...
Spotřeba je dle lidí, co je mají -9-14/100, ta 9ka je spíše fikce, protože jízda je pak značně nudná.
ST220 nejvíce sluší červená barva s chorm. lištami a nebo čerjná metalíza (jako vždy náročná na údržbu) a světlý vnitřek.
Zvuk motoru ve vyšších otáčkách je lahodný, posezení skvělé, tlumení nerovností (i úřes snížený podvozek) výtečné. Řízení přesné a s dobrou odezvou, řazení krátké a přesné. Brzdy celem dobré, ale já bych si dovedl představit lepší nástup. Ceny ND jak co-něco levnějšínež u klasiky (koncernu VW.Š), něco dražší, průměr o něco málo vyšší než u koncernu. Řada dílů od jiných výrobců (kotouče, desky, tlumiče).
Při výběru je dobré mít zkušeného motoráře, který odhalí potíže motoru po olejové havárii.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.03.2010 07:53, rada
Jak píše Zdeny60. Pokud je auto (ST220) opravdu v dobrém stavu, zejména po motorické stránce, tak vrásky nezpůsobuje. Největší slabinou je při špatné údržbě motor a u ojetého vozidla je potřeba mít 100% jistotu, že není vlivem nedostatku oleje přidřený (na klice). Pokud ovšem je v pořádku a dostane potřebnou péči, která se vlastně sestává z především z úskostlivého hlídání olejové hladiny nejlépe v rozmezí mezi 1/2 měrky a maximem, tak přináší jeho radost. Pozadí této nepříjemnosti je kombinace mělké olejové vany s celkem malým množstvím oleje (5,2 l po horní rysku) dále pak možnost spotřeby oleje a konstrukčně neošetřené odlévání oleje od sacího koše v ostře projeté zatáčce. Údajně stačí, když kontrolka jen problikne, zejména ve vysokých otáčkách a často to znamená vidina nepříjemné opravy. Četl jsem, že dobří motoráři dokáží požkozené části přebrousit/vyměnit - podle poškození. Druhá alternativa je nákup polomotoru za opravdu docela dost peněz, kdy se taková závada celkem snadno přehoupne přes 50 tisíc. Tohle všechno se lze dozvědět na internetu na různých fórech a v různých článcích, ale musí se jít po motoru a ne po Mondeu ST220. Na druhé straně jsem se dočetl, že je tohle spíš problém našeho českého ignorantského přístupu k autům, a ve státech západní Evropy si olej kontrolují a motory se jim nezadírají. V tomto ohledu je lepší Fordův původní Duratec VE s obsahem 2,5, který je do vozů montován někdy od počátku 90. let. Do doby než přišel 3-litr tak s ním problémy nebyly, ale po příchodu choulostivého 3.0 se tato špatná pověst rozšířila i na něj. Ano s málo olejem se zadře každý motor a často se stane, že 2,5 V6 si vezme olej (moje si vezme), ale ta citlivost na zadření je tady výrazně menší. Mezi ryskami je více, oleje je více a vana je lépe řešena proti odlévání v zatáčkách. Klapky, které by motor nasál tahle V6 nemá. Má modul vícenásobného vstupu vzduchu - 2 rozdílné dlouhé sací větve pro dosažení optimálního plochého točivého momentu v poměrně širokém spektru otáček(IMRC). Antikorozní úprava je horší do faceliftu 2003.
Pokud bych já šel do ST220-ky, tak jedině u autorizovaného prodejce s alespoň roční zárukou. Tady se opravdu za tohle vyplatí trochu připlatit.
Jinak netvrdím, že co jsem napsal je dogma. Jsou to informace, které jsem prostě pozjišťoval z různých zdrojů. Nejsem automechanik, ale spíše fanda.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.03.2010 07:55, rada
Ještě jsem zapoměl, že 3-litr je od Jaguaru, takže i na těchto fórech jsou užitečné informace.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.03.2010 09:28, rada
a co volvo S40 2,0D??? motor z peugeotu a podvozek od Fordu??
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.03.2010 09:44, rada
Souhlas s tím co k ST220 píší Zdeny60 a DavidV. Protože jsem asi 3 roky zpátky taky nějaké ST-čko hledal, dovolím si málo přidat. Ke konstrukci motoru, problémům s olej.náplní, ale i vůbec k ST se toho nechá dost načíst na fórech, tam bych začal. Hledal jsem především v D, dnes pokud by finance stačily bych šel po autě po faceliftu, má 6ti kvalt, na dálnici snižuje otáčky/spotřebu. Na západ od nás byla spousta ST provozována na „autobahnech“, vyšší nájezd km proto není problém (km se dají ověřit dle VIN u Fordu pokud auto bylo v záruce opravováno a data byla zanesena do databáze) pokud, jak bylo uvedeno, má vůz odpovídající péči a ta se většinou dostávala od majitelů, kteří tam nebrali ST na vyblbnutí. Pozor, dnes může být už jinak a „upraveným“ ST bych se raději vyhnul, právě kvůli popisovaným závadám. 100% kupovat ST s někým kdo se v motorech vyzná. Vzhledem k tomu, že Ford nedodává náhr.díly na opravu přidřených V6 a koupit u Forda polomotor je nesmysl vzhledem k jeho ceně a dnešní ceně auta, zbývá hledat motor na vrakáčích což je problém vzhledem k „vzácnosti“ ST. Opravovat prý raději ne. Interiér a jeho zpracování naopak u této generace Mondeí hodně poskočilo nahoru (díky Passate). Koroze spodních lemů všech dveří je řešitelná záruční opravou i u aut dovezených (vlastní zkušenost), je třeba mít úplně vedenou servisku. Nakonec zmiňovaná 2,5V6 si myslím taky není špatná volba (vlastní zkušenost) jenom, to se vracím zpátky k dotazu M.Z., raději ne jako první auto na učení se.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.03.2010 12:45, rada
Ahoj, taky sem nedavno koupil ST 220. Objel sem jich nekolik, hlavne v
Chrudimi je auto peknej vrak. Do 200 tis asi nic moc peknyho nekoupis, ja koupil
na prvni pohled moc pekny auto (v porovnani s ostranim co sem videl zazrak), ale kdyz sem tomu zacal nakladat, zjistil sem co me ceka. Ted po vymene spojky, repasy prevodovky a jeste nejaky kosmetice je auto fakt super a nemuzu si ho vynachvalit. Kazdopadne doporucuju pri koupi poradne projet, mne zacal padat spojkovej pedal na podlahu az pri rychlosi okolo 200. Jen z recese sem se zeptal kolik by stala oprava ve Fordu a jen ta repase + spojka 50 000. Jelikoz si delam vsechno sam tak to nakonec vyslo celkem rozumne, ale prace jako na kostele.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.03.2010 13:26, rada
Jeste k pojisteni na ST220, bez bonusu je to u CP 35000 a u Direct okolo 27 + pocitej kvalintni gumy 4000 a vic/kus + udrzba a nejaka ta kapka benzinu :), na zacatek to asi fakt nebude.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.03.2010 15:33, rada
Já si před měsícem taky jedno st220 pořídil, r.v. 2003, stříbrný, v kombajnu za velmi slušný peníze. Zatim spokojenost, jediný co sem do auta investoval na začátku byl olej a výměna podtlakový hadice(1200,-). Spotřeba záleží jak s tim člověk jede. Průměr se mi ustálil na 11, ale dá se jet i za 9, nebo taky za 20 :) Hlavně se musí hlídat hladina oleje, aby se to nepřidřelo. Jen doufám že auto bude sloužit stále dobře...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.03.2010 15:35, rada
Jinak pojištění mám za 24 tisíc, komplet povinný, havarijní, proti živlům, vandalismu+čelní sklo...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.03.2010 15:38, rada
Zdeny60: mám dotaz. A kdy je člověk podle Vás "vyježděný"? Já osobně raději potkám člověka co jezdí dva roky 50000km/ročně než toho co jezdí čtyřicet let 1000km/ročně...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.03.2010 15:57, rada
souhlas s Radkem, je mi 23 let a od svých 19 dělám práci kde najezdim okolo 100000 km ročně a to nepočítám soukromý jízdy, tudíž si myslim že mám najeto víc než spousta lidí za celý život. Podle mě jsou největší nebezpečí na silnici tzv. sváteční řidiči, ti co najezdí např. 1000 km ročně sice jezdí pomalu, ale o to nebezpečněji a nepředvídatelněji.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.03.2010 18:34, rada
Mé návrhy:
Volvo V/S 40 - solidní auto, robustní a bezpečné, patří k těm spolehlivějším, a troška té frajeřiny tam také může být (furt je to Volvo, ta značka má nějaký zvuk), je dost kusů na výběr, pokud se chce čerstvý řidič i zabít ;o), tak je zde S/V40 2.0T
Toyota Avensis - solidní vozidlo, sice není pro mnohé oči nejlíbivější, je nenápadná, ale ani se nevtírá, povedené diesely, spolehlivá, prostorná atd.
Mazda 6 - ceny jsou již příjemné, diesely před FL jsou ještě v pohodě (žádný DPF), výběr slušný, benzinové motory bez problémů, dobrý podvozek, který "přehlédne" i řidičskou chybu, trocha frajeřinytam bude. Jen ta koroze u Šestek je problémek, na to dávat bacha
Škoda Octavia II - mírně bez frajeřiny, celkově kvalitní vůz, s TDi úsporný, široká síť servisů a množství případných dílů
Vw Passat - platí prakticky to samé co u Octavie, taková klasika na našich cestách
Honda Accord - požadovaná frajeřina, spolehlivá, kvalitní diesely i benziny, podvozek, není co dál dodat
Osobně bych však jako první auto volil benzina (sehnat bezproblémový diesel je dnes problém), i třeba průměrně výkonného (ne hned nějakého zabijáka s turbem a hlavně že to sviští), přecejen se člověk lépe "vyjezdí" (naprosto bezobsažné slovo), respektive zvykne si vůbec řídit vůz, zvykne si na provoz kolem, naučí se chybovat a chyby napravovat (a chybami se člověk učí), naučí se v praxi chování na silnici a pravidlům jako takovým. S dvoulitrem o dvou stovkách koní se chyba udělá snadno (stačí jen zazmatkovat) a hůře se pak z průseru leze... Vůz o výkonu do 120k bohatě stačí, na co frajeřit? Dokázat, že na to auto má? Také na to musí mít řidič...!
Být dnes mladík s čerstvými papíry, šel bych zřejmě do Volva S/V 40.
Mé první auto byla Mrkačka 1.8 benzin (Mazda 323F) a bohatě stačila, sem tam škrábanec, ťukanec atd.
Výběr vozů okolo 200tis Kč je poměrně široký, je z čeho vybírat a všechno vyzkoušet nejde, i když šlo by to, mít čásek a nespěchat na koupi, zkusit projet co nejvíc vozů a vybrat ten, který člověku sedne nejlépe...
respond
  1 ... 3 4 5 ... 7


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.