0
back
 

diskuze k tématu: Jaké vybrat první auto s cenou do 220 tisíc?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, francouzská vozidla, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.03.2010 13:44, rada
Nevím, jak to je ve Vaší rodině. Ale pokud máš možnost si vybrat auto, máš 220 tis. a je TI 19 let, tak si určitě neber 2.0!!! Frajer být můžeš, než se ti něco stane. To si raději kup menší motorizaci a lepší auto.. Věř mi... Neříkám to jako dospělou radu, ale jako mladický názor. Je mi 21 a jezdím favoritem. Ano je to JEN favorit! Ale jezdím Už dýl než ty a musím říct, že jsem se vyjezdila a ted je to super,jsem vyježděná a vím co v jaké situaci dělat a mám v plánu 1.6 turbo. Prodávám auta a vím, jaké auto čím disponuje, ne jen jako řidič.. Věř mi, zpomal a pak budeš větší frajer, až budeš umět autem bez nehody hodiny jako já tuhle zimu 3x a ne s tak silným autem rozflákanej o strom.. Ale ty jsi dospělý a chlap.. Když budeš opravdu chtít poradit, necháš si poradit, jinak koupíš jen to, co jsi psal..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.03.2010 14:12, rada
Osobně kdybych řešil podobný problém ( já v 19ti měl prachy na malýho renaulta co už měl dva životy za sebou v německu, ale mě 5 let sloužil v pohodě, pak jsem ho střelil a šel do silnějšího a většího escorta apak dál... ), tak bych se mrknul třeba na nějakou Imprezu, ale bez turbíny, auto kolem 100K na naučení stačí, je to autíčko spolehlivý, provoz se dá zvládnout, je to bezpečný a ještě to má i dávný zvuk z rally závodů...a třeba bezránová okna jsou fajn frajeřina...
Můj typ je sice ovlivněn tím, že jsem Subaru pozitiv, ale při rozumném výběru, prověření původu atd to může být dobrá volba. přeju hodně štěstí při výběru i při " počtení " tady.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.03.2010 16:15, rada
Nad jednou věcí se pozastavuji dnes a denně. tady to přímo bije do očí.
Slečna či mladá paní píše, jak jezdí už dokonce celé dva roky a jak je už "vyježděná". Já závidím dnešní mládeži to sebevědomí a pocit, že v 18-21 letech už všechno ví a se vším si dovedou hravě poradit.
No, ono to je podél cest na těch křížcích, co tam rostou jako houby po dešti, jasně vidět: většinou to začíná takto:
Na tomto místě tragicky zahynul náš milovaný syn (či dcera) ve věku nedožitých 21 let... Ale proč?? Že by jen ti 21 letí měli tu smůlu, že je naboural nějaký důchodce?? neříkám, že se to nestává, ale statistiky hovoří zcela diametrálně odlišně.
Takže, milá Domčo, až budeš mít najeto tak 10 let a přes milionu kilometrů, prohalšuj o sobě, že jis vyježděná. Já nechci sahat do svědomí tobě ani jiným, ale prostě moje zkušenost z ježdění po všech možných cestách a necestách u nás a v zahraničí a svíce než 1,2miliony kilometrů od roku 1978, mi říká, že se máš ještě hoooooodně co učit.Takovou tu taktiku jízdy,víš, tu předvídavost a řešení situace tak o 2-3 tayh předem, než k ní dojde. A to jsem si jist, že po 2 letech ježdění v krvi rozhodně nemáš.
Mondeo ST220: jo, celkem by to byla dobrá volab, kdyby: to nemělo obsah více než 2500ccm, což již padá do té nejvyšší sazby POV, kdyby to nebyl motor velice citlivý na nízkou hladinu oleje a tím pádem se občas "lehce" přidírá klika, kdyby to nežralo >10-13l/100km, kdyby to nemělo 220HP a možná, že bycj ještě na něco přišel.
Ne ne, já si naopka myslím, že Focus s 1,6 bude to pravé, je to poměr mezi výkonem (dojedeš všude a včas) a jakous takous bezpúečností, navíc s výtečnými jízdními vlastnostmi.
Mondeo ST220 má tak 2-3 roky čas.
Já si už mohu ve svém věku a po najetém tom, co mám najetém, nějakou tu kritiku dovolit (dopravní nehodu vlastním zaviněním jsem ještě neměl, ale cizím už dvě, z nichž o jedné jsem se domníval, že jsem už mrtvý, takž i z tohoto pohledu).
Výkonový potenciál + mladická nezkušenost a nerozvážnost = časovaná bomba. Stačí trochu hecu v partě ze zábavy a je průser. A to tím větší, čím více "na to mám, ne" Su frajer, woe, ne, to má 220 hřebců .. Tak to předvě´d, woe,.. konec jasný.
Já vám fakt řeknu, že jezdím dbnes a denně, jezdím už méně, než před 2-3 lety (tehdá kolem 60-65.000km/rok), dnes už naštěstí tolik nemusím, ale mám z naších spoluřidičů čímdál větší strach. ANo, strach je to slovo.
Jen příklad: minulý týden jsem jel trasu do severních Čech (z Moravy). Přes Pastviny byla silnice namrzlá jako sklo. Jela kolona asi 6-7 aut, protože to fakt nešlo. Ale našel se mladý střelec s Alfou, co nám to předvedl. Páprdi, jedou jak z hnojem, ne... Naštěstí mu to vyšlo a v Mladkově to ubrzdil... Štěstí bylo, že mu zprava nikdo nejel na Jablonné. A hádejte, kolik mu mohlo být??
Nechce se mi věřit, že jsem býval taky takový. Ale možná ano, jen je v tom malinkatý rozdíleček: tenrkáýt, 78. roce, jste na silnici skoro nikoho nepotkali=neohrozili, když náhodou něco jaski bylo méně košer, než by měloé být. Dnes něco nevyjde a je z toho většinou jen ten obrovský průser.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.03.2010 16:25, rada
stejně to rozbiješ doporučuji něco levnýho pro začatek ... mě osobně se libí Octavie RS 1 , ale jako prvni auto vzhledem k výkonu nedoporučuji. Stejně je to celý jen FAKE
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.03.2010 16:28, rada
re: JAPONEC:
Jelikož jsem za poslední rok taky SUbaru positive, dovolím si naspat jeden svůj postřeh (vyčtený z různých for našich i anglicky mluvících). Impreza je specifické auto. Jméno evokuje pocity a vzpomínky na konec1. poloviny 90. let a na úsopechy Imprezy STi ve světových pohárech rally. Jenže, to byly imprezy k tomu udělané. Dneska většina těch, co si koupí iimprezu ( a hlavně starší až starou) s 2,0 a 95kW si myslí, že má ten samý soutěžní speciál, minimálně že úroveň a odolnost podvozků je stejná. Ale samosebou že není. A to je ta potíž. Sehnat Imprezu, která nebude vyžadovat balík peněz do uvedení do jakž takž schopného stavu, je umění. A pokud taková existuje ( a ony existují), pak taky stojí balík. Impreza je bezesporu výtečné auto, ale má svá omezení. A Impreza kolem 100.000CZK - to bude právě ta past, obzvláště, jestli předchozí majitel si pletl pojmy a dojmy.
Pak existuje druhá kategorie Imprez, a to jsou STi, které by měly poněkud odolávat našemu nadšení z jízdy na hraně. No, jenže v těch zase není možné sehnat nebořenou. Já to aspoň vzdal, protože 99% STi jsou bořky. (prtože ti, co je řídili, si mysleli, že zlomí zákony fyziky. Nezlomili). Tak jsem skončil u Legacy z roku 2006 (nekupuji zásně nové vozy, ale tak max. 2 roky staré) a jsem rád. A když náhodou potřebuji povolit uzdu adrenalinu, tak si vezmu druhé auto, co mi to umožní dosyta d oplna.
Když bych vybíral auto pro sebe za tuto cenu, možná, že bych mrknul na Legacy z roku kolem 02-03, tam se dá sehnat i H6 kolem 200.000, ale je pravda, že na servisu to může už trochu stát. Na druhé straně, to je auto (jako každé SUbaru), které ve své třídě poskytně maximum zážitku, ale bohužel, není to na frajeřinu. Za starým Legacy čio starou Rézou se moc holek neotočí, To je fakt. Já bych radši oželel to,a by se za mnou otáčely holky, ale radši bych si užíval jízdy - když se podaří zvládnout i toho 2,0 litra tak, že jedete na mezi jeho potenciálu, máte zážitek, který-si dovolím tvrdit-nedá mnoho aut s daleko větším výkonovým potenciáolme, ale s třebas jen FWD.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.03.2010 16:53, rada
mně se zdá že sem píší hodně bazarysté co jen chtějí prodat Subaru..... 19 letýmu frackovi doporučit Subaru muže opravdu jen velké hovado (servis, pojistka,benzín) . Navíc ty auta jsou strašně hnusny i když asi pěkně jedou .
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.03.2010 17:13, rada
cokoliv z VW groupu okolo roku 99-02 s motorem tdi 81kw. jede to paradne, nezere to, vypada to dobre, je to spolehlivy, dily za hubicku atd. ale jednine se serviskou a kompletní prohlídkou. doporucuju s tim jet na STK + ME před koupí... drzim palce
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.03.2010 17:15, rada
2 Zdeny60: Myslím,že to byly velmi trefné příspěvky. Mám pocit, že po 2 letech ježdění se přesně dostaví ten pocit, že "už to mám v paži" a nejspíše přijde ten okamžik pravdy, protože opadne začátečnická opatrnost. Komentář o ST220 je až tragicky pravdivý, většinou je to důvod nízké ceny. To je prostě past, na kterou nemá smysl se nechat příznivou cenu zlákat. I když potenciál toho vozu při všem fungujícím je výborný. Motorističtí redaktoři o něm píšou v superlativech - tedy, když má dost oleje.
Souhlasím i s tím si vybírat auto podle kvalit na ne zevnějšku. Mám rád sériová auta, na kterých jen podle druhotných znaků jde poznat, že skrývají jiný potenciál a lépe když vůbec ne. Má to dva důvody:
a) auto ostatní neprovokuje k poměřování parametrů (při předjíždění apod.)
b) auta si na ulici nikdo nevšimne
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.03.2010 17:19, rada
neházej všechny do jednoho pytle jen protoze každej třetí puberťák jezdí jak debil. co ty zbyly 2/3? znám spoustu mladejch ktery kroutej okolo 50.000km rocne a jsem si jistej ze to nekde nerozvěsej do stromu. a ti kdo řídí už celá staletí ale nikdy pořádně nejeli na hraně fyzikálních zákonů jsou možná na nebezpečnou situaci připraveni méně nez ti, kteří znají osobně každého koníka pod kapotou a mají aspon trochu rozumu
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.03.2010 17:48, rada
Zdeny 60, chlape, proč do ní takhle jdeš? Ta baba to napsala dobře, Ty jsi mě akorát nadzved ze židle. Jde o to, že já taky brázdim silnice 3 roky, ale natočim 35 000/rok ani to nefikne. Necejtim se jako pán Bůh (řídim se heslem, že fyziku prostě nepopřeš), ale myslim si, že někteří frajeři mnohem starší jak já jezdí hůř a občas byses divil, co jsou schopný vytvořit. Nedá se říct, jezdíš dva roky, nejsi vyježděná. Některý kusy nejsou vyježděný ani na sklonku svýho života. Přeju méně předsudků.
Měj se dobře,
Tom
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.03.2010 17:55, rada
Pardon, ale tazatel pise o Monedu a Peugeotu v dieslu event. o Oktavii a vy tu zas pisete neco o silnych autech, to mi nejak nepasuje dohromady. Chapal bych, ze ho odrazujete od 330i, byt je to bajecny motor, jako zacatecnik by se z toho mohl zblaznit, ale vyse zminovana auta?? Probudte se, to jsou normalni spotrebni auta, da se s nima predjet v pripade potreby, ale silna auta jsou trosku jinde. A zabit se da i v Astre nebo co mu to tu radite. A ta slecna s Favoritem...no nic. Rada: nekupujte si Favorita, Logana a podobne picoviny, nechte tatu, at vam auto vybere sam a nechte se prekvapit. A od francouzu ruce pryc, je to Scheiße. To mondeo vypada rozumne, neni to zadny zavodak, slusne to jede a verte, urcite se na vas kvuli mondeu nepohrnou zlatokopky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.03.2010 19:35, rada
Tom:
neber to jako rytí, je to jen rčení, že opakování je matkou moudrosti. Radši 10x zarýt, než jednou zabít či zmrzačit.
Doporučuji:
http://www.ibesip.cz/885_Dopravni-nehody-zavinene-ridici-motorovych-vozidel-ve-veku-do-25-let-v-roce-2009
Kategorie do 25 let. A pak do 34 let. Hovoří jasně za vše.
Do 25 let většinou nemá moc mladých vlastní auto. Tudíž logicky nehodovost je menší, než v 33-44 let - tam " se daří, máme prachy, kupujem auta a svět nám leží u nohou....
Ještě komentáře? OK. Pak si dej do vyheldávače "Statistika DN pod vlivem alkoholu. Taky zajímavé počtení... A zase - kdopak že nám tam figuruje na 1. místech??
Mládí vpřed!!!
Takže stačí??
Je jasné, že začít se nějak musí. ALe chce to trochu pokory a skromnosti. Připadá mi to, jako kdyby kardiochirurg řekl 60-ti letému profesorovi, kapacitě, že umí víc než on. Takový případ se ještě nestal Nikdy a nikde§ A v autě (a de facto ve všech oboroech je to podobné). A o to mi šlo, trochu ubrat na přehnaném sebevědomí. Nic víc, nic mín. A každý, aby si uvědomil, že v dnešním provozu se chyby většinou stávají dost často jen jednou pro toho dotyčného,život je příliš krátký na to, aby se mohlo riskovat. jenže....někdy už je na poznání pozdě. Není nic horšího, když je někdo na vozíku a nebo žije s vědomím, že někoho vlastí frajeřinou zabil či zmrzačil.
A víc na toto téma nehodlám diskutovat, prtostě berte to - vy mladší - jako dobře míněnou radu od poněkud staršího, co už zažil trochu víc, ne ti 20-ti letí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.03.2010 19:46, rada
David V: pokud vidíš st-čko jako past , pak tvá V6 je pastička, jestli mi rozumíš
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.03.2010 19:56, rada
2 Milan: Za sebe bych doporucil nizsi stredni tridu s benzinovym motorem do 1850 kubiku, vykonem dejme tomu 90-120 koni v cenove relaci 100-150k a ... tak 5-8 let stare. Ostudu s tim neudelas, zlatokopky se na tebe lepit nebudou, kamarady (treba) na Machac odvezes a docela svizne se s tim svezes (predpokladam stejne budes jezdit hlavne v 1-2 lidech). V porovnani s 330i s tim nebudes tolik provokovat, zavistivci te spis nechaji na pokoji a nebude te tolika mrzet sem tam nejakej skrabanec. Zbyde ti navic dostatecna rezervna na provoz a pripadne opravy (predpokladam sem tam nejakej tukec). Naftu z vyberu vyluc, je spis na praci jak na frajerinu a nepredpokladam, ze bys mel takovy najezd, abys ji uzil (i s prihlednutim na rizika s ni spojena). Na auta s 150+ konmi mas casu dost, nejprv se nauc poradne chovani auta jako takoveho, nez do toho zacnes tahat vyssi vykony. S autem je to jako ve skole, nejdriv se musis naucit zaklady a pak muzes postupovat ke slozitostem. Konkretni kus si vyberes stejne podle toho, co se ti libi - nekdo holky, jinej vdolky.
ohledne OT diskuze .... ano, mladi frajirci jsou nebezpecni. ale stejne tak i mlade frajerky co autoskolu zvladly spis kvuli kratke sukni, postarsi paninky, ktere misto rizeni spis vykecavaj s kamaradkou, nebo jsou zvykle jen na dojezd k nejblizsimu nakupaku a o realnem provozu moc nevi. Stejne tak jsou nebezpecni duchodci, co sotva vidi a odmitaj si pripustit, ze uz za volant nepatri. A panove ... taky jsou nebezpecni tatkove 30-60 (jak prestanou byt mladymi strelci a nez zacnou patrit do kategorie duchodcu) co uz maj treba neco najezdeno kvuli svemu EGU. protoze, priznejte si, mnoho z vas si mysli, ze uz to vsechno umi, vsechno zna, necha se svou vlastni dokonalosti ukolebat a ma potrebu "vyskolit" ono mladi, na ktere samo tak nadava. Pred autem je vzdy treba respekt a pokora, bez ohledu na vek ci pohlavi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.03.2010 20:52, rada
Každý motor, který si vezme olej je past, ale ne každý má oleje málo a ne každý ho má mezi ryskami pár deci a ne u každého dochází k odplavení sacího koše, když ještě není hladina ani na minimu, jestli mi rozumíš.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.03.2010 20:56, rada
Nereste to - Mondeo ST220 a podobne jsou sportaky pro delniky....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.03.2010 21:12, rada
Proste si kup neco levnejsiho , stejne to otriskas, nebo zboris a zbytek penez pak zainvestu za 3 ročky do neco co si nekde vyzkousis a zjistis ze to chces a uridis :D
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.03.2010 22:05, rada
Koukám že redakce smazala moje přípěvky, a vy jim tady skáčete na špek.. pořádně si přečtěte dotaz TAZATELE!! a hlavně si něčoho všimněte, a třeba vám to dojde, pak už tady nebude dělat blbce jako doteď ) v uměle vytvořeném dotazu, tohle je opravdu trapné...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.03.2010 13:29, rada
Nebo jeste lepsi je si koupit nissana patrola :D y61 2,8 td, mam ho a je to pecka, rozhodne te nebudou stvat diry a vyjedes tam , kam si to jini budou muset nechat jen zdat. a v nizkych rychlostej je docela sviznej. Je to skvelej drápal. V zime me zastavil jen snih kterej byl vysokej ke svetlum. No dalo se to, ale porad jsem musel couvat a pak zas prorazit snih a to porad dokola, kdybych mel radlici asi bych se dostal vsude :D a rozhodne se lehce nezabijes, s takovym autem se blbe zavodi :D
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.03.2010 14:27, rada
Nejsem bazarník a a ni svoj auto neprodávám Jen jsem " postižený " od doby co jsem tuto zančku objevil...
Když Vás vezmu za slovo tak servis / provoz / pojistka, budu mluvit z vlastní zkušenosti :
Servis OK, výměna oleje a filtru za lepší prachy v autorzizovaném servisu za stejné lóve jako v garáži u souseda, protože ten seoused má sice polovinční hodinovku, ale strávil ( nebo účtoval ) dvojnásobek času.
Provoz : mám nyní Outback 2,5 MT, jezdím za 9l naturalu . Z minulosti jsem měl P307 SW 2.0 HDI, ten jezdil za 8,5 nafty, R.Lagunu 2.0i, ta si řekla o 9l naturalu.
Pojistka : POVko stejné jako u 1.9tky, silniční daň taky,havárka a krádež levnější než u Octavie...
Nechci hanit ostatní značky ani nadávat jiným, že si nevybrali to či ono, jen a pouze konstatuji a čerpám z vlastní zkušenosti...
respond
  1 2 3 4 ... 7


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.