0
back
 

diskuze k tématu: Jaké vybrat první auto s cenou do 220 tisíc?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, francouzská vozidla, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 08.03.2010 12:10, RE: Mondeo
David V posted by:
Hele, já u svýho motoru taky poznám, když jedu prázdnej a když je to plný i s klimou. To je normální. Taky se domnívám, že starší generace Mondea s Duratecem VE byla určitě mnohem živější, protože tam je hmotnostní rozdíl alspoň 200, možná dokonce 300 kg. Bohužel to tak je, vozíš v autě výbavu, která je poměrně těžká. Jen klima je klidně 30 kilo jen to fikne. A jedno zařízení ovnivňuje druhé. Čili s klimou se musí trochu jinak dimenzovat chladič motoru a to jsou zase kila navíc. Zas na druhou st...
Jasně tomu rozumím, ale přece jen mi ten trend nabalování dalších kil navíc vadí. Nová Mazda 6 dokázala oproti předchozí generaci zhubnout o 30kg a přitom narostla do rozměrů. Musím říct, že mě to velmi láká, je tam taky ten sqělej dvoulitr, dokonce se šestikvaltem , možná v příštím autě uteču od Fordu. Akorát je zase ten šestikvalt blbě odstupňovanej, chybí mu výrazná rychloběřka na šestku to ve 130 točí asi 3500, moje staré Mondeo 3700, to je ten šestej kvalt nanic.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 08.03.2010 12:38, RE: Mondeo
Koloss posted by:
Jasně tomu rozumím, ale přece jen mi ten trend nabalování dalších kil navíc vadí. Nová Mazda 6 dokázala oproti předchozí generaci zhubnout o 30kg a přitom narostla do rozměrů. Musím říct, že mě to velmi láká, je tam taky ten sqělej dvoulitr, dokonce se šestikvaltem , možná v příštím autě uteču od Fordu. Akorát je zase ten šestikvalt blbě odstupňovanej, chybí mu výrazná rychloběřka na šestku to ve 130 točí asi 3500, moje staré Mondeo 3700, to je ten šestej kvalt nanic.
Jo, tohle už jsem tady rozebíral několikrát - 6q vs 5q.
To narůstaní rozměrů mi taky nedělá dobře. Kam to povede? Mondeo je o 30 cm delší než byla předchozí Vectra ob generaci. Dyť se ta auta nemusí zvětšovat, od toho jsou různé třídy. To, co byla dříve střední třída jsou dnes velikostně auta z nižší střední a malá auta se kupují jako rodinné kombíky....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 08.03.2010 12:52, RE: Mondeo
David V posted by:
Jo, tohle už jsem tady rozebíral několikrát - 6q vs 5q.
To narůstaní rozměrů mi taky nedělá dobře. Kam to povede? Mondeo je o 30 cm delší než byla předchozí Vectra ob generaci. Dyť se ta auta nemusí zvětšovat, od toho jsou různé třídy. To, co byla dříve střední třída jsou dnes velikostně auta z nižší střední a malá auta se kupují jako rodinné kombíky....
Máš pravdu, ale předchozí M6 byla menší než předchozí Mondeo a nová M6 je asi stejně velká (+24 mm) jako předchozí Mondeo, takže to je tak akorát, co bych potřeboval.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 08.03.2010 13:05, RE: Mondeo
David V posted by:
Jo, tohle už jsem tady rozebíral několikrát - 6q vs 5q.
To narůstaní rozměrů mi taky nedělá dobře. Kam to povede? Mondeo je o 30 cm delší než byla předchozí Vectra ob generaci. Dyť se ta auta nemusí zvětšovat, od toho jsou různé třídy. To, co byla dříve střední třída jsou dnes velikostně auta z nižší střední a malá auta se kupují jako rodinné kombíky....
S tou hmotností teď koukám - Mondeo2001 provozní hmotnost (to je včetně řidiče 75kg) - 1378, Mazda6 - 1410. Takže je o 32kg těžší než staré Mondeo, ale lehčí o 81kg než Mondeo2007 (1491kg).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 08.03.2010 14:07, RE: Mondeo
Koloss posted by:
S tou hmotností teď koukám - Mondeo2001 provozní hmotnost (to je včetně řidiče 75kg) - 1378, Mazda6 - 1410. Takže je o 32kg těžší než staré Mondeo, ale lehčí o 81kg než Mondeo2007 (1491kg).
Proč si myslíte, že provozní (správný výraz je tedy pohotovostní) hmotnost je včetně řidiče?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 08.03.2010 14:28, RE: Mondeo
TOM posted by:
Proč si myslíte, že provozní (správný výraz je tedy pohotovostní) hmotnost je včetně řidiče?
Je to tak napsáno v materiálech obou výrobců. A nemyslím si, že provozní hmotnost je totéž co pohotovostní hmotnost.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 08.03.2010 15:15, RE: Mondeo
Koloss posted by:
Je to tak napsáno v materiálech obou výrobců. A nemyslím si, že provozní hmotnost je totéž co pohotovostní hmotnost.
No jistě. Pohotovostní hmotnost je pro prázdný vůz se všemi náplněmi, se kterým je možno uskutečnit jízdu a provozní hmotnost je každá v rozmezí mezi pohotovostní a maximální (dovolenou výrobcem), přičemž dolní hranice je pouze teoretická, neboť řidič bude něco vážit vždy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 08.03.2010 17:29, RE: Frajeřina??!!
Zdeny60 posted by:
http://www.novinky.cz/diskuse?id=192980&articleId=/krimi/194012-mladici-vypadli-z-rozparaneho-peugeotu-nehodu-neprezili.html&sectionId=3

Klasický příklad. Ale tady to dopadlo tragicky. Měl se zabít jen ten, co řídil a ne ssebou vzít 1 nevinného a druhé zranit....

Pročpak asi jel jak prase?? A pročpak mu ten druhej 22 letej hňup neřekl, aby zbrzdil?? Ale darmo mluvit. Málo mu rodiče asi toukli do palice, aby neriskoval a nefrajeřil. TeĎ už to nebudou mět komu říkat.. Je mi jich líto- těch rodič...
Mohlo to dopadnout hůř - blbci mohli přežít a nešťastníka ve Feldě zabít. Ten spolujezdec zase tak nevinný nebyl, nejspíš věděl s kým do auta sedá a nemusel s ním jet.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 08.03.2010 18:11, RE: Frajeřina??!!
Zdeny60 posted by:
http://www.novinky.cz/diskuse?id=192980&articleId=/krimi/194012-mladici-vypadli-z-rozparaneho-peugeotu-nehodu-neprezili.html&sectionId=3

Klasický příklad. Ale tady to dopadlo tragicky. Měl se zabít jen ten, co řídil a ne ssebou vzít 1 nevinného a druhé zranit....

Pročpak asi jel jak prase?? A pročpak mu ten druhej 22 letej hňup neřekl, aby zbrzdil?? Ale darmo mluvit. Málo mu rodiče asi toukli do palice, aby neriskoval a nefrajeřil. TeĎ už to nebudou mět komu říkat.. Je mi jich líto- těch rodič...
No a teď čtu - ti dva mrtví byli spolujezdci, řidič utekl.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 08.03.2010 19:17, RE: Mondeo
Koloss posted by:
K tomu novýmu Mondeu bych se chtěl zeptat - není už na ten dvoulitr moc těžké? Já ten dvoulitr mám v tom starším, je to identickej motor, a poznám, jestli jedu sám, nebo s rodinou. Ne že by byl zdechlej, tone, ale poznat to je. Přitom nový model proti staršímu přibral 100kg a to už je právě to, co ten motor pozná. Taky mě zklamalo, že ani do nového modelu nedávají ke dvoulitru šestikvalt, který by a dálnicích mohl snížit spotřebu.
Kupodivu na to ten motor stačí velmi pohodlně je jasné že pokud je člověk plně naložený a chce rychle předjet musí podřadit ale třeba na dáonici i ve stoupáních mondeo neztráci dech takže žádne kvaltování nehrozí. Někdo je pro pětku někdo pro šestku já nejsem moc zastánce co nejvíc kvaltové převodovky protože dnes odkýváme vyrobcu, šestku a zachvíli budeme mít osum kvaltu a nebo víc. Co se tyče mazdy 6 o které tady bylo psano má ji kamarádka a je to milé autí má ji s tím samým motorem co já mondeo ale se šestikvaltem a když s ní jezdím tak kromě toho že mám možnost řadit víc kvaltu tam rozdíl nevidím ale je tam rozdíl ve veliksti na zadních sedadlech kde je mondeo podstatně větší, je to snad i tím že ona má liftback a já mondeo sedan, ale mondeo je fakt větší.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.03.2010 10:09, RE: Mondeo
Koloss posted by:
Je to tak napsáno v materiálech obou výrobců. A nemyslím si, že provozní hmotnost je totéž co pohotovostní hmotnost.
Ok, máte pravdu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.03.2010 12:22, RE: Mondeo
Pitrisek posted by:
Kupodivu na to ten motor stačí velmi pohodlně je jasné že pokud je člověk plně naložený a chce rychle předjet musí podřadit ale třeba na dáonici i ve stoupáních mondeo neztráci dech takže žádne kvaltování nehrozí. Někdo je pro pětku někdo pro šestku já nejsem moc zastánce co nejvíc kvaltové převodovky protože dnes odkýváme vyrobcu, šestku a zachvíli budeme mít osum kvaltu a nebo víc. Co se tyče mazdy 6 o které tady bylo psano má ji kamarádka a je to milé autí má ji s tím samým motorem co já mond...
Já si taky nemyslím, že by nutně měla mít převodovka moc kvaltů, ale pokud by byl šestikvalt, tak má smysl jen tehdy, když je ten šestej stupeň zpřevodovanej hodně do rychla, aby na dlouhých štrekách umožnil šetřit palivo, tedy ideálně ne 130 km/h na pětku těch obvyklých 3700 a na šestku třeba 3000. Samozřejmě to pak neutáhne kopce, tak se podřadí, ael v rovinách by to úsporu přineslo. Ideální je takové poskládání, jaké měl šestikvalt u 1.8 SCi blahé paměti.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.03.2010 12:35, RE: Ach ten češtin
Reno posted by:
To teda je o čem přemýšlet. Volvo bych si nevybral ani náhodou. Vybral bych buď nesmrtelný pětiválec od mercedesu, nebo nejvíc kultivovaný dehet na světě, 2,7 od PSA...
Že D5 je výborný motor a 270 CDI taky, o tom není žádná diskuse. Nevěděl jsem (a nevím), jak je na tom se spolehlivostí to 2.7 HDI od PSA. Jinak podotýkám, že kritérium byla spolehlivost auta jako takového (tedy nejenom motoru), aby se mi nestalo, to se mi stalo včera večee - že mi u céčkového MB 220 CDI ve vánici za Mostem přestaly jít stěrače (a já s tim musel dojet do Phy, naštěstí směrem ku Praze přeháňky ustávaly), anebo předloni u Drážďan se mi vysypal automat, mezi vánocema mi zničeho nic začalo přibržďovat PZ a má podezření, že mi v těch hlubokých mrazech po novém roce přestalo jít Webasto. Všech těchto radostí mě moje stařičké Volvo ušetřilo, akorát se nevěděl, jak je na tom s kvalitou nová řada S 80 D5, potažmo MB E 270 CDI (i když si nedělám iluze, četl jsem o tom romány i v německých časácích), anebo Jag S-type 2.7 D, o kterém nevím zbla nic (jenom šéf má Range Sport v naftě, a dost se to sype). Redakce mě vyfuckovala, nedivím se, mají vystaráno 100 x omletejma dotazama typu, jaké TDI je nejlepší do octávky, je lepší 307 nebo Astra, kde se jenom okopíruje to, co už se jednou napsalo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.03.2010 14:14, RE: Mondeo
Koloss posted by:
Já si taky nemyslím, že by nutně měla mít převodovka moc kvaltů, ale pokud by byl šestikvalt, tak má smysl jen tehdy, když je ten šestej stupeň zpřevodovanej hodně do rychla, aby na dlouhých štrekách umožnil šetřit palivo, tedy ideálně ne 130 km/h na pětku těch obvyklých 3700 a na šestku třeba 3000. Samozřejmě to pak neutáhne kopce, tak se podřadí, ael v rovinách by to úsporu přineslo. Ideální je takové poskládání, jaké měl šestikvalt u 1.8 SCi blahé paměti.
Jo s tím se dá souhlasit pokud by ta šestka snížila otáčky na ty třitisíce pak by byla opravdu smyluplná.
respond
  1 ... 5 6 7


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.