Tuesday 19.02.2008 14:45,
Opel vs Škoda - amatérskej pohled
Nejvíc mě pobavila ta poznámka - vedle stál za 40 tisíc Favorit 88. Docela závidím, protože za 60 tisíc včetně dvouletýho provozu koupit kvalitní auto, který jede jak na dálnici tak ve městě a ještě poměrně málo žere je fakt super. Jo, je to sice stará šunka, ale já to porovnám třeba se svojím Favoritem 1993. Ten sem koupil od známého, najeto cca 55 tisíc km, já zatím 6000 za rok(nejsem takovej ďábel abych si s tím troufl Praha - Ostrava a zpět, zkusil sem to jednou a jet tím víc jak 130 při předjíždění kamionů v pátek odpoledne na D1je opravdu zážitek na celej život).
Auto sem pořídil za cca 19000, dalších 10 000 mě stála kompletní oprava s STK loni na jaře. Už teď ale cítím, že spojka a převodovka si asi dost nerozumí a bude nutná další oprava, s nějakým křápem autobaterií sem do něj za rok provozu hodil už přes 35 tisíc. Nevím, jestli to tenkrát Škoda nevěděla, ale existovala už nějaká elektronika, v mojí popelnici není ani prd. Na to, že je to auto o 5 let mladší a v porovnání s dnešní cenou a najetýma kilometrama sem fakt zvědavej, jak na tom budou za 15 let dnešní fabie, a když si vemu třeba feldy, tak ty už dnes sou na tom hůře, než popisovanej Opel A. Teď sem dokonce felicii s průměrnou výbavou v autobazaru viděl za cca 100 tisíc :o) Ještě tam stála vystavená jako první kára a málem sem se smíchy vyboural .o)
Já to píšu jen tak ze srandy, jaký sou jako ceny v těch našich bazarech a docela nechápu, proč si lidi kupují favority v dobrým stavu za 35tisíc +. Já sem to měl tak nějak levně a chtěl sem se naučit jezdit, můžu i porovnávat třeba s Opelem Astrou, ve který mám najetých pár tisíc kilometrů (tuším r.v. 96-98, teď nevím, není moje), a třeba cesta Praha - Slapy v takových opelech z 90. letech oproti felicii (který se dnes kupují v bazaru za stejný ceny) přes ty menší serpentýny, to je nebe a dudy. Fakt sem se při čtení tohohle článku strašně bavil a taky sem si málem pobrečel, proč se učím jezdit v takové popelnici .o)
respond