0
back
 

diskuze k tématu: Co doporučíme ke koupi: BMW 320d, nebo Opel Vectra 2.2 Dti?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, německá vozidla, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.12.2011 07:55, rada
BMW s tímhle motorem je ozaseno zrádným vstřikovacím čerpadlem Bosch VP 44, majitelé koncernových motorů 2,5 TDI vědí o čem píšu...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.12.2011 07:55, rada
oprava : osazeno
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.12.2011 08:13, rada
Pokud tazatel nenajede ročně velký počet kilometrů tak bych se rozhodně u obou značek vyhnul naftě. BMW e46 je oproti Vectře C opravdu malé. BMW bych preferoval pouze v benzínu a nejlépe se šestiválcem a na Vectru C bych raději zapomněl. To už je lepší volba Ford Mondeo od roku výroby 2003.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.12.2011 10:37, rada
Lepší auto je rozhodně BMW, jeho nevýhoda je v tom, že je menší než Vectra a bude za stejné peníze vždy starší. Podezřele nízkým kilometrům u BMW bych věnoval zvláštní pozornost, pokud je auto dovezené (nejlépe z Itálie), je téměř jisté, ze auto z roku 99 nemá cca 150tkm. Není moc lidí, kteří si koupí naftu do BMW, aby s ní pak jezdili 8-10tkm ročně. K motorizacím: 2.0d 100kW od BMW není špatná volba, ale mnohem lepší by byla novější verze se 110kW. Ne kvůli výkonu, ale kvůli spolehlivosti. 100kW verze občas mají své mouchy, nutno ale dodat, že i na bmwklubu lidé tento motor buď nesnášejí kvůli poruchám, nebo na něj nedají dopustit, kvůli nadpozemské spolehlivosti. Takže musíte mít i trochu štěstí při výběru. Pokud je ale možnost, volil bych jednoznačně 110kW verzi, případně benzínové motory, které jsou od BMW špičkové a příkladné ve spolehlivosti a ani jejich spotřeba není závratná! V případě volby BMW bych doporučoval taktéž napojit auto na diagnostiku, lecco dokáže odhalit. 2.2DTi z Vectry je jeden z povedenějších motorů, který se do Opelu montoval. Ani on ale není etalonem spolehlivosti v globálním měřítku. Ze starší Vectry je to ale dobrá volba. Jde tedy jen o to, rozhodnout se mezi image a kvalitou v porovnání s velikostí a novějším datem výroby. A hlavně, nevěřit a nekoukat na stav km, nýbrž na celkový stav uvedeného vozu. Kilometry na počítadle dnes jsou pramalou zárukou čehokoliv.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.12.2011 10:40, rada
Jinak filtr pevných částic v dnešní době není takový problém, zkušenějšímu mechanikovi nebude činit obtíže DPF demontovat z auta a udělat tzv. proplach, kdy se určitým přípravkem a wapkou filtr vypláchne od usazenin, namontuje se zpět do auta a je na spoustu dalších km vystaráno. Nestojí to moc.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.12.2011 11:11, rada
Vectra je prostorne, pohodlne a trochu nudne auto vhodne spis pro rodinu. E46 je daleko stisnenejsi a je vhodna spise pro individualistu, ktery rad ridi. Zvolene motorizace jsou obe dve potencialne problemove. U Vectry se da tento motor jeste akceptovat. Hlavne proto, ze nic moc lepsiho Opel pro Vectru C stejne nedodaval. Mozna benzinovou 1,8, ale ta je pro takto velke auto slaba. U BMW je 320d 100kW nejhorsi mozna motorizace - rachta a smrdi jak TDI, je poruchova a zere skoro jak 330d. Navic 100kW verze se davala jeste do auta pred faceliftem, kteremu bych se osobne take vyhnul. Rozumnejsi se mi jevi priplatit si za pofaceliftovou E46 od rv 2001. Osobne bych si vybral libovolny benzinovy sestivalec. 325i a 330i je skvela volba a proto nalezite drahe a tezko sehnatelne v dobrem stavu. Tajny tip by mohla byt 320i 125 kW - uz jede, znalci ji nechteji, protoze ma v praxi stejnou spotrebu a stejne servisni naroky jako 330i a "TDI znalci" ji taky nechteji protoze netusi ze tyhle motory umi jezdit za 9l a kdyz se k nim slusne chovate, tak se na nich nema co rozsypat. E46 320i je proto na okraji zajmu a slusny a zachovaly se da sehnat za hodne zajimave penize.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.12.2011 13:55, rada
No nejsem si jist tím filtrem,100KW motor se dával pouze do roku 00, 110KW z roku 02 z D filtr neměl??možné je vše.rozhodně připlatit a jít do 110KW.Počet ujetých KM opravdu není směrodatný,důležitý je stav vozu,jak pán uvádí z IT určitě nebude mít 150tis KM,ale zase nerbude zhnilý ze soli,vše má něco.BMW v naftě určitě lepší než opel v naftě.zrovna 2,2Di je dost bídná motorizace,to teda raději 1,9 di od fiata,ale ten se dával později,takže bude za víc peněz.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.12.2011 14:39, rada
Taky se přikláním k názoru kolegy přede mnou že tam to DPF v tý době ještě nedávali....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.12.2011 23:05, rada
Jak 320d 100kw, tak i 2.2DTi 92kw pohání problematické čerpadlo VP44, od obou motorů ruce pryč. Repas pak vyjde na nějakých 15-20t Kč a reálná životnost čerpadla se pohybuje kolem 150t km. Ani jeden nedoporučuji. Shánějte pokud možno oba vozy po faceliftu a to buď 320d 110kw nebo Vectru s 1.9CDTi 110kw ( nejlépe od 2007, kdy se vychytaly swirl klapky v sání ).
Mnoho zdaru...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 20.12.2011 11:39, rada
Přikláním se k názorům napsaným dříve. U obou mototů kromě čerpadla hrozí i další problémy. Např. 2.0 od BMW je citlivý na zacházení, což u tak starého auta těžko poznáte jak se k tomu kdo choval. Snad jedině pokud byl celou dobu v rukou jednoho soukromého majitele. Motor v Opelu taky není velký držák a reálná spotřeba je klidně 7 litrů a víc. Pokud trváte na BMW E46, tak doporučuji rozhodně benzín. Z vlastní zkušenosti doporučuji 2,0 čtyřválec. Ten se ale dodával myslím až po faceliftu. Je to ale ideální kombinace spotřeby a dynamiky. V nízkých otáčkách je velmi kultivovaný a dostatečně průžný. Od cca 3500 se ale úplně změní charakteristika i zvuk. Otáčkoměr vystřelí až k omezovači a vy předjedete bez zaváhání co chcete. Na dálnici se dostanete velmi snadno přes 200 i s plným autem. Motor je lehčí než šestiválce, takže je auto agilnější a ještě méně nedotáčivé. Spotřeba se dlouhodobě pohybuje na 7,5 litru, aniž bych se snažil. Delší jízdy v pohodě 7 litrů na 100. Počítejte s dražší udržbou i servisem, odpovídající i přes stáří značce. U Vectry doporučuji 1.8 16V, nebývají s ním problémy, dynamika ucházející, spotřeba se dá uhlídat do 8 litrů. Dá se sehnat v dobrém stavu. Pokud nutně trváte na nčem německém ze střední třídy s dieselem, tak rozhodně Audi A4 nebo Passat od r. 2002 s 1.9 TDI bez DPF. Zachovalý kus budete sice hledat těžko a určitě jej nenajdete u nás, ale motor je při spávném zacházení a údržbě opravdový držák, a i kdyby něco, opraví vám ho na každém rohu. Realita kilometrů u těchto aut je min. 200 000 km, i u soukromých. Pokud najdete nějaký extrémně zachovalý kus, počítejte s cenou za kterou koupíte novou Oktávku Tour!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 20.12.2011 13:53, rada
to Paul: Také bych pánovi rád doporučil benzín do BMW, ale nechci to pokaždé každému otloukat o hlavu. Navíc je pravda, že o common railu s výkonem 110kW se dá uvažovat. Jinak dvoulitrový benzín má svoje kouzlo: viz moje recenze Compacta, který je tímto konkrétním motorem osazen. Jen bych si dovolil říct, že to zakousnutí do otáčkoměru přichází až těsně po překročení 4000 otáček (pravděpodobně sepne Vanos...). Pak následují ještě více než dva tísíce otáček čiré slasti, po překročení 5000 otáček je už zajímavý i zvuk motoru, tah neustává prakticky až do omezovače. Ale není to šestiválec...Mimochodem rady návštěvníků se do značné míry překrývají s článekm, který vyjde v pátek, velké překvapení tedy očekávat nelze...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 20.12.2011 18:37, rada
Re: Petr Máte pravdu, až od 4000, byl jsem to vyzkoušet :D , když tak vzpomínám, napadá mě, že podobný dvoulitr byl snad jen v Hondě Accord předminulé generace, akorát že ten si vzal tak o 2 litry víc. Každopádně to taky bylo fajn autíčko střední třídy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 20.12.2011 22:23, rada
to Paul: take mne to taha dost casto bezduvodne za volant. na pul hodiny, na hodinu...jinak se mi zda, ze ten motor ma tri pasma otacek. do 2500 klasika, sbira se pekne, ale nic extra. od 2500 do 3500 vytocenych na trojku se motor probudi, auto zacina ziveji reagovat na pedal plynu. no a doslapnuti k 6000 je opravdu zabava. u nas v CR lze takto komplet protahnout jen trojku, na ctyrku uz je to prilis moc nad vsemi moznymi limity. hodne, opravdu hodne by mne zajimalo BABY M3 (320si), ale dostat se za volant je zatim nemozne. kazdopadne na to, ze ten motor je vlastne jen takovy ctyrvalcovy junior je s nim zabavy tak akorat. ten accord jsem bohuzel nesedlal, ale uprimne na japonskych atmosferach mne fascinuje otackomer koncici dost casto sedmickou nebo osmickou. jine pojeti, mensi kroutak, ale zase jeste vice pouzitelnych otacek a to nejlepsi je schovano pod cervenym polem...hmmm take moznost...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 21.12.2011 14:40, rada
Rozhodně se pán musí zaměřit na co auto bude používat, pokud ho člověk potřebuje na ježdění do práce na víc jak 25 tis km ročně tak jednozačně nafta. Dále musí rozmyslet co člověk v autě bude převážet a jak často. Bmw je menší, ale v níčem zásadním neztrací než na zadních sedačkách. A malém profilu otvoru zadního kufru. Podle spolehlivosti bych nedoporučil ani jeden motor. Z důvodu menšího výkonu a hlavně nižší spolehlivosti. U Vectry bych právě doporučil žíznivější ale o trochu víc spolehlivější 1.8. A u Bmw bych Vám raději doporučoval buď faceliftovanou verzi 20d nebo přímo šestiválcové motory. Krok vedle s těmito motory rozhodně neuděláte. Ale pokud váš tíží spotřeba, určitě bych se přiklonil na verzi 330D, výkon dostačující, spolehlivost oproti 20d nezměrná. Je pravda že pořád tento motor je diesel. Ale rozhodně kultivovanější a spolehlivější než zastaralá 320d 100kw. A jaký vykonovou serii motoru vybrat u 330D? Podle mnohých je silnější 150Kw verze lepší. Ja to tak nevidím. 135kw verze se mi zdá lepší jak ve spolehlivosti tak i nástupu výkonu, u které není až takový turbo kopanec. Ale třeba se to liší od stavu motoru a počtu najetých Km toho daného auta. Jinak co se týče najetých kilometrů. To je kapitola sama o sobě. Pokud bazarník nedokáže doložit udávaný počet kilometrů jakkýkoliv způsobem (na servisní knížku bych se koukal pouze jedním okem a ještě něvěřícně), tak bych ihned řekl "Nashledanou". To je asi tak co bych doporučil. Určitě spíše koukat na stav celého vozu, než jen co člověk vidí napsaný v inzerátu a v servisní knížce. Přeji šťastný nákup.....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 21.12.2011 20:23, rada
Vazeny pane, bud chcete nasrat na hlavu (vectra) a nebo si nasadit korunu (bmw).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 21.12.2011 22:20, rada
Musím se Vectry zastat, když to dosud nikdo neudělal. Zrovna Céčková generace je poměrně konkurenceschopný vůz, oproti předchozí generaci Opel odvedl kus práce. Otázkou je jaký motor zvolit. Vynášet jednoduché soudy pouze na základě značky vozu s sebou nese vysoké riziko omylu. I u BMW je nutno pečlivě vybírat motory. Lze se splést i zde. Rozhodně ne každý bavorák je výkvět automobilového průmyslu. Stejně tak ne každá Vectra je plečka, která si nezasouží pozornost.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.12.2011 00:27, rada
Radím jediné, nekupovat diesel starší 4-let. Skoro 8-mi, potažmo 13-ti leté auto jedině s benzínovou relativně velkoobsahovou atmosférou. Co na tom, že bude žrát v reálu o 2-3 litry více než stejně výkonná nafta, klidně se může stát, že na údržbě chrochty si každý kliometr bohatě přeplatíte. O BMW toho moc nevím, ale 2.2 DTi je takový jednooký mezi slepými. Obecně C-éčko Vectra v roce 2002 neměla moc doporučeníhodných motorizací. Jediná je skutečně 1.8, která tady zazněla a dle mě je slabá. Z roku 2002 se též přikláním k benzínovému Mondeu a pokud nutuně naftu, tak něco z koncernu, ale stejně nepředpokládám, že budete mít drtivé nájezdy, když se ohlížíte po takto starých vozech. Nezapomeňte, že rozdíl 1 litr na spotřebě činí 3500 Kč na každých 10 tisíc km, což není tak mnoho.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.12.2011 08:44, rada
Reakcia na David V To co pisete je uplny nezmysel. Nekupovat diesel starsi ako 4 roky?:)))) Jedine auta, ktore sa oplatia kupovat ojazdene starsie ako 5 rokov su diesle, mam vela kamaratov mechanikov, kupovat benzin starsi ako 5 rokov je vzdy vacsi risk. Sam mam 11 rocny JTD motor, ktory slape ako hodinky s najazdenymi viac ako 220 000 km. Nehovoriac o tom, ze napriklad TDI motory of Volkswagenu v klude vydrzia viac ako 400 000 km. Pokial ide o konkretnu otazku, nekupoval by som ani BMW 3 ani Vectru C. Aj ked neviem, kolko chcete investovat. Kedze sam planujem kupovat auto ojazdne auto na buduci rok, pre mna je volba jasna. Octavia 2.0 TDI 103 kW. Da sa kupit krasna 2007 s najazdenymi 150000 km aj so serviskou za 6500 Euro. Ale to je moj pridad. S pozdravom
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.12.2011 09:17, rada
to Ricardinho: Ohledně toho stáří u dieselu bych možná nebyl tak striktní jako David V, ale v podstatě s ním souhlasím. Atmosférický benzín je z provozního hlediska rozhodně vhodnější koupě než turbodiesel. V tom motoru je prostě méně "chytáků". A naprosto souhlasím s tím, že raději obětuji 1,5 až 2,5 litru na 100km navíc za bezproblémový provoz. Je věcí každého, aby si zkalkuloval, při jakém nájezdu se již diesel oplatí. U ojetin se podle mne jedná minimálně o 30000km za rok. Kamarádi mechanici jsou podle mne bohužel z jiné planety.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.12.2011 09:36, rada
Ricardinho: osobně vlastním TDi, ale 1.9. O své vysněné Octavii 2.0TDi 103kw pak napiš po pár letech recenzi. Zajímají mě tvé budoucí finanční výdaje týkající se tohoto hroznýho motoru. Už se nemůžu dočkat a hrozně mě překvapuje, že ještě někdo sní o 2.0TDi motorech... ( s vyjímkou novějších CR verzí )
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.