anonym posted by:
Docela dobře napsáno. To už snad musí pochopit i tupec. To se bavíme o porovnání motorů. Ještě bych dodal, že dané vlastnosti auta také určuje odstupňování převodovky a stálý převod. To může auto pro běžný provoz značně pozvednout, nebo také zakopat. T zv. krátká, nebo dlouhá převodovka. Naftový motor, byť přeplňovaný dosahuje plného výkonu při 4000 RPM. Tím jeho možnosti končí. Jsou dány fyzikální hranicí kompresního tlaku a hoření paliva. Moderní benzinový při 6000 RPM. Porovnáme-li motory o s...
Čím vyšší účinnost, tím nižší spotřeba? To by platilo jen když bychom vzali dva totožné motory a u jednoho nějakým způsobem snížili účinnost. Ale mít dva rozdílné motory oba o stejném zdvihovém objemu, kroutícím momentu a výkonu, zjistíme, že spotřeba stejná není. A doufám že mi na to nikdo neodpoví, že záleží na převodovém stupni, nebo snad na nahuštění pneumatik
. Mluvím pouze o motoru. Jinak s pár posledními příspěvky, až na drobné chyby typu účinnost a spotřeba, souhlasím.