0
back
 

diskuze k tématu: Momenty a výkony - máte v tom jasno?

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.06.2008 13:13, RE: Výkon vs moment
anonym posted by:
A nepsalo se v článku, že výkon udává, jak bude auto (motorka) zrychlovat?
Výkon může udávat, jakou maximální rychlost může auto vyvinout, na zrychlení má vliv točivý moment. Vem si, že do maxima točivého momentu je cítit nárůst tahu a po jeho překročení tah pomalu slábne, ale výkon pořád roste.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.06.2008 13:13, RE: Drsoň
anonym posted by:
No a když se na motor z limuzíny dá reduktor 1/4, tak se rozdíl kromě zvuku skoro nepozná (pokud je křivka průběhu výkonu bez jednotek tvarem u obou motorů alespoň trochu podobná ). Mimochodem zajímavé, že Fabia zrychluje podobně s 1,9SDi i 1,2HTP (stejný výkon, ale při různých otáčkách a krouťácích).
Pablbe ! Nic se nepozná až tehdy, když místo Tatrrováckýho motoru vedle sebe v sérii zapojíš deset motorů o stejným výkonu ale desetinovém krouťáku ! Soudruzi, vy zas vymýšlíte perpetum mobile !!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.06.2008 13:17, RE: bez předmětu
anonym posted by:
vykon=krutiaci moment*uhlova rychlost=(krutiaci moment*2*pi*otacky)/60=(krutiaci moment*pi*otacky)/30

to, ze je auto vykonnejsie znamena, ze plocha pod krivkou vykonu je vyssia a auto ma vacsiu silu. Ak niekto napise, ze diesel je vykonnejsi, lebo taha odspodu tak je zrejme nepochopil rovnicu na zaciatku prispevku. Autor clanku to pekne vystihol, ze jedine podla coho sa da posudit dany motor je jednoducho moznost sa s nim zviest. Ja nechapem ludi co si myslia, ze tym ze ich 1,9 Tdi kopne do ch...
Odpor roste kvadraticky furt !! ) = ksí . v(nadruhou)/2g

Akorát při malejch rychlostech není tak velkej kvadrát rychlosti.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.06.2008 13:38, RE: tdi
anonym posted by:
Jo to moje tdi fakt táhne neskutečně vodspodu, naměřil jsem přetížení 1g!
čili chtěl si říct , že tvůj vůz zrychlí z 0-100 zhruba za 3s. Přesto je tvůj údaj nejméně 2x zavádějící , protože 1g může mít prakticky jakékoli auto ale záleží v jakém časovém úseku.
2) označení 1g neodpovídá SI a je zavádějící
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.06.2008 13:41, RE: Křivka
anonym posted by:
jen v případě že jsou na hlínách!
A mají stříbrnou "metlu".
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.06.2008 13:43, RE: Drsoň
anonym posted by:
Pablbe ! Nic se nepozná až tehdy, když místo Tatrrováckýho motoru vedle sebe v sérii zapojíš deset motorů o stejným výkonu ale desetinovém krouťáku ! Soudruzi, vy zas vymýšlíte perpetum mobile !!!!
To snad neni možný. Důležitý je, jaké budou hodnoty momentu na kolech a ne motoru. Když budeš mít motor s 2x vetším momentem a stalý převod bude 2x menší, tak moment na kolech bude stejný. Tak se zapojováním motorů si jdi nějam...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.06.2008 13:46, RE: Výkon vs moment
anonym posted by:
Chtěl bych upozornit čtenáře, že není pravda to co pan Stýblo píše o vztahu výkonu a momentu. Pan Stýblo v první části článku píše že výkon i moment jsou pevně svázané veličiny, které lze vzájemně přepočítávat. To bohužel nemůžeme udělat. Celá problematika je velmi složitá a pro přiblížení formou článku nebo mého příspěvku je třeba přistoupit k velkým zjednodušením. Výkon a moment mají rozdílný průběh a nejsou spolu pevně svázány v závislosti na otáčkách a proto také od výrobce uvidíme graf ve k...
V podstatě souhlasím ,ještě bych dodal , že jde o dynamiku (obor fyziky) tedy vše není svázáno klasickými rovnicemi ale diferenciálnimi rovnicemi v reálu není jedno jestli auto zrychluje z 0-100 popř 50-100 ,100-200 atd pro laiky dá se to vyjádřit určitým integrálem .
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.06.2008 13:49, RE: Drsoň
anonym posted by:
Có ? Jakou chybu ! Vezměme případ "motůrek (letecký ) a babetový, řekněme že mají stejný výkon 2 kW ale krouťák 1 a 10 Nm tak motůrek musíš zpřevodovat 10 x ! Proti Tatrováckému 1000 x ! Ovšem tím dostáváš k elementu rychlosti, páč Watt je Joule.sekunda a Joule = m.a.s , a jsme doma ! Krom toho krouťák si můžeš představit jako sílu na páce otáčející se kolem pevného bodu, pokud je délka páky konstantní (průmer pneumatiky) pak 1/10 krouťáku logicky vykoná desetinový výkon ! No a jsme u toho, pro...
letecký *motůrek* o výkonu 300kW se oproti tatrováckému určitě nemusí převodovat 1000x Tam bude stačit tak maximálně 5x.

No a že se do některých lokomotiv dávají motory z autobusu, ale patřičně zpřevodované... No co je na tom divného?

Tvoje chyba je v tom, že na začátku vlákna tvrdíš, že výkon nic neznamená, důležitý je krouťák. No a já jsem ti jasně ukázal, že výkon něco znamená a krouťák lze dohnat zpřevodováním.

Zkus si dát motor o výkonu 300kW s tím megakrouťákem z lokomotivy do většího dopravního letadla, které potřebuje alespoň 1000kW...
To nepoletí a můžeš převodovat jak chceš. Kdežto 1000kW motor z letadla ti lokomotivu v pohodě utáhne, když použiješ správné převody. Koneckonců i 300kW z menšího letadla.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.06.2008 13:51, RE: Drsoň
anonym posted by:
To snad neni možný. Důležitý je, jaké budou hodnoty momentu na kolech a ne motoru. Když budeš mít motor s 2x vetším momentem a stalý převod bude 2x menší, tak moment na kolech bude stejný. Tak se zapojováním motorů si jdi nějam...
Chybička se vloudila, převod má být taky 2x větší
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.06.2008 13:52, RE: Drsoň
anonym posted by:
Pablbe ! Nic se nepozná až tehdy, když místo Tatrrováckýho motoru vedle sebe v sérii zapojíš deset motorů o stejným výkonu ale desetinovém krouťáku ! Soudruzi, vy zas vymýšlíte perpetum mobile !!!!
Ztrapňuješ se. Jediné, co by tě mohlo omlouvat, je to, že jste to převodování a výpočet krouťáků po změně převodů ve škole ještě nebrali...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.06.2008 13:59, Válcové stolice - brzdy
Co se týká měření výkonu/krouťáku na tzv. válcové "brzdě", není to při ladění či úpravách motoru od věci. Tento typ "brzdy" (dynamometru) sice krouťák a moment nezměří nijak zvlášť přesně (navíc měří jen krouťák na kolech a krouťák na motoru se z toho jen dopočítává), ale pro ladění jsou spíš podstatnější jednotlivé změny v naměřených veličinách po různých úpravách. A na to se naopak dá válcová brzda s výhodou použít.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.06.2008 14:00, RE: Drsoň
anonym posted by:
To snad neni možný. Důležitý je, jaké budou hodnoty momentu na kolech a ne motoru. Když budeš mít motor s 2x vetším momentem a stalý převod bude 2x menší, tak moment na kolech bude stejný. Tak se zapojováním motorů si jdi nějam...
Kristova hnáta, tak ještě jednou !!!! Práce=F.s (síla x dráha) , máme li káru o konstantní hmotnosti, pak práce, jejíž hodnota je Joul. Pokud budeme chtít přemístit auto o jeden metr za jednu sekundu, pak potřebujeme výkon ve Watech =moment síly x úhlová rychlost, ovšem pokud máme dva motory se stejnou vatáží ale rozdílným momentem síly (krouťákem) tak logicky budou mít rozdílné úhlové rychlosti - A JSME DOMA !!! Pro pablby úhlová rychlost je kolikrát se jim u jejich dehtovýho scháde RS votočí kolo za sekundu !!! )))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.06.2008 14:01, RE: Drsoň
anonym posted by:
Ztrapňuješ se. Jediné, co by tě mohlo omlouvat, je to, že jste to převodování a výpočet krouťáků po změně převodů ve škole ještě nebrali...
Jo a mimochodem kdybych si měl vybrat, jestli mne bude na skřipec natahovat motor o výkonu 0,1kW s krouťákem 10nm nebo 10kW s krouťákem 9nm a navíc možností převodování, tak jdu určitě do toho s větším krouťákem, ale menším výkonem.

Rád bych přežil... Pokud bys to ale chtěl mít rychle za sebou...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.06.2008 14:02, RE: tdi
anonym posted by:
Jo to moje tdi fakt táhne neskutečně vodspodu, naměřil jsem přetížení 1g!
Řeknu ti, nic moc - 1G dá jakékoliv auto (i bez motoru) - stačí jej shodit ze skály :o)))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.06.2008 14:06, RE: Drsoň
anonym posted by:
Jo a mimochodem kdybych si měl vybrat, jestli mne bude na skřipec natahovat motor o výkonu 0,1kW s krouťákem 10nm nebo 10kW s krouťákem 9nm a navíc možností převodování, tak jdu určitě do toho s větším krouťákem, ale menším výkonem.

Rád bych přežil... Pokud bys to ale chtěl mít rychle za sebou...
No já bych s klidem riskl ten leteckej motůrek 2 kW a jakýmkoliv zpřevodováním ! ) Páč s prdlajs krouťákem bych ho přetáhl jedním svalovým vláknem ! Drsoň
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.06.2008 14:08, RE: Drsoň
anonym posted by:
letecký *motůrek* o výkonu 300kW se oproti tatrováckému určitě nemusí převodovat 1000x Tam bude stačit tak maximálně 5x.

No a že se do některých lokomotiv dávají motory z autobusu, ale patřičně zpřevodované... No co je na tom divného?

Tvoje chyba je v tom, že na začátku vlákna tvrdíš, že výkon nic neznamená, důležitý je krouťák. No a já jsem ti jasně ukázal, že výkon něco znamená a krouťák lze dohnat zpřevodováním.

Zkus si dát motor o výkonu 300kW s tím megakrouťákem z lokomotivy do větší...
Nic takového jsem netvrdil, porovnával jsem dva motory s totožným výkonem ale rozdílným krouťákem !! Drsoň
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.06.2008 14:10, RE: Drsoň
anonym posted by:
Kristova hnáta, tak ještě jednou !!!! Práce=F.s (síla x dráha) , máme li káru o konstantní hmotnosti, pak práce, jejíž hodnota je Joul. Pokud budeme chtít přemístit auto o jeden metr za jednu sekundu, pak potřebujeme výkon ve Watech =moment síly x úhlová rychlost, ovšem pokud máme dva motory se stejnou vatáží ale rozdílným momentem síly (krouťákem) tak logicky budou mít rozdílné úhlové rychlosti - A JSME DOMA !!! Pro pablby úhlová rychlost je kolikrát se jim u jejich dehtovýho scháde RS votoč...
Ještě bych dodal, že pokud si někdo myslí, že když dá 1/3 redukci otáček, tak mu zbude 1/3 výkonu, tak se mýlí. Výkon celého soustrojí je samozřejmě furt stejný, jen se změní krouťák na výstupní hřídeli.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.06.2008 14:11, RE: Drsoň
anonym posted by:
Nic takového jsem netvrdil, porovnával jsem dva motory s totožným výkonem ale rozdílným krouťákem !! Drsoň
Cituji: "Důležitý je skoro a pouze KROUŤÁK"
)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.06.2008 14:21, RE: Drsoň
anonym posted by:
No já bych s klidem riskl ten leteckej motůrek 2 kW a jakýmkoliv zpřevodováním ! ) Páč s prdlajs krouťákem bych ho přetáhl jedním svalovým vláknem ! Drsoň
Odpočívej v pokoji.

2kW jsou skoro 3 koně. Takže dostaneš na obě ruce na lano dvě menší "klisny" a na nohy dohromady na lano jednoho pořádného "valacha". Zpřevodujeme to na výrazně větší krouťák, který bude odpovídat úhlové rychlosti 0,1 otáčky navijáku (při nezměněném výkonu to bude docela dost stovek možná i tisíc nm) a nejdřív to zkusíme jenom na prsty. Až to nebude na co nasadit, tak teprve na pahýly. Ty to možná vydrží, přecejenom výkon je malý. Ale těch 10kW by tě už asi rozrhlo jak hada..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.06.2008 14:23, kilo peří=kilo železa
100 kW teoreticky motor o např. 30000 ot/min = 100 kW motoru např. z náklaďáku. Jedná se o stejnou odvedenou práci. U prvního případu se na tom podílejí zejména otáčky u druhého kroutící moment. Znamená to, že když pro pohyb náklaďáku po nakloněné rovině je potřeba právě oněch 100 kW, hypoteticky by jej onen vysoko otáčkový ječák měl nahradit.
příslušně zpřevodovaný samozřejmě. rychlost by měla být taktéž stejná. V praxi by samozřejmě dělaly problémy průběhy oněch veličin3.
respond
1 2 3 4 5


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.