anonym posted by:
Chtěl bych upozornit čtenáře, že není pravda to co pan Stýblo píše o vztahu výkonu a momentu. Pan Stýblo v první části článku píše že výkon i moment jsou pevně svázané veličiny, které lze vzájemně přepočítávat. To bohužel nemůžeme udělat. Celá problematika je velmi složitá a pro přiblížení formou článku nebo mého příspěvku je třeba přistoupit k velkým zjednodušením. Výkon a moment mají rozdílný průběh a nejsou spolu pevně svázány v závislosti na otáčkách a proto také od výrobce uvidíme graf ve k...
samozřejmě, že se výkon a moment DAJÍ vzájemně přepočítávat, pokud máme k dispozici průběh v celém spektru otáček. Doporučuji zopáknout fyziku druhého stupně ZŠ a jako domácí cvičení si to zkusit s grafem v excelu.
Spíše by mne zajímalo něco jiného. To, že v daný okamžik má motor velký krouťák je jedna věc, ale jak ochotně půjde v ten okamžik (řekněme při nějaké malé zátěži) do vyšších otáček je věc druhá. Dá se tohle (ochota vytáčet se) nějak měřit kromě obligátních hodnot zrychlení z 0-100, porovnaných by voko s průběhem výkonu? Tohle je mimochodem v příspěvku Petra Krejčíka taky popletené.
Taky je tu převodovka (dlouhá, krátká) a stálý převod - to si Petr Krejčík taky trochu neuvědomil, že motor s megakrouťákem může za určitých okolností taky v kopcích nestíhat.