0
back
 

diskuze k tématu: Pohodlný vůz do 150.000Kč

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady, technické dotazy, japonská vozidla, německá vozidla, francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.09.2008 17:29, rada
A uz je tady zas ta vase demagogie. Pokud porovnam stedni tridu kombjn s MPV nizsi stredni, tak je lepsi stredni... No to je teda prekvapive zjisteni. A kdyz porovnam stredni kombajn a stredni MPV tak jako co? Vyssi stavba karoserie umozni lepe vyuzit delku, tudiz tolik proklamovany pudorys u MPV srovnatelne tridy bude vetsi. Navc MPV stredni tridy bude odvozene od platformy stredni tridy, tudiz i pouzite komponenty budou podobne a zivotnost bude taky podobna. A uz se naucte, ze to nejsou vany, ale MPV (pro lepsi zapamatovani Misto Pro Vsechny).
Pro tazatele: Citroenu (obecne francouzum) bych se vyhnul. MPV bych se nebal pokud vyuzijete prostor a variabilitu, co nabizi.
RohYpnol
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.09.2008 18:04, rada
Milý Radime Mikáči!
Poněkud urážlivý komentář anonyma skrývajícího se za zkratkou rohYpnol neberte vážně. To co jsem níže citovala je samozřejmě pravda, a tak praví a píše každý profesionál z oboru. Že se najdou anonymové odmítajíc to pochopit, kašlající na seriózní měření a fakta, to se nedá nic dělat.
Rozdíl mezi vanem a mpv v konstrukci vozu NEEXISTUJE (zkuste to pochopit rohYpnole), to PODSTATNÉ je, že jde o (zcela!) identickou konstrukci vozidla! Vy operujete čistě komerčními zkratkami (asi jako by jste se hádal že HDi a TDi je něco úplně jiného, v diskuzi o naftových motorech obecně!). Rozumíte tomu už? Pochopil jste to konečně? Na jízdní vlastnosti vozů má vliv druh (způsob) typu konstrukce vozu. A zrovna van (MPV) prostě jednoprostorová karoserie typu "autobus" nezaručí nejlepší jízdní vlastnosti (a vše z toho vyplývající), je dokonce tou nejhorší možností (konkrétní data naměřená v německém testu německého vanu a francouzského vozu střední třídy jsou poměrně výmluvná).
To co píši já , vám potvrdí každý autonovinář či přímo konstruktér vozů , a že mne milý rohYpnole obviňujete z demagogie je opravdu hloupé (když je to přesně naopak, že?). To si opravdu myslíte, že tomu nerozumím? To si opravdu myslíte, že ten citát jsem si vymyslela? To si opravdu myslíte, že redaktoři německého Auto moto und sport jsou proti vám břídilové amatéři a idioti? To si opravdu myslíte, že tomu rozumíte více než všichni profesionálové dohromady? Nebo jen nezvládáte, že vám ta fakta tlumočí blondýnka?
PS: Proč by jste se vyhnul právě (jen) Citroënu? Má to nějaký KONKRÉTNí důvod, nebo je to zase jen ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.09.2008 18:43, rada
Tato má rada je směřována na Kylie, RohYpnola a další diskutující o kladech a záporech C5. Běžte se hádat do diskuze ke článku o C5. Zde je to mimo mísu. Hůř se mi pak mezi vaším spamem hledají smysluplné rady co pořídit. Sám vybírám ojeté auto. No a C5 za 150 to nebude, byť komfort by se mi líbil. Ale na benzín je to moc velký, velká spotřeba a v naftě to bude mít hodně nalítáno.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.09.2008 18:53, rada
Milý Kačude! To nemělo být a není o C5 (to je jen příklad vozu střední třídy, respektive typu karoserie), ale o rozdílu konstrukce vozu (a van není to nejlepší).
Pěkný den a přání "van jen když je to nezbytně nutné"
Kylie
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.09.2008 21:28, rada
Tak jesti to jen tupe opisujete z autobildu a jste blondyna, tak to alespon trochu omlouva. Van je asi toto http://en.wikipedia.org/wiki/Van. Zafira/Touran/C-max/Xara Picasso/S-max/Galaxy/Sharan apod. nikdy nebyly odvozovany od uzitkovych dodavek (van pro vas). A konstrukcne se lisi. Prinejmensim v zadni naprave. Tady nikdo nezpochybnuje, ze MPV se bude na silnici chovat hur nez nizsi vozy, tak nevim, koho tady o tom stale presvedcujete. Jak jsem jiz kdesi psal, pokud ale prepocitate zrychleni/spotrebu apod. na m3 vyuzitelneho objemu vozu, pak je na tom to vase coupe nejspis nejhur. Kazdy nepotrebuje projet zatacku o 3km/h rychleji. Pro nekoho je cennejsi, ze se do jeho vozu snadno posadi tchyne o berlich, nebo ze deti budou mit lepsi vyhled z vozu. Tak prosim prestante konstruovat vozy a cist autobild. Dale uz tu na vase demagogicke prispevky nebudu reagovat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.09.2008 22:37, rada
OT! Nechci se vás dotknout, ale váš příspěvek trochu připomíná, kterak pejsek a kočička vařili dort. Zdá se, že jste vůbec nepochopil o čem byla řeč. V lepším případě jste nečetl mé příspěvky, ale chuť trumfnout blondýnku ovládnout nezvládáte. Znovu a znovu opakuji, že kupé nikomu nevnucuji. Jak jste na to vlastně přišel? Kde jste to četl? Proč jste si to vymyslel? To jste vytrhl jednu větu z kontextu, či co? Nedávno jsem četla, že 80% obyvatel nezvládne zpracovat informace, ale setkávat se s tím v reálu je opravdu nepříjemné ....
O zadní (ani přední) nápravě to přeci (vůbec) není, to dokonce nemá ŽÁDNOU souvislost. Zrovna tak neexistuje (snad ve vaší hlavě) nějaká souvislost s užitkovými dodávkami (leda jste na sebe prozradil, že FAKT nevíte, která bije, a ani netušíte, o čem je tu řeč).
Blondýna sice jsem, ale o AutoBild jsem se snad nikdy nezmínila, pokud si vzpomínám. Ohledně "tuposti" - no nevím co na to říci, budu se muset zeptat někoho povolanějšího, mimochodem: Kéž by jste VY "tupě" opisoval, třeba i z AutoBild, to by jste alespoň nepsal takovéto fantasmogorie.
Tazatel se rozhoduje mezi kombíkem a vanem a já se pokusila vysvětlit (bez ohledu na značku) rozdíl v konstrukci těchto vozů a z toho výplývající "provozní" rozdíly. Mimochodem jestli jste to stále nepochopil, nyní doporučuji spíše Ford, než Citroën (z toho, že jsem dealerka Citroënu mne pár anonymů již také obvinilo). Pro jistotu (resp. když mé argumenty evidentně nezabraly) j sem ocitovala slova profesionálního novináře (a hle, najednou se rozdíl v konstrukci vozu kombi a van vyjasnil).
O tom projet zatáčku o pár km rychleji to vskutku není, měřitelné rozdíly c-max a C5 jsou tu někde poblíž p(o)psány.
Nevím proč popisujete mé příspěvky jako demagogické, určitě občas i něco spletu a udělám chybu, ale páté přes deváté tady pletou jiní, bohužel i vy.
PS: Zvládnete se k tomu postavit čelem a máte "koule" na to konstruktivně odpovědět?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.09.2008 07:12, rada
Myslím,že nebudu jediný komu tady vadí,že tady z poradny dělá Kylie diskuzi a omlouvám se,že ted tedy i já,ale nedá mi to se OTa nezastat.
Píšete co že si to prý OT vymyslel o vašem vnucování kupé. Já se ale ptám - kde OT napsal,že ho někomu vnucujete? Kde,nea kterém řádku svého příspěvku?
On naopak napsal,že tady nikdo o lepších jízdních vlastnostech kupé nepochybuje,tak proč to pořád opakujete? ( a napsala jste to opravdu hodněkrát).
Několikrát jste se taky ptala ( myslím roHypnola),dokonce i v jiných diskuzích, jaký je rozdíl mezi VANem a MPV. Definicí přesných pojmů jsem se já nikdy přesně nezabýval a je mi to fuk. OT se vám pokusil poslat odkaz na Wikipedii kde je pojem VAN vysvětlen a hezký je na konci toho odkazu seznam VANů. A mezi nimi opravdu vozy typu C- Max, Zafira,Picasso nejsou.
Naopak vy píšete ... hle,najednou se rozdíl v konstrukci kombi a VAN vyjanil.... Jaký najednou?? tady o tom snad někdy někdo pochyboval? To přece ne. Tady je pár lidí napsalo,že na úkor jistých nevýhod mají zas jiné výhody.( nebo snad máte problém se zpracováním informací?)
A k tomu opisování z časopisů - auto motor a sport už moc nečtu,ale čtu Auto Tip ( taky odnož německého časopisu a v každém čísle najdu cca 5 i víc věcných chyb ( překlepů v číslech,ale dokonce i v konstrukci třeba nápravy).
Takže jednak nevím proč vlastně A-M und S testoval C- Max s C5 ( co mají ty vozy společného?)( v kterém to bylo čísle?),ale když vy jste opsala jejich hodnotu naměřené spotřeby pro C-Max 1,6 TDCi 8,1l/100km,to vás to ani trochu nezarazilo? Znáte ten motor? Víte kolik bere v jiných autech? ( tabulková hodnota pro ty co ho neznají je 4,8l/100km) Ono samozřejmě i ta hodnota 7,8l pro C5 je trochu divná. Já znám oba ty motory a spotřebě 8,1l u 1,6 TDCi (HDi) prostě neuvěřím ikdyby to bylo zlatým písmem na obloze.( leda by to testovaly za nějakých extrémních podmínek) - pak se ale ztrácí vypovídací hodnota pro běžného uživatele.
A hezky to napsal OT - MPV se mnohem líp hodí,když vozíte tchyni s berleme a já dodám - strejdu po operaci kolen. Takový lidi si MPV koupí z nějakého důvodu a ne pro módu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.09.2008 08:25, rada
A ještě doplním jednu věc - jestli opravdu myšlenka MPV ( tedy postavit na stejném základě vyšší tedy prostornější automobil) je tak hodně špatná jak tady podáváte,jak potom vysvětlíte,že většina automobilů ( hatchbacků,sedanů,kombi) za posledních deset či patnáct let narostla na výšku v průměru o 10cm? Jistě se najdou vyjímky a třeba dnes nová C5 kombi je nižší než ta dosluhující,ale to,že auta v průměru narostla na výšku je prostě fakt. Že by prostě mezi běžným lidem byl víc žádán prostor než dokonalé jízdní vlastnosti?Nebo lépe řečeno - víc využíván?
Několikrát jste taky zmínila jak hodně ovlivní vlastnosti snížené těžiště ( o tom já nepochybuji) a jako příklad uvedla Subaru ( plochý ležatý motor,bezrámová okna).
Jenže můj názor je,že Subaru má skvělé jízdní vlastnosti hlavně díky sofistikovanému pohonu všech kol.Srovnatelný s Mitshubishi EVO( řadový motor) Samozřejmě předpokládám,že víte,že nová Impreza už bezrámová okna nemá a na výšku taky narostla ( cca o 4 cm).
Kdyby měl plochý motor přinášet takový užitek jak jste podala,bude Subaru suverén i v závodech cestovních vozů,Porsche bude výrazně lepší než Ferrari a motocykly BMW hravě setřou Ducati. Jenže ono tomu tak není že?
Takže abych nebyl špatně pochopen opakuji - vím,že snížené těžiště pomůže jízdním vlastnostem a nepochybuji o tom.Vím jakou střechu má M3 E46 CSL a M6...Ale není samospásné a na běžném automobilovém trhu až tak vyžadované,takže i to Subaru dané prvky opouští - rámy do oken,vyšší karoserie,hatchback( praktičtější) na úkor sedanu( pevnější konstrukce).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.09.2008 09:02, rada
OT bylo mysleno Out Of Topic, ale diky za zastani, individuum typu Kylie nema cenu resit. Vzdyt jen veta o konstrukci vozidla "...O zadní (ani přední) nápravě to přeci (vůbec) není, to dokonce nemá ŽÁDNOU souvislost..." je do oci bijici. Proste kupe je nejlepsi konstrukce, berle zahodis, tchyni rozrezes, strejda bude chodit pesky, budes vozit jen blondynu s kabelkou a je to. MPV je na nic a lidi je kupujou protoze jsou idioti ;)
(Reakce na Toma, na Kylie nereaguji at se to tu neomyla furt dokola jak v diskusi...)
rohYnol
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.09.2008 10:21, rada
jo jo chlapci tomu se říká emancipace. Jaký si to kdo doma udělá takový to má. Ja mít doma ženu typu chytrá Kajlí tak letí zavřenejma dveřma ven
Kajlí mislim že tato poradna či diskuse je věc názorů na ketrý má každý z nás svobodné právo tudíž nevím proč prostě nevyjádrříš svůj názor když už to tedy musí být a pak ticho, ale ne každému svůj názor pořád dokola vnucovat 10x v jedné diskusi. Trošku moc nemyslíš?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.09.2008 10:24, rada
omlouvám se předem všem češtinářům kteří budou neprodleně reagovat na moje mislet v předchozím příspěvku
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.09.2008 11:46, rada
Doporučuji redakci Tipcars omezit působení narušeného člověka pod přezdívkou Kýlie, předpokládám, že většina lidí zde se mnou bude souhlasit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.09.2008 11:52, rada
Milý TOMe (a další)! Zkuste se někdy podívat na originál německý časopis a pak jej srovnat s českou verzí. Krom toho, že ta verze v českém jazyce má o stránky méně, najdete v ní požehnaně chyb a některé informace během překladu zmizí zcela. Nevím proč to tak je, ale je.
Líbí se vám styl a formulace anonyma OT? Nu dobrá...
Kamilovo vyjadřování také není špatné, to prohození plnými dveřmi...
Nu o kupé tu všichni melete stále dokola, přitom to byl jen PŘÍKLAD. To čtete mé příspěvky a pro rudo před očima nevidíte, či co?
Řeší se zde zda van či kombi a pouze (snad trochu obšírněji) jsem panu Mikáčovi vysvětlila PROČ je lepší kombi (a čistě TEORETICKY, že nejlepší konstrukcí je kupé). Proč se i přes má OPAKOVANÁ vysvětlení k tomu Kamile, OTe a TOMe vracíte - víte jen vy sami.
Komentáře zahodíš berle .... jsou až extrémně ubohé a dokazují, že VUBEC nečtete co píši!!!!
NEMLUVÍM o kombi C5! Řeč byla o konstrukci vozu jako takového (což jsem OPAKOVANĚ zdůraznila!)
Se Subaru se trochu mýlíte, symetrická čtyřkolka je skvělá, ale je to boj o každý cm a role plochého motoru je nezastupitelná! Proto také bezrámová okna najdete i u DALŠÍCH výrobců (Impreza je již nemá pouze z cenových důvodů).
Wikipedia přeci NENÍ žádný světoborný zdroj informací! Na základní poučení jistě prima, ale vy nevíte jak vzniká? Vy si nepamatujete skandál, když prasklo KDO tam ty informace dává? Ostatně také proto jsem přepsala kousek testu profi novináře (ohledně karoserií typu van a kombi) a JEHO vyjádření jste si již nikdo netroufl zpochybňovat a zesměšňovat. Protože tak to prostě je.
Je vám trapné, že toho o konstrukci aut vím víc než vy? Já si narozdíl od většiny nevymýšlím, narozdíl od anonymů skrývajících se za klávesnicí uvádím pravé jméno a narozdíl od většiny z vás jsem v jedné automobilce opravdu pracovala a studiu tohoto oboru se věnovala. Já přečetla tisíce stran o motorech atd. a vy máte nutkavou potřebu mne trumfnout... Bez komentáře
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.09.2008 12:11, rada
Ano, věta o zadní a přední nápravě je VSKUTKU dokonale výmluvná. Uchycení náprav je důležité (někdo z vás mi zde odmítal věřit, že uchycení přední nápravy v nové C5 je nejdokonalejší možné - dvojité lichoběžníky, zatímco v Passatu na prodlouženém podvozku Golfu je obyčejný levný Mc Pherson).
Představ te si, že to ale OPRAVDU nemá ŽÁDNOU souvislost s konstrukcí karoserie kombi či van. TO opravdu rozdíl mezi nimi nedělá.
Kde jste studovali? A co jste studovali? Já tomu věnovala stovky a stovky hodin a i když se tomu již dávno nevěnuji, tu a tam nějaká drobná informace mi na HDD zůstala. To si opravdu myslíte, že si to vymýšlím, či co? Že jen tak "plácám" jak jste napsali?
Tak ještě jednou, kupé JE nejlepší možná konstrukce a v TOMTO případě je lepší verzí kombi (Focus a optimálním motorem je 1.6 HDi, kterému u Fordu říkají TDCi a jde o kultivovaný motor se slušnou spotřebou, ktrérý se vyrábí v ohromných množstvích a používají jej v mnoha modelech značky Mazda, Volvo, Peugeot, Ford, Citroën a možná jsem na nějakou i zapomněla)
PS: Ano plochý motor přináší užitek (a není to tak dávno, co jej vyráběly i jiné značky), ale jeho konstrukce resp. výrobní náklady jsou vyšší a unifikace vítězí...
Dalším plusem (krom nižšího těžiště) je vyrovnanější a klidnější chod motoru (narozdíl od unifikovaného řadového čtyřválece). Víte těmito (proti)argumenty se v očích odborníka spíš malinko "odkopáváte", pravděpodobně mne chcete už jen za každou cenu "trumfnout".
Ostatně tak redakci TipCars navrhněte téma ploché motory, či rozdíl v konstrukci automobilů. Jisto to některý profesionál napíše lépe než já, ale já vím, že jen lepšími slovy napíše to samé co já. Prosím, moc prosím udělejte to...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.09.2008 12:12, rada
proč když si tak chytrá jak si o sobě myslíš a píšeš se zahazuješ na těchto serverech? nebylo by teda rozumější se nad námi anonymními tupci přenést?
nebo sem budeš svoje názory hlásat jak Paroubek do té doby než budem jen přikyvovat jak dostihové koně?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.09.2008 12:40, rada
1. Paroubka nesnáším! Nebyla jsem, nejsem a téměř s jistotou mohu říci, že nikdy nebudu levicově smýšlející!
2. Kombi je lepším (autem) než van, a sedan je lepší než kombi a kupé je lepší než sedan.
3. Neřekla jsem, že jsem chytrá, napsala jsem, že jsem stovky hodin věnovala studiu konstrukce vozu (a trochu motoru) - ale dělá-li to ze mne v tvých očích "chytrou", tak děkuji, to bylo milé
4. Mne baví diskutovat o autech, jen mne mrzí některé vulgarity. Já se klidně přiznám, že něco nevím, klidně se omluvím , když něco přehlédnu či spletu, a naprostá většina místních diskutujicích je o.k. (bohužel tu a tam nějaká výjimka potvrzuje pravdidlo)
5. Nevím jestli dostihoví koně přikyvují, či je to nějaké přísloví nebo metafora, ale o přikyvování přeci nejde. Lze mít i jiný názor a neurážet se. Jsou ale věci, kde nejde o názor či pocit (to můžeme diskutovat zda má příjemnější řízení C5 či Accord a PRO MNE C5 - a proto jsem si jí koupila, ale pochopím, když většina z vás řekne, že PRO CHLAPA je řízením vhodnější Accord). U věcí typu konstrukce vozu (kupé x sedan, kombi x van) to není o názoru, to jsou prostě fakta.
6. To je z mé strany asi vše (nahlédnete-li zpět do různých diskuzí v počtu narážek a bohužel i urážek opravdu "nevítězím")
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.09.2008 13:19, rada
Já se vrátím k tomu, co by rád věděl pan Mikač - co koupit (já koneckonců taky). Protože pokud by si vybral Xsaru, tak ho bude samozřejmě zajímat, jaký motor. Pokud bude chtít naftu, je to jasné, na výběr v té ceně, kteou uvádí, nemá. Pokud bude chtít benzín, tak má na výběr 1,6 a 1,8. Co jsem zatím přečetl, tak se všude píše, že 1,6 je slabý motor pro takové auto a 1,8 má velkou spotřebu, ale pokud jsem se díval do příručky od Xsary, tak ten rozdíl ve spotřebě není skoro žádný. 1,6 - 10,2/6,2/7,7; 1,8 - 10,8/5,9/7,7 (město/mimo město/smíšený). Proto kde je tedy pravda, u výrobce nebo v diskuzích? Protože v diskuzích to bylo zatím psáno způsobem "někdo říkal". Díky
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.09.2008 13:42, rada
Vůbec se mě nelíbí, jak se tady pánové navážíte do Kylie. Je značně patrné, že má zanlosti daleko daleko daleko přesahující možnosti Vašeho chápání. Tudíž se dále nestrapňujte, nedělejte ze sebe pitomce, přihlouplé polochlapy a imitace vzdělaných mužů. Prostě se smiřte s tím, že Vám nakopala zadek ženská.
A Kylie, nenechte se rozčílit tupanem, buranem, čecháčkem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.09.2008 14:04, rada
Tomáši děkuji! A Dušane, ke Xsaře Piccaso. Není to úplně špatné auto (vzhledem k ceně skoro naopak), ale výrazně lepší jsou naftové motory (benzínové motory Citroenu jsou zajímavé až ty nové a nejnovější ze spolupráce s bmw). Tedy výrazně nadprůměrný a právem chválený byl před koncem tisíciletí ostrý vysokootáčkový dvoulitr dávaný do kupátka Xsara, to je ale jiná kapitola.
Do vanu Xsara Picasso je asi nejlepší volbou povedený a mnoha značkami používaný 1.6 HDi 80 kW, u starších verzí 2.0 HDi (ostatně charakter naftového common rail motoru je pro vůz typu van tou nejlepší kombinací). Znám sice dokonce bývalého majitele Picassa 1.8 16V 85 kW (a s "provozem" byl vcelku spokojen, včetně spotřeby) co zažil střet s tramvají (on a tramvaj z toho vyšli téměř "bez ztráty kytičky"), ale i tak se domnívám, že naftový motor je vhodnější volbou.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.09.2008 14:08, rada
OT pro Tomase Juricku
Nevim cim tady komu dala nafrak frau Kylie. Nerikam, ze nema informace, ale neumi z nich vyvodit nic kloudneho. Vytrhava vci z kontextu. Nedokaze vyhodnotit metafory/metonyie. A nereaguje na vecne pripominky. Vzdy se chyti nejakeho slova, ne myslenky. Sama hlasa, jak nema rada tykani, a pak tady z niceho nic zacne tykat. Snazi se tu shodit lidi napr. tim, ze se schovavaji za prezdivku. A Kylie je co? Jmeno? Stejne tak se muze jmenovat Gertruda. Tim, ze zde vystupuji pod prezdivkou rohYpnol, snad davam dostatecne najevo veskere potrebne informace - a to aby dotycny jedinec na me mohl reagovat. Tim, ze napisu, ze jsem Frantisek Akát, nejak necemu pomohu? Pak mnozi mohou pochybovat, ze jsem stejne nekdo jiny. A je to prece uplne nepodstatne. At je Kylie blondyna, bruneta, nebo treba nosorozec, je mi to fuk. Taky j nebranim napsat sem jeji nazory (ono by to totiz asi ani moc neslo). Ale proc je tu musi omylat furt dokola??? Tim jsem s ni tady v tomto vlaknu skoncil. Punkt
rohYpnol
respond
  1 2 3 4 ... 7


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.