0
back
 

diskuze k tématu: Pohodlný vůz do 150.000Kč

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady, technické dotazy, japonská vozidla, německá vozidla, francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 08.09.2008 08:18, rada
Taky jsem řešil nedávno podobný problém, dosluhovalo nám naše staré auto Fiat tipo a pro naši pětičlennou rodinu jsme hledali novější alternativu, akorát cenu jsme měli nastavenou kolem 200 tis a stáří max. 5 let. Auto jsme vybírali skoro půl roku, takže myslím že jsme žádnou značku nepřehlédli. Do našeho užšího výběru se dostali z kombíků Toyota Avensis r.v. 2002, Ford Focus r.v. 2003-2004 a z MPV Mazda Premacy r.v. 2002-2003 a Citroen Xsara Picasso r.v. 2003-2004. Sice se nám líbili i jiné autíčka, ale na ty jsme bohužel buď cenově nedosáhli nebo byli staršího data. Nakonec jsme koupili Citroen Xsaru Picasso 2.0 HDi r.v. 2004 za 199.000,- Kč, která byla dovezená z Francie se servisní knížkou. Ohromil nás velikostí vnitřního prostoru, spousty odkládacích přihrádek, výhledu z vozu, pohodlným nastupováním i vystupováním, oddělením každého zadního sedadla ( užitečná věc, děti s ejiž nehádají která půlka resp. třetina je koho Jako mínus při první test. jízdě byl podotkl velký levý sloupek, přes který se špatně vidí při zatáčce vlevo. Ale za tři měsíce jsem si již zvykl. Jinak motor jsme vybrali 2.0HDI 66 Kw, není to na honění, ale člověk s třema dětma v autě potřebuje hlavně pohodlnou jízdu. Za tři měsíce jsme najezdili asi 7 tis. km (prázdniny, dovolená ..atd) s průměrnou spotřebou 5,6 l. To jsem ani ve snu nečekal. Takže s autíčkem zatím spokojenost, jen občas na dálnicích klepe pravé kolo - pravděpodobně stabilizační tyč. Jinak motoricky bez chyby a to nalítaných 150 tis. km .... tedy poctivých.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 08.09.2008 08:49, rada
Pokud stačí pětimístná varianta a taky kdyby nevadil trochu ošklivější vzhled, co třeba MPV Hyundai Matrix? Prostoru celkem dost, spotřeba u CRDi slušná...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 08.09.2008 09:38, rada
Loni jsme řešili stejný problém. Staré auto dosluhovalo a co dál. Máme 3 děti a zadání bylo jasné. Tři samostatné sedačky v druhé či třetí řadě pro děti a klimatizace. Nejdřív jsme měli "velké oči" a pokukovali po VW Sharan, Ford Galaxy, Renault Espace, Citroen C8 a Peugeot 807, Mazda MPV. Všechny jsme prolezli, ale spotřeba zejména na dálnici a ve městě a servisní nároky (ceny náhr. dílů a práce) nás odradili. Śli jsme tedy níž a ve výběru byl Toyota Avensis Verso, Corola Verso, VW Touran, Renault Scenic, Peugeot 307 SW. Všechna tyto auta mají poměrně dobře řešený prostor pro cestující, ale různé ceny. Nakonec jsme koupili Peugeota 307 SW, ale ve velmi silné verzi 100kW diesel. Máme ho téměř rok a bez problémů navzdory k tvrzením na zdejším serveru. Na Vašem místě bych se zajímal především o Toyoty Corola Verso. Jsou spolehlivé, rezenze neutrální a pokud najezdíte ročně pod 15 tis. km tak benzín. To bych volil jako rodinné auto se dvěma dětmi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 08.09.2008 10:54, rada
Milý Radime! Doporučuji NEkupovat si vůz kategorie van (dovody jsem zrovna popsala ve vedlejší rubrice "307SW versus Zafira.
Požaduješ pohodlný spolehlivý vůz s dobrými jízdními vlastnostmi a větším zavazadlovým prostorem. Doplnila bych ještě "velmi bezpečný" a doporučila Citroën C5, nejlépe s motorem HDi (to je zkratka pro "nejkultivovanější" naftové motory na světě).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 08.09.2008 11:32, rada
tiež by som ti doporučil ako Kylie C5 kombi s HDi, ale za slušnú "ojetinu" to asi cenovo bude trošku cez 150tis.
Ja vlastním predchodcu C5 - Xantiu combi HDi, r.v. 2001. Veľmi zachovalú ojetinu by si mohol zohnať okolo 100-120tis.
Tiež mám 2 malé deti a priestor je tam neskutočne veľký (nie je problém umiestniť v zadu 3 autosedačky, vzadu je veľa priestoru a všetky pásy sú 3-bodové).
Problém nie je ani s umiestnením autosedačky v predu - auto má vypínateľný airbag spolujazdca. Kufor je objemný s rovnou nakladacou a nízko položenou hranou.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 08.09.2008 13:31, rada
Já bych do výběru zahrnul klidně i Mondeo od roku 2001. Za tuto cenu se již dá sehnat, kombík má prostor v kufru i na zadních sedadlech opravdu dostatečný, jízdní vlastnosti velice dobré, pohodlí dostatečné. Problémem je ale výběr motorů - já sám mám benzín, který klidně doporučím, ale pokud bude požadavek na diesel, tam je asi problém. Mondeo používá jiné motory než Focus a do roku 2003 jsou motory TDCi označované jako poruchovější, nebo přesněji citlivější na kvalitu nafty, ale zase jsou dnes relativně levně opravitelné. Starší motory TDDi jsou hlučnější, ale jednodušší a spolehlivější. Riziko dražších oprav je ale u všech dieslů a kupec s tím musí počítat. Pokud ale moc nenajezdíte, tak bych klidně uvažoval o benzínu 1.8 92kW nejlépe s karoserií hatchback. Rozvody řetězem ušetří další investice po koupi a tyhle motory jsou považovány za spolehlivé. Hatchback je oproti kombíku o 8 cm kratší, což je poznat na zadních sedadlech (ale pořád je tam místa dost, jen už ne tak královsky) a trochu menším kufru. Kufr u hatchbacku bývá rozdílný podle použité rezervy - je li plnohodnotná, je kolem rezervy podložka, která v kufru ubere asi 5 cm do hloubky, je-li rezerva jen "dojezdová", pak tam podložka není a kufr je patřičně větší (460 / 500 litrů, kombík má 540 litrů).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 08.09.2008 15:54, rada
Dobrý den
Z vlastní zkušenosti Vám Xsaru Picasso můžu jen doporučit, je to velký a velmi pohodlný vůz. Vlastním model s motorem 1,6HDI - turbodiesel, který má 80KW a spotřebu někde kolem 5,5L nafty na 100km. S cenou do 150000.-Kč se ale do této motorizace nevejdete. V této cenové relaci se vejdete s motorem 2,0HDI 66KW což je koncepčně starší motor, méně pružný, leč celkem také úsporný. Nedoporučuji motory 1,8 16V a 1,6 16V benzín, protože dynamika těchto motorů(musí se více vytáčet) je vykoupena mnohem větší spotřebou (mnohdy i 10-11L/100km)
Jeden z mála nešvarů Xsary Picasso je velmi nepřesné řazení, ale jde o zvyk.
Při porovnání s Fordem Focus combi je třeba uvážit, že se jedná o úplně jiné vozidla z hlediska koncepce, z Picassa je mnohem lépe vidět, sedí se výše, chce to jen získat odhad, kde vlastně končí kapota.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 08.09.2008 21:23, rada
Pěkný den Vám Přeji,
z vlastní zkušenosti musím souhlasit s uvedeným. Před 2 lety jsem po 4 letech a skončeném leasingu prodal na inzerát fabii kombi (jezdila s ní pouze moje pané), najeto 38 tisíc km.. Už se do ní ale začaly sypat peníze, ve škodovce mi nabídli protiúčtem 130tKč, pán na inzerát okamžitě dal 190...
No ale hlavně jsme přemyšleli jaké auto dál.. Vzhledem k tomu, že jsem tou dobou jezdil octávií, volba padla na octavii combi. jenže jsem s hrůzou zjistil, že poměrně rychle sehnat octávii ve slušném stavu byl velký problém. Šly jsme tedy do Pikáska, dovezené z Itálie, lehce ťuklé na levý zadek ale prokazatelně najeto 55tis.km, 2,0hdi, digi klima....
Jezdil jsem chvíli i focusem (při mých 2metrech jsem se do něj prostě ale nevešel - velice špatná sedadla) a dnes můžu konstatovat, že když si chci užít cestu, tak jedu Picassem (jinak jezdím V70).
Takže pokud hledáte opravdu prostorné, špičkově variabilní a velice pohodlné auto, Doporučuji Vám Xsaru Picasso. Na středový displej si velice rychle zvyknete a na ty plasty v interieru také.. Doporučuji určitě Diesel ( i 2,0HDI je velice příjemný, plynulý zátah, dostatek výkonu, kultivovaný chod), spotřeba kolem 5,6l/100km.
Řazení je otázkou zvyku, brzdy jsou vynikající.. Vůbec bxh se nebránil autu po lehkém ťukanci ale s prokázanými km. Před 2 lety jsme za ni dali 260tKč. Dnes pořídíte i za 180tKč..
Myslím si, že kdo aspoň chvíli Picassem jezdil, musí mít stejný názor..
PS: před 2 týdny jsem jezdil C4 Grand Picasso a už vím, jaké další auto budeme mít...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 08.09.2008 21:30, rada
Klidně sáhněte po Picassu nebo Zafiře.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 08.09.2008 21:31, rada
Doporučuji ještě opravdu brát s rezervou rady od Kylie. Je to člověk, který si zdejší diskusy plete s chatem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 08.09.2008 22:35, rada
Je zajímavé, že tu zatím NIKDO a NIKDE nedokázal vysvětlit, v čem je karoserie typu van LEPŠÍ, než sedan resp. kombi. V technice a parametrech to není, tam např. C5 van Picasso naprosto "rozstřílí" (těmi parametry myslím i vnitřní prostor).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.09.2008 00:32, rada
Kylie tak já ti to povím.
1) van má vzadu 3 samostatná sedadla (pro pátého cestujícího více pohodlí)
2) vyšší posez --> dost místa na kolena (to u mě rozhodlo)
3) obecně dost místa vpředu i vzadu (více jak v průměrné střední třídě kombi, ale s délkou nižší střední)
4) žádné stísněné pocity
Na druhou stranu tebou doporučovaná C5 je jedno z nejošklivějších, nejpohodlnějších a uvnitř nejpříjemnějších aut jakým jsem kdy jel. :)
Nicmáně do 150tis slušný kousek nekoupí.

respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.09.2008 01:27, rada
Milý Ivane! Děkuji za vyčerpávající odpověď!
1. Ano já vím, ale 5 cestujících jezdí spíše zřídka a v pár vanech jsem jela, a že by bylo na zadní sedačce nějak zvláště prostorno, to nemohu říci. Vrátím se k mému oblíbenému zdroji informací Auto moto und sport a dívám se na parametr vnitřní šířky na zadních sedadlech ... a C5 je poměrně konkurenceschopná jakémukoliv vanu (v cca stejných cenových hladinách). A já se domnívám, že prostor na šířku JE VELMI důležitý parametr, když už vzadu musí sedět vedle sebe tři lidé. Ne, tady vozidlo typu van nijak výrazně nevítězí (Některé dokonce málem až výrazně prohrávají!)
2. Vyšší posez chápu, ale SUV jde v tomto směru ještě o dost dál. Ale má oblíbená C5 se svou výškou 148 cm také není drobeček, a i já 159 cm drobeček (když mám sedačku na maximum nahoře) vidím docela dobře, a nasedá a vysedá se také o něco lépe než z Lotusu Elise.
3. Stále jsme u vnitřního prostoru ale dobrá, C5 je prostorem na, okolo, před i nad předními sedadly vanům konkurenceschopná. Van je svou koncepcí ještě o něco vyšší, ale zrovna místa nad hlavou je v C5 dost (mohla bych mít na hlavě i klobouk, nebo alespoň klobouček). Podceňovaným a VELMI důležitým parametrem je vnitřní prostor na šířku vozidla a tam některé vany až malinko zaostávají, ono je to totiž malinko "hra" na prostor (pravda, když z vanu vyndáte či zaklopíte všechna sedadla, v tu chvíli mu běžný vůz nemůže konkurovat).
4. Více jak 90-95% kilometrů najezdím sama a pocitem stísněnosti v C5 vskutku netrpím (skoro naopak)
5. Uznávám že můj milovaný Brumla C5 není žádný krasavec, ale dám spíš na jiné věci, než na vytvarování vnějších plechů karoserie. Děkuji za pochvalu ostatních vlastností C5, mám stejný názor a přiznávám že mne potěší, když si to samé přečtu od někoho jiného.
6. Ano jsem si vědoma že ceny C5 na oněch +/- 150 t. začínají, ale vzhledem k rozjezdu prodejů nového modelu ....
7. A rozdíl mezi C5 a vanem za pár korun navíc (navíc) stojí

respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.09.2008 02:20, rada
Lidičky, neodpustím si přiložit polínko.
Najezdil jsem spoustu kilometrů s Citroenem Berlingo. Pohodlný posez, velmi dobrý výhled, v závislosti na motorizaci může být i velmi dobrá dynamika. Hromada úložných prostorů, vzadu hromada místa, posez jako na gauči...
I po velmi dlouhé cestě jsem se necítil rozlámaný, ochrápaný ano, ale ne rozlámaný. Když jsem jeli s partou na dlouhou trasu, jeden řídil, druhý ho bavil, třetí spal na zadní sedačce a čtvrtý v kufru a po nějakém čase se to pootočilo.
Do té doby, než onehdy služební vozidlo rozstřelil kolega, najezdilo se s ním přes 300.000 km bez většího problému.
Jezdil jsem mezitím s řadou značek, Volvo, Nissan, Mazda, Vw..., ale když jsem teď vybíral, padla s podobným zadáním volba na Berlingo, 5 let staré, 110.000km najeto, s dobrou výbavou, první majitel, super vynikající stav, motor 2-litr nafta, cena 150 kKč.
Nejsem agent od Citroenu, kdybych se na to auto jen díval zvenčí a neměl takové zkušenosti, asi bych o něj moc nezavadil, ale takhle - jednoznačná volba.
Držím palce při výběru,
Mirek
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.09.2008 06:59, rada
Vážená a milá Kylie,
když to tak ráda čtete, musím Vám napsat moje pocity s C5. Pro mě pohodlnějšího auta není, a na větší dálky je bezkonkurenční. Už mám bohužel nějaký rok, a v předchozí Octávě jsem už odmítal jezdit i třeba 50km. A mě osobně se i C5 líbí, alespoň ta faceliftingu má výraznou příď. Je pravda, že zadní světla nic moc. Ale jinak momentálně neznám lepší svezení. Ale hold to tady nikomu nevysvětlíte, protože v tom zas až tolik lidí nejezdí, a přeci jen - VW je pro všechny něco jako kouzelné slovo, záruka kvality a nízké spotřeby...
Pro mě osobně nejen VW ale i ostatní D produkce je záruka trvdých lavic, nehezkého interiéru, klamavého palubního počítače a hlavně vysoké ceny. Prostě pro mě německá auta nejsou. Jistě, najdou se vyjímky, ale o těch nemluvím.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.09.2008 07:50, rada
Říkáš,že ti stále výhodnost MPV nikdo nevysvětlil a já si i myslí,že člověk,který jezdí z 95% sám to těžko pochopí.
Říkáš,že C5 mnoho VANů vnitřním prostorem překoná - bereš stejnou třídu? Protože s C5 je je ve třídě C8 a tady snad uznáš,že je vnitřní prostor ( všude)výrazně větší. A tady je ta výhodnost - že na menším půdprysu nabídnou srovnatelný vnitřní prostor s vozy o třídu výš.
Výhodnost MPV opravdu ocení až ti co je využívají k tomu k čemu jsou určeny - rodinné cestování.To jsou pak takový drobnosti,které třeba nezaznamená ani novinář v testu.( prostě - prověřeno rodinou ... ) Už třeba jen to,že se na ty vyšší sedačky lépe dává a vyndavá dětská sedačka,že se lépe obsluhuje ten capart v ní...No a variabilita jako taková - vyndavací a zastamdací sedačky,posuvné zadní sedačky,polohovatelná zadní opěradla,plno odkládacích schránek.....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.09.2008 09:08, rada
Po naprosto jednoznacnych 14-ti letych zkusenostech s Nissany jednoznacne doporucuji Primeru P11 kombi (pozor - ne P12 - ta by ostatne za 150 k Kc nebyla). P11 kombi se da za 150 k Kc dostat ve velmi dobrem satvu, benzin 1,6 neni zadny sprinter, 1,8 ci 2,0 na tom jsou lepeji.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.09.2008 10:33, rada
Doporučuji pokud chcete klasický vzhled všeho (přístrojovku ne uprostřed), tak doporučuji Renault Scénic po faceliftu (cca r. 2000), např. ročníky 2002 (jedny s posledních před II. generací Scénicu) se dají pořídit kolem 140 tis., a motor doporučuji nejlépe 1,6 16V 79 kW, nebo pokud se spokojíte se 70 kW 1,4 16V, tak taky chybu neuděláte. Téměr ve všech je v základu klima, centrál, auto je prostorné, i kufr, přitom nikterak dlouhé a široké, pouze vyšší, vnější rozměry nepřevyšují rozměry felicie combi, pouze je maličko širší. Spotřeba se dá ukočírovat mezi 7 a 8 l/100 km.
Na diesely (nejen dCi u renaultu) v dnešní době zapomeňte, nafta dražší, ručení dražší a servis dražší, a u ojetiny vůbec riziko poruchy zvláště common railu (HDi, dCi, JTD, CRDi apod.) a celkově u dieselů i starých - čerpadlo, vstřiky, turbo..Jsou to vysoce sofistikované systémy, u kterých se s najetými kilometry riziko "drahé" poruchy jen zvyšuje a znásobuje oproti benzínu.
Jinak ještě např. Almera Tino, a Picasso je také dobrá volba, jen se Vám musí líbit.
Jak jsem slyšel nejednoho majitele minivanu: "Já už bych ty ponorky nechtěl".
pozn.: Ponorkou rozumějte jte konvenční automobil (nízký).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.09.2008 11:32, rada
Je těžké radit.Já jsem si pořídil dva roky mladého Francouze,a jsem s ním navísost spokojený,vešel jsem se do 150000Kč.Mám ještě před sebou garanční prohlídky,motor jednoduchý a údržba majitele jednoduchá.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.09.2008 12:12, rada
Nechápu proč se tu tak propagujou Citroeny a jiny francouzi. Vzhledem k vysledkum ruznych žebříčku spolehlivosti a spokojenosti bych šáhl po japonci ato konkrétně po Mazdě Premacy 1.8 benzín
respond
  1 2 3 ... 7


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.