0
back
 

diskuze k tématu: Pohodlný vůz do 150.000Kč

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady, technické dotazy, japonská vozidla, německá vozidla, francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.09.2008 12:47, rada
Milý Tome!
Bazarovou C5 já NEsrovnávám s C8 (to by bylo vhodné u nových vozů za stejnou cenu), ale s vany které jsou (v bazarech) za obdobnou cenu (cena C5 - spíše nezaslouženě - padá rychleji, než u "oblíbených" vanů) a TAK volíme-li mezi C5 a vanem za stejnou (obdobnou) cenu .... C5 jasně vítězí (cenou i kvalitou) a hlavně je VÝRAZNĚ lepším autem - v plném slova smyslu a zcela bez debat! (to neznamená, že o tom nechci diskutovat, ale že tak to prostě je)
Snad ještě doporučení pro Radima Mikače, myslím že by se vyplatilo (je-li možno) malinko přidat a na nákup si připravit trochu PŘES 150 t. (MALÉ přidání peněz může znamenat VELKÉ zvýšení kvality vozu - poměr mezi kvalitou-nabídkou a cenou NENÍ bohuže příliš konstatní).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.09.2008 12:47, rada
Řešil jsem teď podobný problém a kamarádi mi doporučili Renault Scenic. Trval jsem na tom, že chci benzín i když mě tvrdili jak je diesel výkonný! Pořídil jsem nakonec Scenica 1.6 16V a jsem nad míru spokojený! Picaso mě doporučovali také, je to vlastně velmi podobné auto, ale nelíbil se mi jeho vajíčkovitý tvar navíc je Picaso o trochu širší než Scenic. Do kufru Scenica se krásně vejde kočár i cokoliv jiného. Spotřeba mimo město 5,5L po městě 7,5L se zapnutou klimou je to o 1L více! Scenica rv. 2000 až 2003 pořídíte od 100000Kč do 150000Kč
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.09.2008 12:56, rada
Milý Ondro!
Citroën(y) nejsou až tak nekvalitní a poruchové vozy ,jak se asi domníváte (viz např. výsledky německého J.D.Power) snad na základě "špatné" pověsti vozů někdy v 80. letech (budeme-li se bavit o citroenech z těchto let, vaše připomínka je zcela na místě). Mazda 5 je fajn vůz, ale ten francouzský je o něco prostornější a hlavně: disponuje lepším motorem (dokonce motory). A důvodně předpokládám, že ten kdo touží po vozu typu van spíše NEpreferuje aktivní sportovní jízdu (to je silná zbraň Mazdy), ale spíš kultivovanost a pohodlí (zde je lepší zas Citroën). Chápu, že mladší člověk spíše hledá vůz pro onu "aktivní" jízdu, z vlastní praxe musím říci, že s přibývajícími statisíci kilometry a zvyšujícím se číslem na narozeninovém dortu ocením spíše komfort, pohodlí, kulturu chodu motoru a také pocit bezpečnosti (po nahlédnutí do EuroNCAP).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.09.2008 13:07, rada
Milý Martine! Scénic znám (dokonce s motorem 2.0) a zas takový zázrak to není. Naftový motor se u aut typu van (a jakýchkoliv větších vozů) doporučuje nikoliv kvůli výkonu motoru, ale kvůli točivému momentu tohoto typu motoru. Brzký nástup vysokého točivého momentu je vhodný až nutný k snazšímu rozpohybování takového "kolosu". V americe problém nutné větší dávky Nm řeší velkoobjemovými motory, my evropané spíše naftovými motory, ale TO je ten důvod, proč se k vanům doporučují spíše diesly. Bonusem je nižší spotřeba, neb menší (klidně i povedený) benzínový motor se musí výrazně více namáhat (než poháné-li třeba kupé Megan) a důsledkem je vyšší spotřeba.
Mimochodem vy se svým Scenicem jezdíte pouze z kopce, či tak nějak? V tomto případě totiž nekoukám jen na německé testy spotřeby (spotřeby jako vy nedosahli ani při ekonomickém režimu jízdy), ale přesně "váš" vůz měl i jeden náš známý a dle jeho slov je taková spotřeba silně nepravděpodobná (palubní počítače si rády vymýšlí, opravdu jezdíte za tak fantasticky neuvěřitelně nízké hodnoty?). Problémem vanu krom vyšší hmotnosti je i výrazně horší aerodynamický odpor (a ten spotřebu zvýší, s tím prostě NIC nenaděláte, tady nepomůže ani vajíčko mezi polobotkou a pedálem).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.09.2008 16:30, rada
Kylie hlavní výhoda malých MPV je stejný vnitřní prostor pro posádku jako má tvá C5, ale o 0,5m kratší auto (ve městě na parkoviští je to dost znát). Je to cenově jinde, ale mám srovnání mého C-MAXe s kolegovou C5 kombi. Vnitřní prostor velmi podobný, pokud neposunu sedadla na úkor kufru. Pak mám jen 4 místa, ale kam se hrabe C5ka. Co se týče odporu vzduch, tak si troufám tvrdít, že těch 10cm na výšku dohoním nižším součinitelem tření, hmotnost stejná --> spotřeba stejná.
Akustická pohoda a vnitřní konfort (drncání) je v C5 mnohem lepší.
Pokud chceš srovnat van a kombi tak zkus podovnat třeba Opel Vektra a Zafira nebo Lagunu a Scenik. Předsednout z jednoho do druhého a budeš chtít taky jezdit ve vanu. Mezi náma tvoje C5 je někde na půl cesty mezi vanem a kombi (výška auta, výška posezu)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.09.2008 18:16, rada
Dobrý den, kdybych si měl osobně vybrat mezi Vámi napsanými vozy (Picasso a Focus) rozhodl bych se téměř jistě pro Ford. Není to kvůli značce jako takové, ale kvůli vyhlášené spolehlivosti a perfektních jízdních vlastnostech Focusu. Z vašeho příspěvku není zřejmé, zda chcete pohon benzínový nebo naftový. Já bych se raději poohlédl po benzínovém motoru. Jako ideálnímotor se mi pro Ford jeví 1.6 16V s dostačujícím výkonem 74 kW a přijatelně nízkou spotřebou. Pokud prahnete po dieselu, nejspíše bych sáhl po motoru TDDi, který využívá osvědčenou technologii přímého vstřikování radiálním čerpadlem, narozdíl od novějšího motoru TDCi, který má sice vyšší výkon a také novější technologii přímého vstřikování Common-Rail, které však může (nikoli musí) být zdrojem ne zrovna levných potíží. Pokud Vám jde o spolehlivost, jednoznačně bych si koupil benzínový motor. Jako další vůz, který by se Vám mohl zamlouvat se mi jeví VW Golf (IV generace). Tento vůz je dostatečně prostorný, kvalitně zpracovaný a má dobré jízdní vlastnosti. U VW se ovšem obecně vyplatí kupovat naftové motory, které jsou proslavené a pořádně odzkoušené, jelikož se vetšina vozů s koncernu prodá pravě s motory TDI. U těchto motorů se však až tak nemusíte bát drahých oprav, vyjma toho, že může (např. při hrubém zacházení) odejít turbodmychadlo. Tyto motory používají přímý střik radiálním čerpadlem a patří ke spolehlivým. Protože jste se zmiňoval o vaší neznalosti, připadá mi trochu zbytečné Vás zatěžovat významem zkratek u naftových motorů, ale kdyby jste přeci jen chtěl vědět, co která zkratka znamená, vytvořil jsem krátký přehled...
VW, Škoda, Audi, Seat
TDI-přímé vstřikováni radiálním čerpadlem
TDI PD-systém vstřikování "pumpa-tryska"
TDI CR-přímé vstřikování Common-Rail (v koncernu VW se objevilo až před několika měsíci)
Peugeot, Citroen
HDI-v posledních pár letech většina těchto motorů již využívá přimého vstřikování Common-Rail
Ford
-vyvíjí motory společně s Peugeotem a Citroenem
TDDi-přímý vstřik radiálním čerpadlem
TDCi-přímé vstřikování Common-Rail
Renault
dTi-přímé vstřikování rotačním čerpadlem
dCi-přímé vstřikování Common-Rail
Fiat
TD-staré, ale až donedávna se objevující motory s nepřímým vstřikováním do předkomůrky
JTD-přímý vstřik Common-Rail
Mercedes-Benz
D-nepřímé vstřikování do předkomůrky
CDI-přímý vstřik Common-Rail
BMW
D-tyto motory nemají ve své zkratce žádný indentifikační znak, zda se jedná o motor využívající Common-Rail, nebo jiný typ vstřikování
Uvedené automobilky u jednotlivých typů motorů jsou pouze ty, které tyto motory vyvíjí. V praxi se samozřejmě motory prodávají jiným automobilkám. Např. Mazda odebírá naftové a některé benzínové motory od Fordu, pro Saab vyrábí většinu především nefatvých motorů Fiat atd. Obeně se dá říci, že systém Common-Rail (ač v poledních letech prošel výrazným rozvojem) je stále méně spolehlivý jiné naftové motory a hlavně pak méně spolehlivý než benzínové pohonné jednotky. Hlavní výhodou Common-Rail je úspora paliva.
Nakonec Vám přeji šťastnou ruku při výběru vozu a mnoho šťastných km. Můj velký favorit je podle vašich požadavků Ford Focus s benzínovým motorem 1.6 16V, a myslím si, že jeho koupí nic nezkazíte.
Snad na Vás není těchto informací moc a alespoň trochu Vám pomohou.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.09.2008 18:23, rada
Renaultum a opelum se obloukem vyhněte.Osobně bych stéto dvojice vybral focuse 16.16v nebo 18 tdci-85 kw ale ani picasso neni spatná volba motory 18.16v nebo 2.0 hdi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.09.2008 03:46, rada
Ivánku, Ivane! Vymýšlet si není pěkné! Porovnala jsem si tebou preferovaný c-max a C5 (ročenka Auto moto und Sport 2005) a ty jsi si vymýšlel!!!
Vnitřní prostor C5 je zcela jednoznačně a v některých částech i výrazně větší!!!
Základem všeho u auta je rozvor (2,64 x 2,75 m = vítězí C5)
Pocit prostoru zajistí vnitřní šířka (1,43 x 1,53 m = vítězí C5)
Pocit prostoru nad hlavou neuškodí (1,03 x 1,05 m = vítězí C5)
Normsitzraum (635 x 740 mm = vítězí C5)
Zavazadlový prostor je pro někoho také důležitý (460 x 471 l = vítězí C5)
Nádrž vidím jako důležitou já (53 x 66 l = vítězí C5)
Dojezd na 1 nádrž (650 x 850 km = vítězí C5)
Spotřeba v testu (8,1 x 7,8 l = vítězí C5)
Tady bych doplnila, že vítězství ve spotřebě bylo naprosto drtivé, neb v C-max byl 1.6 TDCi (což je HDi od Citroenu) a v C5 136ti koňový dvoulitr. I tak byl v testu německého Auto moto und Sport Citroën C5 úspornější! Ano C-max je mezi vany možná ten nejpovedenější, ale .... (dalších komentářů asi ani netřeba, že?)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.09.2008 06:49, rada
Spotřeba u C MAXe s motorem 1,6 TDCi 8,1 l / 100km??? To je asi nějaký omyl ne?
A v porovnání si záměrně vynechala tebou tolik vyzdvihovanou a pro jízdní vlastosti důležitou hmotnost. Tady jasně vítězí C MAX.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.09.2008 08:41, rada
Nechci tady z poradny dělat diskuzi a omlouvám se všem zájemcům o radu na danou otázku.
Prostornost C8 oproti C5 jsem zmínil z důvodu,že Kylie tvrdila,že stále nevidí výhodnost VANů oproti kombi. Vůbec jsem v tu chvíli nebral v potaz nabídku cen na trhu.( to, proč je C8 dražší než C5 by bylo na uplně jinou a dlouhou diskuzi) a nesouvisí to s výhodností dané karoserie jako takové z hlediska konstrukce a využití.
Ano C5 je velmi prostorný kombík a jak už tu někdo napsal výškou 155,5 cm se blíží výšce středně velkých MPV (C-Max má 156cm). Někomu ovšem C5 nemusí vyhovovat svými ne příliš kompaktními vnějšími rozměry.
Pokud se chceme bavit o výhodnosti( či nevýhodnosti) kategorie vozů MPV,zkusme srovnat Zafiru a Astru kombi,Scenica a Megana kombi,C-Maxe a Focuse kombi....Tady vždy jasně vidím větší prostornost a hlavně variabilitu ve vozech MPV při výhodě kratší karoserie. Samozřejmě tu jsou vetší náklony v zatáčkách a větší citlivost na boční vítr. Brzdy budou srovnatelný ( srovnatelná je totiž i hmotnost) a rozdíly ve spotřebě jsou dle tabulkových hodnot cca 0,1l/100km. ( samozřejmě při rychlostech nad povoleným dálničním limitem se bude rozdíl spotřeby kvůli vyšší stavbě karoserie zvyšovat, ale kdo jezdí s dvěma malými dětmi 150-160- je blázen)
A když se vrátím k Citroenu - proč dělá čtyři různá MPV, ale jen jeden kombík?Protože je to móda, nebo že to trh žádá? Nebo snad jsou všichni co si MPV kupují hloupí a nevědí o zde zmíněných nevýhodách? Každé auto je vždy kompromis a život, stejně jako výběr auta, je otázkou priorit. Já si teda nemyslí, že by ten jeden kombík dokázal suplovat za všechna čtyři MPV.
Kdo chce kompaktní vůz s dostatečným prostorem a nízkými provozními náklady a nízkou cenou může zvolit Xsaru Picasso, kdo chce moderní vůz s prostorem již s C5 srovnatelným může zvolit C4 Picasso ( dle potřeb ve dvou různých verzích) a kdo potřebuje mega prostor je tu C8. A to jsem ještě zapomněl na Berlingo.( což já považuji za užitkáč předělaný na rodinný vůz se všemi z toho plynoucími výhodami i nevýhodami). No, a pár lidí zvolí třeba tu C5 kombi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.09.2008 09:13, rada
Kylie ma pravdu. Nevidim jediny duvod si porizovat MPV. Trh si to samozrejme zada Tome, ale hlavne proto ze je to moda. Mam tady kolegy s Touranem, Zafirou a sami priznavaji, ze Pasat a Astra v kombiku byly prostornejsi. Taky si blahovi mysleli, ze MPV je "rodinnejsi" auto. Kufr v MPV je o nicem, protoze se prostor na vysku vyuziva hure nez prostor "v plose" ktery byva u kombiku veptsi. To co MPV nabizi oproti kombikum je hlavne ta vyska karoserie a ta je mi s prominutim na hov.no. Nadruhou stranu se nase mile damy citi v takovych autech lepe, protoze v nich sedi vysoko jako v autobuse. A variabilita? k cemu to je? ja potrebuju akorat sklopit sedacky, kdyz vezu kolo na projizdku do hor.
Podle tebe budu urcite blazen... protoze s ditetem jezdim 150 i 170km/h ... no jo, ziju v nemecku a dopravni situace a kvalita silnic mi takovy zpusob cestovani umoznuje. Taky se nemusim bat, ze by se mi nejaky zakomplexovany trouba v oktavce nebo fabii lepil na zadek, provokoval a ohrozoval, jak to pravidelne zazivam v cechach. ... no jo, mit na kapote 4 kruhy, to uz je na pres drzku, vid :o)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.09.2008 09:27, rada
prostě nejlepší, nejkrásnější atp. je prostě jedině C5, tak už si to zapamatujte))) jenom ne pro mě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.09.2008 09:57, rada
A proč tam srovnávali C5 s C-max? Němeli by srovnávat C4 s C-max respektive když už C5 tak s mondeem? To by pak asi C5 opět nevítězilo ty krávo.Bych tě chtěl vidět jak bys řvala kdyby ti srovnávali C5ku s ochcáfkou že to jej jiná třída
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.09.2008 11:03, rada
Kylie Kylie :) čísla nejsou všechno. Ono je často lepší než listovat časopisem a srovnávat čísla dojít do většího autobazaru a jedno auto za druhým si vyzkoušet. Stačí si sednout za volant seštelovat sedadlo a zkusit si sednout za sebe.
Já měřím 186 (+ na chlapa nestandandartně dlouhé nohy).
Do většiny aut se za sebe nevejdu. (C-max i C5 jsou tak akorát).
Pocit z velkého zasklení, vysokého pozezu a výhledu je v MPV (aspoň pro mě) k nezaplacení. Uznávám, že C5 je výjímka a poskytuje velmi podobný pocit.
Nicméně tebe nikdo nepřsvědčí, že i jiná auta než C5 jsou fajn (vněčem lepší a v něčem horší).
Z toho plyne i moje rada tazateli. Neptejte se po internetu, kde vám každý pochválí svoje auto, ale obejděte pár bazarů a vyzkoušejte. Pro mě byly důležité crashtesty. Kdyby ne tak Zafire je jasná volba.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.09.2008 11:26, rada
Prosím Vás pánové, neurážejte jedinou ženu mezi námi. Její názory nejsou vůbec špatné, a že má hold pravdu s konkrétní C5, to asi uráží všechny koncernisty, majitele obrovských oktávek, a ještě větších růmstrů že. No já bych Vám doporučil si do takové C5, o které tady Kylie píše, někdy posadit, projet se. Pak si rychle přesednout na lavici třeba passata, či nějakého přitloublého mondea. To se budete kurva divit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.09.2008 11:28, rada
Mam sestilete Picasso, najel jsem s nim pres 150T kilometru. Vyhody - vnitrni usporadani prostoru, spolehlivost (ac je to u francouzskeho auta s podivem, tak zadna zasadni oprava, jen bezna udrzba), samostatne vyndavaci zadni sedacky, celkove dobrý pocit , kdyz sedite vevnitr. Nevyhody (levy sloupek brani ridici pri vyhledu pri zataceni vlevo ), nepresne razeni (ale da se zvyknout), neobvykly bod zaberu spojky (kazdemu to napoprve chcipne pri rozjizdeni). Prestoze jsou jiste mnohem lepsi vozy, klidne bych si koupil stejne auto znovu. Jo - a da se v nem nouzove prespat (kdyz nemate dva metry) - zadni sedacky se hodi na predni a nastorc se tam da natahnout.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.09.2008 12:05, rada
Pokud se vám líbí Focus kombík, tak bych vám poradil ať si ho koupíte s benzínovým motorem 1.6 nebo 1.8 litru a dál nic neřešíte. Myslím, že je to ideální kompromis všech potřebných vlastností. Pokud se o auta nezajímáte, tak u toho zůstaňte, jinak se do toho naprosto zamotáte. Co člověk to názor, co auto to nějaké přednosti a nedostatky. Nemá smylsl to řešit, pokud vás to vyloženě nebaví. Focus je všeobecně dobře hodnocenej, tak proč ho nevzít a když vám nebude vyhovovat, půjde se ho lehce zbavit, je to žádaný zboží.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.09.2008 12:46, rada
Tazatel chce koupit pohodlný vůz. Nikoli krabičku od fordu, kde se sedí na čemsi, co připomíná betonovou desku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.09.2008 13:23, rada
Děkuji těm, kteří se mne zastali, bu-bu-bu na ty, kteří urážiei a sprostá slova používali! Když něco napíši, není to výpolod mé fantazie (samozřejmě se občas spletu či přehlédnu), ale jde o fakta, která si sami můžete přečíst v německé britském či italském (moto)tisku (tyto zdroje informací alespoň používám já).
1. Ano spotřeba u vanu c-max byla taková jakou jsem napsala (opsala a uvedla jsem i konkrétní zdroj informace - a že by největší evropský /německý/ automagazín "hanil" domácí Ford a "nadržoval" francouzskému Citroënu je VELMI nepravděpodobné) a vyšší spotřeba je dána onou konstrukcí vanu a vyšším součinitelem aerodynamického odporu.
2. Ano v hmotnosti je to 1457 kg (c-max 1.6) x 1560 kg (C5 2.0). Spokojen? C5 je logicky těžší jde o větší auto (konstrukcí, velikostí) "střední třídy", c-max je variantou vozu "nižší střední třídy", z čehož vyplývají odlišné jízdní vlastnosti, rozdíl v (nevím jak to přesně říci) "pocitu" z jízdy atd. Ostatně vypovídající je pořizovací cena nového vozu (že po pár letech v bazaru je najdete za přibližně tu samou cenu je jednoznačným plusem pro potencionálního kupce C5).
3. C5 není ani nejlepší ani nejkrásnější ani jediná - to jsem nikdy NEřekla, to si konečně zapamatujte (to je takový problém se srovnat s tím že nějaký model jedné francouzské značky .... je takový jaký je? Proč si vlastně vůbec myslíte, že to tak není? Pravděpodobně jste v tomto voze nikdy nejel, nevíte nic o motorech kterými je vybaven, naprosto nic o konstrukci podvozku, netušíte jak dopadly crash testy, ale .... Proč? Víte vy sám PROČ vůbec zesměšňujete moje slova?). Pouze jsem upozornila na některá fakta a data, která jsou volně k dispozici (PROČ s tím tolik diskutujících má takový problém a dokonce některé měřitelné a ověřitelné hodnoty mají potřebu zpochybňovat či zesměšňovat, či dokonce sahají po vulgárních výrazech netuším)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.09.2008 13:40, rada
Ivánku, Ivane! Neuhýbáte trošičku? Tak já se přiznám, v bazaru jsem nebyla už ani nepamatuji (většinou si půjčuji nové novinářské vozy). Respektuji vašich 186 cm, ale já si opravdu nevymýšlím a opravdu jsem se tady v česku vdala a můj "Buřtík" je postavou opravdu něco mezi basketbalistou a zápasníkem sumo, takže ....
Ano NENÍ nad to si auto(a) vyzkoušet a pár kilometrů se projet.
Dáte-li na crash testy jste v česku téměř (chválihodná) výjimka a Opel Zafira ... no to píšete sám, zato Citroën C5 - to ale asi také víte sám.
Zcela obecně: Standardní auto střední třídy by MĚLO být lepším vozem, než van postavený na základech nižší střední třídy, jakékoliv (srovnatelné) kombi by mělo být lepší, než jakýkoliv (srovnatelný) van. To není MŮJ výmysl, tak to je a vysvětlí vám to každý konstruktér (a lépe než já).
PS: A jakékoliv (srovnatelné) kupé by zase mělo být lepší ....
Pěkný den (raději s kombi, než s vanem)
respond
  1 2 3 ... 7


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.