0
back
 

diskuze k tématu: Jaké větší auto pro pět do 150tis. Kč?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady, japonská vozidla, německá vozidla, italská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.10.2009 10:03, Kompromis
Tazatel musí prostě udělat kompromis, když má jen 150 000 a ne si koupit auto, který by mu vyhovovalo po všech stránkách, ale které v dané ceně bude jen pokladnička na peníze.
Myslím, že špatná volba by nebyl Fiat Multipla, onen kompromis by zde byl ve velikokosti kufru, ale i to se dá vyřešit. Za 120 000 se dá sehnat kus po prvním majiteli, v naftě 1.9 JTD, kolem roku 2003. A zbyde 30 000 na údržbu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.10.2009 10:16, spíše MPV
je pravda,že se vlezou 3 děti i do kombíku střední třídy, je jedno jestli Mondeo nebo jiné. Ale schválně se podívejte, když tam všichni sedí jak vypadají?Namačkaní na sobě a s věkem to nebude lepší!
Zvolil bych MPV, samostatné křeslo ocení každý, budou bezpečněji usazeni a vyšší náklady bych bral jako fakt. Samozřejmě riziko koupit olítanou mrdku je u MPV enormní. 2x měř, jednou řež.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.10.2009 10:51, RE: spíše MPV
Tomi posted by:
je pravda,že se vlezou 3 děti i do kombíku střední třídy, je jedno jestli Mondeo nebo jiné. Ale schválně se podívejte, když tam všichni sedí jak vypadají?Namačkaní na sobě a s věkem to nebude lepší!
Zvolil bych MPV, samostatné křeslo ocení každý, budou bezpečněji usazeni a vyšší náklady bych bral jako fakt. Samozřejmě riziko koupit olítanou mrdku je u MPV enormní. 2x měř, jednou řež.
Za tech 150 proste nic nekoupi. Nedej boze jestli je to 150 max.strop. Chce to hned vymenit rozvody a aspon olej a nechat neco na brzdy. Pokud teda nebude mit stesti a nekdo v rodine mu nenecha za rozumny peniz o neco o co se staral.
Hlavne at se nenecha v super-franta-cars oblafnout ze tenhle Šarán v tdíčku f plný palbě, je z německa, protože tam jsou blbý důchodci co s tím jezdí pane jen o víkendu...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.10.2009 11:10, RE: spíše MPV
brachy posted by:
Za tech 150 proste nic nekoupi. Nedej boze jestli je to 150 max.strop. Chce to hned vymenit rozvody a aspon olej a nechat neco na brzdy. Pokud teda nebude mit stesti a nekdo v rodine mu nenecha za rozumny peniz o neco o co se staral.
Hlavne at se nenecha v super-franta-cars oblafnout ze tenhle Šarán v tdíčku f plný palbě, je z německa, protože tam jsou blbý důchodci co s tím jezdí pane jen o víkendu...
Mám letos koupený 3-kový Mondeo do 150-ti tisíc. Rozvody se nemění, jsou řetězové, olej se dá koupit dle specifikace Ford za pár korun včetně filtru, vzduchový filtr je taky za pár korun. Svíčky se mění po 120-ti tisících v autor. servisu kolem 2500,-. Řemenové pohony po 240 tkm nebo 10-ti letech. Řekl bych že na tuto základní údržbu bude desítka stačit. Já musel koupit 2 sady kol a jenom to schlamstlo přes 25 tisíc.
Řeknu to tak, auto bylo ve slušným stavu, ale abych ho dostal do stavu, který se líbil mně, tak to stálo dalších cca 45 tisíc i s těma gumama a pořád jsou tam ještě nějaké drobnosti, které výměna čeká (olej v servu, kabinový filtr, možná kabely). Co se týká prostoru, tak jsme jeli v 5-ti a vzadu sedělo v sedačce 2-leté dítě, subtilní mladá žena a cca 55-ti letá babička dítěte lehce rozměrnějšího sedu. Na nouzovku slušný, ale 2 pubescenti s dítětem v sedačce se tam budou asi trápit. Chce to naklusat s rodinou nejlépe k autorizovanému prodejci použitých vozů a ny místě vyzkoušet.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.10.2009 11:18, RE: petr
dagoš posted by:
Pan redaktor sice radí hezky,ale jeho rady mě připadají tak nějak od stolu a ne z praxe.Pokud máte na naftového sharana či alhambru max.150.000,-kč dosáhnete tak na r.v.2001 a pokud si necháte ověrit ty Km pokud to bude možné,asi budete koukat!!!Většinou si tyto auta jako nové kupovala buď firma nebo člověk,který najel tak.min!!!30.000tis KM ročně,takže auto bude mít tak min...250.000KM,může mít ovšem klidně i 400.tis i víc!!!To ovšem neznamená,že by už nemohlo spolehlivě sloužit!!záleží na tom ...
No, hlavně ho hodně postraš, aniž by jsi auto viděl, že bude bude mít najeto minimálně třikrát tolik, než ukazuje tachometr. Nechceš mu poradit, aby si to rovnou hodil?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.10.2009 11:23, Neřešitelný problém
Za 150 pro tři děti (sedačky) je to neřešitelné. Prostorově ideálně např. Mazda 5 (ovšem cena je násobkem), cenově ideální Mondeo (ovšem prostoru pro 3 sedačky málo). (Jedině něco s rokem výroby 1960 )
Milý pane za 150 to prostě nevyřešíte neboli z hovna bič neupletete.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.10.2009 12:47, RE: petr
rojack posted by:
No, hlavně ho hodně postraš, aniž by jsi auto viděl, že bude bude mít najeto minimálně třikrát tolik, než ukazuje tachometr. Nechceš mu poradit, aby si to rovnou hodil?
Souhlasim, proc hned strasit. Sam jsem si koupil starsi Galaxy (r.v. 2000) a najedu rocne max cca 10 000km. Auto je bezproblemove.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.10.2009 12:59, RE: spíše MPV
David V posted by:
Mám letos koupený 3-kový Mondeo do 150-ti tisíc. Rozvody se nemění, jsou řetězové, olej se dá koupit dle specifikace Ford za pár korun včetně filtru, vzduchový filtr je taky za pár korun. Svíčky se mění po 120-ti tisících v autor. servisu kolem 2500,-. Řemenové pohony po 240 tkm nebo 10-ti letech. Řekl bych že na tuto základní údržbu bude desítka stačit. Já musel koupit 2 sady kol a jenom to schlamstlo přes 25 tisíc.
Řeknu to tak, auto bylo ve slušným stavu, ale abych ho dostal do stavu, který ...
Hmm, tak to Mondeo je z levného kraje. Mazda 6 má podobný benzín motor a iridiové svíčky stojí v autorizovaném servisu 3200kč. Mění se navíc už ve 100 tkm a ne ve 120.
Auto jsem koupil u dealera, který mi udělal garančku při koupi gratis. Jen jsem pak od dealera dokoupil po jiném zákazníkovi starší zimní gumy Michelin, vzorek 70% na jako nových alu discích za 5000 komplet
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.10.2009 13:02, RE: Neřešitelný problém
rojack posted by:
Za 150 pro tři děti (sedačky) je to neřešitelné. Prostorově ideálně např. Mazda 5 (ovšem cena je násobkem), cenově ideální Mondeo (ovšem prostoru pro 3 sedačky málo). (Jedině něco s rokem výroby 1960 )
Milý pane za 150 to prostě nevyřešíte neboli z hovna bič neupletete.
Tři sedačky jsou možné a celkem v pohodě. Autor zmínil i Citroen Berlingo a do toho se vejdou...vyzkoušeno. Do 150 se dá sehnat osobní verze. Nebo třeba Fiat Doblo. Jsou to sice všechno jezdící krabice, ale užitná hodnota je super. Nač šahat rovnou na hovna)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.10.2009 13:18, RE: spíše MPV
Petr S posted by:
Hmm, tak to Mondeo je z levného kraje. Mazda 6 má podobný benzín motor a iridiové svíčky stojí v autorizovaném servisu 3200kč. Mění se navíc už ve 100 tkm a ne ve 120.
Auto jsem koupil u dealera, který mi udělal garančku při koupi gratis. Jen jsem pak od dealera dokoupil po jiném zákazníkovi starší zimní gumy Michelin, vzorek 70% na jako nových alu discích za 5000 komplet
Ano, Mondeo má běžné spotřební věci za velmi slušné peníze, a to mluvím o Motorcraftech a ne o druhovýrobních náhražkách. Svíčka stojí cca 250 Kč a za práci na mou V6 chtěli 1000. Je to asi politika Fordu, protože díly přímo z FMC jsou opravdu za slušné ceny, takže se nakonec vyplatí to tam nechat namontovat. Mají svůj olej Motorcraft taky cca 250Kč/l a interval výměny 20 tisíc.
Pardon, aby nedošlo k mystifikaci, u 4-válcové verze je výměnný interval svíček 60 tisíc km, takže do 2000 Kč - to V6-ky mají intervaly svíček 120 tisíc (nevím proč, jestli je to menším spalovacím prostorem a nižším kompresním poměrem)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.10.2009 13:53, Zafira
Možná bude použitelnou alternativou Zafira. Kousky s rokem výroby 2001 se dají do 150-ti pořídit a je v nich výběr. Doporučuji motor 1.8 16V a žádný jiný. 1.6 ka slabá a kdysi žrávala olej. 2.2-ka by byla fajn, protože má řetěz, ale bohužel jsou případy, kdy prasknul a ten olej ji chutná taky a naftu do 8-mi leté ojetiny nebrat. Naskládání dětí a a variabilita prostoru by se musela vyzkoušet.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.10.2009 14:24, RE: spíše MPV
David V posted by:
Ano, Mondeo má běžné spotřební věci za velmi slušné peníze, a to mluvím o Motorcraftech a ne o druhovýrobních náhražkách. Svíčka stojí cca 250 Kč a za práci na mou V6 chtěli 1000. Je to asi politika Fordu, protože díly přímo z FMC jsou opravdu za slušné ceny, takže se nakonec vyplatí to tam nechat namontovat. Mají svůj olej Motorcraft taky cca 250Kč/l a interval výměny 20 tisíc.
Pardon, aby nedošlo k mystifikaci, u 4-válcové verze je výměnný interval svíček 60 tisíc km, takže do 2000 Kč - to V6-...
Pokud na Mondeo stojí longlife svíčka co vydrží 120 tkm jen 250 kč kus, tak to je fakt pohoda.
Co ale koukám na Auto Kelly, tak iridiové svíčky stojí stejně na Mondeo III 2.5L i na M6 2.0L, kolem 600 s DPH.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.10.2009 15:23, RE: spíše MPV
Petr S posted by:
Pokud na Mondeo stojí longlife svíčka co vydrží 120 tkm jen 250 kč kus, tak to je fakt pohoda.
Co ale koukám na Auto Kelly, tak iridiové svíčky stojí stejně na Mondeo III 2.5L i na M6 2.0L, kolem 600 s DPH.
Je pak otázka, proč je tam dávat. Není to nějaká "lepší" alternativa k prvovýrobovým? Třeba Bosch chce u elitu za kus 251 Kč s daní, což je podobné jako Motorcraft. Kdosi na fóru to u V6 s iridiovýma zkoušel a po 30-ti tisících tam vracel Motorcrafty - proč se z toho nepoučit. Navíc, pokud se motor provozuje běžně, tak nemá smysl s některými věcmi laborovat. V jednom nejmenovaném autorizovaném servise lijí do Fordů Castrol 5W40 a nechají si to tučně zaplatit a prohlašují, že je to to nejlepší, co se pro motor dá udělat. No nevím, jestli nějaká lama z autorizáku ví lépe, jestli olej nesplňující základní předepsanou specifikaci a dokonce se lišící i vizkózní třídou, je pro auto to nejlepší. Výsledkem je nevhodný olej za dvojnásobnou cenu, jestli to s těma svíčkama nebude podobně.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.10.2009 15:53, Dá sa to riešiť
David V posted by:
Možná bude použitelnou alternativou Zafira. Kousky s rokem výroby 2001 se dají do 150-ti pořídit a je v nich výběr. Doporučuji motor 1.8 16V a žádný jiný. 1.6 ka slabá a kdysi žrávala olej. 2.2-ka by byla fajn, protože má řetěz, ale bohužel jsou případy, kdy prasknul a ten olej ji chutná taky a naftu do 8-mi leté ojetiny nebrat. Naskládání dětí a a variabilita prostoru by se musela vyzkoušet.
Pred pár týždňami sme riešili podobný problém. Neočakávane po dvojičkách čakáme tretie dieťa a naša stará fiesta prestala byť vyhovujúca. Dlho sme hľadali auto s "rozumnou" veľkosťou do ktorého dostanem tri autosedačky + kočík a ďalšie nevyhnutné veci. Voľba nakoniec padla na Citroen Berlingo Multispace. Za cca. 6000 € sme kúpili ojazdené Berlingo dovezené z Nemecka. Motor je slabší 1,4 ale s rodinou aj tak nejazdím závody. Najazdených má 100-tisíc km, jeden majiteľ. Neviem povedať či to bola dobrá voľba, Berlingo máme pár týždňov, ale zatiaľ sme veľmi spokojný. Vladis
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.10.2009 16:14, rodinný autobus
Zkusím taky přispět - stejný problém jsem řešil před třema rokama. Sice jen s jednou sedačkou, ale s dalšíma dvěma chlapama na hranici dospělosti, kteří trochu přerostli. V této konstelaci začínal být problém s dovřením dveří u Formana. Původně jsem taky začal lustrovat všeliké autobusy - MPV, ale při shlédnutí poměru ujeté km(přiznané)/stáří/cena mě jímala hrůza - žena byla v té době na mateřské, dospívající synové na studiích, a rentiér nejsem. Dále je potřeba - a to pan redaktor téměř neřešil - zamyslet se, zda je to jediný vůz v rodině, se kterým budeš dělat i drobný pojížďky po městě, jezdit do práce apod. Na tento účel je MPV zcela mimo. Já jsem tedy nakonec zaťal do Citroen Berlingo, r.v. 2000, kupoval jsem v r. 2006, přiznaný km v té době 94000, dal jsem za něj 150000. V té době to byl hodně hodně dobrý poměr cena/výkon - kamarád, který likviduje havárky v nejmenované pojišťovně, mi tehdy spočítal, že kdybych to zrušil, dali by mi o 20000 víc na plnění. Obecně po třech letech jsem s ním spokojen. Jak se tu psalo, začal jsem samozřejmě výměnou oleje a rozvodu. Auto je konkrétně vzadu vevnitř o 13 cm širší než forman předtím. Délku má stejnou jako Forman, ale je to úžasně obestavěný prostor - motorová část je kratší, rozvor je tuším o 20 cm delší, takže vevnitř je místa na tancování. Kufr obrovský. Dovnitř kromě lidí, lze bez problému narvat kombinaci 4lidi a 1 kolo, nebo 3 lidi a 3 kola. Je dobré vybrat si alespoň 4dveřovou variantu (1 dveře vlevo, dvoje dveře vpravo a zadní víko). Dělá se i 3dveřová, to se mi jeví nepraktiš, a 5 dveřová, těch není moc na výběr a dveře navíc taky nejsou zadara. S korozí není žádnej trabl, je to komplet pozinkovaný - to mě po třech škodovkách přijde jako zázrak. Motor mám 1.8 benzín (naftu jsem nechtěl, najezdím asi 15000 za rok), na tuhle váhu auta je to ideál, ale moc jich tu není na výběr s tímto motorem. Benziňáků je většina 1.4, nebo pozdější 1.6, a ten už má taky slušný výkon. Tohle je Berlingo 1. generace, tuším, že se dělalo do 2002. Na druhou generaci mám pocit, že jsem četl nějakou nechválu (ale nevzpomenu o čem to bylo), a třetí generace mi přijde hrozně obludná - zdá se mi už moc velký a nelíbí. Krom toho, jak jsem někde hezky četl - od Peugeot Partner se to liší celkem ve třech věcech - logo vpředu, logo vzadu, a logo na volantu. Jsou to stejný auta, sjíždí z jedné linky, takže se dá hledat i v těchto vodách. A jen bacha, jak zas psali jinde - je to dobrý auto, jsou to pracanti, ale právě proto bývají často v nabídce hodně vyšťavený a s brutálně staženýma km (řádově stotisíce). Já mám po dvou majitelích, první německý, druhý český, podle dostupných informací ani u jednoho to naštěstí nebylo firemní auto. Zvládáme s ním dovolený, víkendy, chalupu, nákupy i ježdění do práce. Osobně spokojenost,a za danou cenu zřejmě maximum co jsem mohl pořídit. Spotřeba mimo město 7-8, po městě se vejdu do 9 i v zimě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.10.2009 18:03,
Za 120 se dá koupit Citroen Xsara Picasso r.v. 2002 v 1.8 benzín nebo 2.0 HDi ale verze 81 KW, 66 KW je na tak velké auto málo. Stav tachometru bych asi neřešil, každý druhý bude mít ''obligátních'' 120 tkm....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.10.2009 22:13, RE: Neřešitelný problém
rojack posted by:
Za 150 pro tři děti (sedačky) je to neřešitelné. Prostorově ideálně např. Mazda 5 (ovšem cena je násobkem), cenově ideální Mondeo (ovšem prostoru pro 3 sedačky málo). (Jedině něco s rokem výroby 1960 )
Milý pane za 150 to prostě nevyřešíte neboli z hovna bič neupletete.
souhlas s rojackem. za 150 tohle je úplně mimo mísu. Vážený pane, jestli nemáte 30 měsíčně a výše, tak mi to připadá, že si stavíte vzdušné zámky. Jakékoli velké MPV se vám prostě prodraží především na provozu. Mám s tím bohaté zkušenosti. Budete jezdit měsíc a půjdete vyměnit třeba kotouče a desky na předku. S prací vyplajznete devítku a to nejsou ty nej, ale na brzdách se u MPV šetřit nedá. Budete se honit jako pes a šetřit kde se šetřit nemá a pak se vám v nejlepším případě vysype auto, v horším to někde sešrotujete...
Závěr: se 150 jako strop rozhodně NE!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 31.10.2009 00:45, RE: Zapomen na MPV, jdi do Mondea
dagoš posted by:
Mondeo je určitě lepší než jakékoliv MPV,ale nedáte do něj 3.dětské sedačky vedle sebe!!I když pán má větší děti a těm stačí jen ten sedák!!!Mondeo je dobrý kompromis mezi cenou a užitnou hodnotou!!Trochu pozor na korozy spodku dveří,u nafty zlobí dvohmoťák,benzín 2.litr,fakt dobrý!!!Ještě velký kombík Opel Vectra od 2002 nebo Volvo V70!!
"nedáte do něj 3.dětské sedačky vedle sebe!!"

Myslím, že by se to tam možná nějak nacpat dalo, ale hlavně - můžete dát jednu sedačku dopředu (to můžete i s Escortem) a máte vystaráno.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 31.10.2009 00:48, RE: Neřešitelný problém
rojack posted by:
Za 150 pro tři děti (sedačky) je to neřešitelné. Prostorově ideálně např. Mazda 5 (ovšem cena je násobkem), cenově ideální Mondeo (ovšem prostoru pro 3 sedačky málo). (Jedině něco s rokem výroby 1960 )
Milý pane za 150 to prostě nevyřešíte neboli z hovna bič neupletete.
"Za 150 pro tři děti (sedačky) je to neřešitelné."

Vyřešit lze - dát jednu sedačku vedle řidiče.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 31.10.2009 00:48, RE: spíše MPV
David V posted by:
Je pak otázka, proč je tam dávat. Není to nějaká "lepší" alternativa k prvovýrobovým? Třeba Bosch chce u elitu za kus 251 Kč s daní, což je podobné jako Motorcraft. Kdosi na fóru to u V6 s iridiovýma zkoušel a po 30-ti tisících tam vracel Motorcrafty - proč se z toho nepoučit. Navíc, pokud se motor provozuje běžně, tak nemá smysl s některými věcmi laborovat. V jednom nejmenovaném autorizovaném servise lijí do Fordů Castrol 5W40 a nechají si to tučně zaplatit a prohlašují, že je to to nejlepší, c...
Jo přesně s tím olejem se mi to teď při garančce stalo. Servis mi tam dal originál olej Mazda, ale 5W-40. Mazda přitom doporučuje v manuálu 5W-20 nebo 5W-30. Při předání auta na garančku jsem navíc upozorňoval (i telefonicky před tím), že tam chci 5W-30 a nic jiného. Ale ne, na faktuře byl 5W-40 a na štítku v motoru taky. Naštěstí mi tam v zápětí po reklamaci dali 5W-30. Olej mám teď čístý jako vodu Doplatil jsem jen 128 kč s DPH. Nechápu to, proč tam nedávájí to co je v manuálu rovnou. 5W-40 navíc prý vytváří tlustší olejový film v pístech, takže při používání 5W-40 hrozí, že si na to motor zvykne a 5W-30 pak začne "žrát".

S těmi svíčkami nevím. 3 servisy které jsem obvolal mi řekly, že se tam dávájí iridiové svíčky v ceně 800 za kus, ty se pak mění až po 100 tkm. Rozdíl v ceně svíček v řádu jedné nádrže nebo několika poledních obědů s malým pivem nemám zapotřebí řešit...
respond
1 2 3 4 5


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.