Tuesday 26.08.2008 12:09,
rada
Milý Honzíku!
Tatínek ti to evidentě nevysvětlil, tak to zbylo na mě. Kvalitu auta podle země původu poznat nelze. Už proto, že díl(y) vyráběné třeba v česku se vozí do několika automobilek a použijí se ve vozech i velmi rozdílných cenových kategorií - ano scela identický díl. Už proto, že například česká škoda octavia je vlastně německá a vyrábí se třeba v bývalém sovětském svazu či indii. A to nezdůrazňuji, že vlastně není ani německá, ale už patří porsche, to ale má své nejvyšší v solnohradu, a ten je v rakousku. Takže škoda je rakouská - jak kvalitní je tedy auto?
Bát se 2.0 TDCi a preferovat naftu od Mazdy je zajímavá myšlenka, rozhodně originální a jdoucí proti proudu, skoro jak pan prezident proti ekologům. V praxi je to přesně naopak a PROTO tenhle motor používá nejen Ford, ale i Volvo a samozřejmě Citroen a Peugeot, a Mazda možná pochybila, že se i do nové M6 dává "faceliftovanou" verzi tohoto motoru. Ale Radek zvažuje od Citroenu 2.2 HDi a to je VELMI dobrá myšlenka. Tak jako je fordův (od citroenu) 2.0 TDCI lepší než starší nafta od mazdy (čeká se na nový blíže nespecifikovaný 2.2), tak stejný a větší rozdíl je mezi nimi a tím nejlepším co se v první pětiletce tohoto tisíciletí mezi naftami vyrábělo - 2.2 HDI.
Takže NEbavíme se o francouzských a německých autech, ale o třech konkrétních modelech, z nichž je opravdu mazda nejspolehlivější. A ten "šrot", jak mu říkáš, byl lnaposledy vloni v přeci jen větším německu, kde jsou přeci jen výrazně preciznější a poctivější než v česku (a to mi věř, tak to prostě je) hodnocen STEJNĚ jako tamní modla Passat. Takže teď začneš říkat, že německý passat je šrot?
Radkem poptávané vozy jsou v reálu poměrně vyrovnané, každé má své + i -. Je to spíš otázka osobních preferencí a hlavně toho, jak a na co se auto bude používat.
respond