matys000 posted by:
Giorgio posted by:
Roman AX > Pokud se nepletu, tak ani dnešní nové dacie nemají pozinkovanou karoserii, ale co do smyslu je ta rada OK. Vybírat z nějakých holých skladovek s plnou zárukou má docela smysl, tím spíše, že se dnes nabízejí u řady výrobců záruky delší než dvouleté. matys000 > Nevím, z jakého ročníku tu fiestu máte. Ale například fiesty od roku 2006, jak chce tazatel, mají faceliftovaný interiér shodný s moderznizovaným fusionem. Takže na co se může majitel takového auta připravit, jsou například praskající uchycení výdechů klimatizace (lamely nedrží polohu = jsou k ničemu). Jedna taková stojí 400 korun, na palubce jsou 4, za výměnu si servis naúčtuje 0,5-1 hodinu práce, díl nebývá skladem a musí se objednat. Stejný problém trápí i C-Max. Mně na bývalém fusionu praskly bez vnějšího zásahu ty výdechy 3 ze 4 během 2 týdnů (asi při 4 letech stáří auta). Řeknete si, že je to drobnost, ale docela otravná. Doporučujete olej "10W40 syntetiku" - a to je jako co? Motor má jasně danou specifikaci oleje (konkrétní), který se tam má nalít, nemusí být od Ford Motorcraft Formula, ale musí se jí držet. "10W40" se syntetika neříkalo ani tehdy, když se tato zavádějící označení ještě většinově používala (byla to "polosyntetika"). Jestli bych něco z ojetin doporučil starším lidem, tak Fiat Panda - vybavený motorem 1.2, s posilovačem řízení a mechanickou klimatizací. Zbytek bych řešil dle hesla "co tam není, se nepokazí". Dobře se do ní nastupujete, má vyšší stavbu. Tady jsou dvě zánovní: - http://www.tipcars.com/fiat-panda/12i-klima-dynamic-sleva-28230574.html - http://www.tipcars.com/fiat-panda/12i-klima-odpocet-dph-18694308.html A nová panda III. generace se i s klimatizací a pětiletou zárukou dá pořídit pod 180 000, ale to už je na přišetření docela dost.
Fiestu mám z roku 2002. Skrz ten olej. Nevím proč, ale když kupuji olej tak je tam jasně napsáno syntetický olej nebo polosyntetický. Já jasně volím syntetický olej 10W40 od Shellu, i když by se tam měla původně dávat 5W30 Ford Formula E. Jelikož je tento olej drahý relativně 4L myslím nějak za 800Kč jsem se rozhodnul hned po koupi vyměnit za 10W40 od Valvoline a teď po roce po nájezdu 5000km olej od SHELL + všechny filtry co jsou v autě. Tohle auto je dobré dalo by se říct než nějaká Škoda Fabia 1.4 MPI. Fiesta má nižší pojistku, relativně levné díly pokud se ví kde nakupovat ( nemám na mysli auto-kelly atd.) , lepší prostornost ( co si budeme říkat vzadu si tři lidé prostě sednou :) v fabii ne. To co doporučujete - Fiat Panda je dobré auto to ano. Ale důchodci chtějí aby to auto něco vydrželo. Samozřejmě motoricky motor od fiatu 1.1 a 1.2 sahá někde do existence prvních Fiat Punto. Dobré motory. Ale vzhledem k tomu, že já měřím 180cm tak si myslím že je to malé auto asi tak pro lidi do 165cm a pro důchodce nevhodné ,je to prostě malé. Ještě k té spolehlivosti prostornosti. Ještě navrhuji Honda JAZZ :) Jak se říká, japonec nakonec. Motory spolehlivost nadevše. Dokonce před koupi Fiesty jsem nad tímto vozem uvažoval :) Zavazedlník myslím nějak 370 litrů což je akorát tak na výlet na chalupu či tak :) Ovládání vozu myslím na dobré úrovni. Nechť me ať se naše spotřebitelské rady nějak dostanou na povrch. jak říkám kdybych chtgěl auto do 130 000 a byl důchdoce tak bych koupil Ford Fiesta 1.3 51kW nebo Honda Jazz s motorem 1.2 57kW. Šel by i motor 1.4. Ale pozor. Tento motor má obsah 1334 cm3. :D takže, až půjde někdo pojistit nebo má Hondu Jazz 1.3 pojištěnou jako 1.4 :D Tak teda gratuluji. Pokud se podíváte pozorně pojištění se zahrnuje na motory do 1000cm3 aa pak od 1001 cm3 do 1350cm3 :D Takže ti kteří mají pojištěnou Hondu Jazz jako 1.4 tak si spočítejte o kolik jste se připravili :)
Můj otec má přes 180 cm, cca 85 kg, celý život cvičí a pracuje fyzicky (přes 25 let dělal profesionálního hasiče), takže není žádný drobek, a jelikož přišel o služební auto, pořídil si pandu právě minulý týden. Než dostal služebák, měl ideu. Domnívám se, že tím pádem ta auta dokážu velikostně porovnat, panda je malá zvenku, ale velká uvnitř (pomineme-li kufr 207 litrů). A co se parametru "něco vydržet týče", tak panda je právě z těch aut, co něco vydrží - a to se dá dočíst napříč internetem. Odmyslete si automatickou klimatizaci a v prvních letech občas vadné budíky (dnes dávno vyměněné a u auto po r. 2006 nebudou a je to nekazící se auto, které není přetechnizované, je překvapivě dobře postavené a bytelné).
Fiesta a fusion mají problém v tom, že po faceliftu jsou výrazně šizenější (fusion, který by se dokonce více hodil do požadované role než fiesta, tak citelněji).
A co se těch olejů týče, tak fordovské motory nechtějí jen 5W30, ale mají přesný kód specifikující tento olej, nestačí "jen nějaká" 5W30. A je tam obvykle udávána také specifikace API.
Nemůžu se zbavit dojmu, že kromě fiesty jste nikdy jiné auto neměl, a tak trpíte komplexem prvního auta - odpustíte mu i chybějící podlahu. Ale máte příliš úzkou optiku, vše posuzujete svým měřítkem (velikost, preference, vlastní auto). Zkuste se zaměřit na to, jestli pro tazatele je důležitější, jaký objem motor má, nebo jestli se mu (respektive spolujezdci) do toho auta bude dobře nastupovat s ohledem na světlou výšku. Nebude. Fiesta se prostě jako odpověď nehodí.