0
back
 

diskuze k tématu: Je moderní dieselový motor pastí na zákazníka?

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.10.2010 13:35, RE: Věc názoru
Pavlik posted by:
A které? Když se budeme bavit o novém voze střední třídy:
- potřebujete při jeho váze minimálně 2,0 litru
- většina těchto motorů je dnes přímovsřiková se spoustou složitých vychytávek podobně jako u dieselu
- snad jen Ford ještě vyrábí 2,0 ze "staré školy", bohužel je dost rozežraný
Jinak všichni výrobci "utíkají" k downsizingu aby splnili limity emisí : celý koncern VW, Opel, Renault, PSA - všichni nasazují menší přímovstřikové turbomotory.
Mazda 6, Toyota Avensis, tuším snad i Honda Accord. Vše spolehlivé atmosférické benzíny.
S Mazdou 6 combi 2.0L (reálná váha 1,5 tuny) jezdíme dlouhodobě po víc než 2 letech za 7,93L, měřeno dotankováním. A to s ní jezdí krátké trasy manželka, která motor zbytečně točí a pak ji bereme na dovolené, kde zas převažuje většinou dálnice.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.10.2010 13:59, RE: motory
Pavlik posted by:
Docela bych tu emisní normu splněnou bez katalizátoru chtěl vidět. Už pro EURO III je funkční řízený katalizátor nutnost - tak prosím nepouštějte taková "moudra".
Máte částečnou pravdu - benzíňáky jsou na tom lépe neboť nemají DPF. Bohužel vše ostatní mají - přímý vstřik, turbo, mezichladič, ERG, řízený katalizáror s lambda sondou, proměnnou délku sání, variabilní ventilový rozvod,atd. Navíc jsou výkonově také velmi zatížené (navíc při lehčí konstrukci) - proto jen budoucnost ukáže jestli je mod...
Z doslechu vím, že některé země (např. Japonsko a USA) mají pro auta jednodné emisní limity (bez ohledu na palivo) a ty nafta prostě zatím nedokáže splnit a proto tam ve městech naftáky nejezdí vůbec. Asi tam budou mít ve městech vzduch výrazně lepší.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.10.2010 15:06, RE: Věc názoru
Petr S posted by:
Mazda 6, Toyota Avensis, tuším snad i Honda Accord. Vše spolehlivé atmosférické benzíny.
S Mazdou 6 combi 2.0L (reálná váha 1,5 tuny) jezdíme dlouhodobě po víc než 2 letech za 7,93L, měřeno dotankováním. A to s ní jezdí krátké trasy manželka, která motor zbytečně točí a pak ji bereme na dovolené, kde zas převažuje většinou dálnice.
Accord i Avensis jsou dnes přímovstřikové motory - to je proti dieselu z bláta do louže. Na Mazdu 6 jsem se přiznám moc nedíval - stačil mi velmi laciný dojem z interieru získaný při zkušební jízdě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.10.2010 15:17, RE: motory
Petr S posted by:
Z doslechu vím, že některé země (např. Japonsko a USA) mají pro auta jednodné emisní limity (bez ohledu na palivo) a ty nafta prostě zatím nedokáže splnit a proto tam ve městech naftáky nejezdí vůbec. Asi tam budou mít ve městech vzduch výrazně lepší.
To není jen o městech ale o jednotlivých státech , např. v californii (kde mají nejpřísnější emisní normy v USA) se diesely mohou prodávat jen v nákladních vozidlech (tuším) nad 8 tun. O tom že by jim to nějak výrazně ovlivnilo čistotu ovzduší pochybuji - konkrétně v USA neexistuje STK a proto tam jezdí i naprosté vraky sotva držící pohromadě - jen z nich nesmí nic upadávat, na to je policie háklivá. Je ale také pravdou, že když si v takové zemi koupíte ekologické vozidlo typu Prius nebo Chevrolet Volt dostanete příspěvek 7500.-USD + neplatíte obdobu naší silniční daně. Jen se tak řečnicky zeptám - co dostanu jako ekologickou motivaci v ČR? Nic, takže si s klidem koupím znovu nový vůz s dieselem a ekologie je mi tak nějak fuk....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.10.2010 17:17, RE: Věc názoru
Pavlik posted by:
Accord i Avensis jsou dnes přímovstřikové motory - to je proti dieselu z bláta do louže. Na Mazdu 6 jsem se přiznám moc nedíval - stačil mi velmi laciný dojem z interieru získaný při zkušební jízdě.
Ale jsou každopádně atmosférické a to byl původní dotaz. A myslím že je i známo že tyhle auta poruchami netrpí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.10.2010 18:50, RE: Věc názoru
Pavlik posted by:
A které? Když se budeme bavit o novém voze střední třídy:
- potřebujete při jeho váze minimálně 2,0 litru
- většina těchto motorů je dnes přímovsřiková se spoustou složitých vychytávek podobně jako u dieselu
- snad jen Ford ještě vyrábí 2,0 ze "staré školy", bohužel je dost rozežraný
Jinak všichni výrobci "utíkají" k downsizingu aby splnili limity emisí : celý koncern VW, Opel, Renault, PSA - všichni nasazují menší přímovstřikové turbomotory.
A kolik nových mondeii 2.0 benzín jste řídil že víte že ten motor je rozežraný?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 02.10.2010 07:42, RE: Věc názoru
Pitrisek posted by:
A kolik nových mondeii 2.0 benzín jste řídil že víte že ten motor je rozežraný?
Jedno - byl jsem s ním v Německu služebně. Celkem cca 2300 km za týden se spotřebou 8,5 litru - na to, že to byly "dálkové" jízdy mi ta spotřeba přišla vysoká neboť můj diesel totéž zvládá za 5,6. A nezlobte se, ale dva litry rozdílu na spotřebě při nájezdu 35 tisíc km/rok je dost poznat (úspora okolo 20 tisíc). Jinak kolega s mondeem pokračuje a pohybuje se v kombinovaném provozu (má ten vůz i pro soukromé použití) na +-9,0 litru/100km - také je to jedinný benzín který ve firmě je.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 02.10.2010 08:23, RE: Věc názoru
Pavlik posted by:
Článek je pěkně napsán, nicméně autor jaksi opomenul fakt že většinu v článku uvedených "problematických" systémů má i maloobjemový přímovstřikový benzínový turbomotor - například zde nedávno vychvalované jednotky VW typu TSI. Dnes si zákazník z hlediska servisu moc nevybere - servis a opravy jsou prostě u moderních vozů drahé - je celkem jedno zda jezdí na naftu či benzín.
Já si myslím,že turbo benzín,je přece jenom podstatně jednodužší,je to vlastně klasický benzín+turbo,ostatně motory 1,8 turbo jsou velmi odolné
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 02.10.2010 12:33, RE: motory
Pavlik posted by:
To není jen o městech ale o jednotlivých státech , např. v californii (kde mají nejpřísnější emisní normy v USA) se diesely mohou prodávat jen v nákladních vozidlech (tuším) nad 8 tun. O tom že by jim to nějak výrazně ovlivnilo čistotu ovzduší pochybuji - konkrétně v USA neexistuje STK a proto tam jezdí i naprosté vraky sotva držící pohromadě - jen z nich nesmí nic upadávat, na to je policie háklivá. Je ale také pravdou, že když si v takové zemi koupíte ekologické vozidlo typu Prius nebo Chevro...
Je ještě otázkou jak to bude se zárukou pokud mi odejdou vstřiky a oni si nechají udělat test nafty z nádrže a přijdou na to že ve voze je nekvalitní palivo protože jakou mám jistotu že kupuji opravdu kvalitu.Vím že takle postupují ve Volvo servisu aspon tedy u nás bavím se ted o nákladních vozech.V 90 procentech případů nafta nevyhovující a zákazník záruka nezáruka cáluje.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 02.10.2010 18:11, RE: motory
kebot posted by:
Je ještě otázkou jak to bude se zárukou pokud mi odejdou vstřiky a oni si nechají udělat test nafty z nádrže a přijdou na to že ve voze je nekvalitní palivo protože jakou mám jistotu že kupuji opravdu kvalitu.Vím že takle postupují ve Volvo servisu aspon tedy u nás bavím se ted o nákladních vozech.V 90 procentech případů nafta nevyhovující a zákazník záruka nezáruka cáluje.
V případě nekvalitní nafty je jediná možnost a to občanskoprávní spor s firmou provozující čerpací stanici. Já si paragony nechávám (i když je jednoduše prokazatelný nákup paliva placený kartou) takže postup jako u klasické reklamace zboží - bude to sice trvat, ale věřím že bych peníze zaplacené za opravu dostal - ono většina čerpaček je dnes stejně pojištěná na odpovědnost za škodu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 02.10.2010 18:17, RE: Věc názoru
Fanda posted by:
Já si myslím,že turbo benzín,je přece jenom podstatně jednodužší,je to vlastně klasický benzín+turbo,ostatně motory 1,8 turbo jsou velmi odolné
Ano starý 1,8 20V turbo vyvinutý u Audi a montovaný v celém koncernu VW je výborný motor - bohužel se dávno nevyrábí neboť nedokázal splnit emisní normu Euro IV. V současnosti vyráběná 1,8 TSI je již přímovstřiková a nemá s původním 1,8 20V turbo nic společného.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 02.10.2010 22:58, RE: motory
Pavlik posted by:
V případě nekvalitní nafty je jediná možnost a to občanskoprávní spor s firmou provozující čerpací stanici. Já si paragony nechávám (i když je jednoduše prokazatelný nákup paliva placený kartou) takže postup jako u klasické reklamace zboží - bude to sice trvat, ale věřím že bych peníze zaplacené za opravu dostal - ono většina čerpaček je dnes stejně pojištěná na odpovědnost za škodu.
přesně tak a navíc si myslím, že se to dá s nima bez problémů domluvit, neplatí to ze svého, jim je to jedno
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 03.10.2010 23:20, RE: Věc názoru
Pavlik posted by:
Jedno - byl jsem s ním v Německu služebně. Celkem cca 2300 km za týden se spotřebou 8,5 litru - na to, že to byly "dálkové" jízdy mi ta spotřeba přišla vysoká neboť můj diesel totéž zvládá za 5,6. A nezlobte se, ale dva litry rozdílu na spotřebě při nájezdu 35 tisíc km/rok je dost poznat (úspora okolo 20 tisíc). Jinak kolega s mondeem pokračuje a pohybuje se v kombinovaném provozu (má ten vůz i pro soukromé použití) na +-9,0 litru/100km - také je to jedinný benzín který ve firmě je.
Ale přiznejme si, 5,6 L/100 to se jednalo o snahu o úspornou jízdu nebo auto mnohem lehčí kategorie. S Mondeem v dieslu proti benzínu ušetříte jen 1,5-2L a ne 3L jak píšeš, viz. spritmonitor.de.
Se služební octávkou 96kW jsem byl schopen taky dosáhnout téměř 8L/100. Firemní auta se nešetří zvlášť když jsem platil jen 1,6kč/km bez ohledu na spotřebu
Každopádně souhlasím že při nájezdu 35 tisíc ročně bych osobně šel též do diesla.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 04.10.2010 07:06, RE: Věc názoru
Petr S posted by:
Ale přiznejme si, 5,6 L/100 to se jednalo o snahu o úspornou jízdu nebo auto mnohem lehčí kategorie. S Mondeem v dieslu proti benzínu ušetříte jen 1,5-2L a ne 3L jak píšeš, viz. spritmonitor.de.
Se služební octávkou 96kW jsem byl schopen taky dosáhnout téměř 8L/100. Firemní auta se nešetří zvlášť když jsem platil jen 1,6kč/km bez ohledu na spotřebu
Každopádně souhlasím že při nájezdu 35 tisíc ročně bych osobně šel též do diesla.
Nejednalo se o úspornou jízdu - jak jsem napsal - totéž zvládá můj diesel za 5,6 litru. Jezdím tyto cesty několikrát ročně a pokud není někde na dálnici kolona, mívám průměrnou rychlost +-5 km stejnou a je přitom lhostejno jakým vozem jedu. Prostě diesel je úspornější - při stejném výkonu, váze vozu a rychlosti - na jízdu "pod plynem" jsou mnohem citlivější benzínové motory (a turbomotory obvzvlášť - proto je moc nemusím). Rozdíl v úspornosti bych hledal opravdu spíš u benzínu - tam se spotřeba (podle výrobce) liší u jednotlivých značek i o dva litry, naopak u dieselů je prakticky u všech stejná. Jinak nepodezírejte mne z nelásky k benzínům - několik jsem jich vlastnil - jen se mi prostě při mém nájezdu km nevyplatí. Řešení by bylo LPG (i to jsem jednou měl a rád na něj vzpomínám), ale kupuji si auto nová se zárukou.....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 04.10.2010 09:29, RE: Věc názoru
Pavlik posted by:
Nejednalo se o úspornou jízdu - jak jsem napsal - totéž zvládá můj diesel za 5,6 litru. Jezdím tyto cesty několikrát ročně a pokud není někde na dálnici kolona, mívám průměrnou rychlost +-5 km stejnou a je přitom lhostejno jakým vozem jedu. Prostě diesel je úspornější - při stejném výkonu, váze vozu a rychlosti - na jízdu "pod plynem" jsou mnohem citlivější benzínové motory (a turbomotory obvzvlášť - proto je moc nemusím). Rozdíl v úspornosti bych hledal opravdu spíš u benzínu - tam se spotřeba ...
MAme v rodine identicka mondea combi 2004 jeden 2.0 benzin a druhy 2.0 TDCI 96kw. Benzin nejmene jsem se dostal na 6.5 litru, ale to byla jizda na tempoamt na110, jinak prumerna spotreba se drzi na 7.5 az 8.5. A muj naftak mel nejnizsi eco jizdu za 5.4 ale prumer mam od 6.3 do 6.7. Beru to vzdy dle tankovani, protoze benzin nema palubni pocitac a muj naftak ukazuje vdy o 0.9 litru spotrebu nizsi, takze uvadim sutecne udaje o spotrebe. Takze rozdil je cca okolo tech 2 litru. Ale s naftakem se mi jedi mnohem lepe osobne. Ale pokud bych mohl volit 2.5 v lpg nebo ST tak bych nevahal ani minutu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 04.10.2010 11:18, RE: motory
Michal posted by:
přesně tak a navíc si myslím, že se to dá s nima bez problémů domluvit, neplatí to ze svého, jim je to jedno
Znáte někoho , komu benzinka zaplatila opravu motoru ?(když jich nebylo za den několik)Já ne.Dokazování podle paragonu je nejisté . To by vám musel někdopotvrdit s jakým vozem jste tankoval.Ivozy s CCSkartou na SPZ natankujete jakýkoliv vůz.Tragedie je také , že díky přísadě , má nafta poze 3 měsíce záruku a nevíte kde byla skladována.Bez příměsi ji nikde neseženete a aditivum se stále zkouší a není v prodeji.Takže uložení naftového miláčka na zimu mu moc neprospěje.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 04.10.2010 13:25, RE: Věc názoru
mufik.martin posted by:
MAme v rodine identicka mondea combi 2004 jeden 2.0 benzin a druhy 2.0 TDCI 96kw. Benzin nejmene jsem se dostal na 6.5 litru, ale to byla jizda na tempoamt na110, jinak prumerna spotreba se drzi na 7.5 az 8.5. A muj naftak mel nejnizsi eco jizdu za 5.4 ale prumer mam od 6.3 do 6.7. Beru to vzdy dle tankovani, protoze benzin nema palubni pocitac a muj naftak ukazuje vdy o 0.9 litru spotrebu nizsi, takze uvadim sutecne udaje o spotrebe. Takze rozdil je cca okolo tech 2 litru. Ale s naftakem se mi ...
Takže v podstatě benzin vs. nafta 8 vs. 6,5. Cca 1,5 litru rozdíl. Tedy za každých 10 tkm úspora cca 5 tisíc kč na palivu. Podobně je to i u Mazdy 6 a Yarise co jsem to kdysi zkoumal na spritmonitoru.

Pak je otázka s čím se komu líp jezdí. Na minulé dovče jsme měli půjčenou Ibizu s TDi. Po městě nic moc (vibrace celého auta, hluk při otevřených okýnkách). Na dálnici to šlo, ve 3000 otáčkách vibrace zmizí a aerodynamický hluk převýšil hluk motoru. Navíc auto pěkně jelo díky turbu. Nebylo třeba podřadit jako u atmosféry. To ale neplatí ve městě, tam člověk řadí stejně často jako s atmosférou.
Navíc je celkem nepříjemný turboefekt. Zatímco s atmo Yarisem dokážu jet na dvojku rozmezí 20-100 km/h a na okresách při předjíždění nemusím řadit. Tak s Ibizou 2jka končila díky turbo efektu v 70km/h a během předjíždění náklaďáku jsem musel přeřadit na 3.

Resumé je že konkrétně Ibizu s TDi bych chtěl jen na dálnici.Všude jinde mi přijde komfortnější atmosféra.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 04.10.2010 17:11, RE: Věc názoru
Pavlik posted by:
Jedno - byl jsem s ním v Německu služebně. Celkem cca 2300 km za týden se spotřebou 8,5 litru - na to, že to byly "dálkové" jízdy mi ta spotřeba přišla vysoká neboť můj diesel totéž zvládá za 5,6. A nezlobte se, ale dva litry rozdílu na spotřebě při nájezdu 35 tisíc km/rok je dost poznat (úspora okolo 20 tisíc). Jinak kolega s mondeem pokračuje a pohybuje se v kombinovaném provozu (má ten vůz i pro soukromé použití) na +-9,0 litru/100km - také je to jedinný benzín který ve firmě je.
Nuž, treba si uvedomiť, že 8,5l je na auto velkosti a vahy Mondea s 2.0 benzinom uplne normalna a prirodzena spotreba. Existuju aj ine "dvojlitre", ktore dokazu jazdit za viac - napriklad za 10l. Samozrejme, pokial jazdim vela, nekupim si atmo benzin, ale diesel, pripadne do stareho auta namontujem lpg. Nebudem predsa robit len na phm... :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 04.10.2010 18:19, RE: motory
Pavlíks posted by:
Znáte někoho , komu benzinka zaplatila opravu motoru ?(když jich nebylo za den několik)Já ne.Dokazování podle paragonu je nejisté . To by vám musel někdopotvrdit s jakým vozem jste tankoval.Ivozy s CCSkartou na SPZ natankujete jakýkoliv vůz.Tragedie je také , že díky přísadě , má nafta poze 3 měsíce záruku a nevíte kde byla skladována.Bez příměsi ji nikde neseženete a aditivum se stále zkouší a není v prodeji.Takže uložení naftového miláčka na zimu mu moc neprospěje.
Všechny benzínky mají kamerový systém - dá se proti nim skvěle použít, chce to jen nekoukat, nepřemýšlet a jednat - s dobrým právníkem žádný velký problém. Nějak ale nechápu větu o ukládání miláčka na zimu - to někdo opravdu dělá? A jestliže takový člověk opravdu žije a koupí si na takové "ježdění" diesel - je opradu osel - ale za to motor nemůže. Jinak o EKO svinstvu jsme se bavili výše - nicméně nepomůžete si ani s benzínem, neboť tam je EKO svinstvo přimícháno také.

PS: nafta bez EKO aditiv je dostupná jen z jednoho zdroje - legálně ji v ČR používá pouze a jen armáda.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 04.10.2010 19:10, RE: motory
Pavlik posted by:
Všechny benzínky mají kamerový systém - dá se proti nim skvěle použít, chce to jen nekoukat, nepřemýšlet a jednat - s dobrým právníkem žádný velký problém. Nějak ale nechápu větu o ukládání miláčka na zimu - to někdo opravdu dělá? A jestliže takový člověk opravdu žije a koupí si na takové "ježdění" diesel - je opradu osel - ale za to motor nemůže. Jinak o EKO svinstvu jsme se bavili výše - nicméně nepomůžete si ani s benzínem, neboť tam je EKO svinstvo přimícháno také.

PS: nafta bez EKO aditi...
Doufám že líh v naturalu 95 aspoň neškodí motoru tolik jako řepkový olej v naftě.
respond
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.