0
back
 

diskuze k tématu: Je moderní dieselový motor pastí na zákazníka?

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 29.09.2010 11:43, rada
Bavit se tady o LPG můžeme, na dotaz už bylo odpovězeno níže, zazněly všeobecné rady, nic víc nelze. Jelikož je otázka opět k ničemu a nespecifikovaná. LPG dnes cítit nejde, nevím jak to dělají, ale mám s tím zkušenosti ve více autech a naposledy bylo cítit ve Favoritu a Felícii. Rozhodně nepoznáš, že auto před Tebou jede na plyn, můžeš se klidně za něj lepit,otevřít si okna, nic neucítíš. Osobně znám smrad plynu jen z tankování. Jinak nápad na BMW 650 na plyn se mi líbí, až to bude hotové, rád si o tom pak přečtu více.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 29.09.2010 12:32, rada
Nemám nic proti LPG, ale pokud bych si ho chtěl pořídit, potom bych se ohlížel po LPG namontovaném už od výrobce. Tzn. Subaru, nevím jestli Volvo ještě dělá Bifuel. Víc mně osobně zaujal CNG, konkrétně volkswagen passat s motorem 1,4. Rada - kupte si nové auto na benzín a hned si ho přestavějte na LPG - to může doporučit opravdu jedině magor. Člověk si koupí nové auto kvůli záruce - a vzápětí se jí rozhodne ztratit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 29.09.2010 13:24, rada
moderní TDI je velmi sofistikovaný stroj,je tam začarováno nemálo konstruktérských lahůdek které jsou na hranici,např jen turbo v maximu točí 150tis/min dál je tu doslova destruktivní tlak paliva na vstřicích,tlaky ve válcích..vezměte si kde byl naftový motor před 15 lety..je to dle mne rychlokvaška postavená na totálních limitech současné technologie,leckterý mechanik ač nerad by mohl prozradit že jej právě tyhle motory živí,kdežto ověřený atmosferický zážehový motor kde se může polámat snad jen zapalování je léty prověřená záležitost,je mi velmi nesympatická tahle "smrdící" turbo moda,nechápu tu energii věnovanou do vývoje tdi. timto dekuji BMW za pestrou škálu benzínových neturbenych motoru.316i,318i,320i,323i,325i,328i,330i....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 29.09.2010 15:33, rada
Kam jste se to dostali? Kupujete auta s tím, že víte,že jsou nespolehlivá(z toho plyne zisk výrobců na dílech a servisů na opravách) ? Jste přesně tam, kde vás výrobci aut chtěli mít. Spalovací motor se už dávno neměl vyrábět. Pokud ale nemám jinou možnost a chci si nechat auto delší dobu, pak atmosférický benzín. Nic spolehlivějšího zatím neexistuje. U koho je na prvním místě spotřeba, pak ať volí diesel(peníze ušetřené za naftu dá pak stejně do dílů a ještě bude čekat na optravu, takže ho to bude stát čas). U koho úsporný provoz, pak LPG(takže zase atmosférický benzín). No a kdo má peněz opravdu moc, ten si koupí, co se mu líbí a nebude sem ani psát dotaz. Jen Evropa je tak hloupá, aby si zamořovala vzduch naftovým smradem a ničila zdraví lidí. Filtry pevných částic jsou hodně chabé řešení... Až budou mít vaše děti leukémie,alergie a vy sami alzheimera, tak vězte, že jste tomu částečně pomohli sami pálením nafty.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 29.09.2010 15:45, rada
Když diesel, tak Honda,Subaru,Fiat,Kia !
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 30.09.2010 19:05, rada
Pokud chcete kupovat nove auto v zaruce a pred koncem zaruky ho prodat, tak bych se toho nebal.. V pripade auta po zaruce bych ja osobne sahnul asi jedine po BMW, MB, a se sebezaprenim mozna i nejake to koncernove TDi.. Jinou znacku asi ne.. Kazdopadne vsechny znacky uz pouzivaji Rail, kde je snad kazda zavada velice nakladna.. (a neni jich malo). Takze u novejsiho auta po zaruce vzdy radeji benzin.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 30.09.2010 19:52, rada
pro Kantry: takze kdyz auto po zaruce tak bmw nebo medak? paradni tip takze po zaruce se muzu posrat ze servisu takovyho auta pro ty co rejou do LPG, kdyz je dotaz na naftu: dotaz zni: koupit moderni diesel? odpoved: nekupovat! radsi koupit benzin+LPG
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 30.09.2010 23:03, rada
Pán hovorí o kúpe nového auta a v tom prípade nevidím dôvod, prečo nie diesel (ak mu teda diesel vyhovuje). Veď práve preto sa kupujú nové autá, lebo je na ne záruka a keď sa aj náhodou niečo pokazí (čo sa už také závažné može pokaziť za 3 roky - teda nájazd 75 tis. km?). Pán takto ušetrí nemalé prostriedky na PHM a po záruke môže auto predať nejkému (ne)šťastlivcovi, pre ktorého to už samozrejme bude ruleta. Predsa len, je rozdiel medzi spotrebou beninoveho dvojlitra a diesloveho. Okrem toho, na diesely môžete jazdiť "bomby" a spotreba rapidne neporastie, benzín treba "lechtat". PS: osobne jazdím ojazdené Mondeo MK3 s 2.0 benzínom - jazdeny diesel by som sa bal kupit, okrem toho mam maly najazd (cca 15 tis. rocne) a jazdim kratke trasy. Prajem šťastnú ruku pri výbere.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.10.2010 07:33,
Dle mého názoru moc hezky popsáno, aby to pochopilil i méně zasvěcení.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.10.2010 08:36, Věc názoru
Článek je pěkně napsán, nicméně autor jaksi opomenul fakt že většinu v článku uvedených "problematických" systémů má i maloobjemový přímovstřikový benzínový turbomotor - například zde nedávno vychvalované jednotky VW typu TSI. Dnes si zákazník z hlediska servisu moc nevybere - servis a opravy jsou prostě u moderních vozů drahé - je celkem jedno zda jezdí na naftu či benzín.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.10.2010 10:03, RE: Věc názoru
Pavlik posted by:
Článek je pěkně napsán, nicméně autor jaksi opomenul fakt že většinu v článku uvedených "problematických" systémů má i maloobjemový přímovstřikový benzínový turbomotor - například zde nedávno vychvalované jednotky VW typu TSI. Dnes si zákazník z hlediska servisu moc nevybere - servis a opravy jsou prostě u moderních vozů drahé - je celkem jedno zda jezdí na naftu či benzín.
... a co atmosférické benzíňáky ? Těch je přece spousta a jsou spolehlivé ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.10.2010 10:09, RE: Věc názoru
Pavlik posted by:
Článek je pěkně napsán, nicméně autor jaksi opomenul fakt že většinu v článku uvedených "problematických" systémů má i maloobjemový přímovstřikový benzínový turbomotor - například zde nedávno vychvalované jednotky VW typu TSI. Dnes si zákazník z hlediska servisu moc nevybere - servis a opravy jsou prostě u moderních vozů drahé - je celkem jedno zda jezdí na naftu či benzín.
Každopádně je zde upozorněno na problémy které nastanou u naftových vozů s větším počtem km , které si "chudší " motoristé v dobré víře že ušetří kupují a nikdo jim nic neřekne o tom co je může s největší pravděpodobností čekat.Je jasné , že malé benziny , které mají výkon a jedou jako čert jsou na tom podobně (ale o tom se to ví).Dneska ale všichni pospíchají a nestačí jim jen tak něco.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.10.2010 10:20, RE: Věc názoru
Pavlíks posted by:
Každopádně je zde upozorněno na problémy které nastanou u naftových vozů s větším počtem km , které si "chudší " motoristé v dobré víře že ušetří kupují a nikdo jim nic neřekne o tom co je může s největší pravděpodobností čekat.Je jasné , že malé benziny , které mají výkon a jedou jako čert jsou na tom podobně (ale o tom se to ví).Dneska ale všichni pospíchají a nestačí jim jen tak něco.
Souhlasím. S nástrahama CR s DPF a dalšími čistícími vychytávkami by se měli seznamovat ojetináři, kteří se vrhají do stočeného dieselu s nadějí, kolik za provoz ušetří. Otázka je, proč se rostoucí rizikovost ojetých dieselů neprojevila výrazněji v ceně ojetin. Asi je stále dost naivních kupců.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.10.2010 10:32, RE: Věc názoru
Muroň posted by:
Souhlasím. S nástrahama CR s DPF a dalšími čistícími vychytávkami by se měli seznamovat ojetináři, kteří se vrhají do stočeného dieselu s nadějí, kolik za provoz ušetří. Otázka je, proč se rostoucí rizikovost ojetých dieselů neprojevila výrazněji v ceně ojetin. Asi je stále dost naivních kupců.
Přesně tak, trh si to žádá, tak proč toto nedodat.
Tím prosím nechci říct že by se nedal pořídit jediný spolehlivý ojetý diesel.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.10.2010 10:52, Odkaz
Může tu někdo, prosím, vložit odkaz na ten zmiňovaný článek o DPF od Perta Šikla?
Nějak ho po včerejší pařbě nemůžu najít.
Děkuji.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.10.2010 11:44, RE: Věc názoru
Valnoha posted by:
Přesně tak, trh si to žádá, tak proč toto nedodat.
Tím prosím nechci říct že by se nedal pořídit jediný spolehlivý ojetý diesel.
U nekterych aut je diesel levnejsi. Napriklad u meho mondea TDCI. Jelikoz v rodine mame 2.0 benzin 2004 tak jsem chtel taky mondeo, ale kdyz jsem hledal bud 2.0 nebo 2.5 s manualem a dobrou vybavou tak bud nebyli vubec, nebo jen par kusu za hodne vysokou cenu. Jelikoz m vyhovuji diesely tak jsem zustal i dieselu ford TDCI i kdyz jsem vedel, ze me mohou cekat vstriky, ale porizovaci cena byla o tolik nizsi, ze se mi to vyplatilo. Kdybych menil vstriky vcetne spojky a dvouhmotaku tak jsem na podobne cene jako byli lepe vybavene benzinove 2.0 nebo 2.5 a jeste jsem si mohl vybirat barvu protoze tech aut bylo hodne. V tomtom je ale ford asi vyjimka, pac jinak vetsina aut ma ojetinu v dieselu drazsi. UZ i focus s 1.6TDCI je drazsi nez benzin.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.10.2010 12:31, motory
Odkaz na clanek o DPF od pana Sikla: http://www.tipcar.cz/filtry-pevnych-castic-jsou-casovanou-bombou-4645.html

- Co se tyka maloobjemovych turbobenzinaku, porad jsou na tom lip jako naftove motory, protoze ackoli jiz obsahuji EGR, nikdy nebudou muset byt vybaveni DPF a krome CO2 produkuji mnohonasobne mene skodlivin, tedy pokud jiz nejsou vylagrovane. Rekneme si otevrene, CO2 je nejmensi nebezpeci, vzdyt jej vydychujeme i my a vsechno zive :). Mimochodem, benzinovy motor ktery je v poradku snad splni emisny normy i bez funkcniho katalyzatoru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.10.2010 12:52, RE: motory
bubu posted by:
Odkaz na clanek o DPF od pana Sikla: http://www.tipcar.cz/filtry-pevnych-castic-jsou-casovanou-bombou-4645.html

- Co se tyka maloobjemovych turbobenzinaku, porad jsou na tom lip jako naftove motory, protoze ackoli jiz obsahuji EGR, nikdy nebudou muset byt vybaveni DPF a krome CO2 produkuji mnohonasobne mene skodlivin, tedy pokud jiz nejsou vylagrovane. Rekneme si otevrene, CO2 je nejmensi nebezpeci, vzdyt jej vydychujeme i my a vsechno zive :). Mimochodem, benzinovy motor ktery je v poradku s...
Docela bych tu emisní normu splněnou bez katalizátoru chtěl vidět. Už pro EURO III je funkční řízený katalizátor nutnost - tak prosím nepouštějte taková "moudra".
Máte částečnou pravdu - benzíňáky jsou na tom lépe neboť nemají DPF. Bohužel vše ostatní mají - přímý vstřik, turbo, mezichladič, ERG, řízený katalizáror s lambda sondou, proměnnou délku sání, variabilní ventilový rozvod,atd. Navíc jsou výkonově také velmi zatížené (navíc při lehčí konstrukci) - proto jen budoucnost ukáže jestli je moderní benzín opravdu spolehlivý. O škodlivosti jednotlivých motorů diskutovat nebudu - je to bezpředmětné neboť škodliviny produkují všechny motory - takže buď budeme ekologiští a vrátíme se ke koním (nepravděpodobné neb hodně lidí nezvládá ani řídit auto), nebo na to budeme ve většině kašlat (pravděpodobné neb nikdo ze svých nároků a zvyků dobrovolně nesleví).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.10.2010 13:00, RE: Věc názoru
Riccardo posted by:
... a co atmosférické benzíňáky ? Těch je přece spousta a jsou spolehlivé ...
A které? Když se budeme bavit o novém voze střední třídy:
- potřebujete při jeho váze minimálně 2,0 litru
- většina těchto motorů je dnes přímovsřiková se spoustou složitých vychytávek podobně jako u dieselu
- snad jen Ford ještě vyrábí 2,0 ze "staré školy", bohužel je dost rozežraný
Jinak všichni výrobci "utíkají" k downsizingu aby splnili limity emisí : celý koncern VW, Opel, Renault, PSA - všichni nasazují menší přímovstřikové turbomotory.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.10.2010 13:04, RE: Věc názoru
Pavlíks posted by:
Každopádně je zde upozorněno na problémy které nastanou u naftových vozů s větším počtem km , které si "chudší " motoristé v dobré víře že ušetří kupují a nikdo jim nic neřekne o tom co je může s největší pravděpodobností čekat.Je jasné , že malé benziny , které mají výkon a jedou jako čert jsou na tom podobně (ale o tom se to ví).Dneska ale všichni pospíchají a nestačí jim jen tak něco.
Naprostý souhlas - jiná věc ale je sehnat auto střední třídy s benzínem pod kapotou - ten výběr je opravdu mizerný kdežto v dieselu si můžete vybírat. Problém je spíše v tom, že si lidé kupují auta na která prostě nemají. Když vůz stojí nový 1,5 milionu - jeho servis je uzpůsoben kupní síle pořizovatele - cena vozu sice klesá rychle, ale cena servisu se příliš nemění. Především toto by si měli kupci ojetin uvědomit.
respond
1 2 3 4




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.