0
back
 

diskuze k tématu: Je moderní dieselový motor pastí na zákazníka?

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.09.2010 09:40, rada
Dle mého názoru je 25tkm roční nájezd který se dá odjezdit v plně spolehlivém benzínu. 25tkm ročně zkrátka ještě není tak moc .
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.09.2010 10:13, rada
Diesel už nikdy, Audi 2,0 TDI -125kW ročník 2007, prasklá hlava při 102 tis. km.
Oprava 126.000,-
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.09.2010 10:21, rada
2.0 TDI od koncernu je velmi špatně hodnocený motor. To co píšete se stalo i mému známému. 25 tisíc nájezd je skutečně možné odskákat i s atmosférickým benzínem. Ovšem "moderní benzín" např. 1,4 TSI - tam je těžko odhadovat, co to bude dělat za dva roky, podle mně se to bude srát úplně stejně jako diesely. Pokud kupujete auto od novoty a budete na něj mít 2 a více roků záruku, tak Vás to zas tak moc trápit nemusí. Každopádně moje poslední 3 auta BMW 525 d 20 tis-100 tis., A6 3,0 TDi 120 tis-180 tis., A6 3.0 TDI 50 tis-100 tis, na motoru nikdy žádná závada nebyla. Ovšem lil jsem jen kvalitní naftu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.09.2010 11:08, rada
Atmosférický benzín sice nemá takový zátah ve spodních otáčkách, ale má daleko větší předpoklady ke spolehlivému provozu (nemá vysokotlaké vstřikovací čerpadlo, vysokotlaké vstřiky, turbo, filtr pevných částic a někdy ani dvouhmotový setrvačník) a není tak citlivý na zacházení a špičkovou kvalitu paliva( u nás je na tom nafta často špatně). Pokud bude mít větší zdvihový objem, tak se i ten zátah s turbodieselem dá srovnat. A když se do něj pečlivě namontuje kvalitní LPG, tak bude jezdit za míň nebo stejně peněz, jako turbodiesel. Dnes nafťáka leda nového se zárukou a za dva tři roky po 100 000 km ho rychle prodat. A i tak se můžete po celou dobu jeho vlastnictví strachovat, co natankujete a co to způsobí. Přísada bionafty v naftě zřejmě taky v delším časovém horizontu čerpadlu a vstřikům neprospěje.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.09.2010 11:11, rada
pán shání nové auto - do toho bych LPG určitě nemontoval.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.09.2010 11:49, rada
Koupě nového naftového auta bych se nebál za podmínek že:
1/nekupujete diesel za účelem, že ušetříte, to by nájezd musel být 2x vyšší
2/používáte kvalitní palivo, zapomeňte na LTO, fritovací olej, nákup PHM u supemarketů, zem družstvech a pod.
3/dodržíte správné zacházení s turbomotory, nehonit za studena, dochlazovat,občas vytočit na vysoké otáčky atd.
4/nepoužívat long live oleje, radeji čestěji měnit
5/auto budete měnit za 4-6 let
6/nebudete mít vysloveně smůlu na špatný kus
Pokud máte strach, můžete hledat značku, kde je buď standarntně delší záruka než 2 roky, případně se dá "dokoupit".
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.09.2010 12:03, rada
panovi by som poradil napr. SUBARU LEGACY 2,5i s CVT prevodovkou (lineartronic) - tichy, bezpecny, komfortny voz s prijatelnou spotrebou, ktory je atmosfera bez turba a pohon vsetkych kol k tomu ako bonus - viem co je to zapadnut v kalamite na dialnici a priznajme si - snehu a vody pribuda ;) takze moja rada znie - uvedeny bezproblemovy benzin. Stastny vyber a vela Km bez nehody prajem!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.09.2010 13:05, rada
Při takovém nájezdu je to na hraně. Rozhodoval bych se podle toho, jak dlouho si to auto hodláte nechat. Pokud jen na prvních pár let, které budou pokryté zárukou, tak klidně berte diesel. Pokud si ho hodláte nechat déle, tak podle informací, které jste uvedl, bych jednoznačně volil velkoobjemový atmosférický benzín.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.09.2010 13:19, rada
Benzin, minimalne 1800 ccm a pokud mozno, rovnou od vyrobce vybaveny systemem na LPG. Subaru tu jiz bylo zmineno, takze osobne ho doporucim taky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.09.2010 13:43, rada
Hynek: co to jsou za nesmysly. Ty auta vydrží mnoho kilometrů a je to kus od kusu. Kdyby to bylo jak říkáte, tak na silnici za chvíli není ani jedno naftové auto a všechny stojí v servisech, což není vůbec pravda. Je mnoho nafťáku co dnes mají najeto 300-400tis km a je to vždy o péči majitele a taky o tom na jaký narazíte kus. Mám rád benzíny, ale když chce pan naftu, tak at si koupí naftu. Třeba mu vyhovuje charakteristikou. Vůbec bych se toho nebál. Auto pořádně projet, prozkoumat (např. zjistit jak moc se z něho kouří a případnou barvu kouře, pak taky reakce plynu) a další kraviny. Je třeba jen nevzít první co vám někdo nabídne, ale prohlédnout si to a nejlépe s někým z oboru, aby Vám taky pomohl. Je pravda, že atmosfér bude spolehlivější, ale není to záruka!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.09.2010 13:44, rada
SORRY: Oprava....ty kecy o ojetině beru zpět, myslel jsem že chce ojetinu. Jsme lidi a pleteme se. Takže do moderní nafty klidně jděte ;)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.09.2010 14:15, rada
Jak jsem psal už dřív - 150-200 tisíc km se dá v pohodě najít s původním turbem a vstřikovači, což pánovi zabere nejméně 6 let a tak dlouho už to auto mít stejně nebude... za předpokladu, že bude tankovat kvalitní naftu, známá měnila první dva vstřikovače v 80 tisících - její záliba v tankování u hypernovy se jí vrátila velmi záhy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.09.2010 14:44, rada
Kdyz kupujete nove auto klidne bych sel do nafty, zalezi s vim se vam lepe jezdi. Ja mam rad spise naftaky, ale to je z duvodu, ze turbobenziny jsou teprve vysadou poslednich let, jinak klidne nejaky turbobenzin. Osobne mam mondeo TDCI 2004 96 kw. Auto je to stare 6 let, najeto ma ted 180 tis, vstrikovace puvodni, pred 2 mesici kontrolovany v delphi servisu a jsou stale ve vyborne kondici. Jen dvouhmotak uz je trosku horsi. Cena dvouhmotaku a kompletni 3 dilne spojky je 12 tis od firmy LUK, takze to neni spatny. Samotny dvouhmotak je cca 6 tis. Tim ze kupujete nove mate minimalne 2 roky zaruku, vetsinou jde o dalsi 1 - 3 roky za priplatek prodlouzit, nektere automobilky jako mercedes a kia pisi ze maji servisni prohlidky po dobu zaruky zdarma v cene (nevim co vse je presne tim mysleno a v cene obsazeno). svezte se a rozhodnete. Skoda ze jste nenapsal alespon o jakych modelech auta uvazujete, jestli treba mercedes nebo kia, skoda, nebo mazda....nekdo ma diesely opravdu kvalitni, nekdo trosku horsi, ale dnes kdyz uz neni PD, ktere melo u 2.0TDI problemy uz neni vylozene spatny naftak. naprikald 1.6 TDCI/HDI jsou velmi povedene a i ostastni naftaky od PSA jsou an tom velmi dobre, stejne jako BMW
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.09.2010 18:51, rada
Nebo si kup to nové Mitsibishi ASX s 1.8 DID. I když radši bych koupil Mitsi Lancer 1.6 Mivec benzín.....ještě ušetříš...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 28.09.2010 08:06, rada
Jestli resil vstriky po 80 tis a jezdil celou dobu na tu naftu zdarma tak usetril dle mych propoctu 144 tis na nafte pri cene 30 kc a spotrebe litru, 40 ho tedy staly vstriky (dnes uz jsou vetsinou v repasi okolo 20 tis) takze mu porad 100 tis zbylo. Jinak nekdo resi vstriky do 100 tis km i kdyz tankuje u benzinek i lepsich znacek. Nekdy je to o smule. Ja mam vstriyk puvodni na 180 tis. 1 majitel v nemecku, druhy majitel jen verva diesel a treti jsem ja a ja to kombinuji Tank Ono plus aditiva VIF a jednou za mesic az dva tam jde Verva diesel, nezpozoroval jsem ani vyssi vykon, ani rozdil ve spotrebe mezi temito dvema naftami. Mozna mi reknete, ze Tank Ono je to nejhorsi a ze si nicim auto, ale zmani se sluzebnima autama tam jezdi uz roky a nikdy nemeli problem a ja osobne tez nepozoruji rozdily ve startovani, hlucnosti, spotrebe....je ale pravda, ze tam pridavam aditiva.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 28.09.2010 12:51, rada
Záleží jakých 25 000km. Jestli po dálnici nebo jen tak po okreskách. Pokud jde o dálnici, tam bych neváhal ani minutu - jasná nafta, pokud jde o druhou možnost, tam bych zvažoval benzin. Já osobně bych zvažoval Octavii 1.2 TSI, je to sice auto nižší střední třídy, ale vypadá na to, že patří o třídu výš a ten motor pod kapotou vypadá jako kdyby tam naistalovali jen kafemlejnek, ale všude na něj slyším jen slova chvály a navíc má 6kvalt (což při troše umu dokáže nějakou tu decku uspořit). Pokud jde o nejlepší poměr cena diesel. auta/výbava - podle mně jednoznačný vítěz je Renault Fluence - nové auto s naftou 1.5 dCi 63kW za 339 900 v základu s ESP, 6x airbag, klimou, radiem s CD... co víc si do záčátku přát? Jinak je k mání i silnější nafta se 6kvaltem
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 28.09.2010 17:32, rada
Zaznělo tady spoustu zkušenosti od lidi co auto mají koupené jako nové i od lidi co nové auto ještě neměli. Tak já přispěji troškou do mlýna, vloni jsem koupil nové Mondeo. Jelikož nejsem fanda nafty a taktéž nejsem nadšený se současné turbománie a v neposlední řadě z důvodu že Ford do Mondea už nedává šestiválec skončil jsem u benzínu 2.0 (upřimně přiznám že to bylo malé dobrodružství jelikož snad žádný dealer nemá jako předváděčku auto s tímto benzínovým motorem alespoň před rokem tomu tak bylo) automobil jsem nechal ihned přestavět na LPG (samozřejmě že chápu že mi tady hned někdo vysvětlí jaky jsem idiot) a za rok a měsíc mám najeto 64 837 kilometru. Motor je výborný, díky proměnné délce sání se velice dobře sbírá už kolem 1500 ot/min takže vyvrací tvrzení že se atmosferické benzíny musí točit aby jely. Rozkecal jsem se ale k věci za ty kilometry co jsem najel jsem u auta měnil pouze dvě žárovky H7, náklady na garanční prohlídky jsou zanedbatelné cca 3600,- Kč za jednu. A co se týče LPG každých dvacet tisíc výměna filtru 450,- kč. průměrná spotřeba za celou dobu 9,3L LPG při ceně mezi 13 - 15 korunami za litr, v zahraničí kam často jezdím se pohybuji ceny od 0,47 Euro (např Slovensko) po cca 0,75 Euro (např. Rakousko) dobré ceny jsou v Belgii, Lucembursku a Německu, vyšší třeba ve Francii již zmíněném Rakousku ale třeba i Chorvatsku, nicméně proti cenám benzínu či nafty si to dokáže přepočítat sami.Jinak jak tady někdo psal že Octavie svými rozměry zasahuje již o segment výše tzn. do střední třídy, doporučuji každému si vyzkoušet si sednout a projet se v opravdovém autě střední třídy a pak v Oktávce nejlépe vždy s celou rodinou nebo pár kamarády, pak poznáte rozdíl. Každý ať si vybere auto podle toho co potřebuje ale prosím nemíchat třídy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 29.09.2010 07:18, rada
A jinak si myslím, že zkušenosti mé /žádné problémy s moderním dieselem při tankování dobré nafty/ a zkušenosti mých známých /problémy při tankování špatné nafty/ jsou pro člověka, co se ptá na diesel mnohem přínosnější, než zkušenosti s provozem auta na LPG - smrdí to, nejede to, do podzemní garáže nesmíte.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 29.09.2010 09:42, rada
Jezdím ve Volvu XC 70 3,2 AWD. Předěláno na LPG (Prins VSI) po 28000 km. První rok jsem jej zajel na benzín. Teď mám 73000 km. Bez jediného problému, záškubu či čehokoli jiného. Rozdíl mezi palivy není poznat ani při ručním přepínání pod zátěží. Průmerná spotřeba za celou dobu 12,87 litrů LPG + 0,35 litrů benzínu na starty na 100 km. Auto má skoro 19 metráků. V německém Volvu uznale pokyvovali hlavou a chválili, v českém se divili a kroutili hlavou co je to za bláznovství. Když se to udělá pořádně a dá se tam něco lepšího, než to nejlevnější, co je k dostání, není se čeho bát. RENO : Čím jezdíš ? Čekáme na Tvé osobní praktické zkušenosti s LPG.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 29.09.2010 09:46, rada
Jednoznačně volit diesel - jestliže bude auto nové a tudíž v záruce, není co řešit. Atmosférické benzíny s objemem 2,0+ vymírají, není je kde vyzkoušet protože jako předváděcí prostě nejsou a jejich proklamovanou spolehlivost asi nevyužijete - předpokládám výměnu vozu před najetím 200 tisíc km. O kvalitu nafty v ČR jsou oprávněné obavy, nicméně bych to tolik nedramatizoval - někdo tady psal o tankování u supermarketů (jak je to hrozně špatně) - není to pravda. Dnes u supermarketů tankují davy - je tam rychlá obměna paliva - těžko tam tedy koupíte naftu s "vysráženou" řepkou. Za většinu problémů s moderními diesely si mohou řidiči sami - neví nebo nechápou jak tyto motory fungují a co potřebují - jezdí stejně jako s atmosférickou 1,9D z roku 90 a takové zacházení (hlavně podtáčení) moderní disel prostě nemá rád. Další možností (zde již uvedenou) je přestavba na LPG (nebo koupit auto v Německu - tam jsou origo přestavby běžně v prodeji).
respond
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.