0
back
 

diskuze k tématu: Jak spočítat náklady na provoz ojetiny?

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 23.03.2012 20:16, RE: Benzin vs. nafta. moje zkusenost
David V posted by:
Přesně tak. Výkonný motor není na rychlou jízdu a frajeření (těžko bych jezdil v těchto módech za svých průměrných 9), ale na bezpečné dokončení započatého předjížděcího manévru bez obav, že mi na to ten předížděný "dobrák" šlápne. Další věcí je, že rodinné auto jezdí často plně naloženo a 400 kilo nákladu + v létě zapnutá klima dá dýchavičnému motoru zabrat. I s takovým autem plným svých miláčků chci v co nejkratším čase předjet třeba autobus, který jede 80 (v rychlostech kolem 100 - ky už začí...
Davide, tohle jsi neměl dělat. Super článek, což o to, ale když jsem si zadal své hodnoty do tvé tabulky tak jsem zjistil že se mi vůbec nevyplatí mít auto. Protože za 20Kč/km bych mohl jezdit taxíkem
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 23.03.2012 20:42, RE: Benzin vs. nafta. moje zkusenost
tomaskrtek posted by:
Davide, tohle jsi neměl dělat. Super článek, což o to, ale když jsem si zadal své hodnoty do tvé tabulky tak jsem zjistil že se mi vůbec nevyplatí mít auto. Protože za 20Kč/km bych mohl jezdit taxíkem
Pokud v něm nemáš naftový motor (a já vím, že ne), abys "ušetřil", tak je všechno v naprostém pořádku . Každý má akceptovatelnou výši nákladů na km nastavenou jinde.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 23.03.2012 20:46, RE: Moje zkušenost
zeneva posted by:
Pro mne osobně je důležitá cena za celkový provoz auta a ne to, jestli jede za 5,5l nafty nebo 7,5 benzinu. Riziko nakladnych oprav u naftovych motoru mne stale odrazuje, proto jsem se zase rozhodl pro benzin. Pokud se neco vysype na naftaku a oprava bude za 50 tis, tak uspora na malivu se razem smaze.
K memu byvalemu autu - Mazda 323 F, 1,5 benzin: Spotreba 6,2-6,5, pri celkovem vypoctu jsem vychazel z prumerne ceny 28,-/ litr naturalu - tankoval jsem za 22 i 32, presnou statistiku jsem si neve...
Pro zajimavost jsem zkusil dat do tabulky celkove naklady za moje byvale sluzebni auto.
Skoda Octavia TDI
Porizovaci cena vozu 720 000Kc
Mesicni platba Leaseplan 24000 Kc
Provoz - mesicu 36
Najeto celkem 180000 km
Nafta-prumerna cena 30,8 Kc
Spotřeba 6,5
Nafta na 1 km 2,002 Kc
Operativni leasing na 1 km 4,8 Kc
Celkove naklady na 1 km 6,802 Kc
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 23.03.2012 21:37, RE: Moje zkušenost
Antonín Kunst posted by:
Pro zajimavost jsem zkusil dat do tabulky celkove naklady za moje byvale sluzebni auto.
Skoda Octavia TDI
Porizovaci cena vozu 720 000Kc
Mesicni platba Leaseplan 24000 Kc
Provoz - mesicu 36
Najeto celkem 180000 km
Nafta-prumerna cena 30,8 Kc
Spotřeba 6,5
Nafta na 1 km 2,002 Kc
Operativni leasing na 1 km 4,8 Kc
Celkove naklady na 1 km 6,802 Kc
Pro zajímavost jsem zkusil dát do excelu, co jsem vytvořil na grafy, tu Octavii s pořizovací cenou 720 tisíc, odhadnutým ručením 5 tisíc, pojištěním za 15, ročním servisem za 8 + nějaké výměny vyplývající z provozu a dostal jsem se na 5,5 Kč - je to jen simulace - pro zajímavost.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 23.03.2012 22:12, RE: Moje zkušenost
David V posted by:
Pro zajímavost jsem zkusil dát do excelu, co jsem vytvořil na grafy, tu Octavii s pořizovací cenou 720 tisíc, odhadnutým ručením 5 tisíc, pojištěním za 15, ročním servisem za 8 + nějaké výměny vyplývající z provozu a dostal jsem se na 5,5 Kč - je to jen simulace - pro zajímavost.
včetne poklesu ceny???
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 23.03.2012 22:24, RE: Moje zkušenost
tomaskrtek posted by:
včetne poklesu ceny???
asi jo, ta je cca 2.30/km
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 24.03.2012 00:51, Ztráta ceny auta 50% po 3 letech.
To platí spíš pro dražší auta. Přijde mi, že nákupní tašky ztrácí cenu pomaleji. Když jsme pořizovali 2. auto do rodiny, tak plán byl koupit 1-2 roky ojetou nákupní tašku. Jenže v případě Yarise byly ceny slušných max. 2letých ojetin jen o 30-50 tisíc nižší než za nové auto. Proto nakonec padla volba na auto nové. Kde byla 100% jistota, že auto nebylo bourané, má všechny airbagy, záruku apod. Těch 30-50 tisíc navíc za úplně nové auto se dalo ještě skousnout. U střední třídy bych uvažoval samozřejmě jinak. Tam jsou jiné cenové relace a asi i rychlost poklesu cen.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 24.03.2012 08:01, RE: dlabu na to
Pepe posted by:
Souhlas. Jestli mám jezdit za 4,4, nebo 6,6 km, mám to řešit? Kde je hranice, od kdy na to nemám, a chodím pěšky?
Můj děda vždycky říkal: Vydělávej, nešetři. Tahle cesta mi přijde lepší...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 24.03.2012 09:45, RE: dlabu na to
Michal posted by:
Můj děda vždycky říkal: Vydělávej, nešetři. Tahle cesta mi přijde lepší...
Přesně, jak píšeš. Jeden poměrně bohatý pán prohlásil "když něco chci, musím úměrně tomu pracovat". Snažím se podle toho řídit...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 24.03.2012 10:01, RE: Ztráta ceny auta 50% po 3 letech.
Petr S posted by:
To platí spíš pro dražší auta. Přijde mi, že nákupní tašky ztrácí cenu pomaleji. Když jsme pořizovali 2. auto do rodiny, tak plán byl koupit 1-2 roky ojetou nákupní tašku. Jenže v případě Yarise byly ceny slušných max. 2letých ojetin jen o 30-50 tisíc nižší než za nové auto. Proto nakonec padla volba na auto nové. Kde byla 100% jistota, že auto nebylo bourané, má všechny airbagy, záruku apod. Těch 30-50 tisíc navíc za úplně nové auto se dalo ještě skousnout. U střední třídy bych uvažoval samozře...
V úvahu je třeba taky brát, jak dlouho chci to auto používat. Je jiná kalkulace, když se budu chtít novýho zbavit po 4, nebo 10 letech... Při mém nájezdu cca 35tkm a koupi ojetiny s nájezdem přes 100tkm nebudu auto používat déle než nějakých 5 let. Koupím-li nové, tak ten interval protáhnu o 3-4 roky. V tomhle světle se nákup ojetiny z hlediska servisu (protože v úvahu připadá nafta) protíná s onou ztrátou hodnoty tak, že dle modelu je výhodnější pořídit auto nové...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 24.03.2012 13:02, RE: dlabu na to
Pepe posted by:
Přesně, jak píšeš. Jeden poměrně bohatý pán prohlásil "když něco chci, musím úměrně tomu pracovat". Snažím se podle toho řídit...
Toto je článek podhledem člověka, který bere auto jako věc na úrovni pračky, nebo kultivátoru na zahradu. Pro mně je auto na úrovni třeba motorky. I když s ním jedu někdy za prací, je to pro mně zdroj zábavy a dělá mi radost. A u takových věcí nemusí být peníze nutně na prvním místě.
P.S: jak tady někdo píše "to se mohl rovnou vozit taxíkem" - to je sice hezké, ale nechaj vás ho řídit? a bude mít pod kapotou třeba 500 koní?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 24.03.2012 15:38, RE: dlabu na to
Michal posted by:
Toto je článek podhledem člověka, který bere auto jako věc na úrovni pračky, nebo kultivátoru na zahradu. Pro mně je auto na úrovni třeba motorky. I když s ním jedu někdy za prací, je to pro mně zdroj zábavy a dělá mi radost. A u takových věcí nemusí být peníze nutně na prvním místě.
P.S: jak tady někdo píše "to se mohl rovnou vozit taxíkem" - to je sice hezké, ale nechaj vás ho řídit? a bude mít pod kapotou třeba 500 koní?
Ne, tohle je článek pohledem člověka, pro kterého je auto zdroj zábavy do takové hloubky, že ví, kde co na něm najde, kdy se to může pokazit a kolik to asi bude stát a pokud už ho to potkalo, je to přesně zdokumentované. Pro zajímavost a pro plány do budoucna.
Taky ten článek měl trochu otevřít oči těm, co kupují postarší nafťák s vidinou ušetřených peněz, což je úplně opačná skupina lidí, než jsou evidentně v tomto konkrétním vlákně "dlabu na to".
Já na to taky dlabu, přijedu k benzínce a vezmu do plné, nastane čas výměny některé z komponent, vyměním ji. Uloupne se mi krytka přes ostřikovač xenonu, jdu a koupím novou, nevyhovuje mi tvrdost auta, vyměním odpružení. Jediné, co je jinak je to, že to mám zdokumentované a původně ne ani proto, abych se tady o to mohl dělit na Tipcars, ale pro svoje vnitřní potřeby. Abych věděl, že pro moje potřeby (i většiny lidí v zemi) nemusí být rozhodující položka palivo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 24.03.2012 20:47, RE: Benzin vs. nafta. moje zkusenost
David V posted by:
Pokud v něm nemáš naftový motor (a já vím, že ne), abys "ušetřil", tak je všechno v naprostém pořádku . Každý má akceptovatelnou výši nákladů na km nastavenou jinde.
naftu si koupím, až budu velkej kluk, budu muset jezdit ročně aspoň 30k a z vejfuku to bude vonět jako spálenej vysokooktanovej benzín při sedmi tisících a jen pokud taky půjde do těch sedmi tisíc točit, jinak jí nechci. ale vážně-pokud bych musel jezdit fakt hodně tak koupím dvoulitrovej benal a překopu ho na plyn. kámoš jezdí ročně 60-80k. teď má oktu, jednašestku 74kw na plyn jezdí jako prase průměrně za 11 plynu a je vysmátej jako lečo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 24.03.2012 21:18, RE: Havarijní pojištění
anonym posted by:
Řešil jsete někdy někdo jestli se vám vyplatí havarijní pojištění? Příklad - ojeté auto v hodnotě 150 000 Kč, pojistka cca 6000 ročně. Pojistit nebo nepojistit?
U novějšího auta i v cenové hladině okolo 100 000 kč se dobře nastavená havarijní pojistka vyplatí. Buď dodá "provozní klid" za pár korun nebo stačí třeba "potkat" zvířátko dle vlastního výběru a vyplatí se reálně (letos jsem už stihl ulovit srnku). Když uvedu své obligátní renaulty, u megana vychází all risk pojistka na 7500,- a u moduse 7200,- včetně top povinného ručení při spoluúčasti 1% / 1000kč. Pro x-trail, který je zánovní a tedy s podstatně vyšší cenou to při stejném krytí dělá 18 000,-Kč ročně.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 24.03.2012 21:28, RE: Havarijní pojištění
anonym posted by:
Je jasné, že otázka pojistit/nepojistit je jen na mě. Upřímně - nebourám, auto bylo záměrně vybráno tak, aby nělákalo zloděje, ale parkuji před domem. Vandalismus, řekněme asi také nehrozí...jenže tohle je čistě teoretické, protože nikdo nedokáže odhadnout, co se stane. Asi si ho ale pojisitit nechám a to z toho důvodu, že volných 150 000 (při představě totálky, krádeže...) prostě na účtě nemám, protože je investuji jinak a "volné" peníze jsou na nezbytném minimu. Karta se samozřejmě obrátí pos...
Základ je sjednávat pojistku na jeden rok a každý rok ji upgradovat dle aktuální ceny vozu. Navíc je dobré nastavit si cenu vozu sám a nenechat tento úkon na pojišťovně. Příklad ze života - můj megane má dle pojišťovny (jejich systému) cenu 155 000,-, reálná tržní cena cca 100-110 000,-. Při totálce nebo krádeži klient stejně dostane pouze obvyklou tržní hodnotu vozu - proč tedy platit pojistku za nadsazenou cenu....Pojištěno tedy na 110 000,-kč. Rozdíl na pojistném 1800,-kč ročně.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 24.03.2012 22:46, RE: Havarijní pojištění
Pavlik posted by:
Základ je sjednávat pojistku na jeden rok a každý rok ji upgradovat dle aktuální ceny vozu. Navíc je dobré nastavit si cenu vozu sám a nenechat tento úkon na pojišťovně. Příklad ze života - můj megane má dle pojišťovny (jejich systému) cenu 155 000,-, reálná tržní cena cca 100-110 000,-. Při totálce nebo krádeži klient stejně dostane pouze obvyklou tržní hodnotu vozu - proč tedy platit pojistku za nadsazenou cenu....Pojištěno tedy na 110 000,-kč. Rozdíl na pojistném 1800,-kč ročně.
Taky to tak dělám. Každý rok se podívám na srovnávač pojistek a zajdu do pojišťovny upravit, cenu Nesjednávám pojistku na rok, ale jen tam zajdu a oni mi cenu upraví na aktuální internetovou cenu. Zabere to 2h ročně času, a ušetřil jsem díky tomu dost. Platím teď cca půlku než na začátku. Co se týče cen, tak mi Generalli oceňuje auto na méně než kolik je cena na trhu, tak to neřeším. Předpokládám, že pojišťovna má jeden ceník aut. Že nemá jedno ocenění pro sjednání pojistky a druhý pro odškodnění.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 24.03.2012 22:54, RE: Havarijní pojištění
Pavlik posted by:
U novějšího auta i v cenové hladině okolo 100 000 kč se dobře nastavená havarijní pojistka vyplatí. Buď dodá "provozní klid" za pár korun nebo stačí třeba "potkat" zvířátko dle vlastního výběru a vyplatí se reálně (letos jsem už stihl ulovit srnku). Když uvedu své obligátní renaulty, u megana vychází all risk pojistka na 7500,- a u moduse 7200,- včetně top povinného ručení při spoluúčasti 1% / 1000kč. Pro x-trail, který je zánovní a tedy s podstatně vyšší cenou to při stejném krytí dělá 18 000,-Kč ročně.
Trefil jsem Mazdou 6 menší srnku. Odnesl to lak na nárazníku. A přestože jsem měl tehdy all risk, tak jsem to neřešil. Kdybych to nechal přelakovat za 6000, tak ze svého dám 5 tisíc spoluúčast, pojišťovna mi dá 1000 kč a budu mít škodnou událost a malus => budu platit víc. Teď platím jen povinné ručení za pár šupů a mám klid. Jsem srovnaný s tím že když auto zničím, tak si koupím jiné. Ale na Yaris si pořád allrisk platím, je mnohem novější.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 24.03.2012 23:12, RE: Ztráta ceny auta 50% po 3 letech.
Pepe posted by:
V úvahu je třeba taky brát, jak dlouho chci to auto používat. Je jiná kalkulace, když se budu chtít novýho zbavit po 4, nebo 10 letech... Při mém nájezdu cca 35tkm a koupi ojetiny s nájezdem přes 100tkm nebudu auto používat déle než nějakých 5 let. Koupím-li nové, tak ten interval protáhnu o 3-4 roky. V tomhle světle se nákup ojetiny z hlediska servisu (protože v úvahu připadá nafta) protíná s onou ztrátou hodnoty tak, že dle modelu je výhodnější pořídit auto nové...
100 tkm je dost, to mají slušné nákupní tašky nalítáno až za 10 let A to je tak minimální čas kdy naše auto půjde z domu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 25.03.2012 07:17, RE: Havarijní pojištění
Petr S posted by:
Taky to tak dělám. Každý rok se podívám na srovnávač pojistek a zajdu do pojišťovny upravit, cenu Nesjednávám pojistku na rok, ale jen tam zajdu a oni mi cenu upraví na aktuální internetovou cenu. Zabere to 2h ročně času, a ušetřil jsem díky tomu dost. Platím teď cca půlku než na začátku. Co se týče cen, tak mi Generalli oceňuje auto na méně než kolik je cena na trhu, tak to neřeším. Předpokládám, že pojišťovna má jeden ceník aut. Že nemá jedno ocenění pro sjednání pojistky a druhý pro odškodnění.
Já se u Allianz i kooperativy setkal s opakem, jejich systém oceňování aut mi auta předražuje o těch zmíněných 40 - 50 tisíc proti realitě na trhu. Pojistné při totálce nebo nehodě ale vyplatí pouze do výše "běžné aktuální tržní ceny". Jediná situace kdy se takové navýšení pojistné částky může hodit je větší nehoda, kdy cena opravy atakuje 70% ceny vozu (tedy hranici totální nehody) - potom to navýšení může znamenat rozdíl mezi totálkou a opravou. Osobně bych v takovém případě řešil raději totálku než jezdit opraveným bouraným autem - takovým autem myslím auto s poškozenou a potom opravenou nosnou strukturou.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 25.03.2012 07:26, RE: Havarijní pojištění
Petr S posted by:
Trefil jsem Mazdou 6 menší srnku. Odnesl to lak na nárazníku. A přestože jsem měl tehdy all risk, tak jsem to neřešil. Kdybych to nechal přelakovat za 6000, tak ze svého dám 5 tisíc spoluúčast, pojišťovna mi dá 1000 kč a budu mít škodnou událost a malus => budu platit víc. Teď platím jen povinné ručení za pár šupů a mám klid. Jsem srovnaný s tím že když auto zničím, tak si koupím jiné. Ale na Yaris si pořád allrisk platím, je mnohem novější.
U mě byla srnka trochu dražší - pro mě spoluúčast 1000,-kč (jedno plnění ročně mám bez ztráty bonusu), pro pojišťovnu 65 000,- za opravu + 8 000,- za náhradní vozidlo. U mě to odnesl nárazník včetně všech mřížek, mlhovek a denních světel, blatník a xenonový reflektor (utržené držáky). Náraz byl v rychlosti cca 100 km/h (v noci, bez brzdění). U zvířátek nejvíc záleží na tom "jak to trefíš", kolega ulovil srnu s kia ceed a cena za opravu byla cca 130 000,- protože mu nohou prošla přes chladiče do motoru.
respond
  1 ... 3 4 5


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.