0
back
 

diskuze k tématu: Jak (ne)funguje chiptuning?

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.04.2009 13:52, RE: Milý David(e) V!
David V posted by:
Pokud je takový drastický rozdíl mezi palivy, tak utrácet peníze za optimalizaci motoru mi přijde skoro zbytečné.
Mimochodem nebyla podmínka ke zvýšení výkonu přechod na benzín s OČ 98 a vyšším, namísto 95? To by totiž zhruba odpovídalo o poznání příjemnějším reakcím na plynový pedál, a to zejména v nižších otáčkách vlivem zvýšené odolnosti k samovznícení směsi. Ale na to není potřeba žádná složitá úprava a zvednutí výkonu o 1- 2% by tomu tak zhruba odpovídaly. No a pokud má tento motor senzor ...
Co si pamatuji ještě z minulého tisíciletí, v návodech Citroën vždy bylo napsáno, že výrobce DOPORUČUJE palivo s VYŠŠÍM oktanovým číslem (a já tak činím -a dle mé vlastní "praxe/zkušenosti" to opravdu "vliv" má). To ale NENí to o čem jsem mluvila a už VŮBEC ne ten nový software motoru. Jinak tak jako asi všechny (většina) současných motorů - má i Brumla pochopitelně senzor na "detonanční spalování" - takže je mu víceméně "jedno" co mu do nádrže nalijete - tedy "jedno" ve smyslu že "v poklidu" jede na 95, 98 i 100 oktanů (a konkrétně Brumlovi NEJvíce "chutná" ten Aral 100).
Nejde o KONKRÉTNĚ motor v mém autě - ta "vylepšení" motorů jsou celkem/relativně "běžná" - CO přesně se "skrývá" za změnou ... např. 2.0 HDi ve verzi 100 kW a 103 kW - tam jde o naftu, takže oktanové číslo vliv asi NEmá ,-) ale když jsem u toho - co se 2.2 HDi týče (no vlastně to vím i z malého 1.4 HDi - tak vyšší cetanové číslo samozřejmě POZITIVNí vliv má).
Co se týče BRUMLOmotoru - již jsem to zde zmiňovala - někde mezi 90ti - 100.000 km se jakoby "rozjezdil" (ne že by předtím byl nějak "problematický") a je celkově ještě o něco "živější" než dříve a maličko i klesla spotřeba (slíbila jsem fotky a opravdu je na stránku "dodám", ale já a Brumla a fotky a pneuservis jsme na poněkd "vzdálených" místech ... takže stále ještě jezdím na zimních - tak třeba spotřeba ještě "o desetinku" klesne .-)
Mimochodem ten nový software mi tam "natahovali" - NEchci si "vymýšlete" ... v 50ti - 60ti tisících km? Opravdu už NEvím přesně.
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.04.2009 14:03, RE: Jen malé rýpnutí
Pitrisek posted by:
Konec diskusi s Kylie, pánové pokud by mě napadlo zase reagovat na tuto dámu tak mě sevěte do bezvědomí mně by z jejich argumentací mohl brzo trefit šlak.
To Kylie samozřejmě že poznám co tady u vádite dokonce poznám i v některých horách s vyšší nadmořskou výškou že je řídši vzduch a kára tolik netáhne jenže většinu z těch kilometrů jsem najel na výkoných šestiválcích a některých i s automatem a opravdu tvrdím že 2-3kw na výkonu V6 přes 150kw s automatem nepoznám a myslím že nikdo.
Ano s tou nadmořskou výškou - to PRAVDU máte (to jsem nějak zapomněla .-)
Jak jsem "rozebrala" výše - NEjde o nějaké 2-3 kW, ale o celou "optimalizovanou/lepší" křivku výkonu i točivého momentu. TO je ten PODSTATNÝ rozdíl mezi tuningem/čipováním "made in doma po večerech" a RENOMOVANÝM tunerem, resp. firemním "vylepšením" motoru - co na to váš "ŠLAK", na tom věru NEzaleží ,-)
Smiřte se s tím, že "další" verze TÉHOŽ motoru (v praxi často "jen" nový software dál "vylepšující/optimalizující" chod motoru) je celkem "normální/běžná" věc u VŠECH automobilek a ty ik tomu účelu nevstují MIBLIONY a věnují se tomu ti NEJšpičkovější motoráří ... aby v příští "verzi" toho/onoho MOTORu zvedli výkon o "pár PS/Nm" a spotřebu snížili NULA celá "kousek" - a myslíte že to dělají "pro nic za nic"? TEdy právě že to NEstojí "nic" - proto aby "vydolovali" další pář "koníků" investují MNOŽSTVí hodin a peněz - a V TOM je ten ROZDÍL oproti tuningu "made in vedle v garáži" - neb ten sice nabídne výkon VĚTŠí o ... třeba i 20 kW, ale "na ÚKOR" ostatního - v praxi je "smysluplnější" ten menší nárůst a ... že ho VY NEpoznáte - to je mi líto - dělají to VŠECHNY automobilky - jedno zda bmw, citroën či třeba vw - TENTO způsob "tuningu/vývoje/evoluce" motoru - ten ANO, ten se mi "líbí"
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.04.2009 14:11, RE: Milý metaux(i)! - část II.
Kylie posted by:
To je tak když se někdo NEsoustředí a "přeťukne se" ... ,-)
... mohu JEDNOZNAČNĚ potvrdit, že SILNĚJŠí vůz je v praxi i "bezpečnější" (z pohledu bezpečnosti PROVOZU).
Výkon vozu přeci NENí o "rychlosti" - jak řekl jeden známý český režisér (a já s ním SOUHLASím): "Pořídil jsem si třílitr, abych nemusel nikomu nic dokazovat a mohl jezdit pomalu"
Mně osobně po Praze předjiíždí stařičké škodovky apod. zcela BĚŽNĚ..
K tomu "NEmyslíš zaplatíš" - to "platí" spíš pro "mladší ročníky", resp. pro ty ...
v tomto případě s Kylií souhlasím, byť to nemá nic společného s článkem. Moji známí z Vídně čas od času jezdí do Berlína, logicky bych jel přes Prahu a Drážďany. Ovšem kvůli neuveřitelně stresující D1 před Prahou, zmatečně předjíždějícím jankům, najíždějícím pitomcům a ustrašeně zároveň pomateně uhýbajícím strejcům se radši tý naší zemičce vyhnou a jedou pěkně obloukem přes Německo..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.04.2009 14:34, RE: Milý David(e) V!
Kylie posted by:
Co si pamatuji ještě z minulého tisíciletí, v návodech Citroën vždy bylo napsáno, že výrobce DOPORUČUJE palivo s VYŠŠÍM oktanovým číslem (a já tak činím -a dle mé vlastní "praxe/zkušenosti" to opravdu "vliv" má). To ale NENí to o čem jsem mluvila a už VŮBEC ne ten nový software motoru. Jinak tak jako asi všechny (většina) současných motorů - má i Brumla pochopitelně senzor na "detonanční spalování" - takže je mu víceméně "jedno" co mu do nádrže nalijete - tedy "jedno" ve smyslu že "v poklidu" je...
Nezlob se na mě, ale zatím je to takové všeobecné blábolení, ze kterého nic neplyne. Ano každý výrobce doporučí palivo nějaké a lepší se tam dá nalít vždy a velmi často je to cítit. Je pak otázkou, jestli za tou změnou je palivo nebo úprava na motoru. Dále bych chtěl konečně sesynchronizovat o jakém motoru a jakém nárůstu výkonu se bavíme. Zda o nepřeplňovaném 3.0 V6 s Ottovým pracovním cyklem nebo o přeplňovaném 2.2 R4 (asi) s Dieselovým pracovním cyklem a o metodě dosažení zvýšení výkonu (jak píšeš optimalizace) a konkrétní hodnoty dosažení - zatím v tom mám poněkud hokej.
Takže doufám, že tohle budou srozumitelné otázky a doufám, že odpovědi budou opět stejně srozumitelné:
1) O jakém motoru mluvíme (3.0V6 / 2.2 HDi)
2) V jakém spektru otáček došlo k nárůstu výkonu?
3) Kolik činil maximální nárůst a při jakých otáčkách
4) V případě motoru 3.0 V6: Bylo předepsáno palivo s vyšším OČ než bylo původně od výrobce před změnou?
5) Co nám vlastně říká OČ?
6) A co vlastně optimalizovali, když ne software, a tato diskuse je reakcí na článek o chiptuningu?
7) S jakou chybou bylo měření provedeno (mělo by to být na protokolu)?

Na většinu dotazů se dá odpovědět pár slovy nebo čísly.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.04.2009 15:04, RE: Milý David(e) V!
David V posted by:
Nezlob se na mě, ale zatím je to takové všeobecné blábolení, ze kterého nic neplyne. Ano každý výrobce doporučí palivo nějaké a lepší se tam dá nalít vždy a velmi často je to cítit. Je pak otázkou, jestli za tou změnou je palivo nebo úprava na motoru. Dále bych chtěl konečně sesynchronizovat o jakém motoru a jakém nárůstu výkonu se bavíme. Zda o nepřeplňovaném 3.0 V6 s Ottovým pracovním cyklem nebo o přeplňovaném 2.2 R4 (asi) s Dieselovým pracovním cyklem a o metodě dosažení zvýšení výkonu (jak...
Říkáte: "Pár slovy nebo čísly"? To bych přeci NEbyla já ,-)
1) V6
2) NEmám graf výkonu/toč. momentu - ale možná budou "k dohledání" na netu - vpodstatě mám "jen" nahraný nový software téhož motoru - dnes se prodává už JEN ta "novější" verze (takže by ty grafy mohly být "k dohledání") + samozřejmě i "nový/optimalizovaný" software převodovky
3) viz 2)
4) Ano (před i po je rozdíl v oktanovém čísle poznat)
5) tak "zpátky do školy"? ,-) - čím vyšší "číslíčko" tím "přesněji" "vybuchuje/hoří/spaluje se" - stačí?
("zvládla" bych jít ještě "maličko" dál .-)
6) jistě, ale ROZDÍL v "přístupu" vidím právě ve slovech "chiptuning" = v praxi PŘEDEVŠÍM ZVÝŠENí výkonu, "optimalizace" = především ... "optimalizace" (jejímž "vedlejším" produktem je i/také/též "zvýšení" výkonu .-)
7) nevím - o Brumlu se mi "stará" jeden sympatický "šéftechnik" a ta čísla jsou "ofic" číslíčka od Citroën
TO jsem se ale SNAŽILA být STRUČNÁ ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.04.2009 16:25, levný chip
Zdravím,auto s čipem nemám(sice řídicí jednotku to má),jedině že bych sundal rezervu a vyházel sedadla z auta,sundal kapotu pro lepší chlazení,a co se týče akcelerace jedině s větrem v zádech a otevřít dveře.
Co se týče chipu nejsem proti,existujou firmy,které mají opravdu dobrou reklamu a velkou klientelu,ale vše s rozumem.

respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.04.2009 20:37, RE: Milý David(e) V!
Kylie posted by:
Říkáte: "Pár slovy nebo čísly"? To bych přeci NEbyla já ,-)
1) V6
2) NEmám graf výkonu/toč. momentu - ale možná budou "k dohledání" na netu - vpodstatě mám "jen" nahraný nový software téhož motoru - dnes se prodává už JEN ta "novější" verze (takže by ty grafy mohly být "k dohledání") + samozřejmě i "nový/optimalizovaný" software převodovky
3) viz 2)
4) Ano (před i po je rozdíl v oktanovém čísle poznat)
5) tak "zpátky do školy"? ,-) - čím vyšší "číslíčko" tím "přesněji" "vybuchuje/hoří/spa...
Ano děkuji. Tato odpověď mi bohatě stačí. Dál už nemám, co bych k tématu dodal.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.04.2009 22:17, RE: Milý David(e) V!
David V posted by:
Ano děkuji. Tato odpověď mi bohatě stačí. Dál už nemám, co bych k tématu dodal.
KRUCIŠ! A já teď ani NEvím, JAKou "známku" jsem dostala ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 28.04.2009 10:59, RE: Milý David(e) V!
Kylie posted by:
KRUCIŠ! A já teď ani NEvím, JAKou "známku" jsem dostala ,-)
Zkus svoje odpovědi ohodnotit sama, podle toho, za co se tady v diskuzi biješ.
Ovšem bod 5 opravdu vyloudil můj úsměv, takovou definici jsem ještě neslyšel. Vzhledem k tomu, že vím co vyjadřuje OČ, tak se tomu vysvětlení rozumět dá, ale jinak je to veeelmi vágní definice.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 28.04.2009 11:37, RE: Milý David(e) V!
David V posted by:
Zkus svoje odpovědi ohodnotit sama, podle toho, za co se tady v diskuzi biješ.
Ovšem bod 5 opravdu vyloudil můj úsměv, takovou definici jsem ještě neslyšel. Vzhledem k tomu, že vím co vyjadřuje OČ, tak se tomu vysvětlení rozumět dá, ale jinak je to veeelmi vágní definice.
Ááááá - HOTOVO = "vyhodnoceno" ,-)
Tak že TAKovou definici jste ještě NEslyšel, to RÁDA věřím - to je totiž MŮJ vlastní "originál" ("žádal" jste přeci: "pár slovy" .-)
Vzhledem k tomu že (i já) VÍM co vyjdařuje OČ, tak MUSíTE "uznat", že to MÉ "pojetí" stručně ("pár slovy" .-) vyjadřuje PODSTATU, nebo?
A já NAPSALA, že bych to "zvládla" ještě "maličko" ROZVÉST ,-)
PS: Mně stačí VĚDĚT, že když si Buřtík vleze do vany po mně = voda vyteče - pamatovat si JAK to "komentuje" (NE"vágní" definicí - abych si dovolila vás CITOVAT) nějaký Archi-mudrc ... vy ZAPOMNĚL, že já BLOND(ýna)?
PS: Trošičku jsem "aktualizovala" svoji stránku. Schválně jestli někdo POZNÁ, s "kým/čím" jsem tam Brumlovi NEvěrná .-)

http://www.flickr.com/photos/30642098@N08

Pěkný den ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 28.04.2009 11:55, RE: Milý David(e) V!
David V posted by:
Zkus svoje odpovědi ohodnotit sama, podle toho, za co se tady v diskuzi biješ.
Ovšem bod 5 opravdu vyloudil můj úsměv, takovou definici jsem ještě neslyšel. Vzhledem k tomu, že vím co vyjadřuje OČ, tak se tomu vysvětlení rozumět dá, ale jinak je to veeelmi vágní definice.
Ach ještě jsem ZAPOMNĚLA - když už TAKOVÉ téma "diskutujeme" - víte že (můj "oblíbený") Aral Ultimate má v "naftové verzi" CETANOVÉ číslo 62? - tady by měl být "smajlík" s palcem NAHORU!
To mi příjde SUPER a jezdí SUPER a VŠEM ho k "ozkoušení" (benzín - 100 i naftu - 62) vřele DOPORUČUJi
Pěkný den ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 03.05.2009 06:14, RE: Milý robinx(i)!
Kylie posted by:
Myslím, že např. ten ROZDíL ve ZVUKu mezi STENÝMi "po-tečkovanými/-čárkovanými" hliníkovými placičkami je DALEKO "absurdnější" (NEčekanější), než že verze téhož MOTORu s výkonem o pár "čehokoliv" VYŠŠí je také "poznat"
Myslím že NEjde primárně o nějaký ten NEJvětší "číslíčkový" rozdíl od minulé verze, ale o CELOU křivku výkonu/točivého momentu, resp. "naladění" MOTORu (a ten rozdíl mezi např. starou variantou verze 100 kW a novou 103 kW poznáte/cítíte NE(jen) kvůli těm 3 k...
Tak tyhle Američany ani Švýcary, o kterých píšete, jsem si zatím, Kylie, neměl možnost poslechnout. MBL a kýč? No... spíš bych to hodnotil, že dokáží udělat atraktivní design a přitom se příliš nevzdálit puristickému pojetí....a už dost, nebo nás tady chlapi (právem) rozcupují.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.06.2009 14:27, RE: CHIP ano, u motorů utlumených výrobcem
Attila posted by:
No ja vyvijim elektroniku a vidim zde paralelu. Rovnez prodavame stejny vyrobek ktery ma jednou 2 a jednou 4 cudliky. Streva jsou naprosto stejna, a pouze se pridaji ty cudliky a odblokuje sw. a razem mate high-end. A stejne to vidim i s temi motory. Pokud najdy 2 stejne motory s rozdilnym vykonem tak ma chiptuning zrejme smysl.
Neznam samozrejme vsechny vyrobce, ale tam kde znam vyrobu vice do hloubky, tak se jednotlive vykonove varianty lisi i v "hardware". Casto se jedna o jina turba, palivove systemy (casto od jinych vyrobcu), EGR systemy a nebo treba jine pisty (treba pro dosazeni jineho kompresniho pomeru). Slova o unifikaci maji sice logiku, ale ne vzdy se vyplati vyrabet vse stejne. Proc napriklad dodavat komponent, ktery je drahy a vypiplany pro spickovy vykon v motoru, ktery ma vykon mnohem nizsi. Navic do auta, ktere je znatelne levnejsi a tudiz se drahy dil nezaplati. A spousta soucastek musi byt optimalizovana na pozadovany vykon. Nemuzete dite obleci do dospelackych satu s tim, ze na mnozstvi kusu usetrite. Dalsi vec je, ze automobilky nechteji byt, ze strategickych duvodu, v dodavkach odkazani na jednoho vyrobce vyrobce. Takze dily jsou nekdy rozdilne, protoze je konstruuje,dodava a vyrabi nekdo jiny. Motory jsou dnes skladacky a vetsina komponent pochazi od specializovanych dodavatelu. Musim rict, ze je to nekdy dost velky zmatek i v samotne automobilce ;o) Neverim, ze nejaky tuner dokaze vsechny zmeny (ktere probihaji kontinuelne behem vyroby) potchytit.

Zdravim

Slavek
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 30.08.2009 02:28, RE: CHIP ano, u motorů utlumených výrobcem
SvataK posted by:
Pěkný (pravdivý) článek, ale autor vychází z předpokladu, že se prodávají pouze auta s motory, které jsou už od výrobce naladěny na co největší výkon (kroutící moment) s ohledem na životnost, spotřebu a ekologii. A to je zásadní dezinformace, např. diskutované 1.9TDI PD se prodává ve pěti výkonových variantách 74kw, 77kw, 85kw, 96kw, 110kw. Myslíte si že je tyto motory mají jiné všechny mechanické "vnitřnosti"? To by se výrobce ekonomicky zruinoval, dnešní trend je unifikace, ta přináší snižová...
ja osobne kdyz se na 1.9 tdi podivam tak motorove je to stejne,ale napr turbo a par dalsich veci ten motor odlisuje, nevim jak brzdy a podvozek ale cekal bych urcite vic zmen.kamaradovi se odporoucel vwt5 a starsi motor ho stal 80kkc coz se opravdu za tech 25 koni navic vyplati..
respond
Kmotr1
number of posts1
date of registration15.03.2014
Saturday 15.03.2014 14:22, Chiptuning ano či ne? jsem poučen, už nikdy !
Po dlouhém shánění auta v perfektním stavu jsem si koupil dodávku Renault 2.0 DCi od prvního a velmi pečlivého majitele s prokazatelným nájezdem 112 tis.km. Člověk se o auto vzorně staral a olej pravidelně měnil po 15 tis km. Auto jezdilo výborně, bylo krásně tichoučké a bez problémů.
Brzo po koupi mě napadla šílenost, nechat si vozidlo nachipovat. Našel jsem kontakt na pána Tunera severně od Brna, říkejme mu třeba Powered by.
Po příjezdu nás očekával v notebookem v ruce venku před garáží. Pána Tunera jsem požádal, že chci úpravu provést jen mírně a decentně, aby to nebylo na úkor životnosti. Napíchl se a cca 25 minut Tunil. Mezitím jsem si vyslechl, jak to málokdo umí..
Na moji otázku o kolik upravil hodnoty, krouťák a výkon mi odpovědět neuměl. Chápu, že auto nebylo na brzdě, ale čekal jsem aspoň, že mi řekne orientačně o kolik to posunul.
Poté zůstal připojen a jelo se na zkušební jízdu. Zkušební jízda probíhala tak, že mi říkal na jaké mám jet otáčky /1800/ a rychlostní stupeň, poté prudce šlápnout plyn, na max otáčky podržet a to se v různých režimech opakovalo.
Po ukončení testování jsme měli auto v běžném provozu a zátěži. Už jsme se vraceli pána Tunera odvézt zpět. ke garáži či jeho firmě. Najednou jsem zacítil, že auto změnilo zvuk, bylo hlučnější a naráz něco začalo mírně vibrovat. Původně jsem si myslel, že nějak dodatečně změnil předvstřik apod. Auto jsem si ještě další den sám v klidu vyzkoušel v normálním provozu a pak jsem mu volal, že se s tím nedá kvůli vibracím jezdit. Dohodli jsme se, že mi dá vše do původního stavu a továrního nastavení. To relativně ochotně o víkendu provedl a dokonce mi vrátil i 4 tis.korun. Auto jsem opět odzkoušel, ale vibrace bohužel nezmizely ani s továrním nastavením. Poté jsem mu opět volal, že problém stále přetrvává s dotazem, jestli je jeho firma na tyto případy pojištěna. Vysmál se mi. Řekl mi že se jedná o auto, který má něco najeto a že je asi načatá dvojhmota. Diskuzi, že auto před jeho zásahem bylo v pořádku pan Tuner nepřipouští. Pánovi Tunerovi jsem pěkně poděkoval a dohodl jsem se s jiným mechanikem, který se za moje peníze pokusí dát auto do pořádku po tomto neautorizovaném zásahu. Proto Vám všem chci doporučit, nechejte si tam sériové nastavení. Auto s chipem jelo trochu líp, dřív se rozjelo, ale reakce na plyn v horní části byla šíleně citlivá, jako by někdo natvrdo utáhl plynové lanko, ale od spodní poloviny plynu dolu se s chipem vůbec nic nedělo.Při sériovém nastavení se auto rozjíždí pěkně plynule. Těch pár kW navíc Vám za to fakt nestojí. Teď už jen čekám co zjistí servis a co mě to všechno bude stát.
R
respond
martin155
number of posts6
date of registration28.11.2012
Friday 10.04.2015 10:42, porovnání 66 Kw - 80 Kw
Zdravím
Vím jak je to u peugeotu 406 2,0 Hdi.
slabší verze 66 Kw, silnější 80 Kw. Jsou nápady udělat čipem ze slabší verze silnější, jde přece o stejný motor. To sice je pravda ale v autech jsou jiné rozdíly, které čipem nenahradíš.
1)- 80 Kw má tzv intercooler (při natlakování vzduchu rozpáleným turbem se stlačený vzduch ohřívá a intercoller ho už stlačený zpátky dochlazuje, čímž sníží objem)
2) 80Kw turbo má variabilní geometrii lopatek, tzn, že se lopatky naklápí jak listy vrtule u vrtulníku. Slabší motor má listy lopatek napevno.
3) 80Kw má delší převody, je jiná převodovka.
4) 66 Kw normální spojka, 80 KW dvouhmota

Pokud někdo dokáže tyhle změny imitovat chipem je kouzelník. Může změnit výkon, ale nejde napodobit jeho průběh a otáčky motoru při určité rychlosti.
Je možné že jsou rozdíly i v časování ventilů (tvar vačky) a tvarech pístu (plnění, komprese), ale to nevím, tak o tom nepíšu. Ale to o čem jsem psal nahoře vím.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 10.04.2015 13:04, RE: porovnání 66 Kw - 80 Kw
martin155 posted by:
1)- 80 Kw má tzv intercooler (při natlakování vzduchu rozpáleným turbem se stlačený vzduch ohřívá a intercoller ho už stlačený zpátky dochlazuje, čímž sníží objem)


Jen drobná poznámka. K ohřátí vzduchu dochází primárně jeho kompresí a ne ohřátím od rozpáleného turba. "Turbo" se totiž říká zkráceně turbodmychadlu, kdy je na společné hřídeli turbína ve výfukovém kanálu a dmychadlo (chcete-li kompresor) v kanálu sacím. K přenosu tepla mezi turbínou a dmychadlem dochází jednak konvekcí přes hřídel a jednak radiací, ale toho tepla je v porovnání s kompresním teplem minimum. Mezichladič pak, jak je správně napsáno stlačený vzduch ochlazuje, aby se snížil jeho měrný objem (chcete-li zvýšila hustota)
respond
Vla.Str
number of posts1
date of registration28.01.2024
Sunday 28.01.2024 08:43, RE: rada
citation:
reakce na: -, 30.03.2009 11:20 (Jen pár informací pro zdejší a ...)


A ty budeš ten největší odborník ?
Ještě by jsi měl doplnit své znalosti, říká ti něco plnící tlak? Čím vyšší plnící tlak proudi do motoru, tím víc narůstá výkon.Chiptuningem se zvyšuje plnící tlak na na turbech nebo na kompresoru, do otáček motoru se vůbec nezasahuje
respond
  1 ... 5 6 7


update
you watch this topic

stop watching this topic


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.