David V posted by:
Kylie odpověz mi na otázku, na jakém výkonu máš přidané ty 3 kW? Prostě celá křivka výkonu je posunutá o 3kW vzhůru? Aha, takže vnímáš, že máš o 1-2 stupně (myslím teď úhel) méně sešlápnutý plynový pedál při akceleraci a akceleruje to stejně jako před úpravou.
Je docela ZAJÍMAVÉ jak ffffšichni říkáte že to smysl NEmá ,-)
To, že nějaký motor pro "příští generaci" například jen mírně "posílí" (o pár PS/a ještě méně Nm) to NENí přeci nic "výjimečného".
Asi se SHODNEME, že "jen" jiný výfuk je (celkem snadno) "poznat/cítit" - přitom "číslíčkově" jde většinou o "drobné" ,-)
Ale uznávám že "pěkně" jste "spočítal" úhel plynového pedálu, ale takhle to (pokud já vím) NEfunguje ,-)
Např. když tankuji "doma" (a i tam jsou trochu ROZDÍLy v palivu) a navíc mám "štěstí", tak s opavdu KVALITNíM palivem mi v konkrétním případě Brumly (to ale platí víceméně "obecně") stačí pedálu "lehounce" se dotýkat a Brumla doslova "letí" - a to i u VYSOKÝCH rychlostí řekněme 180 km/h stačí mít PLYNový pedál jen "lehce" stlačený - tak MAX, ale opravdu MAXimálně do třetiny. Pokud natankuji "běžné" (české "řezané" .-) palivo, r ozdíl NENÍ ony vámi zmiňované 2 stupně, ale výrazně více/VĚTŠí.
Graf s novou křivkou tedy bohužel NEmám, ale jak jsem řekla k novému software motoru je samozřejmě "napasován" i nový software převodovky a výsledek rozhodně NENí "bagatelizovatelný", jak tu dnes asi víceméně VŠICHNi píší (nechce se mi teď "dohledávat" a z hlavy si nejsem jistá zda jde o tentýž motor, ale co takové zde asi docela "známé a rozšířené" TDi ve verzích 77 kW a 81 kW - POZNÁTE mezi nimi rozdíl? Nebo - spousta automobilek, v posledních letech "zvedla" výkon svých 2.0 naftových motorů ze 100 na 103/105 kW - pracovaly na tom stovky těch NEJ- motorářů, myslíte že "zbytečně"? Resp. že to NENí rozdíl/nejde poznat?
A pokud vím STEJNÉ je to od maličkých ... tříválců 1.2 (jeden takový je v česku myslím docela ROZŠÍŘENÝ) po velké 8mi válce - často je "v další generaci motoru" výkon vyšší jen o pár Nm či kW a pokud JÁ tomu (jak motor "funguje") rozumím - to NENí "to podstatné" (to NEJpodstatnější
,-)
V reálu je MNOHEM důležitější právě tak křivka výkonu/točivého momentu - jestli to "navýšení" v nějakém "nej-" bodě dělá klidně i 10 kW je MÉNĚ podstatné, než když je "optimalizován/lepší" záběr motoru v těch "SPRÁVNÝCH" otáčkách, resp. "lépe/vhodněji" se s motorem "sladí" převodovka ("lépe" se "sladí" křivky výkonu a točmomentu) = optimalizuje se chod/výkon motoru ... třeba např. o 3 kW a 5 Nm ,-)
NEmám sama "technické znalosti", abych to zde byla schopná "hloubkově" osvětlit, ale jedno zda u Brumly, u "xy-té" verze plochého šestiválce Porsche, či u toho 3válce 1,2 - dle mne VŽDY ta "vylepšení" měla smysl (že jsou někdy "číslíčkově" JAKOBY-vyšší, a někdy JAKOBY-menší - třeba jen o pár PS/Nm - to je až trochu "vedlejší" - VŽDY to "poznáte" .-)
Jinými slovy - změnu/nárůst/vylepšení MOTORů rozhodně MÁ smysl a domnívám se, že ve VĚTŠINĚ případů to JE "znát/cítit/poznat" - nebo vy NEpoznáte, jestli jste pil 10ku či 12tku?
(tady tedy "plavu" - já bych to u piva asi NEpoznala - stejně bych po prvním "končila" ,-)
A když "skočím" do jiného oboru - párkrát jsem byla u "slepých" testů různých "hi-fi" zařízení a "poznat" se dá i, resp. ROZDÍL je i "jen" mezi CD disky - LZE "slyšet" rozdíl mezi diskem japonského, amerického či evropského původu ... myšleno STEJNÝM TITULem ,-)
To to jsem se ale ROZPOVÍDALA, tak "dobrou noc" a pěkný den ,-)