0
back
 

diskuze k tématu: Jak (ne)funguje chiptuning?

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 26.04.2009 17:19, RE: 66-80kW
robinx posted by:
Mohl by se pan Stýblo vyjádřit k tomu, jak to vlastně je? Je sdílen názor že např. motor VW 1.9 TDI 66 nebo 81 kW, nebo třeba PSA 1,6 HDI 66 nebo 80 kW jsou mechanicky naprosto totožné, jen jinak naprogramované. Zdá se mi to nepravděpodobné, proč by automobilka vyráběla v případě 66 kW po mechanické stránce silně naddimenzovaný motor, což se prodraží a pak jej softwarem (který snad vyjde finančně nastejno, ať 66 nebo 80 kW) limitovala a prodávala o několik desítek tisíc levněji?
66 vs 80 (spis 81kW) si nejsou vubec podobne. Je tam rozdil v pouzitych pistech, velikosti turba ( a u modelu 81kW dokonce i tim ze maji "nataceci" lopatky turba), take jsou jine vstriky a nepochybne i jiny software v ridici jednotce. Vetsi znalci necht me doplni, toliko k modelum motoru z produkce VW.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 26.04.2009 17:22, RE: Jen malé rýpnutí
Pitrisek posted by:
už jsem tady dlouho nic nepsal ale opět jsem teď nějak musel osobně mne dostalo jak může někdo tvrdit že u šestiválce s výkonem, no pokud se nemýlím kolem 152kw a automatickou převodovkou která sama osobě dokáže ubrat autu výkon cíti nárust 2-3kw. Mám najeto přes milion kilometru ale ten rozdíl bych osobně nepoznal a tím jsem si jist.
souhlas, 2-3 kW nepoznas nijak, leda na mereni :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 26.04.2009 17:24, Milý metaux(i)!
metaux posted by:
ve sve povrchni podstate je ten článek pravdivý, ale je to jen nazor jednoho cloveka. tyhle zavery jsou porad stejne. je ti malo 60kw kup si 100kw auto, je ti malo? kup si 160kw ...a skonci to u ceho?..ja myslim ze to skonci u umele reklamni kampane "nemyslis zaplatis"
NEmyslím že jde o názor "jediného člověka"!
Trochu zjednodušeně se dá říci, že to je názor VŠECH profesionálů z oboru (BEZ ohledu pro kterou značku pracují). Konečné "ladění" finálové produkční verze motoru je souhrn MNOHA faktorů a výsledek "titěrného" zvažování/posouvání hodnot do výsledného "bodu" a JAKÝKOLIV "amaterský" zásah se dá přirovnat tak k tomu jako byste chtěl "přezpívat" Magdalenu Koženou a a byl přesvědčen že tu zatáčku projete "líp" než Seb Loeb.
Jinak z vlastní praxe mohu JEDNOZNAČNĚ
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 26.04.2009 17:41, RE: Milý metaux(i)! - část II.
Kylie posted by:
NEmyslím že jde o názor "jediného člověka"!
Trochu zjednodušeně se dá říci, že to je názor VŠECH profesionálů z oboru (BEZ ohledu pro kterou značku pracují). Konečné "ladění" finálové produkční verze motoru je souhrn MNOHA faktorů a výsledek "titěrného" zvažování/posouvání hodnot do výsledného "bodu" a JAKÝKOLIV "amaterský" zásah se dá přirovnat tak k tomu jako byste chtěl "přezpívat" Magdalenu Koženou a a byl přesvědčen že tu zatáčku projete "líp" než Seb Loeb.
Jinak z vlastní praxe mohu JEDNOZNAČNĚ
To je tak když se někdo NEsoustředí a "přeťukne se" ... ,-)
... mohu JEDNOZNAČNĚ potvrdit, že SILNĚJŠí vůz je v praxi i "bezpečnější" (z pohledu bezpečnosti PROVOZU).
Výkon vozu přeci NENí o "rychlosti" - jak řekl jeden známý český režisér (a já s ním SOUHLASím): "Pořídil jsem si třílitr, abych nemusel nikomu nic dokazovat a mohl jezdit pomalu"
Mně osobně po Praze předjiíždí stařičké škodovky apod. zcela BĚŽNĚ..
K tomu "NEmyslíš zaplatíš" - to "platí" spíš pro "mladší ročníky", resp. pro ty jež mají PRVNí silnější vůz a "něco si dokazují", s druhým, třetím, dalším SILNÝM vozem ... už OPAVDU NEmáte "potřebu" někomu něco "dokazovat"
Již jsem to tu zmiňovala, před časem jsem jela dopoledne z Linz na(ch) Wien po tamní A1 - cesta to je "pohodová" a "běžně" potkáte vozy jako porsche a občas i ferrari "plující" víceméně předpisovou rychlostí v pravém pruhu - přes OUTLET Hatě a Jihlavu ja po D1 sem po obědě jela do Prahy. ROZDÍL v "jakostní/kvalitativní" a "věkové" katogorii aut je směšně malý proti DRAMATICKÉMU ROZDÍLU ve "stylu/způsobu" jízdy po NEJ- dálnici danného státu!
Tam kde rakouskou A1 vozy NEJ- značek s 6ti, 8mi či dokonce 12ti válci jezdí ... rychleji spíše "o pár kilometrů" - na české D1 je "masakr" a KDEJAKÁ Octavia kolem mne "prolétne" 160-180 km/h - to je vposdstatě místní STANDARD.
Tím chci říci, že to (v ŽÁDNÉM případě!) není "o voze či motoru" ale JEN a JEN a JEN o jeho řidiči (a i když NEmám ráda "dělení" dle NÁRODností - tady by se možná dalo říci, že čeští (a polští) řidiči (většinou s daleko HORŠíMi vozy!) jezdí mnohem "agresivněji", než třeba "vedle" v Österreich (nebo i v Deutschlnand s NEomezenou rychlostí - ostatně "tamní" a "místní" nehodovost JASNĚ vypovídá, že RYCHLOST - tedy silné motory - NEjsou příčinou havárií - v Deutschland je na počet obyvatel "násobně" MÉNĚ havárií - a že tamní vozový park je ... ehm poněkud JINÝ než ten český - o tom asi není diskuze, že?).
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 26.04.2009 17:51, Milý frupo!
frupo posted by:
Mám zkušenost s nejslabším TDi 66kW, čipnuto za 6 tisíc Kč, po čipu 3 roky v provozu, poctivě emise na STK, pocitově významně lepší zrychlení i maximálka. Exaktně nezměřeno na brzdě, pouze subjektivně se stopkami v rukou před úpravou a po ní opakovaně (rozdíl k lepšímu o cca 2-3 vteřiny při pružném zrychlení na 4-ku z 60-10 km/hod.. Silnější motor bych asi nečipoval, tenhle však ano a jsem spokojen. Spotřeba se nezmenšila, už tak to bere málo. Při porovnání významně mladších služebních vozů se ...
PROČ bych měla "rozhazovat"?
Já jsem si kdysi nechala (mírně) upravit i motor 2.0 - pomocí sportovního filtru a výfuku (tam byl "nárůst" podobně "gigantický" - už ani nevím přesně kolik ... také nějakých 5 PS a pár Nm - 3 kW to byly - mám pocit ... to je jedno - jde o to že to "cítíte", to je ale ONO, "malý/rozumný" nejlépe opravdovými PROFÍKY dělaný "tuning" - budiž, ale jinak bývají výsledky spíše "problematické", resp. po čase PROMLÉM mívá ten motor)
PS: Jak asi víte - zrovna Deutschland je "tuningu" zem poměrně "zaslíbená", a v těch "odborných časopisech" se dočtete CO ano, ale také co NE (a já mám pocit že na českém území v reálu "převažuje" spíše to "druhé" - takže tuning od Carlsson přes Hamann po Ruf - ANO! Domnívat se že "kluci z garáže odvedle" ví o motoru víc než inženýři s "totálním zázemím", kteří měsíce "jen" ladili konečné nastavení a měli na vývoj stamiliony ... nu, každý si opravdu budeme vést tu "svou" ,-)
Pěkný den (všem .-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 26.04.2009 17:53, Milý David(e) V!
David V posted by:
Článek je velmi dobře napsaný. Je napsaný dostatečně jednoduše, takže by měl každý pochopit, že mnoho chiptunerů jsou opravdu šarlatáni. Nejsprávnější cesta ke zvýšení výkonu je volba vozu, který má požadovaný výkon v sérii od výrobce.
Chiptuning, jak píše pan Stýblo, je v podstatě doplněk hardwareového ladění motoru, tedy laicky řečeno šáhnutí do železa.
Mimochodem, co se týká výkonu a životnosti, tak si stačí porovnat hmotnosti, výkony a životnosti motorů pro vozy F1, které vydrží pár set km...
Myslím že jste to vyjádřil: STRUČNĚ a JASNĚ
PS: TAK to prostě JE!
Pěkný den ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 26.04.2009 18:00, Milý Tomi!
Tomi posted by:
milá Kylie, tvůj názor Ti neberu,ale nevěřím tomu,že člověk pozná nárust 2-3kw.Je to stejné jako když načerpáš běžný diesel a pak "značkový" diesel super mega power a říkáš si jo to jede,stálo to za to,ale reálně mezi nimi není rozdíl ve smyslu ,že "diesel power" zvedne výkon motoru.
To samé i ten sport. vzduch. filtr. Dáš plný plyn,slyšíš jak hlasitě hučí a saje a říkáš si ten jede,skvěle investovaná 5ti stovka.Prostě velmi subjektivní u tak malého zvýšení.
Je to jako když tvrdíš,že 3.dv auto j...
NEvím zdali jsem do současnosti "přenesená" princezna na hrášku, ale zda mám natankován Aral Ultimate 100 (např.), nebo víceméně COKOLIV na českém území - to poznám (a myslím že NEjen já ,-)
Tady "vedle" jsem se maličko rozepsala CO všechno lze "cítit" a NEříkejte, že třeba NEpoznáte, zda jste ve voze (jedno v jakém - mám to vyzkoušeno i s motorem 6.2) sám či "jen" ve dvou (m.j. o TOM je přeci konečné "ladění" vozu než jde do prodeje, o TOM jsou ty tisíce km co testovací jezdci najezdí - NE(jen) o konečné "spolehlivosti" dílů, ale "ladí" se konečné nastavení (a tihle profíci jsou POŘÁDNÝ kousek PŘEDE mnou .-)
PS: Tak já měla asi nějaký "rozbitý" SPORTovní filtr - on mi ve VTS vůbec NE"hučel" - neměla bych já si (zpětně) "stěžovat" co mi to tam dali? ,-)
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 26.04.2009 18:10, RE: ladit ano,ale jak co...
Key1 posted by:
a ja mam za to, ze vuz pani Kylie (Kylie - prosim vsimni si, jak stare to zni ;o)) ma objem 2.2 a je to motor z produkce PSA (HDI). ktery ma vykon v c5 nejakych .... 120-125 kW ?
Milý Key1! To "paní" zní opravdu "děsně" ,-)
2.2 HDi jsem mívala, Brumla je V6 3.0, "zálusk" mám na V6 2.7 HDi (a nové V6 3.0 HDi by bylo úplně NEJ- ... na "revoluční/originální" nejprve VELKÉ turbo a až poté nastupující menší - tak na to jsem opravdu ZVĚDAVA!
Pěkný den (a to 2.2 HDi má momentálně "jen" 125 kW - což ale vzhledem k "bi-/twin-turbo" konstrukci spíše "uměle snížené", aby NEkonkuroval V6 2.7 HDi se 150ti kW .... ten "marketing" prostě VŽDY "zvítězí" .-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 26.04.2009 21:05, RE: Jen malé rýpnutí
mibfox_novy posted by:
souhlas, 2-3 kW nepoznas nijak, leda na mereni :)
Na 150 kW je to chyba měření.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 26.04.2009 21:11, RE: Milý Key1(čko)!
Kylie posted by:
NENí sporu o tom, že "placebo efekt" FUNGUJE ,-)
Když jste ale se svým vozem "sladěni" a máte "pár kilometrů" za sebou - přeci POZNÁTE ... cokoliv, třeba to lepší/horší palivo letní/zimní pneu - i u "hrošíka" Brumly s třílitrem poznám jestli jedu sama, či ve 2.
NEjde o žádné "dramatické" rozdíly, ale CÍTÍT to rozhodně JE (opravdoví profíci při "ladění" vozu - jedno zda pan Röhrl či třeba Schumi poznají/"cítí" i daleko MENŠí rozdíly!). Stejně tak "cítíte", když třeba plánujete cesty VYŠŠ...
Kylie odpověz mi na otázku, na jakém výkonu máš přidané ty 3 kW? Prostě celá křivka výkonu je posunutá o 3kW vzhůru? Aha, takže vnímáš, že máš o 1-2 stupně (myslím teď úhel) méně sešlápnutý plynový pedál při akceleraci a akceleruje to stejně jako před úpravou.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 26.04.2009 21:41, RE: Jen malé rýpnutí
Pitrisek posted by:
už jsem tady dlouho nic nepsal ale opět jsem teď nějak musel osobně mne dostalo jak může někdo tvrdit že u šestiválce s výkonem, no pokud se nemýlím kolem 152kw a automatickou převodovkou která sama osobě dokáže ubrat autu výkon cíti nárust 2-3kw. Mám najeto přes milion kilometru ale ten rozdíl bych osobně nepoznal a tím jsem si jist.
Milý Pitrisek(u)!
Mohu-li si "rýp-/rýp-" nazpět - to přeci NEmá co dělat se 6tiválcem 8mi či čímkoliv jiným!
Mohu-li mít DOTAZ: Vy opravdu NEpoznáte co máte natankováno? Nikdy ŽÁDNÝ rozdíl? Za celých (přes)miblion kilometrů? Nebo NEpoznáte zda jedete na zimních/letních? Nebo NE"cítíte" jak vůz jede jinak, když jste sám či ve dvou (nebo "jen" s větším "závažím/nákladem" v zavazadelníku?)
Pokud já vím, tak motoráři všech automobilek "pilně" pracují, aby ten či onen motor pro "příští generaci" vylepšili, snížili spotřebu a zvedli výkon třeba ... o pár kW - NEřekla bych, že dělají "zbytečnou" práci
Pěkný den ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 26.04.2009 22:31, RE: Milý Key1(čko)!
David V posted by:
Kylie odpověz mi na otázku, na jakém výkonu máš přidané ty 3 kW? Prostě celá křivka výkonu je posunutá o 3kW vzhůru? Aha, takže vnímáš, že máš o 1-2 stupně (myslím teď úhel) méně sešlápnutý plynový pedál při akceleraci a akceleruje to stejně jako před úpravou.
Je docela ZAJÍMAVÉ jak ffffšichni říkáte že to smysl NEmá ,-)
To, že nějaký motor pro "příští generaci" například jen mírně "posílí" (o pár PS/a ještě méně Nm) to NENí přeci nic "výjimečného".
Asi se SHODNEME, že "jen" jiný výfuk je (celkem snadno) "poznat/cítit" - přitom "číslíčkově" jde většinou o "drobné" ,-)
Ale uznávám že "pěkně" jste "spočítal" úhel plynového pedálu, ale takhle to (pokud já vím) NEfunguje ,-)
Např. když tankuji "doma" (a i tam jsou trochu ROZDÍLy v palivu) a navíc mám "štěstí", tak s opavdu KVALITNíM palivem mi v konkrétním případě Brumly (to ale platí víceméně "obecně") stačí pedálu "lehounce" se dotýkat a Brumla doslova "letí" - a to i u VYSOKÝCH rychlostí řekněme 180 km/h stačí mít PLYNový pedál jen "lehce" stlačený - tak MAX, ale opravdu MAXimálně do třetiny. Pokud natankuji "běžné" (české "řezané" .-) palivo, r ozdíl NENÍ ony vámi zmiňované 2 stupně, ale výrazně více/VĚTŠí.
Graf s novou křivkou tedy bohužel NEmám, ale jak jsem řekla k novému software motoru je samozřejmě "napasován" i nový software převodovky a výsledek rozhodně NENí "bagatelizovatelný", jak tu dnes asi víceméně VŠICHNi píší (nechce se mi teď "dohledávat" a z hlavy si nejsem jistá zda jde o tentýž motor, ale co takové zde asi docela "známé a rozšířené" TDi ve verzích 77 kW a 81 kW - POZNÁTE mezi nimi rozdíl? Nebo - spousta automobilek, v posledních letech "zvedla" výkon svých 2.0 naftových motorů ze 100 na 103/105 kW - pracovaly na tom stovky těch NEJ- motorářů, myslíte že "zbytečně"? Resp. že to NENí rozdíl/nejde poznat?
A pokud vím STEJNÉ je to od maličkých ... tříválců 1.2 (jeden takový je v česku myslím docela ROZŠÍŘENÝ) po velké 8mi válce - často je "v další generaci motoru" výkon vyšší jen o pár Nm či kW a pokud JÁ tomu (jak motor "funguje") rozumím - to NENí "to podstatné" (to NEJpodstatnější ,-)
V reálu je MNOHEM důležitější právě tak křivka výkonu/točivého momentu - jestli to "navýšení" v nějakém "nej-" bodě dělá klidně i 10 kW je MÉNĚ podstatné, než když je "optimalizován/lepší" záběr motoru v těch "SPRÁVNÝCH" otáčkách, resp. "lépe/vhodněji" se s motorem "sladí" převodovka ("lépe" se "sladí" křivky výkonu a točmomentu) = optimalizuje se chod/výkon motoru ... třeba např. o 3 kW a 5 Nm ,-)
NEmám sama "technické znalosti", abych to zde byla schopná "hloubkově" osvětlit, ale jedno zda u Brumly, u "xy-té" verze plochého šestiválce Porsche, či u toho 3válce 1,2 - dle mne VŽDY ta "vylepšení" měla smysl (že jsou někdy "číslíčkově" JAKOBY-vyšší, a někdy JAKOBY-menší - třeba jen o pár PS/Nm - to je až trochu "vedlejší" - VŽDY to "poznáte" .-)
Jinými slovy - změnu/nárůst/vylepšení MOTORů rozhodně MÁ smysl a domnívám se, že ve VĚTŠINĚ případů to JE "znát/cítit/poznat" - nebo vy NEpoznáte, jestli jste pil 10ku či 12tku?
(tady tedy "plavu" - já bych to u piva asi NEpoznala - stejně bych po prvním "končila" ,-)
A když "skočím" do jiného oboru - párkrát jsem byla u "slepých" testů různých "hi-fi" zařízení a "poznat" se dá i, resp. ROZDÍL je i "jen" mezi CD disky - LZE "slyšet" rozdíl mezi diskem japonského, amerického či evropského původu ... myšleno STEJNÝM TITULem ,-)
To to jsem se ale ROZPOVÍDALA, tak "dobrou noc" a pěkný den ,-)

respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.04.2009 05:31, RE: 66-80kW
mibfox_novy posted by:
66 vs 80 (spis 81kW) si nejsou vubec podobne. Je tam rozdil v pouzitych pistech, velikosti turba ( a u modelu 81kW dokonce i tim ze maji "nataceci" lopatky turba), take jsou jine vstriky a nepochybne i jiny software v ridici jednotce. Vetsi znalci necht me doplni, toliko k modelum motoru z produkce VW.
Pokud vím, vyráběly se dva typy motoru 66 KW - AGR a ALH. ALH by měl mít už nové turbo a v podstatě je mechanicky shodný s verzí 81 KW (kromě vstřiků). AGR je starší typ s turbem s pevnými lopatkami. Tím by měl být tedy (teoreticky) tuning u ALH na nějakých 81-83 Kw "v podstatě" jednoduchý. Což neznamená, že to budu se svými 250.000 na tacho dělat. Možná, kdybych musel měnit vstřiky. Ano, a zadní brzdy jsou jen bubnové.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.04.2009 06:36, RE: Milý Key1(čko)!
Kylie posted by:
Je docela ZAJÍMAVÉ jak ffffšichni říkáte že to smysl NEmá ,-)
To, že nějaký motor pro "příští generaci" například jen mírně "posílí" (o pár PS/a ještě méně Nm) to NENí přeci nic "výjimečného".
Asi se SHODNEME, že "jen" jiný výfuk je (celkem snadno) "poznat/cítit" - přitom "číslíčkově" jde většinou o "drobné" ,-)
Ale uznávám že "pěkně" jste "spočítal" úhel plynového pedálu, ale takhle to (pokud já vím) NEfunguje ,-)
Např. když tankuji "doma" (a i tam jsou trochu ROZDÍLy v palivu)...
Milá Kylie, samopzřejmě máte pravdu v rozdílech u hi-fi zařízení. Kdo ví, na co se má při poslechu soustředit, hned pozná rozdíl v přednesu mezi Gryphon či Mark Levinson. CD si též nechám posílat z amerického Amazonu, nejen kvůli cenám, ale též proto, že zvuk je prostě odlišný od CD lisovaných v Evropě. Rozpoznat však rozdíl mezi např. 100 a 103 kW ..... No, nezbývá, než věřit ve Vaši nezměrnou empatii (mimo jiné) i vůči motorům! A věřím rád.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.04.2009 10:05, RE: Milý Key1(čko)!
Kylie posted by:
Je docela ZAJÍMAVÉ jak ffffšichni říkáte že to smysl NEmá ,-)
To, že nějaký motor pro "příští generaci" například jen mírně "posílí" (o pár PS/a ještě méně Nm) to NENí přeci nic "výjimečného".
Asi se SHODNEME, že "jen" jiný výfuk je (celkem snadno) "poznat/cítit" - přitom "číslíčkově" jde většinou o "drobné" ,-)
Ale uznávám že "pěkně" jste "spočítal" úhel plynového pedálu, ale takhle to (pokud já vím) NEfunguje ,-)
Např. když tankuji "doma" (a i tam jsou trochu ROZDÍLy v palivu)...
Hezky se rozpovídala, ale mě zajímá řeč čísel, tedy pokud jsi to měla na úpravě někde, kde to i měří, tak k tomu existuje protokol z měření před a po změně a buď jsou tam čísla nebo křivky a mě zajímá v jakém spektru otáček je rozdíl 3 kW. Místo jednoduché přesné odpovědi jsou litánie plné přirovnání k čemukoliv jinému. Říkám, že 3 kW je rozdíl mezi zapnutou a vypnutou klimatizací, což na mém starém 66 kW motoru poznat je a zajímám mě, jak moc je to poznat na 150 kW 3.0 V6, protože to je cca nárůst/úbytek výkonu, o kterém mluvíme.
Apropos taky poznám, když natankuju špatný palivo, zrovna teď mám podezření, že poslední Carerra 95 od OMV nebyla úplně OK. Nevím, jestli je to možné, ale motor se chová opravdu divně. Uvidím po dalším natankování jinde něčím jiným.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.04.2009 11:01, Milý robinx(i)!
robinx posted by:
Milá Kylie, samopzřejmě máte pravdu v rozdílech u hi-fi zařízení. Kdo ví, na co se má při poslechu soustředit, hned pozná rozdíl v přednesu mezi Gryphon či Mark Levinson. CD si též nechám posílat z amerického Amazonu, nejen kvůli cenám, ale též proto, že zvuk je prostě odlišný od CD lisovaných v Evropě. Rozpoznat však rozdíl mezi např. 100 a 103 kW ..... No, nezbývá, než věřit ve Vaši nezměrnou empatii (mimo jiné) i vůči motorům! A věřím rád.
Myslím, že např. ten ROZDíL ve ZVUKu mezi STENÝMi "po-tečkovanými/-čárkovanými" hliníkovými placičkami je DALEKO "absurdnější" (NEčekanější), než že verze téhož MOTORu s výkonem o pár "čehokoliv" VYŠŠí je také "poznat"
Myslím že NEjde primárně o nějaký ten NEJvětší "číslíčkový" rozdíl od minulé verze, ale o CELOU křivku výkonu/točivého momentu, resp. "naladění" MOTORu (a ten rozdíl mezi např. starou variantou verze 100 kW a novou 103 kW poznáte/cítíte NE(jen) kvůli těm 3 kW v nějakém "nej-" bodě, ale CELÉ křivce výkonu a toč-momentu - např. kvůli "lepšímu" vyladění - většímu záběru v těch "správných" otáčkách atp.).
Tohle je ale na MOTORáře, tady jsme "na limitu" mých znalostí, nicméně ŽE to tak (nějak) je - to bych ještě věděla ,-)
PS: Tak Mark Levinson a Gryphon? Co třeba Spectral a Nagra? (abych "zachovala" vaše KONTINENTální rozdělení)
Já občas "okomentuji" něco na Hifi-voice.com - tedy HUDBU, TO je "moje parketa" - ty "přístroje" to je jen "prostředek" ,-)
PPS: Můj "hifi" favorit je možná trochu "překvapivý", ale já bych chtěla bych vzhledově maličko KÝČ(oidní) věžičku (komplet) od MBL
Pěkný den ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.04.2009 11:32, Milý David(e) V!
David V posted by:
Hezky se rozpovídala, ale mě zajímá řeč čísel, tedy pokud jsi to měla na úpravě někde, kde to i měří, tak k tomu existuje protokol z měření před a po změně a buď jsou tam čísla nebo křivky a mě zajímá v jakém spektru otáček je rozdíl 3 kW. Místo jednoduché přesné odpovědi jsou litánie plné přirovnání k čemukoliv jinému. Říkám, že 3 kW je rozdíl mezi zapnutou a vypnutou klimatizací, což na mém starém 66 kW motoru poznat je a zajímám mě, jak moc je to poznat na 150 kW 3.0 V6, protože to je cca nár...
Apropos - já jsem si v česku (po asi 1000ci zkouškách .-) našla jednu malou nenápadnou čerpací stanici, kde (zřejmě, asi tak na 99%) NEředí - srovnám-li jejich 100 oktan a 98 oktan ESSO (já nejraději Aral Ultimate 100, ale tahle Tankstelle je poblíž - "při cestě"/nejblíž českých hranic - ze směru odkud občas jezdím .-) tak mi "pocitově" vychází ten německý o "dýchnutí" lepší, ale jinak jsou víceméně "rovnocenné" (což považuji za SKVĚLÝ úspěch). Já dokonce tak "....", že se snažím tankovat u konkrétního stejného stojanu - když jsem spokojená. A "bonus" k tomu tankování - i když mám praxí "testy" najité/vyzkoušené čerpací stanice, kde je palivo (vždy) "ok" - tak občas se "zadaří" (shodou okolností při poslední cestě z Deutschland) a u STEJNÉ stanice u STEJNÉHO stojanu natankuje palivo JEŠTĚ LEPŠí až "fenomenální" - tím chci říci, že i (tak malý, tedy "zřejmě" malý) rozdíl "rozptyl" v kvalitě JEDNOHO paliva je "cítit/znát"
Teorii o klimatizaci (a hifi) samozřejmě znám - zkoušela jsem to a možná to byl "cítit/poznat" ještě u 2.5 litrové Subřenky - u Brumly kupodivu moc NEee - to ten rozdíl v palivu u STEJNÉho stojanu stejné Tankstelle je VĚTŠí - a NÁSOBNĚ!
Ale NEchtějte ode mne "vysvětlení" - já "jen" (pravdivě) popisuji co a jak - PROČ je to "právě tak" - to už je asi na opravdové "profíky"
Jak jsem již včera napsala - myslím že to co "cítíte" u nové verze motoru (s výkonem, točivým momentem o pár "něčeho" VYŠŠím) NENí ten samotný "nárůst" v nějakém NEJ- bodě ... třeba o ty 3 kW či 5 Nm, ale CELOU trošičku jinak vyladěnou ("optimalizovanou") křivku výkonu a toč-momentu - že je výsledkem takového "dalšího evolučního stupně" práce MOTORářů nárůst o ... nějaké konkrétní číslo ... to není až tak důležité.
A to je ten HLAVNí rozdíl mezi výsledkem práce vývojového centra automobilky a desítek špičkových profesionálů a "tunera Pepy tady vodvedle" ,-)
"Pepa" sice "zajistí" nárůst ne o 3 kW, ale DALEKO VĚTŠí - nicméně "made in doma po večerech" NEzajistí CELKOVĚ "optimalizovaný/lepší" chod motoru v celém spektru otáček (pokud vím dnes používají špičkové počítače a opravdu složité matematické postupy - to "srovnávat" s garážovým píchnutím STEROIDů asi NElze) - já jsem "tunila" 2x - v OBOU případech šlo o "značkovou" úpravdu - kdybych např. Brumlu chtěla trochu "dopovat", tak asi JEDINĚ u Carlsson - třeba těm bych asi "věřila" ...
Pěkný den ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.04.2009 13:02, Mám nachipováno
Osobně jsem si nechal své auto nachipovat a musím říci, momentálně velká spokojenost. Mám Fiat 1.3 JTD a mám najeto s úpravou kolem 60 000 km a pohoda. Výkon se zvednul o 2O koní a 40Nm. Otestováno na válcové zkušebně. Akorát je třeba jet na měření před a po. Kolikrát totiž slibovaný výkon výrobcem auto nemá. To co mám já není nic radikálního a motor to bez problémů vydrží. Příští auto nechám zase nachipovat. Popravdě nejsem žádný závodník ale chtěl jsem větší pružnost motoru a toho jsem docílil. Dnes je opravdu hodně lidí co mají auta takto upravená a pomalu už jsou i na bazarech takže možná si někdo z Vás koupí auto s chipem nebo už ho má a ani o tom nevíte
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.04.2009 13:03, RE: Milý David(e) V!
Kylie posted by:
Apropos - já jsem si v česku (po asi 1000ci zkouškách .-) našla jednu malou nenápadnou čerpací stanici, kde (zřejmě, asi tak na 99%) NEředí - srovnám-li jejich 100 oktan a 98 oktan ESSO (já nejraději Aral Ultimate 100, ale tahle Tankstelle je poblíž - "při cestě"/nejblíž českých hranic - ze směru odkud občas jezdím .-) tak mi "pocitově" vychází ten německý o "dýchnutí" lepší, ale jinak jsou víceméně "rovnocenné" (což považuji za SKVĚLÝ úspěch). Já dokonce tak "....", že se snažím tanko...
Pokud je takový drastický rozdíl mezi palivy, tak utrácet peníze za optimalizaci motoru mi přijde skoro zbytečné.
Mimochodem nebyla podmínka ke zvýšení výkonu přechod na benzín s OČ 98 a vyšším, namísto 95? To by totiž zhruba odpovídalo o poznání příjemnějším reakcím na plynový pedál, a to zejména v nižších otáčkách vlivem zvýšené odolnosti k samovznícení směsi. Ale na to není potřeba žádná složitá úprava a zvednutí výkonu o 1- 2% by tomu tak zhruba odpovídaly. No a pokud má tento motor senzor detonačního spalování, tak nemá ani smysl v ECU jakýkoliv údaj měnit. Snad možná základní nastavení předstihu - jestli tam vůbec v dnešní době taková hodnota figuruje.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.04.2009 13:26, RE: Jen malé rýpnutí
Kylie posted by:
Milý Pitrisek(u)!
Mohu-li si "rýp-/rýp-" nazpět - to přeci NEmá co dělat se 6tiválcem 8mi či čímkoliv jiným!
Mohu-li mít DOTAZ: Vy opravdu NEpoznáte co máte natankováno? Nikdy ŽÁDNÝ rozdíl? Za celých (přes)miblion kilometrů? Nebo NEpoznáte zda jedete na zimních/letních? Nebo NE"cítíte" jak vůz jede jinak, když jste sám či ve dvou (nebo "jen" s větším "závažím/nákladem" v zavazadelníku?)
Pokud já vím, tak motoráři všech automobilek "pilně" pracují, aby ten či onen motor pro "příští generaci" v...
Konec diskusi s Kylie, pánové pokud by mě napadlo zase reagovat na tuto dámu tak mě sevěte do bezvědomí mně by z jejich argumentací mohl brzo trefit šlak.
To Kylie samozřejmě že poznám co tady u vádite dokonce poznám i v některých horách s vyšší nadmořskou výškou že je řídši vzduch a kára tolik netáhne jenže většinu z těch kilometrů jsem najel na výkoných šestiválcích a některých i s automatem a opravdu tvrdím že 2-3kw na výkonu V6 přes 150kw s automatem nepoznám a myslím že nikdo.
respond
  1 ... 5 6 7


update
you watch this topic

stop watching this topic


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.