0
back
 

diskuze k tématu: Jak (ne)funguje chiptuning?

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.04.2009 17:53, rada
OKTAVIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE dělooooooooooooooooo
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.04.2009 17:54, rada
rs6 hadra
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.04.2009 19:55, rada
Kluci, vy jste se tu do mne ale pustili...prectete si ten muj puvodni prispevek poradne (a prominte ty chybky a preklepy..), ja nikomu neberu jeho auto, sam jsem jezdil Oktavou I a proste pohoda, jen jsem nemel potrebu davat do obycejneho TDI s 66kW nejaky cip, protoze na me cesty do prace a z prace mi to stacilo. Take jsem nepotreboval, aby se nekdo kousal do volantu ve 220km/h, jak pise pan Cuba. Proste jsem vedel, kde me misto - totiz v pravem pruhu dalnice. Machrovat s JAKYMKOLI slabsim autem (a klidne i tou 325i nebo 330d od BMW) na auto silnejsi a lepsi (znacka neznacka) za pomoci nejakeho draheho cipu je v mych ocich hloupost. Ponechte mi - prosim - tento muj nazor a klidne napiste svuj. A Cubo - prominte, nechci se do Vas navazet, ani jsem nikoho v predchozim prispevku na rozdil od Vas neurazel, ale OPRAVDU bych se nedivil, jak MOC muze byt O2 vybavena:) Staci mi auto, ktere mam:) Asi nebudeme srovnavat vybavu nasic vozu, vidte? Mimochodem, pro M@jkla, mam X-Drive. Na snehu to je pohodlnejsi a bezpecnejsi nez prosta zadokolka, ale v kolegove M3 se diky pohonu zadnich kol (a samozrejme vykonu + nejakych tech 40 koniku navic) citim jako ve sportovnejsi kare, asi jsem priznivcem "zigulu" jak inteligentne pisete pan Cuba, znamy tez jako velky horal z velkych ceskych hor...(pardon, nemohl jsem jinak...tech piknktlich 152,009 koniku ve spojeni s pohonem 4x4 a kratkou prevodovkou, navic bez oznaceni a v bile barve mne zaslepilo:) Takze sorry, pokud jsem zadal nekomu duvod k urazkam jinych zancek - opakuji:je mi jedno cim jezdi ostatni a nikomu auto nepomlouvam-prosil bych o totez. Jenom nechapu snahu zvysovat vykon serioveho auta, kdyz si mohu koupit proste jine, silnejsi, neupravene a nechipnute auto. Tot vse. Asi se ted pojedu trochu projet...snad nepotkam nejakeho "cipare" :))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.04.2009 20:18, rada
Jake, vubec jsem se nechtěl do týhle zbytečný přestřelky pouštět, ale nevydržel jsem. Sám jsem měl několik sportovních aut (M3, veteránskou Celicu 2.0 turbo 4x4 a další). Rozhodně se zbytečně s nikým nehoním. Nikdy jsem Octavii nechtěl, vždycky jsem inklinoval k BMW. Ale když jsem se velmi dobrým nákupem dostal úplným omylem k Octavii, jezdil jsem za 8l nafty a nudil jsem se. Po nachipování jezdím v dlouhodobém průměru za 6.5l a užiju si občas i docela legraci. Na dálku s 460l rakví v pěti lidech 100 km/h průměr jedu za 5.8l, což bych asi bez chipu dával tak za 8.5. Nejdu po spotřebě, ale potěší to. To je celý. Nikomu nic nenutím, ale v tomto směru je to určitě plus. Nicméně se asi brzo potkám třeba s výměnou turba, nebo jakéhokoliv dílu, který na tento výkon prostě není dimenzován. I proro musím souhlasit s tím, že je pochopitelně lepší, koupit si rovnou silnější auto. Nicméně o tom tato debata asi není, co?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.04.2009 20:32, rada
to Cuba:teď jsem to zas nevydržel já :) ale ty si snad padlej na hlavu,takový pohádky :) kdy vy mlaďasové to pochopíte...když si někdo koupí M3 jak tvrdíš tak už nikdy nesedne do Octavky troubo,jaksi pak máš peníze a jiný měřítka!
jo a ty myslíš,že ti přidal čip výkon a snížil spotřebu?Slyšel si někdy o placebo efektu? (jak už někdo i zmínil).Takže oni ti zvedly výkon,tedy vstřikuje to víc paliva méně ho to spotřebuje?Tak to ti tam asi dali nějaký vesmírný motor...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.04.2009 20:32, rada
Vidite, to same jsem psal v puvodnim prispevku - a to jsem ani nemusel nikoho nazyvat blbem a frajirkem:) Kdyz napisete panu Honzovi Valkovi, jak skvele Vam, ted nacipovnana auta jedou a kolik usetrite na palivu a za kolik jste menili spojku ci jine dily a jak to je s tim turbem a treba i podvozkem...., on si pak snaze vybere, zda cipne ci nikoli. Ja jen prispel uvahou, ze chiptuning zda se mi trosku zbytecny...takova "snaha o neco, co neni"..treba mu taky pomuze v rozhodovani. Mejte se vsichni fajn.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.04.2009 21:14, rada
Tome a Jake, dělám auta už víc než deset let. A rozhodně nejsem žádnej "mlaďas". Takže Tome, jesti si opravdu myslíš, že se jedná pouze o množství nafty, tak už radši nepiš nic a nikam. Nikdy! A hlavně nikomu nepis, ze je trouba.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.04.2009 21:42, rada
A hlavně pánové, rád bych zmínil, že je velký rozdíl mezi "garážovým" chipem a optimalizátorem výkonu, který mám já a všichni normální. Optimalizátor výkonu pracuje s takovými daty, které zřejmě neznáte. Prodal jsem jich desítly na LC 100, 120 a V8, což zřejmě nerozklíčujete. A kdyby to bylo pouze o zvýšené spotřebě, tak by asi nebyl takový zájem. Všichni, kteří mi nevěříte se můžete podívat třeba na stránky německé HOPA.de. Rozhodně nejde o zásah do stávající řídící jednotky. Placebo efekt Tom by zřejmě bez problémů jezdil do firmy M3 3km každý den. A o tom je Octavie, která se sice nezahřeje, ale je mi jí míň líto, než M3.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.04.2009 21:56, rada
Tady se to semlelo. Koukám, že je to v situaci, kdy si každý může vybrat, co je mu bližší, a tak to má být. Ještě bych se zeptal Cuby, na jakém principu pracuje ten optimalizátor výkonu. Ale přesně, žádný obecný řečičky. A ještě se odborníka zeptám na poslední věc. Ideální přívod tepla v naftovém motoru je isochorický, isobarický, polytropický, isoentropický nebo adiabatický a vysvětlení na co se to vlastně ptám, abychom si udělali představu, s kým máme tu čest. Po správné odpovědi mám ještě několik dalších zajímavých dotazů z "branže". Jo mimochodem auta mě neživí, je to takový platonický koníček.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.04.2009 00:39, NEmám to ...
... "amatérské" upravování ráda.
Já osobně to NEJdál "dotáhla" k výměně vzduchového filtru a výfuku a lehoučkému zvýšení výkonu o pár (doslova) PS a Nm pomocí nového software (navíc VŠE značkový "originál" - nebo alespoň "schválený").
Osobně si myslím, že než dělat "brutální" sportovní úpravy na rodinném voze typu Octavia - není "lepší" pořídit si rovnou něco (cokoliv) sportovního (sportovně "od základu" stavěného/laděného)?
Tuneři Alpina, Hamann apod. - jistěže ANO; úpravy vozu "made in doma po večerech" - jistěže NE!
To to alespoň vidím já - pěkný den ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.04.2009 06:53, 66-80kW
Mohl by se pan Stýblo vyjádřit k tomu, jak to vlastně je? Je sdílen názor že např. motor VW 1.9 TDI 66 nebo 81 kW, nebo třeba PSA 1,6 HDI 66 nebo 80 kW jsou mechanicky naprosto totožné, jen jinak naprogramované. Zdá se mi to nepravděpodobné, proč by automobilka vyráběla v případě 66 kW po mechanické stránce silně naddimenzovaný motor, což se prodraží a pak jej softwarem (který snad vyjde finančně nastejno, ať 66 nebo 80 kW) limitovala a prodávala o několik desítek tisíc levněji?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.04.2009 07:04, CHIP ano, u motorů utlumených výrobcem
Pěkný (pravdivý) článek, ale autor vychází z předpokladu, že se prodávají pouze auta s motory, které jsou už od výrobce naladěny na co největší výkon (kroutící moment) s ohledem na životnost, spotřebu a ekologii. A to je zásadní dezinformace, např. diskutované 1.9TDI PD se prodává ve pěti výkonových variantách 74kw, 77kw, 85kw, 96kw, 110kw. Myslíte si že je tyto motory mají jiné všechny mechanické "vnitřnosti"? To by se výrobce ekonomicky zruinoval, dnešní trend je unifikace, ta přináší snižování nákladů. Co já vím tak rozdíl mezi 74kw a 96kw je pouze ve větším mezichladiči stlačeného vzduchu (aby se ho dostalo objemově více do válců a mohlo se vstříknout více paliva). A tady si myslim je ten správný prostor pro chiptunning. Odblokovat uměle sníženou křivku výkonu a toč. momentu na úroveň nejvýkonnější verze dodávaného motoru. Čili u 74kw a 77kw chip (klidně o 30koní) určitě ANO u 96kw přidat koníků tak 15 a na 110kw nesahat. Samozřejmě pokud by v ceně jednotlivých verzí byl minimální rozdíl (např. 10-15tis Kč) tak je nejrozumnější zakoupit rovnou výkonnější verzi, ale u tohoto PD byl v mém případě rozdíl mezi 74kw a 96kw cca 65tis (u A4).
Jinak praktická zkušenost je taková, že ty nejnižší verze mají už v sérii výkon i krouťák výrazně větší než je udávaný (u 74kw měla nabržděno cca 87kw, nechal jsem tom zvednout asi na 100kw). Jinak slabší verze mají většinou lineárnější průběh krouťáku než výkonnější. Poslední podmínkou kdy jde chiptunning smysluplně dělat je absence špuntu (filtr pevných částic) ve výfuku, takže za několik let již stejně nebude co chipovat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.04.2009 07:14, RE: CHIP ano, u motorů utlumených výrobcem
SvataK posted by:
Pěkný (pravdivý) článek, ale autor vychází z předpokladu, že se prodávají pouze auta s motory, které jsou už od výrobce naladěny na co největší výkon (kroutící moment) s ohledem na životnost, spotřebu a ekologii. A to je zásadní dezinformace, např. diskutované 1.9TDI PD se prodává ve pěti výkonových variantách 74kw, 77kw, 85kw, 96kw, 110kw. Myslíte si že je tyto motory mají jiné všechny mechanické "vnitřnosti"? To by se výrobce ekonomicky zruinoval, dnešní trend je unifikace, ta přináší snižová...
No a presne to je spatne - nemuzes si rict ze motor, ktery dela automobilka ve vice vykonovych verzich je stejny - neni. I ten vetsi mezichladic stlaceneho vzduchu je rozdil. Diky nizsi teplote vzduchu jde tento vice stlacit a putuje ho tak do spalovaci komory vice ANIZ by zatezoval vice turbodmychadlo. A o to tu jde. Kdyz jen zvysis plnici tlaky tak je turbo vice zatezovano. Ten clanek je dobre napsany. Autor jasne vysvetlil ze to co si koupis je optimalni balik a nemuzes jen tak sahnout do ECU a pak rict tam byla rezerva... vymen jeste ten mezichladic(popripade dalsi rozdilne dily) at mas 96kW verzi vybalancovanou a neni pak jednodussi koupit si rovnou verzi 96kW?
Jinak ano souhlasim - zajety motor ma vetsi vykon nez novy pro ktery je prave uvaden parametr vykonu a kroutaku vyrobcem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.04.2009 08:27, ladit ano,ale jak co...
článek je dobře napsaný,ale chyběl mi tady nějaký graf před a po úpravě,který by ukázal špatnou vs správnou úpravu.
Myslím,že smysl u přeplňovaných motorů to má.Pokud někdo "přihodí" krouťák do pásmá mezi 1500-3000 ot/min tak to bude uživatelsky příjemné.Pokud se výkon změní jen ve špičce v 4500-5000ot/min tak je to bezpředmětný.
Čipovat atmosférický motor je zbytečnost,zisk 1-3kw v nízkých a středních otáčkách (pokud vůbec) je nepozorovatelný a těch 6kw v maximu také.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.04.2009 08:53, RE: CHIP ano, u motorů utlumených výrobcem
Mazel posted by:
No a presne to je spatne - nemuzes si rict ze motor, ktery dela automobilka ve vice vykonovych verzich je stejny - neni. I ten vetsi mezichladic stlaceneho vzduchu je rozdil. Diky nizsi teplote vzduchu jde tento vice stlacit a putuje ho tak do spalovaci komory vice ANIZ by zatezoval vice turbodmychadlo. A o to tu jde. Kdyz jen zvysis plnici tlaky tak je turbo vice zatezovano. Ten clanek je dobre napsany. Autor jasne vysvetlil ze to co si koupis je optimalni balik a nemuzes jen tak sahnout do EC...
Nechci být detailista (navíc nejsem odborník), ale bavíme o mezichladiči STLAČENÉHO vzduchu, čili zařízení až za turbem. Na teplotu a tlaky v turbu to nemá vliv (jedině přes teplotu výfukových plynů), jde spíš o to, že studenějšího stlačeného vzduchu se dostane do válců víc a jednodušeji se dosáhne vyššího výkonu.
Jinak ten vyšší výkon v sérii byl naměřen na cca 10tis. km (čili u nafty ještě nezajetým motoru) před úpravou na zmiňovaných 100kw. Není to tedy otázka zajetí a vzhledem k tomu, že jsem nechal dělat dva stejné motory, které se v sérii lišily od sebe v rozmezí 1-2kw (85/87kw) troufám si říct, že je to pricipielní vlastnost 74kw motorů. Dnes mám najeto 203tis. (čili 193tis. s chipem), bez jakýchkoli problémů (ani nedolévám olej mezi výměnami). Je ale fakt, že se k autu chovám slušně (chladím turbo před zastavením atd ...). Můj názor je, že větší vliv než dobře udělaný chiptunning má na živostnost motoru styl zacházení.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.04.2009 08:55, Článek
Článek je velmi dobře napsaný. Je napsaný dostatečně jednoduše, takže by měl každý pochopit, že mnoho chiptunerů jsou opravdu šarlatáni. Nejsprávnější cesta ke zvýšení výkonu je volba vozu, který má požadovaný výkon v sérii od výrobce.
Chiptuning, jak píše pan Stýblo, je v podstatě doplněk hardwareového ladění motoru, tedy laicky řečeno šáhnutí do železa.
Mimochodem, co se týká výkonu a životnosti, tak si stačí porovnat hmotnosti, výkony a životnosti motorů pro vozy F1, které vydrží pár set km s konfekčními motory, které mají při stejném objemu asi větší hmotnost, podstatně nižší výkon, ale životnost statisíce. Když samozvaný tuner prohlašuje, že navýšením výkonu neubere na životnosti, tak prostě lže a doufá, že to motor 50 tisíc vydrží a pak majitel auto prodá.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.04.2009 09:35, RE: ladit ano,ale jak co...
Tomi posted by:
článek je dobře napsaný,ale chyběl mi tady nějaký graf před a po úpravě,který by ukázal špatnou vs správnou úpravu.
Myslím,že smysl u přeplňovaných motorů to má.Pokud někdo "přihodí" krouťák do pásmá mezi 1500-3000 ot/min tak to bude uživatelsky příjemné.Pokud se výkon změní jen ve špičce v 4500-5000ot/min tak je to bezpředmětný.
Čipovat atmosférický motor je zbytečnost,zisk 1-3kw v nízkých a středních otáčkách (pokud vůbec) je nepozorovatelný a těch 6kw v maximu také.
MIlý Tomi! Tady bych (částečně) NEsouhlasila.
Tedy co se "amatérského" při-dání/-čipování výkonu/toč. m. někde ve vyšších otáčkách - tam jistě ANO, měla jsem na mysli těch "pár" PS/kW.
Mám na aktuálním voze (továrně) "přidáno" 3 kW a 5 Nm (myslím .-) a "pozorovatelné" to je - NEjde o nějakou "dramatickou" změnu, nicméně rozdíl prostě "cítíte" (víceméně při JAKÉMKOLIV režimu/otáčkách) = vpodstatě působí motor jakoby malinko "sebevědoměji" (u mne to - neb mám automatickou převodovku - v praxi znamenalo "natahování" software nějaké 2 hod motor a stejná/podobná doba převodovka = výsledek ale celkem "za to stojí", resp. SMYSL to mělo/má).
To je ale jako když vám "úpravy" dělá "renomovaná" firma - já vzhledem k trvající záruce jsem "využila" orig. Citroën a po záruce bych "riskla" třeba takový Carlsson apod. - vývoj optimální "vyladění" motoru patří na automobilu k tomu NEJdražšímu (a motoráři jsou opravdu jen ti NEJ- ... z NEJ- ...) a domnívat se že "Pepa" či ... hravě "zmáknou" to co špičkoví odborníci s trochu NE-omezeným rozpočtem NEzvládli - to je asi BEZ komentáře (to tovární nastavení důvod má!)
PS: Podobně "gigantický" nárůst výkonu lez docílit i výměnou vzduchového filtru a CELÉHO výfukového potrubí - to mi popř. přijde TAKÉ jako celkem "smysluplný" tuning (tedy smysluPLNĚJŠí, než chiptuning = JAKOBY vyhnání výkonu klidně i o 15-20% na tovární nastavení a doslova "miluji" tuning typu "lavička" na zavazadelníku, poCHROMovaná koncovna výfuku, mračítka či dokonce nějaká "svítítka/blikátka" na podvozku (či kdekoliv jinde ,-)
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.04.2009 09:42, Milý robinx(i)!
robinx posted by:
Mohl by se pan Stýblo vyjádřit k tomu, jak to vlastně je? Je sdílen názor že např. motor VW 1.9 TDI 66 nebo 81 kW, nebo třeba PSA 1,6 HDI 66 nebo 80 kW jsou mechanicky naprosto totožné, jen jinak naprogramované. Zdá se mi to nepravděpodobné, proč by automobilka vyráběla v případě 66 kW po mechanické stránce silně naddimenzovaný motor, což se prodraží a pak jej softwarem (který snad vyjde finančně nastejno, ať 66 nebo 80 kW) limitovala a prodávala o několik desítek tisíc levněji?
Pokud (u 1.6 HDi - "vím") vím, jde opravdu většinou JEN o "umělé" snížení výkonu pomocí software (ale POZOR - výrobci většinou "instalují" nějakou "fintu", aby jste si motor zas tak SNADNO NEmohl "made in doma po večerech" na SILNĚJŠí verzi předělat!).
PS: Navíc tento trend začíná spíše "posilovat" - do budoucna to vypadá, že na základě JEDNOHO motoru NEbudou (již jen) 2 varianty jako u vámi zmíněných jednotek, ale "hravě" 3 či možná dokonce 4 (pravda tam už NEpůjde JEN o "softwarové řešení" ,-)
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.04.2009 10:13, RE: ladit ano,ale jak co...
Kylie posted by:
MIlý Tomi! Tady bych (částečně) NEsouhlasila.
Tedy co se "amatérského" při-dání/-čipování výkonu/toč. m. někde ve vyšších otáčkách - tam jistě ANO, měla jsem na mysli těch "pár" PS/kW.
Mám na aktuálním voze (továrně) "přidáno" 3 kW a 5 Nm (myslím .-) a "pozorovatelné" to je - NEjde o nějakou "dramatickou" změnu, nicméně rozdíl prostě "cítíte" (víceméně při JAKÉMKOLIV režimu/otáčkách) = vpodstatě působí motor jakoby malinko "sebevědoměji" (u mne to - neb mám automatickou p...
no... tak ti mila Kylie nevim, jak moc jsou u hrosika typu tvuj brumla znat ty 3kW .... to sou 2% udavaneho vykonu u 1700kg tezkeho vozu .... ruku do ohne za to nedam, ale rekl bych, ze to je jeste min, nez rozdil udavany/realny vykon vozu.

jiste, muzes mit pravdu a ja tu jen mektam o necem, v cem jsem jeste nesedl, ale ... popremyslej o placebo efektu ;o)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.04.2009 10:14, RE: ladit ano,ale jak co...
Kylie posted by:
MIlý Tomi! Tady bych (částečně) NEsouhlasila.
Tedy co se "amatérského" při-dání/-čipování výkonu/toč. m. někde ve vyšších otáčkách - tam jistě ANO, měla jsem na mysli těch "pár" PS/kW.
Mám na aktuálním voze (továrně) "přidáno" 3 kW a 5 Nm (myslím .-) a "pozorovatelné" to je - NEjde o nějakou "dramatickou" změnu, nicméně rozdíl prostě "cítíte" (víceméně při JAKÉMKOLIV režimu/otáčkách) = vpodstatě působí motor jakoby malinko "sebevědoměji" (u mne to - neb mám automatickou p...
milá Kylie, tvůj názor Ti neberu,ale nevěřím tomu,že člověk pozná nárust 2-3kw.Je to stejné jako když načerpáš běžný diesel a pak "značkový" diesel super mega power a říkáš si jo to jede,stálo to za to,ale reálně mezi nimi není rozdíl ve smyslu ,že "diesel power" zvedne výkon motoru.
To samé i ten sport. vzduch. filtr. Dáš plný plyn,slyšíš jak hlasitě hučí a saje a říkáš si ten jede,skvěle investovaná 5ti stovka.Prostě velmi subjektivní u tak malého zvýšení.
Je to jako když tvrdíš,že 3.dv auto je řidičsky příjemnější,pevnější a... než 5.dv.
prostě máš asi extrémně citlivou povahu na chování aut nebo to dělá jen placebo efekt.
respond
  1 ... 3 4 5 ... 7


update
you watch this topic

stop watching this topic


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.