Tomi posted by:
článek je dobře napsaný,ale chyběl mi tady nějaký graf před a po úpravě,který by ukázal špatnou vs správnou úpravu.
Myslím,že smysl u přeplňovaných motorů to má.Pokud někdo "přihodí" krouťák do pásmá mezi 1500-3000 ot/min tak to bude uživatelsky příjemné.Pokud se výkon změní jen ve špičce v 4500-5000ot/min tak je to bezpředmětný.
Čipovat atmosférický motor je zbytečnost,zisk 1-3kw v nízkých a středních otáčkách (pokud vůbec) je nepozorovatelný a těch 6kw v maximu také.
MIlý Tomi! Tady bych (částečně) NEsouhlasila.
Tedy co se "amatérského" při-dání/-čipování výkonu/toč. m. někde ve vyšších otáčkách - tam jistě ANO, měla jsem na mysli těch "pár" PS/kW.
Mám na aktuálním voze (továrně) "přidáno" 3 kW a 5 Nm (myslím .-) a "pozorovatelné" to je - NEjde o nějakou "dramatickou" změnu, nicméně rozdíl prostě "cítíte" (víceméně při JAKÉMKOLIV režimu/otáčkách) = vpodstatě působí motor jakoby malinko "sebevědoměji" (u mne to - neb mám automatickou převodovku - v praxi znamenalo "natahování" software nějaké 2 hod motor a stejná/podobná doba převodovka = výsledek ale celkem "za to stojí", resp. SMYSL to mělo/má).
To je ale jako když vám "úpravy" dělá "renomovaná" firma - já vzhledem k trvající záruce jsem "využila" orig. Citroën a po záruce bych "riskla" třeba takový Carlsson apod. - vývoj optimální "vyladění" motoru patří na automobilu k tomu NEJdražšímu (a motoráři jsou opravdu jen ti NEJ- ... z NEJ- ...) a domnívat se že "Pepa" či ... hravě "zmáknou" to co špičkoví odborníci s trochu NE-omezeným rozpočtem NEzvládli - to je asi BEZ komentáře (to tovární nastavení důvod má!)
PS: Podobně "gigantický" nárůst výkonu lez docílit i výměnou vzduchového filtru a CELÉHO výfukového potrubí - to mi popř. přijde TAKÉ jako celkem "smysluplný" tuning (tedy smysluPLNĚJŠí, než chiptuning = JAKOBY vyhnání výkonu klidně i o 15-20% na tovární nastavení a doslova "miluji" tuning typu "lavička" na zavazadelníku, poCHROMovaná koncovna výfuku, mračítka či dokonce nějaká "svítítka/blikátka" na podvozku (či kdekoliv jinde ,-)
Pěkný den