S úžasem jsem si přečetl celou diskuzi. Legend minulé generace jsem vlastnil 7 let, najezdil bez závažné poruchy 225, velmi pohodlné auto se všemi neduhy i přednostmi koncepce. Legenda nové generace vlastním taktéž asi 7 let, najeto stejně. Velmi děkuji za komentář, který dokazuje, jak původní, skutečně nepodložené nesmysly, mohou na první pohled zkreslit realitu. Legend má dokonalý systém pohonu, který mi umožnil řídit auto v rychlosti 200 na německé dálnici poté, co mi hřeb udělal díru do pneumatiky, takže jsem bez problému bezpečně zastavil na krajnici. Honda (acura) jej nadále vyvíjí a běžně používá. A přidávají se další značky, a to s velkou slávou. Systém adaptivního tempomatu, který dovede zabránit nehodě (nebo aspoň ji výrazně zmírnit) byl v době uvedení na trh poměrně ojedinělou věcí. Je otázkou osobní preference, nakolik vám vyhovuje takto výrazně zvýšená bezpečnost (například za zhoršených podmínek, kdy moc daleko nevidíte). O tomto autě jsem se dočetl už mnoho pitomostí. Když bylo uvedeno na trh, vyšel v jednom "motoristickém" časopise článek, který ho porovnával s audi 5. Při rozdílu v ceně asi 250 000 ve srovnatelné výbavě byla audina označena za naprosto jednoznačně lepší, protože má o malinko větší kufr. Neuvěřitelné, ale dokazuje to, jaké obavy měli někteří výrobci z možné konkurence. Co je lepší a horší bývá často velmi subjektivní. K lenosti - automat se přizpůsobuje stylu řízení a jízdy, pokud se pouze loudáte, tak pak se netlačí do vyšších otáček, pokud jedete pod plným plynem, řadí rychle (způsobem odpovídajícím době vývoje). Krom toho nabízí legend možnost manuálního řazení řadící pákou i páčkami pod volantem, takže když chcete, můžtete podřazovat podle libosti a využívat právě vyších otáček s maximálním výkonem. A pouze ten člověk, který nejezdí trvale s automatem může popisovat, že jsou reakce velmi pomalé, vypovídá to o něm, ne o automatu. On totiž s automatem jezdit neumí. Spotřeba je kapitola sama pro sebe. Na německých dálnicích jsem dosáhl spotřeby 16 l (většina cesty 220 - 230), ve městě se při svižných rozjezdech dostanete maximálně na 14 l (nedovedu si moc představit, co s legendem vyváděl pisatel, když udává spotřebu 17 l ve městě, to je stejné, jako když nějaký redaktor v recenzi napsal, že ho ruší pípání antikolizního systému, podle mé zkušenosti dovedu odvodit, že jezdil jak vepřík), předpisová rychlost v ČR na dálnici podle provozu 10,5 - 12,5, moje ojedinělá zkušenost z cesty po dálnici coby doprovod na tempomat 80 km/hod 7 litrů. Auto se moc neprodávalo, a to ani v USA, ale tam byla příčinou skutečnost, že acura nabízela velmi podobný model o 10 000 USD levnější, jehož prodeje byly po většinu doby na úrovni předchozí generace legendu. Nakonec, velmi se mi líbí hodnocení pohonu v příspěvku, to napsal někdo, kdo skutečně s autem jezdí. Skoro nikde se totiž nedočtete, že se pohon auta dá přepnout na standardní fixní čtyřkolku. Pro toho, komu jde především o vnější dojem, legend není, nabízí věci ve své době nevídané (nyní již standardní), ale pouze svému majiteli.