0
back
 

diskuze k tématu: Honda Legend - jaká je 3. generace?

category of topic classification: poradna, servisní náklady, technické dotazy, japonská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 10.04.2010 14:09, RE: samej odborník!
Petr S posted by:
No článek vyzněl tak že Legend je pomalu poruchovější než Laguna a palubka se mu kazí víc než ve fábii. Ale tak to asi nebude. Nebo snad jo?
Nechápu proč to tak hrotíte. Tazatel chtěl vědět na co si u ojetého Legendu KA9 má dát pozor. Co jsem se dozvěděl to jsem napsal, a ještě pro jistotu dvakrát zdůraznil že pro nedostatečný vzorek nelze udělat opravdu komplexní hodnocení spolehlivosti. Teď to tedy ještě zopakuju potřetí... O čem chce obvykle tazatel slyšet: O tom co může v takovém autě fungovat, nebo o tom, co by se mohlo pokazit? MO
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 10.04.2010 16:00, RE: samej odborník!
-MO- posted by:
Nechápu proč to tak hrotíte. Tazatel chtěl vědět na co si u ojetého Legendu KA9 má dát pozor. Co jsem se dozvěděl to jsem napsal, a ještě pro jistotu dvakrát zdůraznil že pro nedostatečný vzorek nelze udělat opravdu komplexní hodnocení spolehlivosti. Teď to tedy ještě zopakuju potřetí... O čem chce obvykle tazatel slyšet: O tom co může v takovém autě fungovat, nebo o tom, co by se mohlo pokazit? MO
fakt je že článek je napsaný v jednoznačně negativistickém duchu. já osobně znám tedy pouze dva majitele H.Legend, ale oba dva naprosto spokojené. jeden najezdí ročně kolem dvaceti tkm, druhý jezdil hrubě přes 50 a navíc ho měl v plynu a tahal za ním vozík se třemi motorkami.
a pokud vím tak oba bez poruch, a auto si vybrali kvůli nezaměnitelnému pohodlí, masivnosti, spolehlivosti a kvalitě zpracování. hlavní nedostatek článku spatřuji v nezvýraznění kilometráže, v jaké ke zmiňovaným poruchám či problémům dochází. oni totiž Legendy mívají najeto klidně přes půl mega. a v dnešní době není problém koupit cokoliv přes eBay, a do týdne to mít doma. já osobně takováto auta jednoznačně preferuji, díky naprosto neopodstatněnému odporu čecháčkovského národa vzývatelů Oktávek kombi TDi se totiž dají koupit za směšný peníz. vyzkoušel jsem 2x Scorpio, Toy. Camry, 2x Nis. Maximu, R.VelSatis, téměř vždy benzínové šestiválce, většinou 3-6 let staré (při koupi), a nikdy jsem se nespálil, potřebné servisní náklady minimální-např. u desetileté Maximy s necelými 200tkm mě při geometrii doporučili výměnu !!!JEDNOHO!!! čepu na přední nápravě (kdybych měl stejně starou A6 tak mám již přední nápravu měněnou 4x), jinak bylo vše původní, vč. tlumičů, výfuku...auta jsem si obvykle nechával 1-4 roky, a skutečně vyjma spotřebních materiálů žádné opravy. a vždy jsem je bez problémů prodal.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 10.04.2010 20:35, Legend - zkusenosti
Dobry den,
Legend KA9 mam 3roky. Nakup na 98tis, dnes ma 245tiskm.
Predelano na plyn. Zavady - cidlo ABS a praskly svod vyfuku.
Mensi zavady - horni predni ramena (obe neoreginal 1250CZK/kus a vydrzi 70tis km), obe spojovacky na rizeni a jeden spodni cep predni.
Lehke klepani ventilu okamzite odstraneno prisadou do oleje na uvolneni zdvihatek. Jinak nic, jen oleje, remeny a kotouce. Dilu se da sehnat pomerne hodne a i docela levne. Vsechny mechanicky a elektricky veci v aute fungujou bez problemu. Legend je auto pro nekoho, kdo musi hlavne jezdit a nechce vyhazovat penize z okna. Pohodli, vykon a bezpecnost je vic nez dostatecna.
Muzu jen doporucit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 11.04.2010 09:09, RE: Nekupovat staré limuzíny
TOM posted by:
Zkus schválně pro zajímavost napsat co za 300tis kč musel do takovýho auta nasypat. To už to pak muselo být nový auto ne a pro toho kloučka jak říkáš co si to odvez za 100tis to musel být super kauf!!!
schválně mu řeknu, ať ti to napíše... občas sem chodí...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 11.04.2010 09:46, RE: Legend - zkusenosti
Libor Novak posted by:
Dobry den,
Legend KA9 mam 3roky. Nakup na 98tis, dnes ma 245tiskm.
Predelano na plyn. Zavady - cidlo ABS a praskly svod vyfuku.
Mensi zavady - horni predni ramena (obe neoreginal 1250CZK/kus a vydrzi 70tis km), obe spojovacky na rizeni a jeden spodni cep predni.
Lehke klepani ventilu okamzite odstraneno prisadou do oleje na uvolneni zdvihatek. Jinak nic, jen oleje, remeny a kotouce. Dilu se da sehnat pomerne hodne a i docela levne. Vsechny mechanicky a elektricky veci v aute fungujou bez proble...
Zdravím Vás, no ja som mal Hondu Legend KA7, r.v.1993, motor C32A2, čiže 3,2 V6. Mal som ju asi len dva a pól roka. Dôvod predaja, potreboval som ešte nejaké koruny na dodávku a poviem to tak, bola to osudová chyba, že som ju predal. Za ten čas bol problém s manžetou na homokineťáku, ten chudák chodil bez vazelíny asi dva týždne, kým som si toho všimol a čuduj sa svete, po vyčistení a daní novej graf. vazelíny a samozrejme manžety, ten kĺb to vydržal. Žiadny náznak klepania, proste nič. Ono len škoda, že manžeta vyšla skoro 2000Sk a Honda ju zháňala dva týždne, takže auto stálo. Ďalej horné ramená s čapmi už končili, tak som ich dal na repas, cena komplet za obidve strany cca 1000Sk. A čo sa týka hrdze, tak zadné lemy inak nič. Inak ak by chcel niekto vedieť, hlavný problém je v tej debilnej gume, ktorá je narazená na falci lemu od výroby, takže tú som strhol hneď po kúpe dole, falc ošetril a hotovo. Dva roky nič a potom to začalo trošku zase hrdzavieť na zadnom konci lemu, kto si myslí, že je to solou, tak sa pletie. Tesnenie pod zadným svetlom bolo už za ten čas v háji a voda sa proste popod svetlo po takej výstuhe dostávala vnútrom kufra presne na ten roh falcu. Inak motor, prevodovka bezchybná. Ukážte mi niektorú V6 -ku, ktorá má tak perfektný chod, ako táto. To povie aj hociktorý mechanik, ktorý toto auto pozná, že tak perfektne vyvážený chod motora len tak neuvidíte. A sviečky? Predpísané tam boli tuším nejaké irídiové NGK (1kus/ 1000Sk), tak som tam buchol najdrahšie Brisky spolu 6 kusov za nejakých 580Sk a hotovo a nezdalo sa mi, že by sa to nejako motoru nepáčilo. A to pohodlie? Poviem to tak, človek ktorý auto kupoval povedal, že už niekedy tento Legend mal, nechal sa ukecať dobrou cenou a auto predal, potom mal nejaké BMW aj nejakého Medveďa, ale ani v jednom sa necítil tak dobre, ako v tej Honde, tak čakal kým nenájde nejaký inzerát opäť na ňu, aby si ju mohol zase kúpiť. Ale naozaj je to skôr vhodné ako druhé auto do rodiny, hlavne na výlety cez víkend, dennodenne by som na nej do práce chodiť nechcel, samozrejme kvôli spotrebe na krátke trate. Na dlhšie trate to nie je vôbec žiaden extrém, v pohode chodíte okolo 10l/100km a za ten luxus to je prijateľná spotreba.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 11.04.2010 14:01, RE: Legend
-MO- posted by:
Zdravím Tomáši, to je překvapení... Co se týká té automatiky, tak zrovna minulý týden jsem dělal ve svém automatu výměnu náplně a během řeči jsme s šéfmechanikem servisu zavadili o téma japonci a spol.- konkrétně i Legend. Problém bych obecně neviděl v neochotě opravovat japonské převodovky, jak píše pán nahoře, ale v tom, že na některé z nich prostě nejdou sehnat potřebné díly resp. opravné sady, což u unikátních automatů od Hondy může být nejcitelnější. V závislosti na konkrétní závadě a její...
Ahoj Mari. Díky za reakci. Ty CVT od Hondy jsou určitě spolehlivější, než Multitronic. Co mám za informace, tak ty CVT většinou vyžadují po určitém proběhu výměnu rozjedové spojky, což není finančně neúnosné. Aspoň tak by to mělo být na City, Jazzu či současném Civiku. Jinak ten Multitronic je opravdu špatnej. Dost se to kazí. Můj kamrád mechanik, co se specilaizuje na VW/Audi Multrrinikům dost rozumí, tak vyprávěl, co se tomu děje. řeba říkal, že když někdo jezdí po dálnici konstatní rychlostí, tak po cca 120 až 150 000 km tak vlivem toho, že žetěz variátoru přenáší tření na řemenici pouze v jednom místě, která se doslova probrousí. ) Opravit to lze, ale má to svá omezení a specifika. Mutitronic, když funguje, tak je stím hezké svezení, ale přesto bych radši volil osvědčený Tiptronic od ZF, už i proto, že s ním může být Audi v Quattru, s Multitronicem to není možné technicky možné. jinak když tě tu mám.Prosím tě, sehnal jsem na nafocení Mitsubishi Sigma. Rok 1995, dva pytle a super výbava (kůže, elektrika, 4WS, ECCS nebo ECS? Nevím) apod . No a Vaculík něco říkal, že bys to napsal. Ale ještě to není nafocené. Tak zatím se měj hezky. Zdraví tě Tomáš Dusil.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 12.04.2010 07:50, RE: Nekupovat staré limuzíny
Reno posted by:
schválně mu řeknu, ať ti to napíše... občas sem chodí...
OK, nezapomeň. Myslím, že by to mohl být dost zajímavý soupis.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 12.04.2010 11:46, RE: Legend - zkusenosti
Svoro posted by:
Zdravím Vás, no ja som mal Hondu Legend KA7, r.v.1993, motor C32A2, čiže 3,2 V6. Mal som ju asi len dva a pól roka. Dôvod predaja, potreboval som ešte nejaké koruny na dodávku a poviem to tak, bola to osudová chyba, že som ju predal. Za ten čas bol problém s manžetou na homokineťáku, ten chudák chodil bez vazelíny asi dva týždne, kým som si toho všimol a čuduj sa svete, po vyčistení a daní novej graf. vazelíny a samozrejme manžety, ten kĺb to vydržal. Žiadny náznak klepania, proste nič. Ono len...
Já mám Maximu z roku 2001 ano unás trochu exot ale neorig.díly od nipparts seženete za přijatelné ceny ale hlavně je nebudete skoro potřebovat.Jinak s autem není jediný problém motor a podvozek patří určitě k tomu lepšímu i dnes a jediná nevýhoda je spotřeba protože je to 3litr.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 12.04.2010 15:49, RE: Legend - zkusenosti
bruno posted by:
Já mám Maximu z roku 2001 ano unás trochu exot ale neorig.díly od nipparts seženete za přijatelné ceny ale hlavně je nebudete skoro potřebovat.Jinak s autem není jediný problém motor a podvozek patří určitě k tomu lepšímu i dnes a jediná nevýhoda je spotřeba protože je to 3litr.
Maximy jsem měl dvě, obě třílitrové s manuální převodovkou, a musím říct že kdyby jí nepřestali po roce 2004 dovážet do Evropy tak asi nikdy žádné jiné auto nemám. a spotřeba byla v pohodě, dlouhodobě pod devět, jednou jsem zkusil víkendovou ecorally Olomouc-Praha, něco po Praze a okolí a zpátky, a spotřeba 6.97 měřeno podle tankování. ale fakt je že když jsem spěchal (Olomouc-Praha za 1.35) tak vzala 17 . jízdní vlastnosti díky diferenciálu s omezenou svorností na předku skutečně skvělé, fakt jsem s nimi byl maximálně spokojený. a skutečné díly žádné potřeba nebyly, jen manžety na poloosách, desky a kotouče. a olej, Castrol RS po deseti, max. 12ti tkm.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 13.04.2010 09:59, RE: Japonci
klobrch posted by:
Článek má opravdu dobrou vypovídací hodnotu. Nemám zkušenost s uváděným typem auta, ale vzhledem k tomu, že jsem majitel japonského auta, tak všeobecně platí: Japonský auta (skutečně vyrobené v Japonsku a ne někde v Evropě jako je Nissan) jsou velmi spolehlivé vozy. Ale jakmile nastane nějaký problém, tak se majitel nedoplatí. Na parkovišti mi druhé auto ťuklo zadní nárazník a blatník, žádný velký ťukanec a tedy se nic kromě zadního krytu světla neměnilo. Výsledná cena za opravu 43 000,- Kč. No...
Absolutní nesouhlas. Sám mám dlouholeté zkušenost s Civicem z roku 1993, dodnes v naší rodině provozované auto, navíc předělané na LPG pohon, a je to autíčko , když nepočítám spotební materiál, absolutně bezporuchové a spolehlivé. Rovněž Mazdy 323 z tohoto období nebo i Mitsu. Galanty jsou velice vydařená auta, o čemž jsem se rovněž mohl, z vlastní zkušenosti a užívání těchto vozů, přesvědčit. Jediný vážnější problém je koroze, hlavně zadních lemů, ale jak asi dnes vypadají výše zmiňované Škodovky či jiní konkurenti z tohoto období ??? Nelze srovnávat nesrovnatelné...např. Hondu se Škodovkou...to skutečně ne. :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 16.04.2010 10:49, RE: samej odborník!
petr.v posted by:
Vážení, chápu Vaše pohnutky po přečtení tohoto článku, ale jako majitel dvou Legendú jsem zklamán. Myslel jsem si, že tazatel dostane relevantní odpověď na svúj dotaz a čeho se dočkal? Snůšky bludů od člověka, který toto auto viděl asi jen jednou v životě a to ještě až tehdy, když měl napsat své rady. Už jsem si dávno zvykl, že když se někde hodnotí Honda, výsledkem je v podstatě vždy jen špatné hodnocení - ale toto? Dle tohoto článku a níže uvedených příspšvků jsem vlastně chudák. Jezdím s totá...
Musím vyjádřit souhlas už jen proto, že se nejspíš známe - Modrá Honda Legend r.v. 2001, dříve modrá Prelude 1999 - Kolín. S autem jezdím zhruba rok a za tu dobu jsem s ním měl jediný problém, a to vypálené relé pro řízení palivového čerpadla (a to jsem ještě způsobil sám) - oprava pouze za cenu práce. Na autě jsem samozřejmě po koupi vyměnil brzdy (kotouče a destičky), u kterých mě cena velice příjemně překvapila. Autem jezdím každý den do práce (cca 10 km tam i zpět) a všude kam je potřeba, přitom mi nepřijde, že by mě nějak ruinovalo. Samozřejmě jsou náklady na provoz vyšší, ale myslím, že do extrémů to nezachází, dokud člověk jede s rozvahou. (město v létě 15, v zimě 17, dálky 8-9, kombinovaná 12 litrů). Kladu důraz na kvalitní olej a pravidelné servisní prohlídky (neautorizovaný servis) a po zkušenostech známých, kteří s Legendem najezdili půl milionu bez větších investic - dokonce bez výměny tlumičů! považuji tento článek za sepsaný pouze z doměnek a předsudků, či naprosto zcestných informací lidí, kteří si podobné auto bojí koupit. Na uvedené problémy jsem byl samozřejmě připravený v Honda Kolín také, dokonce tam několik Legendů jezdí pravidelně, takže bych to zase tak bledě s neschopností servisáků neviděl. Mám jen jeden problém, a to ševelící kladku pohánějící kompresor klimatizace, takže mám sundaný řemen pohánějící klimatizaci a ještě jsem se nedonutil ji sehnat a klimatizaci nechat naplnit. Motor je při normální jízdě naprosto neslyšný a kultivovaný, mnohdy se setkávám s reakcemi, že si lidé v autě ani nevšimnou, že mám nastartováno. Auto má najeto asi 130 tisíc (poctivých - ověřeno v Hondě), je bez nehody a nenechám na něj dopustit. Do budoucna bych si z hlediska levnějšího provozu představoval přestavbu na LPG. Potom se dostanu na neuvěřitelně nízké provozní náklady při opravdu vysokém jízdním komfortu. Vysoké ceny karosářských dílů jsou u exotického auta normální, člověk musí jezdit tak, aby neboural vlastní vinou. Pro příklad uvedu zadní nárazník připravený pro lak v Hondě cca 12000 včetně daně. Téměř vše (včetně motoru a převodovky) se však dá sehnat v Americe přes Ebay, kde Legendů (Acura RL) jezdí spousta.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.03.2011 15:13, RE: Strach
Key1 posted by:
2 tom: tak barak a garaz je cilem asi vsech lidi, jen to chvili trva, nez se k tomu dopracujes a do te doby musis nekde bydlet

2 david: nove bawo jiste do garaze patri, ale co treba 10ti leta ojetina?

2 valnoha: zebricky jsou jedna vec, atraktivita vec druha. znam ze sveho blizkeho okoli dost pripadu, kdy se corkari chteli dostat i do daleko starsiho auta. bud chteli cornout, nebo se jen projet, vysledek je ovsem stejny - rano nenajdes auto tam, kdes ho vecer nechal.
No u mně je spíš problém že najdu ráno propíchané gumové těsnění u dveří. Vymatlaní spoluobčané ani auta krást neumějí a škody nadělají ...
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.