0
back
 

diskuze k tématu: Honda Legend - jaká je 3. generace?

category of topic classification: poradna, servisní náklady, technické dotazy, japonská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 05.04.2010 17:40, rada
No nevím zda je to rozumný nápad??Kde by jste to chtěl servisovat,v hondě???To vás sedřou s kůže,v druhovýrobě na to není vůbec nic,takže skoro vše honda!!!Motor je spolehlivý určitě o ostatních věcech si nejsem jist!!!Jen třeba homoklouby to bude komplet poloosa a za ránu!!!Myslím si,že se dá koupit spousty jiných lepších a rozšířenějších aut než tento podivný model určený především pro USA,snad jen kdyby se našel pěkný kus tak do 60.tis,jinak bych utíkal a utíkal!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 05.04.2010 20:26, rada
S legendem mám tu čest jezdit a od konce listopadu, co ho vlastním, jsem s ním pár tisíc km najezdil. Pokud se předchozí majitel o něj alespoň lehce staral, tak bude jezdit do roztrhání těla. Ten můj má nalétáno něco přes 625 tisíc a po zahřátí řadí převodovka stále sametově a bez cukání. Po této náloži kilometrů se ale začala projevovat chronická závada legenda a to tíkání zdvihátka ventilu. Zatím jsem opravu neřešil, ale mělo by sto vyřešit použitím vymezovacího oleje nebo prostou výměnou, kdy jde vyměnit pouze to špatné (jenom zjistit které z 24). Dále mají všechny Hondy z tohoto období problémy s čidlem ABS. U mého kusu mám problém s vyšší spotřebou elektřiny při vypnutém motoru a po týdnu stání jsem nemohl nastarovat a musel dát baterii nabít. Více chronických problémů se u legendů nevyskytuje. Pokud bych vybíral znovu, koukal bych se po pofaceliftovaném modelu, který by již tyto problémy měl mít vyřešené.
Na druhou stranu má Petr pravdu s cenou servisu a pokud se něco opravdu rozbije, není problém se dostat s cenou opravy na pořizovací cenu celého auta. Jako příklad mohu uvést výměnu alternátoru za 37 tis. Kč, a druhovýroba takřka neexistuje. Levněji se dají náhradní díly sehnat na ebay pro Acuru RL, která je americkou verzí této Hondy. Další problém může být v nalezení vhodného servisu, protože se legendů prodalo opravdu málo, tak některé servisy s ním nemusejí mít žadné zkušenosti.
Doufám, že jsem Vás od nákupu neodradil, a pokud ho koupíte, přeji mnoho šťastných kilometrů bez závad
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 05.04.2010 22:45, rada
Zdravím,tak jen ve zkratce,vlastnil jsem už pět modelú Legendu,kupé 93,sedan94,sedan97,sedan98 a sedan2000,motor je top,nezničitelný,leda by jste najel pár set kilometrů bez oleje!Ha,mě ale ani jeden model nebral vůbec žádný olej!!!převodovka super,ani necítíte když řadí!Ale není to nějaké extra letadlo,dynamika tak akorát.Vždy jsem kupoval od prvního,max. druhého majitele se serviskou a s jasnými kilometry!A to je u tohoto auta zvlášť důležité!Pak Vás čekají jen bezstarostné jízdy a žádná oprava.Přesně víte hlavně zda byl motor a převodovka předepsaně pravidelně servisován,pak se Vám nestane že někdo vyměnil jen rozvoďák bez kladek aby ušetřil,motor pak už není perfektně japonsky tichý,nebo že automat má přepálený hydraulický olej a je od opotřebených lamel tak zanesený,že je lepší jej celý vyměnit za starší udržovaný než jej generálkovat za neskutečné peníze.Již níže zmiňovaná čidla ABS mohu potvrdit,zlobí,tikání ventilů také,ale opravdu jen pokud má už motor za sebou daleko přes 450tis.km,ale nedělá to pravidelně a né vždy.Auto má luxusní ale zároveň docela sportovní podvozek,spousta čepů na všech kolech a pokud Vám nějaký odejde,tak musíte měnit celá ramena a originál!To samé ložiska,jen s celými náboji a originál,ale ty Vám odejdou jedině když auto bude stát tak dva roky bez hnutí,jinak nikdy.V replikách existují tak maximálně filtry a brzdové destičky.Ale to si snad každý uvědomí když si chce pořídit vlajkovou loď jakékoliv automobilky.Z mé dlouholeté zkušenosti Vás jinak nic zásadního neohrozí.Pokud koupíte aspoň trochu servisované a zachovalé,jste král!Bude neskutečně spolehlivé
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.04.2010 11:35, rada
Měl jsem Legendu KA9 cca 1/2 roku a celkem spokojenost. Nějaké díly z druhovýroby jsou, kupoval jsem třeba čepy řízení 1.700,-/ks (myslím NIPARTS), destičky 950,- na předek, atd. Není to žádná stihačka a automat mi přijde trošku pomalejší, ale jinak vpohodě. Odešel mi akorat chladič. A na výkon má auto celkem vyšší spotřebu (12-16litrů) oproti bmw 4.4i, které jezdí kolem 11-13. Jinak velice pohodlné na cestování. Vůbec bych se toho nebál
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.04.2010 13:00, rada
Zase se nám tu objevujou vtipálci...než aby zapomněli na závist a hloupé předsudky, tak radši rejou! Takže, já mám Hondu Legend r.v.1999,koupil jsem ji v originál stavu po prvním majiteli,najeto 75 000km před dvěma lety. Teď mám cca 96 000km,servis velký - rozvody(praventivně), brzdové destičky - všechny, komplet veškeré náplně, pár žárovek vnitřního podsvícení, sbíhavost, odklon kol a pod. v servisu Styx-car Honda Kolín, cena 23 000kč. Naprostá spokojenost, od té doby 2x olej,váleček v zadním brzdiči a jinak nic. Jezdím za cca 12 litrů a je úplně jedno jakým stylem. Není až tak pravda, že to nejede. Pravda, 200koní není moc, ale v roce 1999 to byla špička výkonů podobných aut. A přesto,když na něj šlápnu,dětem vzadu se dělá špatně a manželka mi nadává! Takže není rychlé? Podotýkám, že mám ještě Coupé r.v.1991, takže opravdu vím, co zde píšu. Tedy shrnutí - nebál bych se toho, jen je potřeba vybrat opravdu slušný kousek, prokazatelný stav km a případných oprav a výměn dílů - druhovýroba skoro není,ale stejně je lepší opravovat závady originálními díly, protože výdrž replik u tohoto typu auta je podstatně menší než 50%. V neposlední ředě je třeba si uvědomit, že Legend není auto pro každého, člověk k němu musí mít nějaký vztah - VW nebo Superb je prostě někde úplně jinde a pro úplně jiný typ řidičů. Přeji tedy dobrý výběr a mnoho radosti bez starostí. V případě potřeby nebo zájmu nabízím kontakt petrv.legend@seznam.cz
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.04.2010 17:17, rada
Legenda jsem nikdy neměl, ale Hondy už 3. Co se týká spolehlivosti, všechny byly neuvěřitelné, jsou spolehlivé ikdyž nechcete. Takže předpokládám, že Legend nebude jiný. Motor? Je to Honda, takže asi tak, pozor na olej, jinak vše vydrží.
Automat neznám, takže nehodnotím. Osobně si nemyslím to co tady jiní píší, že řadí a vy to nepoznáte...chtěl bych vidět 4.st. automat, kdy nepoznám, že řadí...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.04.2010 09:02, rada
Zvážil bych ještě jako variantu Nissana Maximu, který je též chválen pro svou spolehlivost.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.04.2010 09:25, rada
Doplnění pro Toma: Při klidné jízdě je opravdu téměř neznatelné,že převodovka přeřadila - tedy směrem nahoru. Teda dá se to poznat - podle otáčkoměru. Ten automat je opravdu super. Jestli nevěříš, rád Tě svezu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.04.2010 10:17, rada
S tou Maximou opatrně. Není to až takový Nissan, jak by se traduje. Legend na tom bude o něco lépe. Asi bych se snažil -tedy, né nutně- vyhnout tomu automatu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.04.2010 10:31, rada
Já mám takovej pocit že jsem kdysi někde četl že legenda byla pouze k dostaní 3,5 benzín v kombinaci s automatem. Možná někde venku se dá sehnat manuál to netušim
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.04.2010 20:55, rada
Sám jsem o Legendu kdysi přemýšlel, ale zvolil jsem A8 po faceliftu. Jsem naprosto spokojený, servis cenově jak kde, ale Honda na tom bude stejně.
Spotřeba dálnice 10,5L - město 13,5 nebo něco mezi tím. Výš nikdy, závady zatím žádné.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 08.04.2010 12:40, rada
Taky jsem o ní uvažoval.Nakonec jsem vzal Nis.Maximu 3.0.ta dává z menšího objemu než honda výkon 147kw/280Nm a spolehlivá je.Zarok provozu závada žádná.A japonec to je jak poleno a ne tak jak tady někdo psal že ne.Spotřeba 9-13l.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 08.04.2010 18:59, rada
Mám ji už skoro 5let a bez broblémů jen čidlo abs a zadní kosti (brzdy a oleje.). Jinak jen 3,5 a automat!!!. Velmi spolehlivé auto a robustní podvozek(ne jako A6 atd.). Automat patřil ve své době mezi ty lepší, je inteligentní (pozná kopec a je schopen odřadit i ve 1250ot/min.), ale pouze 4rych. Auto mám
na plyn-sekvenční vstřik. Můžu jen doporučit. Jinak je potřeba se starat o oleje. V automatu měním po 50tis.km a řadí pořád velmi krásně. Má najeto 290tis.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.04.2010 09:22, Legend
Jak píše autor,Legend je trochu problém,protože díly opravdu nejsou a když prominu neschopnost servisů v ČR opravovat automatické převodovky japonských vozů obecně,tak chybějí i zkušenosti s opravami.Bohužel Legend trpí také na to,že do něj Honda nacpala to nejmodernější co v té době měla k dispozici.Vyhnul bych se také vozům které mají palubní počítač (možná,že v ČR ani nejsou),hlavně proto,že displej PP je jednotka LCD s podsvícením která časem zatmavne natolik,že je nečitelná (sada na repas neexistuje a za novou se nedoplatíte).Jak autor článku správně zmínil,bylo by dobré vyhnout se vozům se světlým interiérem,tenhle nápad Honda asi převzala ze sesterského Roveru,ale na rozdíl od interriéru Roveru 600 se ten v Legendu opravdu neskutečně matlá.Bohužel ani vozy kolem roku 1999 nejsou odproštěny od koroze zadních lemů,hlavně asi proto,že výrobce v životě neviděl čím a jak moc se v ČR solí.Naopak zdvihátka ventilů nejsou problém (pokud už nejsou totálně v pr...),obvykle stačí nasadit pořádnější olej a je klid.To co Vám asi přidělá vrásky na čele (kromě karosářských dílů) je palivový filtr (pokud ho vůz ještě má),druhovýroba neexistuje a autorizovaný servis je v ČR v tomto ohledu naprosto neschopný (jen tu blbou věc objednat trvalo skoro měsíc)

Pokud skutečně chcete u nás neobvyklý vůz,zaměřil bych se spíše na vozy Rover řady 6xx s japonským motorem od Hondy,jsou to auta typově příbuzná s Accordem 5 a 6 generace (dokonce lze zaměňovat i některé díly karoserie).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.04.2010 10:54, Strach
Tak to můžu říct na rovinu, že po přečtení tohoto článku bych do toho asi nešel a zvolil bych nějaký Báwo. Jinak se mi článek celkově líbil, samozřejmě s přihlédnutím t komu, že se v něm píše pravda - tedy alespoň z větší části.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.04.2010 11:13, RE: Strach
David V posted by:
Tak to můžu říct na rovinu, že po přečtení tohoto článku bych do toho asi nešel a zvolil bych nějaký Báwo. Jinak se mi článek celkově líbil, samozřejmě s přihlédnutím t komu, že se v něm píše pravda - tedy alespoň z větší části.
Taky mi kolikrát bleskla hlavou myšlenka koupit nějakou takovou "exotiku", ale člověk se opravdu nakonec rozumem vrátí k tomu Báwu - v tomto ohledu je to taková sázka na jistotu - nejen, že nabízejí to co nabízejí a je fakt z čeho vybírat, ale zároveň existuje plno neznačkových servisů specializujících se už léta právě na BMW a ti dokáží velmi dobře pomoci a poradit ve všech směrech. Navíc jen hodně těžko bude člověk hledat jiné auto s lepším poměrem podávaný výkon/provozní náklady.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.04.2010 12:14, RE: Strach
TOM posted by:
Taky mi kolikrát bleskla hlavou myšlenka koupit nějakou takovou "exotiku", ale člověk se opravdu nakonec rozumem vrátí k tomu Báwu - v tomto ohledu je to taková sázka na jistotu - nejen, že nabízejí to co nabízejí a je fakt z čeho vybírat, ale zároveň existuje plno neznačkových servisů specializujících se už léta právě na BMW a ti dokáží velmi dobře pomoci a poradit ve všech směrech. Navíc jen hodně těžko bude člověk hledat jiné auto s lepším poměrem podávaný výkon/provozní náklady.
jo kluciiii a prve proto, ze vas je hodne s obdobnym smyslenim ... tak ja si vybiram auta mimo mainstream, bo vim, ze dyz si poridim bmw, tak mi na sidlisti vydrzi ... odhadem mesic, nez mi ho nejakej cicmunda corne
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.04.2010 12:25, Japonci
Článek má opravdu dobrou vypovídací hodnotu. Nemám zkušenost s uváděným typem auta, ale vzhledem k tomu, že jsem majitel japonského auta, tak všeobecně platí: Japonský auta (skutečně vyrobené v Japonsku a ne někde v Evropě jako je Nissan) jsou velmi spolehlivé vozy. Ale jakmile nastane nějaký problém, tak se majitel nedoplatí. Na parkovišti mi druhé auto ťuklo zadní nárazník a blatník, žádný velký ťukanec a tedy se nic kromě zadního krytu světla neměnilo. Výsledná cena za opravu 43 000,- Kč. Nový výfuk 13000,- Kč, tak je to se vším. Dnes už vím, že pokud koupit Japonce, tak jenom novýho a po 4 letech ho rychle prodat. Japonský auto starší 6-ti let bych nikdy z racionálních důvodů nekupoval, to už jsou lepší i ty hnusný Škodovky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.04.2010 12:36, RE: Strach
Key1 posted by:
jo kluciiii a prve proto, ze vas je hodne s obdobnym smyslenim ... tak ja si vybiram auta mimo mainstream, bo vim, ze dyz si poridim bmw, tak mi na sidlisti vydrzi ... odhadem mesic, nez mi ho nejakej cicmunda corne
Možná by to chtělo sídliště dávno opustit, postavit si vlastní barák a k tomu vlastní garáž. Já teda nebyl autem na nějakým sídlišti ani nepamatuju - co bych tam jako dělal?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.04.2010 12:37, RE: Strach
Key1 posted by:
jo kluciiii a prve proto, ze vas je hodne s obdobnym smyslenim ... tak ja si vybiram auta mimo mainstream, bo vim, ze dyz si poridim bmw, tak mi na sidlisti vydrzi ... odhadem mesic, nez mi ho nejakej cicmunda corne
Báwo patří do garáže
Já teda BMW nemám, já to píšu čistě hypoteticky, kdybych se rozhodoval pro nějaký dobrý svezení, ale za cenu vyšších nákladů.
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.