0
back
 

diskuze k tématu: Honda Legend - jaká je 3. generace?

category of topic classification: poradna, servisní náklady, technické dotazy, japonská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.04.2010 12:46, RE: Japonci
klobrch posted by:
Článek má opravdu dobrou vypovídací hodnotu. Nemám zkušenost s uváděným typem auta, ale vzhledem k tomu, že jsem majitel japonského auta, tak všeobecně platí: Japonský auta (skutečně vyrobené v Japonsku a ne někde v Evropě jako je Nissan) jsou velmi spolehlivé vozy. Ale jakmile nastane nějaký problém, tak se majitel nedoplatí. Na parkovišti mi druhé auto ťuklo zadní nárazník a blatník, žádný velký ťukanec a tedy se nic kromě zadního krytu světla neměnilo. Výsledná cena za opravu 43 000,- Kč. No...
Svatá pravda!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.04.2010 12:47, japonec az na konec
Jo jako, japonec az nakonec ze jo, to jest svata prava jako. A vo ti spolehlivosti to jsou jenom bajky a zvesti ze jo, nic takovyho jako. Japoncici nemaji moc dobri motory jako, prej maji pistni krouzky ze spatniho materialu a pak se to zadira. Krome tohodle japonsky motor se caso zadre na klice jako. Voni ty sikmaci neumeji materialy jako, a pak to nevydrzi to tepelni namahani ze jo. A furt to zere volej, jedna k jedni jako. To jsou zkusenosti panove jako.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.04.2010 12:54, RE: japonec az na konec
Stejskal Jarda posted by:
Jo jako, japonec az nakonec ze jo, to jest svata prava jako. A vo ti spolehlivosti to jsou jenom bajky a zvesti ze jo, nic takovyho jako. Japoncici nemaji moc dobri motory jako, prej maji pistni krouzky ze spatniho materialu a pak se to zadira. Krome tohodle japonsky motor se caso zadre na klice jako. Voni ty sikmaci neumeji materialy jako, a pak to nevydrzi to tepelni namahani ze jo. A furt to zere volej, jedna k jedni jako. To jsou zkusenosti panove jako.
Na drogách?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.04.2010 12:57, RE: Strach
Key1 posted by:
jo kluciiii a prve proto, ze vas je hodne s obdobnym smyslenim ... tak ja si vybiram auta mimo mainstream, bo vim, ze dyz si poridim bmw, tak mi na sidlisti vydrzi ... odhadem mesic, nez mi ho nejakej cicmunda corne
Neznám žebříčky odcizených vozidel, ale nějak mi nejde do hlavy kdo by kradl 10 let starou 7er s 350 na tacho.........
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.04.2010 13:12, Strašení
Díky za článek, docela dobře se to četlo. Já bych po takové porci strašení asi do toho auta nešel. Myslím, že největší problém je, že těch aut tady je (a asi i v okolní Evropě) a vždycky asi i bylo jako šafránu. Jedno z nich měl můj šéf z nejmenované holandské banky, který si ho pořídil, co mu čorli obrovského hranatého Chryslera. Na druhé straně, když jsem byl před deseti lety v USA, tak tam těch Hond Legend jako Acura (už nevím, jak dál) jezdilo docela dost. Nevím jestli je to pravda (v Brně-Řečkovicích mi to tak říkali), ale tak se tyto Legendy vyráběly snad jenom v USA (neboť aspoň ty, co šly sem) - dá se poznat podle začátku VIN kódu. Pokud je to pravda, tak souhlasím s tím, že ceny ND se budou pohybovat z říše snů. Pro srovnání - kdysi jsem si dovezl z USA Hondu CRX II - přední sklo (včetně lepící soupravy) - na evropskou verzi cca 12 tKč, na americkou 23 tKč sklo + 3 tKč souprava. Pasovala tam samozřejmě ta evropská. Jinak výčet těch závad nijak zvlášť nevybočuje z toho, co se může na autě této kategorie (a někdy na jakémkoli autě) tohoto stáří vysypat - viz např. zapečené lamely u měniče (řešil jsem loni u MB C r.v. 1998), shnilé senzory ABS, prasklé parohy atd. Poruchovostí podle mě Legenda nějak zvlášť nevybočuje (kdo si ještě dnes vzpomene, co všechno se sypalo např. na Mamutovi od MB do faceliftu. Mimochodem, ty pětikvaltové automaty se sypou dodnes). Problém Legendu je podle mě jenom ta jeho exotičnost, ale takových aut je víc - třeba Nissan Maxima z té doby, Mazda Xedos 9.... Mimochodem, nesouhlasím s tím, že japonské automaty tady nikdo nechce opravit - viz nedávný článek o Volvu V 70 s automatem Aisin (resp. příspěvky pod článkem).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.04.2010 14:17, RE: Strach
Valnoha posted by:
Neznám žebříčky odcizených vozidel, ale nějak mi nejde do hlavy kdo by kradl 10 let starou 7er s 350 na tacho.........
2 tom: tak barak a garaz je cilem asi vsech lidi, jen to chvili trva, nez se k tomu dopracujes a do te doby musis nekde bydlet

2 david: nove bawo jiste do garaze patri, ale co treba 10ti leta ojetina?

2 valnoha: zebricky jsou jedna vec, atraktivita vec druha. znam ze sveho blizkeho okoli dost pripadu, kdy se corkari chteli dostat i do daleko starsiho auta. bud chteli cornout, nebo se jen projet, vysledek je ovsem stejny - rano nenajdes auto tam, kdes ho vecer nechal.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.04.2010 14:26, RE: Strach
Key1 posted by:
2 tom: tak barak a garaz je cilem asi vsech lidi, jen to chvili trva, nez se k tomu dopracujes a do te doby musis nekde bydlet

2 david: nove bawo jiste do garaze patri, ale co treba 10ti leta ojetina?

2 valnoha: zebricky jsou jedna vec, atraktivita vec druha. znam ze sveho blizkeho okoli dost pripadu, kdy se corkari chteli dostat i do daleko starsiho auta. bud chteli cornout, nebo se jen projet, vysledek je ovsem stejny - rano nenajdes auto tam, kdes ho vecer nechal.
Já mám v garáži ojetinu a mám klid nejen před zloději, ale i před vandaly. Dřív nebo později se každé auto stane ojetinou.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.04.2010 14:51, RE: Japonci
klobrch posted by:
Článek má opravdu dobrou vypovídací hodnotu. Nemám zkušenost s uváděným typem auta, ale vzhledem k tomu, že jsem majitel japonského auta, tak všeobecně platí: Japonský auta (skutečně vyrobené v Japonsku a ne někde v Evropě jako je Nissan) jsou velmi spolehlivé vozy. Ale jakmile nastane nějaký problém, tak se majitel nedoplatí. Na parkovišti mi druhé auto ťuklo zadní nárazník a blatník, žádný velký ťukanec a tedy se nic kromě zadního krytu světla neměnilo. Výsledná cena za opravu 43 000,- Kč. No...
Mám jinou zkušennost. Měl jsem 626, paní mi nedala přednost, odnesl to přední nárazník, blinkr, trošku lak (základovka zůstala). Její pojišťovna mi dala 13 tisíc. Na vrakovišti jsem koupil nárazník a blinkr za 3500 a opravil si to sám (lak jsem u starého auta už neřešil nebylo to skoro vidět). Nový orig. nárazník by stál 9000, takže pořád snad v pohodě.

Zadní díl výfuku mě stál v Auto Kelly cca 2100. Za 200 mi ho garážista přehodil. Jinak jsem měnil i chladič, opět tehdy v AutoKelly cca 3500. Mě to drahé nepřijde. Teď mám 2 roky Mazdu 6, zatím jsem nic kromě garanček neřešil, tak nevím. Ale podle mě ve srovnání třeba s Passatem jsou ceny srovnatelný. Japonci drahý dávno nejsou.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.04.2010 15:21, Nekupovat staré limuzíny
Opravdu moc pěkně napsaný článek a už úvod by stačil, tam bylo napsáno vše důvežité. Nekupovat!!! Pro tyhle vozy ještě nechodí opravdový fandové značky, kteří "na to mají". Takový fanda si koupí buď opravdového veterána a nebo něco nového či zánovního. Ten kdo kupuje jakoukoli limuzínu starou cca. 13 let v cenách pod 100.000 Kč a někdy hoodně pod( A8, E38, nebo zde legend ) je jasné, že nebude mít na jakýkoli servis. Na servisování těchto aut má ten kdo toto auto kupuje nové za balík a ten kdo jej kupuje jako zánovní. Navíc nezávidím tomu kdo takové auto musí prodávat, nebo to nedejbože vykoupil protiúčtem. Na tyto vozy jsou nejhorší kupující.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.04.2010 15:48, RE: japonec az na konec
Stejskal Jarda posted by:
Jo jako, japonec az nakonec ze jo, to jest svata prava jako. A vo ti spolehlivosti to jsou jenom bajky a zvesti ze jo, nic takovyho jako. Japoncici nemaji moc dobri motory jako, prej maji pistni krouzky ze spatniho materialu a pak se to zadira. Krome tohodle japonsky motor se caso zadre na klice jako. Voni ty sikmaci neumeji materialy jako, a pak to nevydrzi to tepelni namahani ze jo. A furt to zere volej, jedna k jedni jako. To jsou zkusenosti panove jako.
Ty už to fakt nehul.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.04.2010 16:18, RE: Nekupovat staré limuzíny
Lerry posted by:
Opravdu moc pěkně napsaný článek a už úvod by stačil, tam bylo napsáno vše důvežité. Nekupovat!!! Pro tyhle vozy ještě nechodí opravdový fandové značky, kteří "na to mají". Takový fanda si koupí buď opravdového veterána a nebo něco nového či zánovního. Ten kdo kupuje jakoukoli limuzínu starou cca. 13 let v cenách pod 100.000 Kč a někdy hoodně pod( A8, E38, nebo zde legend ) je jasné, že nebude mít na jakýkoli servis. Na servisování těchto aut má ten kdo toto auto kupuje nové za balík a ten kdo j...
Svatá pravda. Kolega pořídil starou 750i /1999/ jsa fanda, za 200 tisíc, do roka ho stála dalších 300. A to nebyl konec všem závadám, a tak musela do světa za sto tisíc. Chudák ten chlapeček z Prahy, co si pro ni přijel, na takový provoz nemohl mít peníze ani náhodou....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.04.2010 17:28, RE: Nekupovat staré limuzíny
Reno posted by:
Svatá pravda. Kolega pořídil starou 750i /1999/ jsa fanda, za 200 tisíc, do roka ho stála dalších 300. A to nebyl konec všem závadám, a tak musela do světa za sto tisíc. Chudák ten chlapeček z Prahy, co si pro ni přijel, na takový provoz nemohl mít peníze ani náhodou....
Zkus schválně pro zajímavost napsat co za 300tis kč musel do takovýho auta nasypat. To už to pak muselo být nový auto ne a pro toho kloučka jak říkáš co si to odvez za 100tis to musel být super kauf!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.04.2010 17:44, RE: Legend
Rover623 posted by:
Jak píše autor,Legend je trochu problém,protože díly opravdu nejsou a když prominu neschopnost servisů v ČR opravovat automatické převodovky japonských vozů obecně,tak chybějí i zkušenosti s opravami.Bohužel Legend trpí také na to,že do něj Honda nacpala to nejmodernější co v té době měla k dispozici.Vyhnul bych se také vozům které mají palubní počítač (možná,že v ČR ani nejsou),hlavně proto,že displej PP je jednotka LCD s podsvícením která časem zatmavne natolik,že je nečitelná (sada na repas n...
Nenechte se splést tím, že výměna za předepsaný kvalitní olej (zpravidla nižší třídy SAE) vyřeší klepání hydroštelů. To může danný stav nakonec tak zhoršit, že vám nezbyde nic jiného, než je vyměnit, protože ten šicí stroj již neprodáte. Vrátím-li se tak 6 let zpět, výměna zdvihátek na tomto motoru 96000,- Kč. No a když je to rozebrané, tak bude třeba ještě vyměnit........, skončíte tak na 130 t. Kč. To ještě autor zapoměl na tlumiče pérování a výfuk.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.04.2010 19:32, RE: Japonci
Petr S posted by:
Mám jinou zkušennost. Měl jsem 626, paní mi nedala přednost, odnesl to přední nárazník, blinkr, trošku lak (základovka zůstala). Její pojišťovna mi dala 13 tisíc. Na vrakovišti jsem koupil nárazník a blinkr za 3500 a opravil si to sám (lak jsem u starého auta už neřešil nebylo to skoro vidět). Nový orig. nárazník by stál 9000, takže pořád snad v pohodě.

Zadní díl výfuku mě stál v Auto Kelly cca 2100. Za 200 mi ho garážista přehodil. Jinak jsem měnil i chladič, opět tehdy v AutoKelly cca 3500. M...
Jenže - ono se taky podaří, že ten chladič z Kelly family teče už jako nový, protože je špatně vyrobený. Taky takový výfuk vzhledem k vekým odchylkám v přesnosti výroby klidně bude drnčet o kastli, móc hezký zážitek. Kamarád je garážista servisák, má s tím zkušenosti. U obvyklejších věcí už má zkušenosti, co vzít a co ne, třeba na O1 TDi se dají z Kelly vzít nejlevnější kotouče, které se kupodivu nezvlní tak rychle, jako jiné a dražší. U méně obvyklých věcí to ale může být pěkná loterie.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.04.2010 19:39, samej odborník!
Vážení, chápu Vaše pohnutky po přečtení tohoto článku, ale jako majitel dvou Legendú jsem zklamán. Myslel jsem si, že tazatel dostane relevantní odpověď na svúj dotaz a čeho se dočkal? Snůšky bludů od člověka, který toto auto viděl asi jen jednou v životě a to ještě až tehdy, když měl napsat své rady. Už jsem si dávno zvykl, že když se někde hodnotí Honda, výsledkem je v podstatě vždy jen špatné hodnocení - ale toto? Dle tohoto článku a níže uvedených příspšvků jsem vlastně chudák. Jezdím s totálními šity,v autorizovaném servisu mi servisují něco, čemu vlastně nikdo nerozumí, vydělávám jen na opravy a "zaplať bůch jsem milionář, který neví co z penězi". Nevím - jsem obyčejnej chlap středního věku, mám rodinu, tři děti, domek a v garáži sedan a coupé. Proč? - splnění snu! A nemám problém ani s cenou náhradních dílů, ani s kvalitou a schopnostma autorizovaného servisu. V práci jezdím se služební Škosou a servis i díly jsou někdy i dražší!!! "Ano - jsem fanda HONDY!" S pozdravem P.V.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.04.2010 19:51, RE: samej odborník!
petr.v posted by:
Vážení, chápu Vaše pohnutky po přečtení tohoto článku, ale jako majitel dvou Legendú jsem zklamán. Myslel jsem si, že tazatel dostane relevantní odpověď na svúj dotaz a čeho se dočkal? Snůšky bludů od člověka, který toto auto viděl asi jen jednou v životě a to ještě až tehdy, když měl napsat své rady. Už jsem si dávno zvykl, že když se někde hodnotí Honda, výsledkem je v podstatě vždy jen špatné hodnocení - ale toto? Dle tohoto článku a níže uvedených příspšvků jsem vlastně chudák. Jezdím s totá...
No vida přece to někdo neustál :) už sem myslel že si tady všichni budou spokojeně notovat :)
Myslím že ke //kvalitě// vašeho příspěvku není třeba už nic dodávat. Jako správná snůška bludů od zhrzeného majitele //pomlouvaného// auta to obsahuje vše potřebné. Hlavně to ústřední motto- všichni kolem mě jsou idioti jenom já jsem letadlo, že
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 10.04.2010 00:38, RE: Japonci
Koloss posted by:
Jenže - ono se taky podaří, že ten chladič z Kelly family teče už jako nový, protože je špatně vyrobený. Taky takový výfuk vzhledem k vekým odchylkám v přesnosti výroby klidně bude drnčet o kastli, móc hezký zážitek. Kamarád je garážista servisák, má s tím zkušenosti. U obvyklejších věcí už má zkušenosti, co vzít a co ne, třeba na O1 TDi se dají z Kelly vzít nejlevnější kotouče, které se kupodivu nezvlní tak rychle, jako jiné a dražší. U méně obvyklých věcí to ale může být pěkná loterie.
Pokud chladič teče tak od toho je přeci záruka 2 roky. No doufám že žádný chladič už měnit nebudu

Jinak si nedělám iluze, ale pokud si nechám vyměnit výfuk za 5000 ve Spei servisu (s prací "zadarmo"), tak asi taky neberou výfuky originální z Mazdy, ale z Auto kelly. Nebo ne?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 10.04.2010 00:41, RE: samej odborník!
Matka Kr posted by:
No vida přece to někdo neustál :) už sem myslel že si tady všichni budou spokojeně notovat :)
Myslím že ke //kvalitě// vašeho příspěvku není třeba už nic dodávat. Jako správná snůška bludů od zhrzeného majitele //pomlouvaného// auta to obsahuje vše potřebné. Hlavně to ústřední motto- všichni kolem mě jsou idioti jenom já jsem letadlo, že
No článek vyzněl tak že Legend je pomalu poruchovější než Laguna a palubka se mu kazí víc než ve fábii. Ale tak to asi nebude. Nebo snad jo?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 10.04.2010 13:09, RE: Legend
Rover623 posted by:
Jak píše autor,Legend je trochu problém,protože díly opravdu nejsou a když prominu neschopnost servisů v ČR opravovat automatické převodovky japonských vozů obecně,tak chybějí i zkušenosti s opravami.Bohužel Legend trpí také na to,že do něj Honda nacpala to nejmodernější co v té době měla k dispozici.Vyhnul bych se také vozům které mají palubní počítač (možná,že v ČR ani nejsou),hlavně proto,že displej PP je jednotka LCD s podsvícením která časem zatmavne natolik,že je nečitelná (sada na repas n...
Zdravím diskutující i Mariho Oborníka
Tenhle legend jsem měl možnost kousek řídit (byla to už verze po modernizaci s inteligentním volantem), když jsme jej fotili do časopisu AutoOjetiny, mimochodem k jako vždy skvělému článku Marka Oborníka. Dle mých informací tento vůz palubní počítač kupodivu nikdy neměl (stejně jako předchozí generace). S těmi převodovkami je to pravda. To poznáte tak, že sednete do legendu, a když řazení škube, ruce pryč od něj. Bohužel Honda používá vlastní specifickou samočinnou převovku (více o ní v časopise Autodiesel 16 v článku o Accordu od Ládi Čermáka), takže je možné, že specializované servisy na samočinné převovoky s ní mohou mít problém. Jinak Legend je na jízdu úžasný. Originální koncepce s motorem za přední nápravou a pohonem přední nápravy přináší ovoce v podobě dobrého vyvážení, jež si může dovolit používat vláčnější odpružení. Je zajímavé, že ač předchozí generace měla koncepci stejnou, měla odpružení údajně dost tuhé. přeju šťastnou volbu. Legend je fakt pecka. Tomáš Dusil
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 10.04.2010 13:56, RE: Legend
koos posted by:
Zdravím diskutující i Mariho Oborníka
Tenhle legend jsem měl možnost kousek řídit (byla to už verze po modernizaci s inteligentním volantem), když jsme jej fotili do časopisu AutoOjetiny, mimochodem k jako vždy skvělému článku Marka Oborníka. Dle mých informací tento vůz palubní počítač kupodivu nikdy neměl (stejně jako předchozí generace). S těmi převodovkami je to pravda. To poznáte tak, že sednete do legendu, a když řazení škube, ruce pryč od něj. Bohužel Honda používá vlastní specifickou sam...
Zdravím Tomáši, to je překvapení... Co se týká té automatiky, tak zrovna minulý týden jsem dělal ve svém automatu výměnu náplně a během řeči jsme s šéfmechanikem servisu zavadili o téma japonci a spol.- konkrétně i Legend. Problém bych obecně neviděl v neochotě opravovat japonské převodovky, jak píše pán nahoře, ale v tom, že na některé z nich prostě nejdou sehnat potřebné díly resp. opravné sady, což u unikátních automatů od Hondy může být nejcitelnější. V závislosti na konkrétní závadě a její závažnosti tak může dotyčný majitel zaplatit třeba 1,5 násobek toho, co by zaplatil v případě převodovek GM nebo ZF, a nebo dokonce odejít s odkazem na fungl novou od dealera za nějakých 150 tisíc... Naopak třeba malé CVT od Hondy údajně fungují mnohem lépe a mnohem déle odolávají potřebení než třeba první Multitroniky od Audi. Těžko ale můžu varovat před rizikem totálního odstavení auta do kopřiv pro neschopnost zaplatit jeho větší opravu někoho, komu to auto zatím funguje jen za olej a benzín. Každý si tu svou stodolu prostě musí zapálit sám, aby uvěřil že hoří... Marek
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.