0
back
 

diskuze k tématu: Mondeo 2.0 TDCi nebo 2.2 TDCi?

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 01.05.2010 19:29, RE: Chcipani pri rozjezdu
mufik.martin posted by:
Nevim odkud prameni neustale informace o velmi citlive spojce u naftaku a silne tendenci ke chcipani....mam prave ten 2.0 tdci 130 koni a chipnul mi snad 2 krat v zivote (cca 2 mesice) a to ze jsem zapomel ze mam rychlost a pustil jsem spojku.....ale paradoxxne mam prave problem s mamy autem 2.0 benzin mondeo stejny model 2004 facelift a tam na spojku musim hodne opatrne, bud to rve a nebo to chcipne....v rodine jsem vsichni ridici co uz zkusili hodne aut a vsichni mame s tim benzinovym stejny p...
Pověsti o chcípáni při rozjezdu pramení z toho že lidé nevědí že když je motor vybavený dvouhmotovým setrvačníkem je nastavený motormanagement tak aby v případě podtočení motoru tento setrvačník nebyl zatěžovaný rázy od motoru tak chcípne. To znamená že to není chyba ale vlastnost motoru záměrně nastavená tak aby se auto rozjiíždělo pči správných otáčkách a neničil se setrvačník a spojka, tímto fíglem se podařilo zvýšit životnost těchto komponentu natolik že existují vozy nájezdem 300tisíc km a s původním setrvačníkem a spojkou. (Tím nechci říct že pokud se bude se spojkou špatně zacházet tak vydrží tyto porce kilometru, je prostě třeba naučit se používat techniku správně.)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 01.05.2010 19:29, RE: Chcipani pri rozjezdu
mufik.martin posted by:
Nevim odkud prameni neustale informace o velmi citlive spojce u naftaku a silne tendenci ke chcipani....mam prave ten 2.0 tdci 130 koni a chipnul mi snad 2 krat v zivote (cca 2 mesice) a to ze jsem zapomel ze mam rychlost a pustil jsem spojku.....ale paradoxxne mam prave problem s mamy autem 2.0 benzin mondeo stejny model 2004 facelift a tam na spojku musim hodne opatrne, bud to rve a nebo to chcipne....v rodine jsem vsichni ridici co uz zkusili hodne aut a vsichni mame s tim benzinovym stejny p...
Pověsti o chcípáni při rozjezdu pramení z toho že lidé nevědí že když je motor vybavený dvouhmotovým setrvačníkem je nastavený motormanagement tak aby v případě podtočení motoru tento setrvačník nebyl zatěžovaný rázy od motoru tak chcípne. To znamená že to není chyba ale vlastnost motoru záměrně nastavená tak aby se auto rozjiíždělo pči správných otáčkách a neničil se setrvačník a spojka, tímto fíglem se podařilo zvýšit životnost těchto komponentu natolik že existují vozy nájezdem 300tisíc km a s původním setrvačníkem a spojkou. (Tím nechci říct že pokud se bude se spojkou špatně zacházet tak vydrží tyto porce kilometru, je prostě třeba naučit se používat techniku správně.)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 02.05.2010 13:20, RE: kolisani volnobehu
mufik.martin posted by:
Chci se zeptat majitelu TDCI jestli jim tak jako me lehounce kolisaji u naftaka otacky....nic tragickeho treba jen v rozmezi 50 otacek se hybe rucicka a obcas si na neutral jakoby skytne ze zvysi otacky treba o 100 a hned spadnou zase dolu....dekuji. A druhy dotaz, taky vam dela mondeo ze za jizdy na neutral drzi otacky na 1000 a az kdyz zastavite tak spadnou na tech cca 750?
Jestli je to to samé jako u mě, tak pomůže vyměnit napínací kladku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 02.05.2010 18:13, RE: kolisani volnobehu
wimmer_day posted by:
Jestli je to to samé jako u mě, tak pomůže vyměnit napínací kladku.
A kdyz mam vymeneny kompletne vsechny kladky a remeny v motoru cca pred 5 mesici, napada vas jeste neco jineho?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 02.05.2010 18:16, RE: kolisani volnobehu
wimmer_day posted by:
Jestli je to to samé jako u mě, tak pomůže vyměnit napínací kladku.
Nebude-li to tímto, začal bych střádat na repasi vstřikovačů...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 03.05.2010 10:19, RE: kolisani volnobehu
mufik.martin posted by:
Chci se zeptat majitelu TDCI jestli jim tak jako me lehounce kolisaji u naftaka otacky....nic tragickeho treba jen v rozmezi 50 otacek se hybe rucicka a obcas si na neutral jakoby skytne ze zvysi otacky treba o 100 a hned spadnou zase dolu....dekuji. A druhy dotaz, taky vam dela mondeo ze za jizdy na neutral drzi otacky na 1000 a az kdyz zastavite tak spadnou na tech cca 750?
Zvýšené otáčky při jízdě na volnoběh oproti stání jsou i u benzínů a mělo to už moje první Mondeo z roku 1993, má to i novější z roku 2001. Je to něco v tom smyslu, že při jízdě je potřeba větší výkon pro posilovače, takže řídící jednotka přidá, aby náhodou člověka nezaskočilo nevhodné chcípnutí motoru při jjízdě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 03.05.2010 14:00, RE: kolisani volnobehu
Pepe posted by:
Nebude-li to tímto, začal bych střádat na repasi vstřikovačů...
vstrikovace jsem byli merene na dianostice pred koupi vozu a hodnoty meli v norme, coz bylo pred 10 tis km, ted mam 165 tis km..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 03.05.2010 15:16, RE: kolisani volnobehu
mufik.martin posted by:
vstrikovace jsem byli merene na dianostice pred koupi vozu a hodnoty meli v norme, coz bylo pred 10 tis km, ted mam 165 tis km..
"jakoby škytne" - to je právě ten problém, kdy patrně díky vstřikovačům nedojde k samovznícení směsi (nebo k ní dojde nepravidelně, nedostatečně...) a motoru díky tomu klesnou volnoběžné otáčky. Řídící jednotka se snaží toto zakolísání následně vyrovnat - to je to zvýšení otáček. Přesně toto mi kdysi dělal i Ford Escorta 1.8D.
U starých dieselů - třeba právě u toho Forda 1.8D - razantně pomáhalo seřízení předvstřiku (doby k začně vstřikování před dosažením horní úvrati)
Je toto u CR dieselů již plně řešeno automaticky počítačem?
Pokud ano, doporučuju začít šetřit.
respond
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.