0
back
 

diskuze k tématu: Mondeo 2.0 TDCi nebo 2.2 TDCi?

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.04.2010 06:31, rada
Když do kopců,tak s Vlastou.Po rovině už bez Vlasty a snad i bez nafty.
K volbě bych Vám doporučil 2.2 TDCi i když jsem zastáncem benzínu a používám
FM 2,5 V6 r.v.2001 B5Y.Při dnešním provozu je každý kW navíc dobrý,tím myslí rychlé a bezpečné předjíždění , ale né závodění do kopců,z kopců nebo po rovině.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.04.2010 10:20, rada
2,2 TDCi z minule verze a stavajici 2,2 TDCi jsou dva ruzne motory. Oba sice common raily, ale jde o generacne jiny motor - tedy alespon dle Fordu/PSA. osobne jsem predchozi verzi nevyzkousel, takze neumim posoudit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.04.2010 15:21, rada
Pro Kuba Přestavba stála 30.000,- Kč spotřeba se samozřejmě liší podle stylu jízdy a ročního období, i podle toho zda město dálnice a podobně, jezdím kolem devíti litru v průměru, umím i za osum ale také za jedenáct. Motor 2.0 Duratec HE.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.04.2010 15:54, rada
Určitě bych doporučil 2,2 TDCi.Výkon se vždy hodí a spotřeba oproti 2.0 není o moc vyšší.Mam 1,5 roku Mondeo 2,2 rok 2005 ve verzi titanium X.Vzhledově vypadá jako ST 220 a také je oproti normální verzi snížen podvozek.18" kola jsou v základu.Výbava je v podstatě maximální.Tato verze má i podle mého názoru nejhezčí interiér s prvky imitujícími titan a sedadly z kůže v kombinací z úmělé kůže.Plasty jsou také kvalitní a nikde nic nevrže.Za jízdy uvnitř nepoznáte že jedete s dieslem.Žádné dunění apod. se nekoná a motor je dobře odhlučněn.Na některých typech silnic je spíše slyšet hluk od velkých kol než od motoru.Motor má plynulý zátah až do vyšších otáček.Nějaké výrazné kopnutí nečekejte.Pouze při zařazení trojky a větším sešlápnutí plynu je tento turbo efekt nejvíce cítit.Když potřebujete někoho v kopci předjet, je to otázka okamžiku.Spotřebu mám 6,3-6,5 l, ale dost jezdím po městě.Po dálnici je spotřeba také nízká, protože můžete využít šestý převodový stupeň.I při velmi vysokých rychlostech je auto perfektně ovladatelné a cítím se v něm bezpečně.
Ceny většiny dílů nejsou drahé.Nedávno jsem měnil čelní sklo.Vyhřívané, solární s dešťovým senzorem.Cena 5800.Ostatní poruchy byly jen drobnosti za pár stovek.Jediná vážná závada byl vadný vstřikovač asi 2000 km po koupi.Jeho důsledkem praskl píst.Celkové náklady na opravu byly kolem 60 000 kč.
Pokud máte tedy zájem o 2,2 motor, doporučil bych i tuto verzi.I když není příliš rozšířena, sem tam se nějaký pěkný kousek objeví.Auto má sice už 5 let, ale ještě dost často se za ním někdo otočí.Před, nebo hned po koupi, bych doporučil pro jistotu zkontrolovat vstřikovače.Myslím že jiná vážná závada tomuto autu nehrozí.Už mám vyhlednuté další auto, ale abych se přiznal, tak tohoto se mi nějak zbavovat nechce.Takže pokud se rozhodnete pro tento motor, myslím že budete velice spokojen a proč chcete zůstat u Mondea, jistě víte sám.Tak už Vám jen přeji hodně štěstí při koupi dalšího Mondea.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 27.04.2010 18:15, rada
Mondeo ve verzi kombi s motorem 2.2 TDCi by se mi moc líbilo.Věřím všem kdo tady tuto mtorizaci chválí,určitě jezdí krásně a za přijatelnou spotřebu...Na druhou stranu mám docela strach právě ze zmíněných vstřikovačů.Když si koupím auto za cca 190000 Kč a pak najednou vypláznout 60000 Kč za opravu to by mě asi jeblo.Tak nevím.Asi nejsem sám kdo je na vážkách jestli např. Passat nebo Mondeo.Kamarád automechanik mi tvrdí že jedině koncer VW.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.04.2010 06:56, rada
Teď si nějak nemohu vybavit rozdíl u fordu, ale u 406 je rozdíl mezi 2.2HDI a 2,0HDI celkem zantelný. Jednoznačně bych volil 2.2 -ovšem né mondeo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.04.2010 07:25, rada
Mám Mondeo 2,2 rok 2005, naprostá spokojenost, najel jsem cca 30000 km a porucha žádná (dvakrát žárovka). Motor je úžasný!!! tady jsem v nějakém testu četl že dokáže nechat za sebou nejednoho šestiválce a věřím tomu. Šestý stupeň převodovky má vliv na spotřebu, mě se vždy po nulování dlouhodobý průměr usadí na 6,2 l/100km.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.04.2010 07:37, rada
Spotřeba je v pohodě prakticky u každého moderního, a hlavně alespoň trochu silného TD. Blbůstky, jako 1,4 nebo 1,6 se hodí opravdu tak pro Lupo apod. Ovšem pane Lukasi, hodnotit vůz po 30tkm je úsměvné. Na jednom voze mám najeto bez mála 850tkm. Není to sice můj nájezd, ale vím o autě vše, a věřte mě, že se krom převodovky a sem tam nějaké té spotřeby na auto nešáhlo. A dokonce je to prostý benzin. Stačí jen rozlišovat plečky a skutečné vozy. Velmi mě pobavil článek jistého technika z motorárny škoda, který tvrdí, že dnešní motory vydrží klidně i 250 tisíc!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.04.2010 13:08, rada
U tohoto Mondea doporucuji benzin.U nafty jsou totiz male prumery vrtani a rychle se zanasi z ceske nafty.Myslete na to, sam sem koupil naftaka a hned sem musel prodat.Podivejte se na tech. vykres motoru,nebo se zeptejte mechanika. Ale je to vase volba,tak jak chcete vy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.04.2010 14:18, rada
Doporučuju 2.2 TDCi. Vlastním ho již skoro 2 roky. Koupeno ojeté r.v. 2004. Je to moje první naftové auto po 20 letech s benzínem. Nikdy jsem naftu nechtěl, ale teď jsem maximálně spokojen. Provoz celou dobu absolutně bez problémů. Výkon vynikajících 114kW, krouťák až 400 Nm. Jede jak raketa a přitom super spotřeba. I v testech je tento motor hodnocen jako nejlepší motorizace Mondea II. Tento motor vychází z předchozího 2.0 TDCi, ale je již zbaven problémů, které provázely tyto motory na počátku výroby. Přesto doporučuju dávat pozor na kvalitu nafty.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.04.2010 15:59, rada
Jak zjišťujete kvalitu nafty? Slyšel jsem že se provádějí jisté testy ale nikde nebylo zveřejněno u kterých čerpacích stanic je kvalita dobrá či špatná.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.04.2010 18:26, rada
Koupil jsem před čtyřmi léty Mondeo 2.0TDCI,maximální spokojenost.Měl jsem také obavy, páč jsem před tím jezdil benzín.Najel jsem zatím necelých 200000km a bez problémů.Mohu jen doporučit.Hodně záleží na stavu kupovaného auta, důkladné prohlídce a hodně štěstí.Když někdo koupí nějakého vraka, tak je jedno, jestli je to koncern, nebo jakákoli jiná značka.Pak je každá radá drahá. Přeji hodně štěstí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.04.2010 21:08, rada
Marty: Zdejším stanicím PHM nevěřím a proto celoročně pravidelně každé tankování nafty přidávám aditivum. Plechovka tohoto českého výrobku vyjde něco přes 200Kč (při mém ročním nájezdu cca 50 tis.km spotřebuji pouze 2 plechovky, takže rozpočítané náklady jsou nula, nula nic...).
A jelikož mám Focuse (85 kw), který je jak známo velice citlivý na kvalitu nafty, tak mě v podstatě nic jiného ani nezbývá...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.04.2010 21:53, rada
Tak to mě nenapadlo já dávám aditivum pouze do oleje při výměně.Ale pokud to pomáhá proč ne...dobrý tip
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.04.2010 22:56, rada
Přidáváte přísadu do oleje. Co říkáte názoru v níže uvedeném úryvku ? Překopíroval jsem ho ze serveru oleje.cz.
"...Dodatečné přísady do motorových olejů jsou velmi oblíbené produkty a myslím, že se i dobře prodávají. Vždyť kdo by odolal velmi učenému vysvětlení jejich působení a údajným vynikajícím účinkům. Všechny znějí moc hezky. Zásadní potíž je ale v tom, že to jsou naprosté chemické a fyzikální nesmysly, které mají za úkol zmást zákazníka a nalákat jej ke koupi..."
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 29.04.2010 17:16, rada
Chci se zeptat jak je to s filtrem pevných částic u obou motorizací (2.0 TDCi i 2.2 TDCi), byl montován standartně, na přání, nebo vůbec? Díky
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 29.04.2010 19:00, rada
filtr pevných částic se do žádné z těchto variant nedával
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 29.04.2010 19:34, rada
Lettro:Co se týká přísad do motorového oleje běžných aut, tak je to akorát další tahání peněz z kapes nezkušených (neinformovaných) řidičů.
Pokud dodržujete předepsanou specifikaci (nemyslím pouze např. 5W-30, 0W - 30 apod.) a servisní intervaly dané výrobcem, jsou to jen vyhozené peníze.
Konkrétně můj Focus má 5W-30 (výrobcem dodávaný Castrol Magnatec), ale zrovna tak Castrol vyrábí další 5w-30 s označením EDGE, ale určené pro VW, takže sledovat i ty malé písmenka vzadu na obalu...
Jinak taky platí takové obecné pravidlo, nedávat olej lepší než je předepsané výrobcem, jelikož to může nadělat celkem "paseku". Lepší olej by měl mít lepší viskózní vlastnosti (řidčí) a zvláště u ojetějších aut může způsobit úniky oleje přes různé netěsnosti motoru. Pokud je motor trochu olejožrout, občas něco ukápne a majitel zapomene zkontrolovat měrku, může si zadělat na pěkný problém...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 29.04.2010 20:12, rada
Já bych se napřed naučil česky. Následně bych koupil 2,0 TDCi, nebylo-li by zbytí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 29.04.2010 21:11, rada
Ano, to jsou známé věci. Žádné přísady do oleje nepatří. To je jak kupovat balenou vodu nebo si nechat do gum nafoukat dusík. Za oboje zbytečně platím a efekt to nepřináší.
respond
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.