0
back
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo - jaký motor k novému vozu?

category of topic classification: poradna, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, vše o spotřebě, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 10.06.2008 10:36, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Zrovna včera jsem četl od kolegy test na Mazdu M6 s benzínem, kde si motor pochvaloval, nicméně co se týká předjíždění prozradil, že není problém si podřadit i o dva !!!!! stupně a pak to má pořádný zátah. Tím samozřejmě odhalil nesmyslnost lineárních charakteristik. Řidič při předjíždění potřebuje, aby mělo auto v okamžiku zahájení předjíždění chuť se vůbec hnout. Je největší děs, když začnete předjíždět plyn na podlaze a motor lineárně postupuje po křivce výkonu a vy s hrůzou v očích první dv...
Nic jíného než souhlas. I na 5 se dá zrychlit jak potřebuji a ne za kolik sekund dosáhnu 100 km/h
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 10.06.2008 10:42, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Nafta patří do kamen. Amen.
Tazateli doporučuji porozhlednout v teto cenove relaci po lepsim, pripadne nevadi li lehce jete dotahnout z D o tridu vyssi rocni vuz.
Mondeo oproti tomu co nabizi mi prijde velmi predrazene.
Vzpomínám jak jsem kdysi jezdil s renaultem fuego r.v.81 2L karburátor výkon nějakých 85KW.to auto mělo charakteristiku ještě lepší jak turbodiesel-už od volnoběhu táhlo bezvadně do nějakých 3tis.ot.min. a pak už motor jenom řva.S tím benziňákem se dalo v klidu předjíždět na čtyřku velmi rychle už od nějakých 70km.samozřejmě to bylo asi taky o zpřevodování a motor byl perfektně zajetej.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 10.06.2008 10:49, RE: Zigi
anonym posted by:
FORDEM TAM VLAKEM ZPATKY. Je spousta jiných dobrých aut.
Presne tak...a co se tyce spotreby. Tak autorem udavaných 10 l na 2.5 litrový motor se bere jako slušná spotřeba....Tak mi někdo vysvětlete, proč si všichni myslí, že motory boxer od Subaru tak strašně žerou???Když i 6 válce 3 litr má spotřebu jen o malinko vyšší a jeho výkonová charakteristika je někde jinde
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 10.06.2008 10:54, RE: Zigi
anonym posted by:
FORDEM TAM VLAKEM ZPATKY. Je spousta jiných dobrých aut.
Nevím proč pánovi vadí fordy,zřejmě nějaký spokojený majitel FELICIE!!to je jejich častý názor nebo hloupých lidí kteří tomu vůbec nerozumí!!!Jinak si myslím,že třeba focus je ve své třídě super,pro řidiče kteří se rádi svezou,ještě jsem neřídil lepší předokolku!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 10.06.2008 11:07, RE: Zigi
anonym posted by:
Presne tak...a co se tyce spotreby. Tak autorem udavaných 10 l na 2.5 litrový motor se bere jako slušná spotřeba....Tak mi někdo vysvětlete, proč si všichni myslí, že motory boxer od Subaru tak strašně žerou???Když i 6 válce 3 litr má spotřebu jen o malinko vyšší a jeho výkonová charakteristika je někde jinde
Já považuji spotřebu Boxerů za adekvátní výkonu, konstrukci a pohonu všech kol. Dokonce s třílitrem v Outbacku lze při lehké noze jezdit za 7,5 l/100 km mimo obec a v kombinaci hravě pod deset, což je parádní.

Dvoulitrové dieselové boxery patří mezi nejúspornější a dle mého soudu nejlepší diesely.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 10.06.2008 11:11, Alex
...ford je hezké a kvalitní auto...bohužel cenová politika i této automobilky je taková, že bych si nové Mondeo v ČR nikdy nekoupil. Když jsem viděl hezky vybavené Mondeo s 1,8 benzín??? /možná 2,0 benzín/ as cena byla skoro 1 mio Kč, tak jsem nechápal co to má být...pravda, po slevě za vystavené auto chtěla firma "jen" cca 850 tis...:)))))))))))))))))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 10.06.2008 11:14, RE: a co motor 1.6 125ks ?
anonym posted by:
tazatel má ještě možnost zakoupit nový vůz v Německu, kde je v nabidce motor 1.6 se 125ks. Kolega si zakoupil tento vůz v únoru v Chemnitzu i dealera Fordu, rozdil ceny v porovnání s českým zastoupením cca 100 tis, CZK a to byla ve voze silnější verze 1,6ky. fakturovaná cena 22 tisic Eur pro výbavu trend + nadstandart autoradio s bluetooth řipojením,metalický lak. jediný extra výdaj byla převozní značka za 130 eur a přihlášení na odboru dopravy za cca 2500 CZK. Netuším aktuální ceník Fordu pro ...
prosim te neposles mi adresu toho delera? mel bych take zajem to koupit v D. dekuji martinler@seznam.cz
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 10.06.2008 11:26, RE: Alex
anonym posted by:
...ford je hezké a kvalitní auto...bohužel cenová politika i této automobilky je taková, že bych si nové Mondeo v ČR nikdy nekoupil. Když jsem viděl hezky vybavené Mondeo s 1,8 benzín??? /možná 2,0 benzín/ as cena byla skoro 1 mio Kč, tak jsem nechápal co to má být...pravda, po slevě za vystavené auto chtěla firma "jen" cca 850 tis...:)))))))))))))))))
???
cena odpovídá třídě a výbavě ostatních značek
že jsou všechna auta v této kategorii předražená je jiná věc
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 10.06.2008 11:36, RE: bez předmětu
anonym posted by:
To musíš být velký trouba když máš auto na naftu a v zimě tam máš ještě letní naftu.Na co jsi si ho kupoval nafťáka na cestu do sámošky ???? 200 m
No vidíš, s benzínem nemusím řešit takový blbosti, jestli je to do sámošky výhodný, nebo 200m nevýhodný, nebo jestli pojedu na dva měsíce na služebku a když se vrátím budu mít v nádrži rosol, při startování čumět na kontrolky jestli už je někde cosi nažhavený, po startu aby to se mnou vibrovalo (copak jsem nějaký máslo, nebo co?) a podobný kokotiny, který mě jako uživatele nazajímají, nebo dokonce otravují. A ještě se s tou úchylkou chlubit na netu
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 10.06.2008 11:41, RE: bez předmětu
anonym posted by:
ono kazdy chvali svoj tovar. ty mas doma benzinak a preto su dieslove motory sadomaso? postav sa vedla dieslaku pod kopec a uvidis ten rozdiel ked sa pohnete.
Aký tovar? Když mám na výběr tak si sednu do tiššího a méně čadícího, nebo ne? Nebo máte nějakou poruchu sluchu, nebo co? S tím kopcem to taky nějak nechápu. Proč maj lidi v těch svejch voturbovanejch chrochtácích drzost srovnávat se s benzíňákem bez turba...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 10.06.2008 11:41, RE: bez předmětu
Petr - TipCars.com posted by:
Zde si dovolím úplně nesouhlasit. Dejme tomu, že u dieselu nemusíte pro rychlé předjetí předem podřadit a máte aktuálně k dispozici slušnou porci výkonu při kterém ručička otáčkoměru letí rychle nahoru a vy dostáváte štouchanec do zad. Ještě než stačíte atakovat hranici čtyř tisíc otáček, jste nuceni u většiny dieselů rychle předřadit a po chvilce znovu.

To u benzínu je situace jiná. Vím, že budu předjíždět, počkám na vhodný okamžik, podřadím o stupeň dolů a vyrazím vpřed, některé dobré benzíny...
Asi po stopadesáté vysvětlím jednu trivialitu z teorie vozidel. Otáčkový limit u dieslu, který končí na 4500 otáčkách musí např. s pěti převodovými stupni vyhovět při shodném výkonu pro stejný rychlostní rozsah jako u benzínu který je limitován 6000 otáčkami nebo 20 000
otáčkami u F1. Není vůbec podstatné jakými otáčkami točí motor. Tím se vůbec není potřeba zatěžovat. Pružnost motoru je dána koeficientem získaným podílem maximálních/minimálních použitelných otáček (zhruba něco před vrcholem kroutícího momentu a něco za vrcholem max výkonu).
Příklady :
Např. staré tdi s rotačním čerpadlem (který vlastním a budu prodávat s těžkým srdcem) je použitelná od 1250ot a zcela prudce zrychluje od 1500 otáček a bez znatelného poklesu končí na 4500 otáček. Koeficient pružnosti je tedy 3.
V praxi to znamená, že mám na nejvyšší stupeň v tomto případě 5 použitelný rozsah cca 68-200 km/h, které obsluhuji bez řazení. To odpovídá praktickým zkušenostem, kdy mohu vcelku vpohodě absolvovat 98% dlouhé cesty na pětku a vůbec nesahám na šaltpáku jak s automatem. Běžné pomalé zrychlování obslouží motor téměř z volnoběhu.

Váš příklad s benzínem použitelným mezi 2500-6000ot má koficient 2,4, což znamená že motor je méně pružný a musíte řadit častěji než se starým tdi - musíte řadit během předjíždění. Rozsah na pětku je tedy 83-200km/h.

Nový tdi PD 1,9 (který taky vlastním)má rozsah užší je použitelný až od 1800 otáček a končí někde na 4200otáček. Koeficient je tedy 2,333 je tudíž horší než váš benzín.Rozsah na pětku je tedy 85-200km/h.

Nový tdi PD 2,0 125kw (který taky vlastním v passatu) se díky výkonu blíží starému tdi s rotačním čerpadlem.

Ještě pro názornost použitelnost motoru např. v F1 je poměrně špatná pružnost 2 spíš méně. Řadí jak vzteklí.

Někde jsem uváděl příklad motoru v závodní MZ která měla použitelný rozsah 18000-22000ot.min tedy koef.pružnosti 1,22, což si vynutilo převodovku se čtrnácti stupni. Chudák závodník.

PS.Zpěv benzínových motorů a jejich obliba u pánů řidičů je dána asi podvědomně z dětství, kdy si hráli s autíčkama na setrvačník. Jinak si to neumím vysvětlit. Technik vidí u dieslu jen výhody.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 10.06.2008 11:45, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Asi jsi nikdy v nafťáku nejel troubo
Jel jsem už v 2.0HDI, 1.9TDI,2.5TDI 1,9TDI PD, 2,2DTI a do všeho se lije to co do zetoru. Jediný rozdíl je proti zetoru v tom, že zetorem se dá orat, tímhle se bohužel musí jezdit po silnici.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 10.06.2008 12:21, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Asi po stopadesáté vysvětlím jednu trivialitu z teorie vozidel. Otáčkový limit u dieslu, který končí na 4500 otáčkách musí např. s pěti převodovými stupni vyhovět při shodném výkonu pro stejný rychlostní rozsah jako u benzínu který je limitován 6000 otáčkami nebo 20 000
otáčkami u F1. Není vůbec podstatné jakými otáčkami točí motor. Tím se vůbec není potřeba zatěžovat. Pružnost motoru je dána koeficientem získaným podílem maximálních/minimálních použitelných otáček (zhruba něco před vrcholem kr...
Váš příklad s benzínem docela kulhá - rozsah benzínového motoru jste omezil na 2500 otáček, což je podle mě docela dost. Mám dvoulitr v Mondeu a není problém s ním plynule na pětku zrychlovat od cca 1700 otáček, i když pořádný zátah je od 2500 a výš. Ale je to stejně špatně jako točit diesel na 4500 otáček, to už je rambajz na rozpadnutí auta. Jestli to staré TDI má 66 kW, tak ten zátah u 4500 otáček už stojí zaprd, stejně jako u toho benzínu na 1700. Ještě navíc bych vytknul ten limit na 6000 u benzínu, který je taky málo, obvyklé je dnes 6500 a víc. Taková Honda VTEC dokáže dojít bez problémů i 9000. Takže kdybych vzal tu pružnost toho dvoulitru pro Mondeo, pak to mám 6500/1700 = 3,8. Tolik mé zkušenosti s benzínem.
Ohledně předjíždění - podřadím samozřejmě před začátkem předjíždění, takže díky slušnému rozsahu otáček už během předjíždění nejspíš řadit nebudu muset, kdežto u té nafty se toho řazení nejspíš dočkáte v nejlepším.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 10.06.2008 12:23, RE: bez předmětu
anonym posted by:
No vidíš, s benzínem nemusím řešit takový blbosti, jestli je to do sámošky výhodný, nebo 200m nevýhodný, nebo jestli pojedu na dva měsíce na služebku a když se vrátím budu mít v nádrži rosol, při startování čumět na kontrolky jestli už je někde cosi nažhavený, po startu aby to se mnou vibrovalo (copak jsem nějaký máslo, nebo co?) a podobný kokotiny, který mě jako uživatele nazajímají, nebo dokonce otravují. A ještě se s tou úchylkou chlubit na netu
Ty jsi ale hlupáček komplexlej.. jdi si ty svoje kecy vykládat do čtyřky bez voken, tam totiž patříš.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 10.06.2008 12:25, RE: Zigi
anonym posted by:
FORDEM TAM VLAKEM ZPATKY. Je spousta jiných dobrých aut.
Tohle pořekadlo patrně pochází z Ameriky z dob počátku motorismu, kde nejvíce lidí jezdilo Fordem a pokud se někomu pokazilo auto, byl to nejčastěji Ford. Kdo toto říká o současných evropských Fordech, tak ho nikdy nevlastnil nebo se o něj neumí starat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 10.06.2008 12:50, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Asi po stopadesáté vysvětlím jednu trivialitu z teorie vozidel. Otáčkový limit u dieslu, který končí na 4500 otáčkách musí např. s pěti převodovými stupni vyhovět při shodném výkonu pro stejný rychlostní rozsah jako u benzínu který je limitován 6000 otáčkami nebo 20 000
otáčkami u F1. Není vůbec podstatné jakými otáčkami točí motor. Tím se vůbec není potřeba zatěžovat. Pružnost motoru je dána koeficientem získaným podílem maximálních/minimálních použitelných otáček (zhruba něco před vrcholem kr...
Pán sice je chytrý a rozumí tomu ale, podívám li se na jakýkoliv výkonostní diagram u dieselu, tak po 4 tis.RPM. jde výkon tak dolu, že při 4,4 t.RPM je na úrovni tak 3,5 t.RPM. Takže použitelný rozsah je tak 2 t. RPM. Dojíždím-li vozidlo setrvačností (s ubraným plynem) a potřebuji náhle předjíždět (motor není natlakovaný) je jeho reakce opravdu mizerná. A tak bych mohl pokračovat. S dieslely jsem najezdil přes 500 tis. km. Dieselovou výhodou je to, že 80% řidičů jezdí předpisovou rychlostí a oni si mohou léčit mindráky. Tam, kde se na limity tak nehledí, už to taková sláva není. Takže nadupaný benzin s automatem je opravdu třída. Kdyby to bylo tak, jak uvádí autor, tak je Amerika přenaftovaná. Stačí vzít nového Golfa s přeplňovanou benzinovou 1,4 TSI 125 kW. A budete koukat. Ty koeficienty pružnosti jsou sice dobrá věc, ale čísla (zrychlení) řeknou víc. Uvedu: chcete-li stačit třeba u Peugeota benzinové 80kW 1,6 s naftovou 80kW 1,6, tak ji budete muset tak šlapat na pedál, že z toho budete div živ. Rozsah využitelných otáček!!!!!! A kvedlat pákou budete u nafťáku jako divý. Vyzkoušeno v běžném silničním provozu s kašláním na limity, do maxima 220km/hod. Benzin s klesání posléze velice markantně ujel.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 10.06.2008 12:50, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Asi po stopadesáté vysvětlím jednu trivialitu z teorie vozidel. Otáčkový limit u dieslu, který končí na 4500 otáčkách musí např. s pěti převodovými stupni vyhovět při shodném výkonu pro stejný rychlostní rozsah jako u benzínu který je limitován 6000 otáčkami nebo 20 000
otáčkami u F1. Není vůbec podstatné jakými otáčkami točí motor. Tím se vůbec není potřeba zatěžovat. Pružnost motoru je dána koeficientem získaným podílem maximálních/minimálních použitelných otáček (zhruba něco před vrcholem kr...
Uvedený rozsah u benzínu byl průměr, mezi benzínovými motory najdete i skvosty s koeficientem daleko vyšším...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 10.06.2008 13:04, RE: bez předmětu
anonym posted by:
na první poslech NIKDO nepoznal .... tak to buď kecáš nebo jsi auto předváděl jen samým ženám a naprostým amatérům ... zatím i sebemodernější diesel je podle zvuku poznat naprosto jednoznačně
no tak to bys mel jit na nejake to vysetreni sluchu. U 525 urcite nemluvi o PD 4-valci jako u oktavky.... Predstav si, ze jsou takove dieslove motory ktere jsou se svym kultivovanym chodem uplne uplne jinde
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 10.06.2008 13:06, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Ano rozdil je videt na prvni pohled, protoze v oblaku rakovinotvornych sazi by nebylo videt na cestu.
no diesel s filtrem uz dymit neuvidis.... ty jsi asi z vesnice, co
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 10.06.2008 13:09, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Aký tovar? Když mám na výběr tak si sednu do tiššího a méně čadícího, nebo ne? Nebo máte nějakou poruchu sluchu, nebo co? S tím kopcem to taky nějak nechápu. Proč maj lidi v těch svejch voturbovanejch chrochtácích drzost srovnávat se s benzíňákem bez turba...
blbove co znaji jen neodhlucneny interier Oktafky maji nejspis poruchu sluchu, ale takovy troubove s benzinovym prditkem jako ty maji koukam uplne jine poruchy ....ze by dusevni? jebo je to jen nabourane ego?
respond
  1 2 3 ... 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.