0
back
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo a první dojmy majitele

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.03.2009 08:19,
Krásné auto , dobrá volba ! Auta za hranicema na západ jsou lepší než původem z ČR jasná věc ! Není důvod se ale obávat že někdo v dnešní době dělá auta ze dvou . Tomu se nedá věřit .
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.03.2009 09:03, Strukturováno je to hezky
Vo to žádná, ale je tam pár zobecňujících tvrzení (resp. automýtů), se kterými zde všichni nebudou souhlasit? Jaká nižší spolehlivost francouzských aut? Kylie ve SVÉM Brumlovi už 150tkm NAJELA a kromě prasklého ventilu, cívky, nefunkčního parkovacího senzoru a jedné nesrozumitelné hlášky palubního počítače s vozem (kROMě defektů) NIC neměla.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.03.2009 09:35, mondeo vs subaru
Osud pisalete mně připomíná ten můj 2 měsíce starý akorát s opačným koncem. Myslel jsem, že koupím Mondeo 2005-2006 nebo oktávku II v automatu a přitom mlsně pokukoval po Subaru Legacy/Outback, která byla o cca 50-100 tis výš. Nakonec jsem měl kliku a díky krizi sehnal Subaru Legacy rv 2004 2,5 automat, což jsem kvůli manželce chtěl, za neuvěřitelných 240 tis kč (se slušnou výbavou, poctivou serviskou a 130 tis km najeto). Myslím, že mondeo i oktávka II nejsou špatný (mondeo jsem jezdil doma i v práci ), ale subaru je prostě jiná liga. Jestli budete mít někdy možnost tak do toho outbacka jděte.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.03.2009 09:38, RE: Strukturováno je to hezky
Muroň posted by:
Vo to žádná, ale je tam pár zobecňujících tvrzení (resp. automýtů), se kterými zde všichni nebudou souhlasit? Jaká nižší spolehlivost francouzských aut? Kylie ve SVÉM Brumlovi už 150tkm NAJELA a kromě prasklého ventilu, cívky, nefunkčního parkovacího senzoru a jedné nesrozumitelné hlášky palubního počítače s vozem (kROMě defektů) NIC neměla.
no...já bych rozhodně pochválil volbu benzínu, místo nafty do mondea, ačkoliv pokud jezdí člověk rozumně, tak tam podle mého názoru měla být místo 2,0, jedna z nejpolehlivějších motorizací vůbec-2,5... rozhodně by byla v nižších otáčkách ochotnější. nemůžu ale souhlasit s nehezkým interiérem, modely po roku 2003 už mají palubku celkem povedenou, mám O2 a i když se mi její vnitřek líbí víc, rozhodně bych s vnitřkem mondea tohoto ročníku neměl žádný problém. Jinak mondeo bylo vlastně auto, pro které jsem jel, když jsem se vrátil s octavií :o) tam ale opravdu rozhodla zajímavá nabídka auta. Jinak na mondea všeobecně (hlavně na MK II) nedám dopustit, bezproblémový auta(benzíny) s excelentními jízdními vlastnostmi...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.03.2009 09:43, Volba auta
Musim pochvalit majitele za volbu auta. Osobne jsem zvolil stejne jen o rok starsi 2004, ale tez jiz po zdarilem faceliftu, kdy hlanve interier konecne vypada reprezentativneji. Jinak funknce ovladani radia pod volantem si nemuzu vynachvalit, ale original radio FORD 6000 poleti brzy oknem. Ma problem precist spousty vypalenych CD a jeho kvalita prijmu signalu radia je priserna i kdyz jsem nechaval v servisu promerit signal, jestli neni neco s antenou. Pri prvni prilezitosti vymenim za obycejnou Sony z nejakeho kramu za 3000 kc, sice prijdu o ovladani na volantu, ale tohle Fordovske radio je opravdu bida. Jinak souhlasim s tim, ze 2.0 benzin je hlucnejsi, cekal jsem tedy lepsi odhlucneni a prave proto jsem kupoval i benzinovy motor, aby byl tissi. Jinak souhlas s cestovni rychlosti i kdyz se jede 200 tak v aute je klid a auto nadherne drzi. Vykon motoru je pro me lehke zklamani, ale je to dano hmotnosti auta (take mam kombi) a prevodovka je podle me moc kratka, motor pri 130 toci zbytecne moc, nekde okolo 3500 otacek a to je opravdu moc. chtelo by to sestku a nebo snizit otacky tak o tisic. Jinak take souhlasim, ze prevodovka nic moc. KDyz chcete se rychle rozjet v krizovatce z vedlejsi tak se hodne spatne radi dvojka a celkove razeni jde tak nejak podivne ztuha, je to o zvyku, pri normalni jizde to je snad i jedno, ale jakmile potrebujete nekdy rychle zaradit tak je to problem. Jen mam dotaz na vsechny, kdyz jedu na tempomat, udajne to ma zvysovat spotrebu a me to i u meho auta tak prijde, ze se me cca o necely litr zvedne spotreba je to normalni?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.03.2009 09:52, zvláštní
v nečem musím souhlasit, a to je prostornost mondea.Na zadnich sedackach je prostoru predevsim pro nohy opravdu hodne. Ale co mi prijde zvlastni je to neustale "papouskovani" recenzi, nazoru a legend o autech. Nechci autora kritizovat, ale prijde mi ze nam spis v nekolika odstavcich sepsal zakladni myslenky z ruznych recenzi na mondeo. Jedine co jsem se dozvedel od autora je, ze tam misto dvojky dava rovnou trojku a ze je auto hlucne, ale na dalnici pri 180 klidne. Navic me zarazi kdyz si nekdo porizuje auto za takovou cenu a vyradi V6 kvuli tomu ze nejsou finance na prestavbu na LPG.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.03.2009 09:59, Dobrý výběr
Souhlasím s výběrem auta. Dobře promyšlený tah. Vyhnul jste se tak spoustě nechtěných investic kdyby jste zvolil jiný motor, naftu. Jinak problematické řazení je fordova specialita. Ale dá se stím žít. Chce to ale řadit plynule a s citem. Pak tam rychlost většinou bezproblémů zapadne. Pokud ale chcete zařadit prudce nebo silou, tak se páka kousne a rychlost tam nenarvete.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.03.2009 10:05, RE: zvláštní
metaux posted by:
v nečem musím souhlasit, a to je prostornost mondea.Na zadnich sedackach je prostoru predevsim pro nohy opravdu hodne. Ale co mi prijde zvlastni je to neustale "papouskovani" recenzi, nazoru a legend o autech. Nechci autora kritizovat, ale prijde mi ze nam spis v nekolika odstavcich sepsal zakladni myslenky z ruznych recenzi na mondeo. Jedine co jsem se dozvedel od autora je, ze tam misto dvojky dava rovnou trojku a ze je auto hlucne, ale na dalnici pri 180 klidne. Navic me zarazi kdyz si nekdo...
Ano s tímto názorem celkem souhlasím včetně poznámky o motoru V6. Když kupuji ojetinu, ušetřím tak zásadní peníze, že mě vyšší spotřeba V6 pořád vychází dobře a nemusím dělat ani přestavbu na LPG. A ten výkon, který je v případě potřeby k dispozici, za to rozhodně stojí nehledě ke krásnému zvuku a většinou nadstandardní výbavě. A vozy s větším motorem jsou obvykle lépe dimenzovány a 2.5 duratec je asi nejlepší motor Fordu a má rozvodový řetěz. Ještě se taky u ojetin stává, že velké motory jsou nabízeny za nižší ceny - takže člověk do vyrovnání pořizovacích nákladů na menší motorizaci najede klidně několik desitek tisíc km.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.03.2009 10:07, ...
Tak 1,8 (81 nebo 92KW) je na téměř 1,5t těžké auto málo a 74KW na 1,4t (nebo kolik má O1) je dostatek? Zajimavé ... A to řazení by se možná dalo trochu zlepšit promazáním a seřízením táhel (lanovodů) řazení. Jinak mám taky mondeo 2,5 V6 ale 2001 (podle některých "hnusný" interiér). Pokud vím tak palubovka je naprosto stejná, jen je přepracovaný středový panel (pokud tam není velká navi Denso tak se mi zdá že je tam pěkně hnusný kus šedého plastu ale to zaleží asi na vkusu), trošku pozměněné budíky a sem tam nějaký "chromoaný" detail. K tomu interiéru od O2, někomu se může zdát "hezčí" a mondeo nevýrazné, ale zase je ten interiér odlišný než v jiných fordových modelech, což se o VW říct nedá, O2, Golf, Passat, všechno na jedno kopyto
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.03.2009 10:14, RE: Volba auta
mufik.martin posted by:
Musim pochvalit majitele za volbu auta. Osobne jsem zvolil stejne jen o rok starsi 2004, ale tez jiz po zdarilem faceliftu, kdy hlanve interier konecne vypada reprezentativneji. Jinak funknce ovladani radia pod volantem si nemuzu vynachvalit, ale original radio FORD 6000 poleti brzy oknem. Ma problem precist spousty vypalenych CD a jeho kvalita prijmu signalu radia je priserna i kdyz jsem nechaval v servisu promerit signal, jestli neni neco s antenou. Pri prvni prilezitosti vymenim za obycejnou ...
Osobně nevím o žádné všeobecné poučce o vyšší spotřebě tempomatu. Je ale jasné, že za jistých podmínek je tempomat méně hospodárný. Tempomat prostě nemá mozek, a umí jen tupě udržovat minimální rychlost vozidla (myšleno - z kopce rozhodně nebrzdí, tedy pokud není adp.) Nevidí před sebou sešup dolů, kde by mohl využít váhy vozu na poměrně levné zrychlení a využití energie na vyjetí následného stoupání mnohem levněji. Tempomat se ve stoupání začne rozjíždět, až rychlost popadne pod nastavenou. Já tempomat využívám velmi hojně, a jsem za něho opravdu rád, ale např. na rakouské A2, v kopečkách si jej vypnu, a troufám si říci, že nohou to zvládám hospodárněji. Nicméně žádný důkaz pochopitelně nemám. Osobní zkušenost s tempomatem mám takovou, že jedu zcela jistě rychleji, D1(Pr/Br) konkrétně začátek D1-> Exit 196 zvládám o mimo sezónním víkendu za cca1h,15min. Bez tempomatu jakoby „měkne noha“, a nevědomky postupně zpomaluji. Závěrem: na tempomat nedám dopustit, ale je rozumné se sem-tam mu trochu vypomoci, ve prospěch spotřeby.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.03.2009 10:17, Mondeo - setrvačníky
Už se to tady jednou někde řešilo, ale nevyřešilo, proto se ptám znovu: má toto mondeo 2,0 benzín/107 kw dvouhmotový setrvačník nebo ne?A jak je to u šestiválce 2,5? Ví to někdo opravdu jistě?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.03.2009 10:38, RE: Volba auta
T.J. posted by:
Osobně nevím o žádné všeobecné poučce o vyšší spotřebě tempomatu. Je ale jasné, že za jistých podmínek je tempomat méně hospodárný. Tempomat prostě nemá mozek, a umí jen tupě udržovat minimální rychlost vozidla (myšleno - z kopce rozhodně nebrzdí, tedy pokud není adp.) Nevidí před sebou sešup dolů, kde by mohl využít váhy vozu na poměrně levné zrychlení a využití energie na vyjetí následného stoupání mnohem levněji. Tempomat se ve stoupání začne rozjíždět, až rychlost popadne pod nastavenou. Já ...
S tím tempomatem naprostý souhlas, je to jen hloupý přepínač a jsou situace, které nohou řeším lépe. Ale pokud jde o ustálenou jízdu po D1, tak není důvod, aby tempomat zvyšoval spotřebu, protože pro udržení rychlosti 130 je potřeba hnací síly od motoru i při sjezdech s kopců. Pokud bych chtěl ušetřit, tak bych skopce rozjel rychleji a v protikopci si vypomohl setrvačností, ale pak bych buď překračoval povolených 130 nebo ji naopak v protikopci ztrácel. Rychlosti dodržuju a proto mě tempomat na D1 na spotřebě nepřidá.

P.S.: D1 za 1:15 je rychlost 156 km/h, tytyty.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.03.2009 10:40, RE: zvláštní
David V posted by:
Ano s tímto názorem celkem souhlasím včetně poznámky o motoru V6. Když kupuji ojetinu, ušetřím tak zásadní peníze, že mě vyšší spotřeba V6 pořád vychází dobře a nemusím dělat ani přestavbu na LPG. A ten výkon, který je v případě potřeby k dispozici, za to rozhodně stojí nehledě ke krásnému zvuku a většinou nadstandardní výbavě. A vozy s větším motorem jsou obvykle lépe dimenzovány a 2.5 duratec je asi nejlepší motor Fordu a má rozvodový řetěz. Ještě se taky u ojetin stává, že velké motory jsou n...
V Mondeu 2001 mají všechny motory rozvodový řetěz, ten 2.5 V6 byl ale jediný benzín, který ho měl už v předchozí generaci.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.03.2009 10:45, RE: zvláštní
metaux posted by:
v nečem musím souhlasit, a to je prostornost mondea.Na zadnich sedackach je prostoru predevsim pro nohy opravdu hodne. Ale co mi prijde zvlastni je to neustale "papouskovani" recenzi, nazoru a legend o autech. Nechci autora kritizovat, ale prijde mi ze nam spis v nekolika odstavcich sepsal zakladni myslenky z ruznych recenzi na mondeo. Jedine co jsem se dozvedel od autora je, ze tam misto dvojky dava rovnou trojku a ze je auto hlucne, ale na dalnici pri 180 klidne. Navic me zarazi kdyz si nekdo...
S tím 2.5 V6 je to přesně tak, navíc je běžně možné tento motor sehnat levněji než ten 2.0 nebo 1.8, protože v ojetinách se toto auto dostává mezi lidi, kteří tolik peněz nemají a vysoké spotřeby se bojí. Ne že by úspora na ceně zaplatila celou přestavbu, ale investiční pobídka je to nemalá. Další věcí je, že 2.5 V6 se dal sehnat i se šestikvaltem, což zejména při jízdách po dálnici vyššími rychlostmi, bude mít vliv na spotřebu, která by při takovémto režimu mohla být i snad nižší než u stejně zatěžovaného dvoulitru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.03.2009 11:00, RE: Mondeo - setrvačníky
A4 posted by:
Už se to tady jednou někde řešilo, ale nevyřešilo, proto se ptám znovu: má toto mondeo 2,0 benzín/107 kw dvouhmotový setrvačník nebo ne?A jak je to u šestiválce 2,5? Ví to někdo opravdu jistě?
Já jsem po tom pátral a podle toho, co jsem našel, tak by měly mít dvouhmotový setrvačník motory jak 2.0 tak i ty 1.8. 2.6 V6 (ani 3.0 V6) jsem neřešil, u V6 mi to přijde skoro jako zbytečnost, ale možné je vše.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.03.2009 11:01, Milý Rudlíku!
Muroň posted by:
Vo to žádná, ale je tam pár zobecňujících tvrzení (resp. automýtů), se kterými zde všichni nebudou souhlasit? Jaká nižší spolehlivost francouzských aut? Kylie ve SVÉM Brumlovi už 150tkm NAJELA a kromě prasklého ventilu, cívky, nefunkčního parkovacího senzoru a jedné nesrozumitelné hlášky palubního počítače s vozem (kROMě defektů) NIC neměla.
Tedy maličkou "pomotal" a "popletl" jsi to, ale OK
Já bych NEsouhlasila se "spolehlivostí" minulé generace Mondeo (ale na poslední místo ve střední třídě dle GÜV ho srazily asi hlavně staré naftové motory, BEZ nich by na tom jistě LÉPE byl).
C5ky co já měla občas "zazlobily", ale za toho čtvrt miblionu kilometrů co my spolu strávily docela "přiměřeně" zlobí - mimochodem "bajky" o podvozku ty moc NEsedí, tam vše "naprosto ok" (a vždy bylo a je tak i u kamarádovy stařičké Xantie - tedy nedávno vodní pumpu zrovna měnil) - zato šéfovský Mercedes ML AMG co stejné (obdobné nastavitelné vzduchové) odpružení má, tak mu zrovna teď nedávno podvozek ve "spodní" poloze zůstal a do servis(u) putovat musel (ještě by mu tam mohli předělat to "americké" řazení pod volantem ... ,-)
Ale (dle mne) ŠKODA že si autor subaru legacy nepořídil - to by si (možná) ještě VÍCE "užil"
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.03.2009 11:05, RE: Volba auta
Koloss posted by:
S tím tempomatem naprostý souhlas, je to jen hloupý přepínač a jsou situace, které nohou řeším lépe. Ale pokud jde o ustálenou jízdu po D1, tak není důvod, aby tempomat zvyšoval spotřebu, protože pro udržení rychlosti 130 je potřeba hnací síly od motoru i při sjezdech s kopců. Pokud bych chtěl ušetřit, tak bych skopce rozjel rychleji a v protikopci si vypomohl setrvačností, ale pak bych buď překračoval povolených 130 nebo ji naopak v protikopci ztrácel. Rychlosti dodržuju a proto mě tempomat na ...
...upřímně se stydím
těch 130 je ale opravdu málo, to uznáte všichni ne? Jsou situace, kdy je i 80 na D1 limitních, ale jsou také úseky, kde 180 není rychlost.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.03.2009 11:23, Motor a řazení
Já mám Mondeo 2001, motor 2.0 benzín s manuální převodovkou.

Přirovnat zvuk toho motoru k turbodieslu mi přijde hodně, ale opravdu hodně, nadsazené. Přiznám rovnou, že v tomto voze s motorem TDCi ani TDDi jsem nejel, znám jejich zvuk jen zvenku. Tam je ten rozdíl velmi citelný, uvnitř je možná odhlučnění slušné, takže to neporovnám. Nicméně - pokud jezdím po městě, tak se motor pohybuje kolem 2000 otáček a to o něm takřka nevím. Když zrychluju a dostávám se do vyšších otáček, tak je zvuk takový nestandardní, je to takové "vrnění", které až na 4000 otáček začíná nabývat opravdového tónu dvoulitru vytočeného do otáček. Ale klapání dieslu to nepřipomíná ani omylem jak hlasitostí, tak celkovým vyzněním. Jediná věc, která mi přijde zvenčí hlučnější, je cvakání vstřiků na volnoběh, které je slyšitelnější zejména v zimě (to je možná problém pisatele recenze). To je ale věc, která je slyšet zvenku, zejména když je zvedlá kapota, dovnitř to nedoléhá. A ani tak to není ani polovina hluku proti dieslu jedoucímu na volnoběh.

Hlučnost vstřiků rostla v zimě i u Mondea 1993 motor 1.8, které jsem měl předtím, ale v létě zejména po zahřátí byl motor velmi tichý a pokud jste nebyli vysloveně v pustině, tak se mohlo stát, že na volnoběh vedle auta jste nezaznamenali, že motor běží. Tento dojem jsem neměl jen já, ale i můj automechanik.

Řazení má svá specifika. Konkrétně u mého vozu se stává, že se mi nepodaří dorazit jedničku napoprvé (jeden ze tří případů). Tedy nedorážím ji násilím, jen prostě pákou vyskočím do neutrálu a znovu ji posunu do jedničky. Někdy zacvakne napoprvé, ale je to loterie. Proto si při čekání na červené jedničku předřadím a přestože ji pak třeba zase vyřadím abych nestál na spojce, při dalším řazení tam spadne skoro sama. Pokud na toto zapomenu, tak při spěchu ji tam větší silou strčím napoprvé. Ostatní rychlosti tam padají skoro samy a třeba ze trojky na čtyřku páku posunuju doslova prstíčkem. Tato lehkost je pak poznat, když mi občas (jednou za týden, možná za měsíc) nezapadne prstíčkem trojka a rychlost vyskočí. Ael to je opravdu vzácné a nebral bych to jako problém. Ostatní rychlosti problém nemají.

Jsem z Brna a myslím, že mufik.martin taky, tak se klidně můžem sejít a auta porovnat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.03.2009 11:30, RE: Volba auta
mufik.martin posted by:
Musim pochvalit majitele za volbu auta. Osobne jsem zvolil stejne jen o rok starsi 2004, ale tez jiz po zdarilem faceliftu, kdy hlanve interier konecne vypada reprezentativneji. Jinak funknce ovladani radia pod volantem si nemuzu vynachvalit, ale original radio FORD 6000 poleti brzy oknem. Ma problem precist spousty vypalenych CD a jeho kvalita prijmu signalu radia je priserna i kdyz jsem nechaval v servisu promerit signal, jestli neni neco s antenou. Pri prvni prilezitosti vymenim za obycejnou ...
Ještě k rádiu. Mám stejné rádio, klasika dodaná s autem. Se čtením CD nemá problémy, jiné než vypálené do auta nedávám, nebudu si tam tahat originály, abych je poškrábal. Chovám se k nim hodně drsně - nemám je vůbec v obalu, který zabírá místo, prostě mám v přihrádce před spolujezdcem pakl 20 volně ložených CD, které se občas v zatáčkách přesypávají zleva doprava. Přeskakování nebo nenačtení se mi stane jen tehdy, když se CD opravdu zaprasí (asi mám v té přihrádce něco, co pouští nějaké lepidlo. V takovém případě CD otřu prstem a pak hraje bez problémů. Rádio neposlouchám, moc tam kecají, raději si pustím hudbu.

Co ale u rádia vyzdvihnu je zvuk - ne že by neexistoval lepší, to asi ano, ale jsem na kvalitu zvuku poměrně náročný, doma mám sestavu Technics a musím říct, že jsem kvalitou zvuku standardně dodávaného rádia překvapen - basů a výšek dostatek, zvuk je čistý a při nízkých i vysokých hlasitostech nezkreslený.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.03.2009 11:36, RE: Volba auta
T.J. posted by:
...upřímně se stydím
těch 130 je ale opravdu málo, to uznáte všichni ne? Jsou situace, kdy je i 80 na D1 limitních, ale jsou také úseky, kde 180 není rychlost.
Jasně, jsou situace ... . Zkus si představit tohle - dojíždíš svou 180 škodovku, která jede 100, nikde nikdo, jen ji chceš minout. Z jakéhokoli důvodu škodovka vybočí ze svého pruhu a ty ji nabereš zezadu. Ve 180 se kličkovat nedá, ve 130 se ještě dá něco udělat. Až budeš mít na krku mrtvý děcko, co sedělo ve škodovce vzadu, už ti to nikdy nikdo neodpáře. Přeju hodně šťastných kilometrů.
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.