0
back
 

diskuze k tématu: Dalníční auto, které běžně týden stojí ve městě

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, japonská vozidla, typ vozidla, osobní
mufik.martin
number of posts248
date of registration09.05.2007
Saturday 04.02.2017 19:45, RE: Astra
Pepe posted by:
mufik.martin posted by:
MaxSand posted by:
Valnoha posted by:
Na 25tkm/rok bych naftu zvažoval. za 300 koupíš zánovní Astru se 110 koňovým motorem v tovární záruce
Tak z 1.6 Astrou jsem měl půjčenou na cestu do HR a byl jsem nadšený. 4 lidi, plný kufr, rakev na střeše a spotřeba 5,6 podle PP. Ale zase pro to, aby mi stála před bytem na ulici úplně nevím, jestli se ten diesel hodí Přece jen mám větší důvěru v benzín, že v zimě v -10 po týdnu(někdy i dvou) stání nastartuji.
Chlapi, zase z tech naftaku nedelejte cistlive slecinky. Mel jsem jednickove mondeo 1,8TD, udajne nejhorsi motor na svete, nastartoval jsem i na horach v -25. Ano, napoprve mi motor zhasl, ale pri druhem startu uz normalne naskocil. Pote jsem mel 405 a xantii oba s motory 1,9TD a pri -20 nebyl problem a to jsou arcaicke motory, ktere meli okolo 300 tis km najeto. Pak jsem mel mondeo MK3 TDCI a tez vzdy naskocil na prvni otoceni stejne jako ted muj soucasny Citroen C5, v podstate to auto nestartuje, ale ihned na prvni otoceni naskoci, takze naftaka byc se nebal pokud nekupujete naftu opravdu nekde z JZD. Neni nutne tankovat premiovky, staci bohate jakakoliv znackova pumpa, kde se toci dostatek aut aby byla nafta stale cerstva a nebudete mit starosti. A za 200 - 300 tis se za sehnat v mensim aute uz opravdu nejaky 3-4 roky stary kus s mensim najezdem. Ja osobne koupil C5 2011 facelift 120kw za 213tis kc (inzerovana cena 225) a investoval jsem akorat 20 tis do prvniho servisu a jsem spokojeny. KDybyste si vzal napriklad C4 nebo 308 s 2,0HDI (muselo by se hledat spise v nemecku) tak bude urcite spokojen jak s vykonem tak spotrebou. Neivm jak u techto mensi aut, ale pro C5 je lepsi verze 103kw nebo 120kw, kdy maji nejen vssi vykon, ale nizsi spotrebu. Zdali se to davalo i do 308 to nevim, 100kw tam je urcite, ta se spolehliva, jen proste nema tak nizkou spotrbu jako novejsi 103kw. A nebo vzit novejsiho focuse III a tam taky se orientovat na 2,0TDCI. Hlavne nebrat 1,6TDCI/HDI ty maji problemy s karbonem, 2,0TCI/HDI je u techto aut sazka na jistotu. A ze bude auto pres tyden stat? No a co, t naftaku zas tolik neskodi pokud pak jedete o vikendu takovou dalku. V podstate ankovat budete 2x do mesice, takze v tom nevidim zadn problem. Lepsi kdyz bude v tydnu stat nez kdyz nekdo startuje na 5km kazdy den.
Prakticky se vším souhlas. Jen bych nepaušalizoval ty 1,6 HDi/TDCi. Varianty 55 a 66 kW jsou dimenzovány na nájezd do 200 tkm, mají problémy s ucpávajícími se olejovými kanálky a celkovým zakarbonováním. Kolem 150tkm začínají fatální problémy. Čest výjimkám. Varianta 80 kW je na tom o poznání líp. Zase v C5 je výkonově na hraně.


Co jezdim k mechanikovi, co se specializuje vyhradne na Citroen a vicemene hlavne na C5 vsech generaci, tak mi rikal, klasickou 1,6HDI 66/80kw nebrat, mala zivotnost a fatalni zavady. Zato potm ty novejsi verze 68/88kw, ktere uz jsou dobre. Jen ne do velkych aut typu Mondeo a C5
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.